Steagul Roşu, ianuarie 1972 (Anul 27, nr. 5877-5900)

1972-01-15 / nr. 5887

Pag. 2 Cuvîntul tovarășului PETRE RL MIJICI la plenara Comitetului județean de partid (Urmare din pag. 1) •echite revin organelor și organizațiilor de partid și conducerilor din aceste sectoare, în vederea bunei aprovizionări a populației și gospodinirii judicioase a fondului de marfă existent. Este necesar in acest sens, să se revadă în continuare baza materială a comerțului, pentru repartizarea ei uniformă în teritoriu. Aceleași măsuri se impun a fi luate și în cooperația de consum, care va trebui să urmărească un program concret, pe comune, de dezvoltare a rețelei sale de deservire a populației. Referindu-se la sarcinile ce revin agriculturii în anul 1972, vorbitorul s-a oprit la problemele legate de folosirea mai rațională a pămîntului, a forței de muncă, sporirea producției vegetale și animale, reducerea cheltuielilor de producție, în atenția organelor și organizațiilor de partid trebuie să stea cu prioritate aplicarea programului de redresare a cooperativelor agricole cu un potențial economic redus și dezvoltarea sectorului zootehnic. . O atenție deosebită trebuie să se acorde desfășurării adunărilor generale ale oamenilor muncii din întreprinderile agricole de stat și cooperativelor agricole de producție, în acest sens trebuie să se analizeze temeinic activitatea desfășurată pentru realizarea planului de producție și financiar, gospodărirea judicioasă a pămîntului, a bazei materiale, a forței de muncă și a întregului avut obștesc, sporirea producției vegetale și animale, reducerea ponderii cheltuielilor de producție, îndeplinirea planului de livrări la fondul de stat, creșterea contribuției la aprovizionarea populației — îndeosebi cu legume și fructe proaspete, ouă, carne, lapte. Este necesar ca organizațiile de partid și consiliile populare comunale să acorde mai multă atenție gospodăriilor țărănești din localitățile necooperativizate astfel incit acestea să-și aducă o contribuție mai mare prin sporirea numărului de animale și contractarea unor cantități mai însemnate de produse animaliere pentru fondul central al statului. In fata organelor și organizațiilor de partid stă sarcina ridicării rolului lor conducător în organizarea și coordonarea tuturor acțiunilor, desfășurînd o intensă și eficientă muncă politică. O preocupare de seamă trebuie să se manifeste în întărirea organizațiilor de bază și în special a celor cu un efectiv redus, prin primirea în rîndul membrilor de partid a celor mai înaintați muncitori, țărani, specialiști din toate domeniile de activitate. O deosebită atenție trebuie să se acorde în fiecare organizație de partid îmbunătățirii stilului propriu de muncă, urmărindu-se in acest fel cuprinderea cît mai competentă și judicioasă a sarcinilor ce le stau In față, avîndu-se in permanență, în vedere călirea politică și ideologică a fiecărui membru de partid, pentru sporirea contribuției tuturor comuniștilor la înfăptuirea politicii partidului. O grijă sporită să se manifeste pentru analiza sistematică de către organele și organizațiile de partid a problemelor majore pe care le ridică activitatea fiecărui colectiv. Accent deosebit să se pună pe analiza politică a obiectivelor economice, specifice fiecărui loc de muncă, in același timp adoptîndu-se cele mai adecvate și eficiente măsuri, care printr-un control operativ și sistematic să fie realizate întocmai, perseverîndu-se apoi în eliminarea neajunsurilor. O preocupare deosebită să se manifeste și în privința îmbunătățirii învățămîntului de partid, