Sportul, octombrie 1971 (Anul 27, nr. 6832-6862)

1971-10-27 / nr. 6858

Nr. 6858 BONSUCCESO A REVENIT IN ROMÂNIA De vineri ne vizitează ţara echipa braziliană de fotbal Bonsucceso. Oaspeţii poposesc în România după trei jocuri susţinute în Iugoslavia, unde au început un lung turneu pe care-l vor continua în Iran şi Liban. Bonsucceso a şi susţinut primul rheei în ţara noastră, duminică, la Timişoara, unde a terminat la egalitate (0-0) cu Politehnica.Azi, fotbaliştii din ţara lui Pele vor evolua la Bucureşti, pe stadionul 23 August, în compania lotului de tineret al ţării noastre, care se pregăteşte pentru întîlnirea cu echipa Cehoslovaciei, din cadrul campionatului european. Bonsucceso ne-a mai vizitat în urmă cu trei ani. Acum, însă, lotul pe care-l prezintă e cu totul altul faţă de cel precedent. I-am văzut ieri pe fotbaliştii brazilieni la Hotelul Ambasador şi la Stadionul 23 August, unde au făcut un uşor antrenament. Bonsucceso este în prezent o echipă destul de tînără. Avea să ne confirme acest lucru însuşi antrenorul formaţiei, Melquize des Santos, şi el tînăr şi la fel de nou la clubul din Rio de Janeiro. Bonsucceso a trecut oceanul să joace în Iugoslavia, România, Iran şi Liban pentru a-şi reda noua garnitură şi a-i verifica pe aceşti tineri jucători, care vor avea de făcut faţă unui greu campionat, cum este cel al statului Rio, pe care, la ultima ediţie, l-a terminat pe locul 5, din 12 echipe, după Fluminense, Botafogo, Vasco da Gama şi Olaria, înaintea unei alte echipe cunoscută, America. In Iugoslavia, Bonsucceso a pierdut cu 1—2 la Sarajevo, şi cu 0—1 la Kragueva, şi a făcut 0—0 la Smederevska Palanka, cu formaţia de divizia secundă de aici. Antrenorul Santos explică aceste rezultate prin diferenţa de temperatură pe care a găsit-o în Europa. „Am plecat de acasă, de la 35—40 de grade — spunea el — şi am jucat in Iugoslavia pe un timp neaşteptat de rece, aproape de 0 grade. Frigul ne-a incomodat foarte mult. La Bucureşti, clima e mai blîndă în aceste zile, timpul e mai acceptabil pentru noi şi sperăm să ne comportăm onorabil. Dorim acest lucru pentru că am auzit numai cuvinte frumoase despre fotbalul de la dv. A spus-o la înapoierea din turneul pe care l-a efectuat în România, cu F. C. Coritiba, antrenorul Mauro, care acum lucrează la F. C. Santos“. — Ce echipă veţi alinia în meciul de mîine 7 (n. r. azi). — Vom începe jocul cu următoarea formaţie : Lumumba — Orlando, Nilson, Dubra, Romero, Silva, Suquinha, Rubinho, Jair, Ivaurinho, Rodriguez. C. ALEXE Fotbaliştii brazilieni au făcut ieri cunoştinţă cu frumoasa noastră Capitală, iată-i pe jucătorii de la Bonsucceso în faţa Ateneului Foto ! Theo MACARSCHI roman INTERNAŢIONALII ROMÂNI ŞI BULGARI (Urmare din pag. I) nul, lotul a fost împărţit pentru un joc pe teren redus, la două portiţe. Echipa „treningurilor albastre” (Răducanu — Sătmăreanu, Lupescu, Dinu, Anca, Dembrovschi, Lucescu) a dispus cu 5—3 de formaţia „tricourilor galbene” (Ghiţă — Vlad, Dumitru, Radu Nunweiller, Vigu, Deteanu, Năstase). De notat că între timp a apărut şi Domide (sosit cu avionul de la Arad, în cursul dimineţii), care a evoluat la „tricourile galbene“ şi că, la un moment dat, arbitrul... Angelo Niculescu a întrerupt jocul pentru a-i aminti lui Năstase (vîrf de atac în partida de azi cu olimpicii bulgari) de obligativitatea efectuării presingului în momentul în care balonul se pierde de către linia întii, în total, antrenamentul a durat 75 de minute, la sfîrșitul căruia Angelo Niculescu ne declara: „Regret că mîine (n.r. azi) nu voi putea dispune de toţi titularii. Sper in refacerea lui Dobrin, căruia i s-au indicat raze diadinamice. Voi trimite pe teren următorul 11: RADUGANU — SATMAREANU, LUPESCU, DINU, DELEANU DUMITRU. RADU NUNWEILLER, DEMBROVSCHI, DOBRIN, NASTASE, LUCESCU“. Pe parcurs, antrenorul Angelo Niculescu îi va folosi şi pe Ghiţă, Vigu, Alica, Domite. Din cadrul programului tricolorilor notăm : o plimbare în pădurea Pasărea (ieri după-amiază), vizită la Muzeul sportului (astăzi, dimineaţa), vizionarea pe micul ecran a partidei Cehoslovacia — Ţara Gali- 101 (astă-seară). Lotul de tineret a efectuati el un antrenament, ieri după-amiază, la „23 August”. Antrenorul Gheorghe Ola ne-a comunicat formaţia pentru jocul Cu Bonsucceso. Iat-o: Ştefan — Niculescu, Sătmăreanu II, Smarandache, Popovici, Marian Popescu, Simionaș, Lică, Kun II, Bresovschi, Barbu. Rezerve : Vidac, Mioc, Billony, Sandu Gabriel. ★ DE DATA ACEASTA, FELICITĂRI.•• „Felicitări publicului pentru obiectivitate şi sportivitate. Felicitări ambelor echipe pentru felul corect în care şi-au apărat şansele, ajutîiidu-mă astfel şi pe mine“. Ne-am oprit mai mult asupra acestor notaţii, fiindcă de puţine ori am avut prilejul să intîlnim în foile arbitrilor sau în rapoartele observatorilor federali referiri atît de măgulitoare la adresa spectatorilor și a jucatorilor. Ne grăbim să vă spunem unde le-am citit: în foaia de arbitraj, a lui N. Hainea, conducătorul partidei Steagul roșu — U.T.A., care avea să se încheie cu înfrihgerea echipei locale. De altfel, amintim că și cronicarul nostru a fost plăcut impresionat de atitudinea publicului brașovean, de sportivitatea cu care a acceptat înfrîngerea echipei sale favorite, acordîndu-i liota 10 în întrecerea pentru Cucerirea „Trofeului Petschovschi“. Faptul se bucură cu atât mai mult, eu cit altădată Braşovul apărea ca o groapă cu lei pentru echipele oaspe, din cauza unor spectatori pătimaşi, care uneori s-au dedat chiar la acte reprobabile Să sperăm că publicul braşovean va persevera pe acest drum nou, el fiind primul beneficiar al unor întreceri sportive frumoase, de care să-şi amintească mereu cu plăcere. La capitolul sportivităţii, am reţinut şi aprecierile observatorului federal Francisc Mateearu asupra fotbaliştilor de la C.F.R. Cluj, în ciuda situaţiei grele în care se află, a repetatelor insuccese (tinere nemeritate), ceferiştii clujeni nu au pierdut controlul nervilor. Duminică, ei au avut sub raport disciplinar o comportare ireproşabilă, fiind notaţi cu 10 de către trimisul federaţiei, în general, în această etapă, aspectele negative au fost mai puţine ca în etapa precedentă şi n-au avut nici gravitatea acelora. Totuşi, nu trebuie trecute cu vederea manifestările unor spectatori din Bacău, mereu puşi pe harţă, neadmiţînd alt rezultat pe teren decît victoria echipei locale, protestînd împotriva oricărei decizii a arbitrului care nu vine în sprijinul formaţiei preferate. Observatorul federal, Gheorghe Branilabur, a întocmit, pe această temă, un raport suplimentar. „Am constatat — scrie ei — că spectatorii, în marea lor majoritate, nu cunosc regulamentul, dintare cauză (n.n. este, intr-adevăr, o cauză, dar nu e singura !), se întrec în injurii grosolane la adresa arbitrilor şi a jucătorilor. Am avut ocazia să aud toate numele de animale care se găsesc la o cooperativă agricolă de producţie, plus înjurături triviale, fără nici o jenă pentru prezenţa în tribune a multor femei şi copii“. Este o problemă ! Terenurile de fotbal nu trebuie să devină nişte locuri unde să fie oprit accesul femeilor şi al copiilor de o anumită vîrstă. Trecînd la arbitraje, vom releva revenirea în formă a lui N. Hainea, care a condus competent şi autoritar meciul de la Braşov (aprecierea am întîlnit-o în raportul observatorului federal Angelo Niculescu). De asemenea, se cuvine menţionată poziţia curajoasă a lui Mircea Rotaru, care, în min. 87, în atmosfera încinsă de pe stadion, creată de dominarea furibundă a gazdelor şi de nerealizarea golului, n-a validat un punct înscris de Tufan, pentru faptul că se sprijinise de Nelu Nunweiller. O infracţiune la care, nu o dată, arbitrii au închis ochii, cînd ea fusese comisă de gazde. In încheiere, cîteva note date de observatorii federali unor jucători fruntaşi, unii cu trese de internaţionali. Astfel, Cornel Drăguşin care a vizionat meciul Steaua :— Rapid, acordă aceeaşi notă, puţin mulţumitoare, atît lui Iordănescu, cît şi lui Răducanu. La Piteşti, Gheorghe Ola a fost neplăcut impresionat de jocul lui Mocanu, „slab din toate punctele de vedere“ şi notat ca atare cu 3. Alţi doi jucători petrolişti, Iuhas şi Moraru, au primit nota 4. Este departe vremea cînd pentru astfel de note intervenea dojana părinţilor. Acum, fotbaliştii ar trebui să şi facă singuri o aspră dojană întru asemenea evoluții. Jock BERARIU CORESPONDENŢĂ DIN SOFIA ECHIPA BULGARIEI SOSEŞTE AZI CU PRIMA GARNITURĂ SOFIA, 26 (prin telefon, de la corespondentul nostru). Naţionala Bulgariei va juca mîine (n.n. azi) un meci de pregătire cu reprezentativa României. Deşi fotbaliştii bulgari vor evolua sub denumirea de selecţionată olimpică, de fapt este vorba de prima garnitură a ţării. Lotul convocat luni, după etapa de duminică, a stat în staţiunea climaterică Bankia, de lingă Sofia. Iată cei 16 jucători care vor sosi miercuri la prînz la Bucureşti : Simionov (Slavia Sofia), Fiiipdv (T.S.K.A. Sofia) — portari, Gaidarski (Levski — Spartak Sofia), Zafirov (T.S.K.A. Sofia), Zecev (Levski — Spartak), Hristakiev (Lokomotiv Sofia), Zelişkov (Eter Tîmovo) — fundaşi, B. Kolev (T.S.K.A.), Penev (T.S.K.A.), I. Kirilov (Levski — Spartak) — mijlocaşi, M. Vasilev (Akademik Sofia), Atanasov (T.S.K.A.), Dermenyiev (Trăkia Plovdiv), Bonev (Lokomotiv Plovdiv), Petkov (Beroe Stara Zagora) şi Tetkov (Levski Spartak). Antrenor principal este Vasil Spăsov. In acest meci vor fi întrebuinţaţi toţi jucătorii, echipa Bulgariei pregătindu-se în meciurile decisive cu Franţa (9 noiembrie, la Marsilia şi 12 decembrie la Sofia), din cadrul campionatului european. Miercuri după-amiază, lotul de tineret al Bulgariei va juca, la Sofia, cu Jiul Petroşani. TOMA HRISTOV SĂRBĂTORIREA LUI M. DRIDEA şI GH. PANDARU După cum am mai anunţat, astăzi va avea loc, la Ploieşti, un interesant cuplaj organizat de clubul Petrolul cu ocazia sărbătoririi jucătorilor Mircea Dridea şi Gheorghe Pahonţu. In partida vedetă (ora 15) Petrolul, cu Dridea în formaţie, va întîlni o selecţionată a diviziei A, iar în deschidere, de la ora 13:10, se vor întîlni două echipe alcătuite din fostele glorii ale Petrolului şi Stelei (C.C.A.). REPROGRAMAREA PARTIDEI RESTANTĂ POLITEHNICA TIMIŞOARA - OLIMPIA SATU MARE Deoarece ambele echipe vor juca astăzi în „Cupa României", meciul Politehnica Timişoara — Olimpia Satu Mare, în cadrul etapei a X-a a diviziei B, a fost reprogramat de F. R. Fotbal, el urmând să se dispute în ziua de 3 noiembrie. Sportul ANGELO NICULESCU despre apropiatele confruntări din campionatul european Ambiţia mea pentru meciul cu Cehoslovacia? SĂ PREZENTĂM O ECHIPĂ CARE SĂ INVINGI — Tovarăşe Angelo Niculescu, mai sînt 18 zile pînă la meciul cu Cehoslovacia. — 18 zile şi foarte multe probleme. — Ce ambiţii ai dumneata pentru această partidă ? — Să prezint o echipă capabilă să Învingă. — Frumos răspuns, dar să intrăm în armănunte. Mulți tricolori nu sunt în formă. Mai ai încredere In formația de la Helsinki ? — Ei, aici e aici. Sunt obligat să pornesc de la unsprezecele acela și să fac înlocuiri acolo unde sunt absolut necesare. Dacă pentru Mocanu şi Radu Nunweiller, care nu prea sunt in formă, ar exista oameni de schimb, la înaintare e mult mai greu să găsesc soluţii înţelepte. — Revenind la formaţia din meciul cu Finlanda. Pe ce linii sau pe elfi jucători se mai contează ? — Partea dreaptă a echipei e demnă de încredere. Adică Sătmăreanu, Lupescu, Dinu, Dumitru, Lucescu, Dembrovschi. Partea stingă e cu probleme (Mocanu, Radu Nunweiller, Neagu, Iordanescu). — De cîteva săptămîni chiar și Lucescu, atît de mun la începutul sezonului, pare descurajat. — Şi el şi Radu Nunweiller sunt descurajaţi. Se comportă bine la începutul partidelor, apoi nu pot trece peste dificultăţile apărute la un moment dat. — Dar Iordănescu, Neagu şi Dumitrache de ce nu merg ? — Primul e un fotbalist care se integrează anevoie. El a învăţat de copil să joace cam individualist driblează mult, devine irascibil cînd pierde mingea şi e foarte greu să-l dezveţi şi să-l faci să colaboreze intens cu ceilalţi. Neagu are puţină tehnică, iar ca prim vîrf de atac e obligat să joace în cele mai grele condiţii de marcaj. Aceste motive însumate fac să dea numai uneori randament. Pe Dumitrache, în schimb, nu-l interesează aspiraţiile internaţionale ale fotbalului nostru. — Aş zice mai degrabă că nu-l interesează destinul lui de jucător. — Ai dreptate. Ar trebui să-l preocupe măcar destinul lui de jucător, dar e într-o fază critică şi nu pricepe mai nimic. — în locul lor ar trebui plantaţi alţi jucători ? — Aş face acest lucru imediat, dacă aş avea doi, trei fotbalişti proaspeţi şi învăţaţi să joace un raport de fiecare fază, nu în funcţie de catehismul posturilor. La echipa naţională m-am străduit să-i conving pe băieţi că fotbalul modern cere să acţionezi în fiecare secvenţă altfel. Şi am izbutit întrucitva. La cluburi, colegii mei se preocupă mai puţin de lucrul acesta şi jucătorii se mişcă un teren pe finerarii aproape fixe. De aceea, nu mă reped să fac modificări. E uşor să introduci oameni noi în echipă, dar e greu să-i plantezi, adică sâ-i faci să prindă rădăcini. — Nu cumva, din motive sentimentale, nu vrei să modifici formația pe care ai tot utilizat-o în ultimii doi ani ? *“ Crezi că sunt în stare să-mi dau singur foc la casă ?.„ — Dumneata eşti oltean şi oltenii nu prea fac aşa ceva. — întocmai. Vreau să modific cit mai puţin formaţia din considerente exclusiv tehnice. Omogenitatea contează hiult şi se dobîndeşte greu. Chiar dacă unii dintre jucători sunt lipsiţi de vervă în prezent, starea lor se poate remedia în perioada prevăzută pentru corectări şi fortificare dinaintea Meciului cu Cehii. In etapa anterioară partidei cu Finlanda, situaţia era aceeaşi. Şi am izbutit. Mai ştiu, de asemenea, că în faţa unor încercări grele Sătmăreanu, Radu Milweiller, Dumitru, Dembrovschi şi alţii se regăsesc de obicei. De pildă, Răducanu a venit la mine luni dimineaţa şi era tare amârît pentru că mai de mult a fost găsit vinovat intr-un accident de automobil şi acum are de suportat daune materiale. Mi-a spus că i-a dat peste cap toată povestea, că şi-a pierdut forma, dar să n-am grijă, deoarece climatul de la lot și tensiunea unui mare meci international ii vor ajuta să se refacă. — De ce crezi că unii jucători sunt cam dezamorsaţi ? — Cei de la Rapid din cauza Insucceselor din campionat. Iar dinamovişti pentru treaba cu Feljenoord. — Ce înseamnă convocare® lui Dobrin ? — înseamnă că eu n-am prejudecăţi şi ranchiună. M-am glndit să-l chem cînd am auzit că a reuşit să alerge 3 ICO m la testul Cooper- Are, probabil, o pregătire fizică satisfăcătoare, Iar in ultimele etape de campionat a jucat bine, după cum am fost informat de către Gheorghe Ola şi Ilie Oană. Ştiam că mulţi jucători din echipa naţională erau supăraţi de el. — Sper să se uite o serie de lucruri, iar băieţii să-l accepte pentru că e în formă bună. Poate că Dobrin vrea măcar acum să fie util echipei naţionale şi să joace precum i se va cere. Adică nu ca al treilea mijlocaş, deoarece pe teren propriu n-avem nevoie de trei jucători la mjloc, ci să fie un atacant muncitor, lucid şi eficace. — Nu se mai aude nimic in legătură cu Pircălab. — Am renunţat la el fiindcă Ştefan Covaci l-a urmărit la Metz şi la Marsilia şi mi-a scris că jocul lui nu prezintă nimic nou. — Cum te gîndeşti să joace tricolorii în partidele cu Cehoslovacia şi Ţara Gaţilor ? — Să joace ofensiv, dar cu busolă, cu răbdare şi calm. Să evite o dominare teritorială Sterilă. Să nu se repeadă asupra adversarului în ideea că acesta trebuie mîncat în 20 de minute. O partidă durează un ceas și jumătate și ea poate fi cîștigată și spre sfirșit, nu doar la început. — Ai vrea să-i vezi jurînd cam așa ctfttt a jucat Feijenoord-ul 7 — Trebuie să avem un atac mai activ decit Feijenoord. — Dacă în minutul 80 al meciului cu Cehoslovacia scorul ar fi 0—0, dumneata ai fi nervos . — Nu, pentru că în 10 minute se pot face multe lucruri bune. Din acest punct de vedere publicul va couta foarte mult. Și el va trebui să aibă răbdare, ca și jucătorii. Să-i încurajeze din răsputeri, dar să aibă răbdare, fiindcă vom juca un meci important și cu un adversar tare. Dacă va începe să-i fluiere şi sâ-i huiduie pe băieţi după fiecare efort nereuşit, asta va roade luciditatea şi entuziasmul lor. Fără supărare, şi tricolorii şi noi, antrenorii lor, avem motive să spunem că publicul nu ne-a înţeles şi nu se-a ajutat încă aşa cum ar fi trebuit. Nu ne-a înţeles ca echipă, ca joc, cu stare de spirit. A fost adesea nerăbdător şi neîncrezător. — Cu presa cum o mai duci, tovarăşe Niculescu . — Mult mai bine decit înainte. In ultima vreme, deosebirile de vederi s-au împuţinat, presa ne-ajinit Substanţial şi ziariştii au ridat multe probleme care se ce lămurite. — Ce crezi dumneata că instu meciul de la Trnava, pentru ciul proxim de la Bucureşti întiu sprijin moral pentru Adversarii au înţeles că vor un joc greu la Bucureşti, fiii românii au forţa necesară vimenea împrejurări. Apoi, acel de la Helsinki le-a sugerat și ceva. — Care dintre problemele ecl crezi c& vor fi rezolvat* eu ■ rantâ in aceste 18 zile ? — Am convingerea că vor fi tabuite echilibrul moral, capacii fizică și orientarea de joc, I strategia si tactica echipei. — Ești sceptic in anumite privii — Da. Nu sint sigur dacă vă tea fi întărit moralul lui Răduc Mă intreb dacă jucătorii mei acoperi bine cele patru zone de și dacă in faza de apărare vor scuta un marcaj sever și proi Aș vrea să sper că Dinu va testa disciplina de joc. Nu găsea rezervă de fundaș central, capa să-l înlocuiască la nevoie pe pescu sau pe Dinu. — Jucătorii selecţionaţi au pînă acum un sezon dur, colț din numeroase partide grele. In minezi faptul in aprecierile prenzătoare celor două încercări campionatul european ? — Toamna aceasta cu trei ciuri pe săptămînă pentru unii, fi trebuit să reprezinte un avar dacă şi fotbaliştii s-ar îngriji condiţia lor fizică. Dar, deocamtă, pe jucătorii noştri i-a ferit dinezeu de o asemenea grijă, aşi incit, avantajul devine dezavan iar noi la lot suntem veşnicigaţi să luăm măsuri speciale, intrat în această viaţă fotbalist de anvergură numai de vreo ani şi nu învăţăm din ea cu s cuveni. Chiar şi internaţionalii nri care ar trebui să fie nişte cepţii, cînd se întorc la cluburi imediat culoarea şi obiceiurile lor la ei. — Angelo Niculescu are zilele ? Simte frică . Şi-a pierdut omul ? — Nu mi-e frică şi nu mî-i pierdut calmul. Am să-mi fac storta şi dacă toţi din mica noast trupă işi vor face datoria, atut vom auzi de bine. Romulus BALABAN PE AGENDA ACTUALITĂŢII ARBITRII MECIURILOR ETAPEI A XI-a A DIVIZIEI B SERIA I Progresul Brăila — Sportul Studenţesc : M. ROTARU, ajutat de P. Mărăşescu şi D. Arndt (toţi din Iaşi); C.F.R. Paşcani — Dunărea Giurgiu — V. LIGA, ajutat de V. Paladescu şi O. Turcitu (toţi din Galaţi); Ceahlăul P. Neamţ — Poiana Cîmpina: V. POPA, ajutat de T. Oniga şi A. Sandor (toţi din Iaşi); F. C. Galaţi — Portul Constanţa : M. MOROIANU, ajutat de I. Chiriţă şi V. Neacşu (toţi din Ploieşti); Metalul Tîrgovişte — Metalul Bucureşti : O. CALUGHEROVICI, ajutat de I. Banciu şi G. Racz (toţi din Braşov); S. N. Olteniţa — Ştiinţa Bacău: C. MANUSARIDE, ajutat de I. Doncea şi I. Simion (toţi din Bucureşti); Progresul Bucureşti — Chimia Rm. Vilcea : C. GHIŢA, ajutat de C. Braun şi G. Pop (toţi din Braşov); Metalul Plopeni — Politehnica Galaţi : I. GHEORGHIŢA, ajutat de N. Păvăluga şi A. Petre (toţi din Bucureşti); SERIA A II-A Minerul Baia Mare — Politehnica Timişoara: I. CIMPEANU, ajutat de T. Gaboş şi E. Călbăjos (toţi din Cluj); Electroputere Craiova — Gaz metan Mediaş : GH. VASILESCU II, ajutat de M. Ovezea şi N. Suciu (toţi din Bucureşti); C.F.R. Arad — Vulturii textila Lugoj : M. NICOLAESCU (Caransebeş), ajutat de A. Ştefan (Petroşani) şi M. Pădureanu (Deva); Olimpia Satu Mare — Olimpia Oradea : G. VEREŞ, ajutat de I. Berget şi I. Păcuraru (toţi din Cluj); Chimia Făgăraş — Gloria Bistriţa : G. BOTESCU (Moreni), ajutat de C. Ghenciulescu şi M. Badea (ambii din Tîrgovişte); Minerul Anina ■“* C.S.M. Reşiţa : A. ENE, ajutat de I. Croitoru şi T. Ilie (toţi din Craiova); C.S.M Sibiu — Corvinul Hunedoara : S. MARIAN (Sighişoara), ajutat de P. Avram (Sighişoara) şi D. Răduţi (Reghin); C.F.R. Timişoara — Metalurgistul Cugir: T. VAS, ajutat de V. Iacob şi A. Sike (toţi din Oradea). ARBITRII MECIURILOR ETAPEI A IX-a A DIVIZIEI A Sport Club Bacău — Steaua : O. ANDERCO (Satu Mare), ajutat la linie de V. Catană (Cărei) şi C. Silaghi (Baia Mare); Crişul — C.F.R. Cluj: V. PADUREANU, ajutat de Em. Martin şi I. Puia (toţi din Bucureşti); Rapid — Politehnica : K. GHEMIGIAN, ajutat de F. Coloşi şi A. Paraschiv (toţi din Bucureşti); A . Armata — Petrolul : M. RADULESCU, ajutat de I. Erdoş şi Z. Szilaghi (toţi din Oradea) ; Farul — fiul : G. LIMONA, ajutat de Gh. Vasilescu I şi C. Iofciu (toţi din Bucureşti); Dinamo — U.T.A.: AUREL BENTU, Vasile Toma şi Anton Mitnich (toţi din Bucureşti); „U“ Cluj — F. C. Argeş V. DUMITRESCU, ajutat de V. Murgăşan şi G. Olteanu (toţi din Bucureşti) ; Univ. Craiova — Steagul roşu: C. NICULESCU, ajutat de M. Niţă şi C. Costică (toţi din București). CAMPIONATUL ECHIPELOR DE TINERET - REZERVE 1. DINAMO 8 7 1 0 20— S 15 2. Petrolul 8 6 2 0 20— 7 14 8. „U“ Cluj 8 8 1 1 20— 7 13 4. Rapid 8 3 8 Ş 14— 0 9 5. Jiul 6 3 8 2 li—10 9 6. Crisul 8 4 13 10—11 9 7. steaua 8 4 0 4 18—10 8 8. Univ. Craiova 8 3 2 3 9— 5 8 9. U.T.A. 8 3 2 3 0—14 8 10. Farul 8 3 1 4 9—10 7 11. F.C. Arges 8 3 14 15—17 7 12. Politehnica 8 1 3 4 6—13 5 13. Sport Club Bacău 8 2 1 5 8—16 5 14. Steagul roșu 8 2 0 6 7—16 4 15. A.S. Armata 8 2 0 6 7—17 4 18. C.F.R. Cluj 8 0 8 5 6—23 3 AZI, ETAPĂ IN „CUPA ROMÂNIEI" In populara competiţie „Cupa României“ se vă desfăşura astăzi o nouă etapă. Iată programul întocmit de F. R. Fotbal (primele echipe sunt gazde) : Petrolul Moineşti — C.F.R. Paşcani, Cimentul Medgidia—I.M.th. Medgidia, Electronica Bucureşti — Metalul Plopeni, Vulcan Bucureşti—F. C. Galaţi, Olimpia Rm. Sarat—Ceahlăul P. Neamţ, Petrolistul Boldeşti— Ştiinţa Bacău, Unirea Drăgăşani— Metalul Tîrgovişte, Dunărea Calafat—C.S.M. Reşiţa, Laminorul Nădrag—Politehnica Timişoara, Minerul Bocşa—C.F.R. Timişoara, Minaur Zlatna — Olimpia Oradea, Soda Ocna Mureş—Minerul Baia Mare, Ind. sîrmei C. Turzii—Olimpia Satu Mare, Textila Odorhei— Independenţa Sibiu, Oltul Sf. Gheorghe — Metalul Bucureşti şi Tractorul Braşov — Sportul studenţesc Bucureşti. Toate partidele vor începe la ora 14.30. In caz de egalitate după 90 de minute, jocul va fi prelungit cu două reprize a cite 15 minute fiecare. Ddcă egalitatea se va menţine şi după prelungiri, atunci echipa care a evoluat în deplasare se va califica pentru etapa viitoare. DUPĂ OPT ETAPE, CIFRELE VORBESC... • Cu cele 14 goluri înscrise în ultima etapă, totalul lor a ajuns la 161.9 goluri au fost marcate de 9 apărători, 30 de li mijlocaşi, 118 de 56 atacanţi, iar 4 au fost autogoluri. • Cele mai mari note, în această etapă, le-a primit U.T.A. 1994 (cu o medie de 8,54), iar cele mai mici note le-a primit Petrolul — 62 p (5,63). Cea mai bună apărare : U.T.A. — 44 p (8,86), cea mai bună linie de mijloc: U.T.A.— 18 p (9,00), iar cel mai bun atac : F. C. Argeș — 34 p (8,50). • Clasamentul „constant-valoric" după opt etape, se prezintă astfel : I. „U“ CLUJ 64 p (Liră 64), 2. Dinamo 639 p (Lucescu 65), 3. U.T.A. 633 p (Domide 64), 4. Steaua 631 p (Naom 62), 5. S. C. Bacău 619 p (Dembrovschi 63), 6. A.S.A. 618 p (Hajnal 63), 7. Steagul roşu 601 p (ADAMACHE 66), 8. Farul 600 p (Ştefănescu 61), 9. Univ. Craiova 597 p (Ţarălungă 60), 10. F. C. Argeş 591 p (Dobrin 60), 11. Rapid 587 p (Dumitru 58), 12. Jiul 583 p (Georgevici 58), 13. C.F.R. Cluj 580 p (M. Bretan 56), 14. Politehnica 560 p (Ianul 59), 15. Petrolul 552 p (N. Iohescu 56), 16. Crişul 529 p (Lucaci 59). 6 Clasamentul eficacităţii, întocmit pe baza raportului dintre totalul golurilor şi totalul luturilor trase la poartă, după opt etape, este următorul : 1. „U“ CLUJ 16,45 (16:96), 2. U.T.A. 15,62 (20:128), 3. F. C. Argeş 13,33 (14:105), 4. S. C. Bacău 11,86 (14:118), 5. Univ. Craiova 10,47 (11:105), 6. Dinamo 10,01 (18:120), 7. Steagul roşu 9,89 (9,91), 8. Steaua 9,32 (11:118), 9. Politehnica 9,25 (10:108), 10. Rapid 8,33 (9:108), 11. Farul 8,13 (10:123), 12. C.F.R. Cluj 6,38 (9:141), 13. Petrolul 5,43 (5:92), 14. A.S.A. 4,59 (4:87), 15. Crişul 1,98 (2:181), 14. Jiul 1,44 (2:138). Deci, după opt etape au fost trasa la poartă 1788 şuturi, marcîndu-se 157 de goluri (8,78%). • Clasamentul oraşelor, pa baza mediei de spectatori — cifră aproximativă — după opt etape, arată astfel: 1. Craiova 23 333, 2. Bucureşti 21 000, 3. Tg. Mureş 13 750, 4. Oradea 12 750, 5.6. Iaşi şi Piteşti 11 750, 7. Constanţa 11 500, 8. Arad 10 500 9 Braşov 9 000, 10. Cluj 8 285, 11. Bacău 8 250, 12. Ploieşti 8 000, 13. Petroşani 5125. • Situaţia in „Trofeul Petschovschi“, după opt etape, este următoarea: 1. TG. MUREŞ 9,00; 2.1. Ploieşti şi Piteşti 8,75; 4. Craiova 8,66; 5. Braşov 8,60; 6. Oradea 8,59; 7. Bucureşti 8,41; 8. Constanţa 8,25; 9.10. Arad şi Bacău 8,00; 11. Iaşi 7,50; 12. Cluj 7,27; 13. Petroşani 6,50. A0ril 9 gjmmv .. Pagsa SCHIŢĂ DE PORTRET LICĂ ...Vara lui 1966. Absorbit de linele probleme cotidiene. Titus Lucaciu, secretarul clubului sportiv „U” Cluj, nici n-a auzit bine bătaia timidă din ușă. I s-a părut că a bătut cineva, dar nu era sigur și ca atare n-a răspuns : intră. Apoi, bătaia s-a repetat, iar la îndemnul „intră“, un tinerel fîstîcit şi îmbujorat la faţă ca o fată mare şi-a virat capul prin uşa întredeschisă. Dar speriat parcă de decorul camerei, a închis brusc uşa. Abia după un răstimp, a îndrăznit să intre în birou şi, cu vocea pierdută şi gîtuită de emoţie spuse : „mă numesc Lică şi aş vrea să joc fotbal la U“. Acesta a fost „debutul” lui Lică la „şepcile roşii“. ...în urmă cu vreo trei ani, intr-o duminică friguroasă, de început de februarie, chemarea balonului rotund m-a scos din casă. „U” Cluj avea un meci de verificare. Zăpada bătătorită, petice de gheaţă , pe acest gazon-patinoar zvîrluga de Lică şi-a „înşurubat” toţi adversarii, a jonglat în fel şi chip cu balonul, făcîndu-ne pe noi, cei înşiraţi de-a lungul tuşelor, să uităm pişcăturilor gerului, încîntat de evoluţia acestui Spiriduş. mi-am intitulat cronicheta : „Festival Lică”. Mi-am atras „interpelările” ironice ale amicului Titi Teaşcă, antrenorul de atunci al lui „U” : „Şi zi aşa : festival Lică ? Te-a aiurit cu fentele şi gata festivalul ! Prea te-ai grăbit, încă nu-i copt. Să mai pună ceva carne pe oase că prea e slăbănog“... ...A plecat Teaşcă, a venit nea Fane Cîrjan , a plecat şi nea Fane Cîrjan, a revenit Şepci, dar ca un făcut. Lică apărea doar meteoric in prima formaţie. Şi-a făcut în schimb un stagiu îndelung in echipa „cadeţilor“, sub Îndrumarea lui Băluţiu. La meciurile de deschidere, spectatorii veneau ca să-l vadă pe Lică, să-i admire fentele şi şuturile explozive, de te cuprindea mirarea de unde atita forţă la un tinerel deşirat. „Hai Lică” — izbucneau tribunele cînd mingea începea să deseneze arabescuri pe gazon, dirijată de fantezia lui Lică. ...Toamna lui 1971. La „cîrma” lui „U” a venit un om sobru, îndrăgostit pînă la ultima fibră de fotbal, Ştefan Onisie. Din primul meci şi-a făcut debutul în echipă, pe post detitular, Lică. După şase etape, Lică are patru goluri la activ, cel de la Braşov devenind antologic, înmărmurindu-l pe Adamache. ...Ar mai fi de spus că in „Întreruperea” dinaintea meciului cu Finlanda, Eh turneul făcut de „U“ la Erevan şi cîştigat de fotbaliştii clujeni, fotbalistul care a cucerit galeria armeană a fost Lică. Nu o dată, cînd jucătorul clujean se afla cu mingea la picior, tribunele entuziasmate de giumbuşlucurile şi fantezia acestuia, scandau : „Like, Like...” ...Ar mai fi de Spus că în clasamentul notelor obţinute de echipă după şase etape, Lică se află pe primul loc, cu media 8. Pe firmamentul lui „U” Cluj, unde au strălucit atîtea stele — Guga, Sepi Sfera, Toni Dascălu, Luca, Traian Georgescu, Ivansuc şi mulţi alţii — a apărut o nouă stea. Să sperăm că nu este vorba de un .. TIVlflQI Victor MOREA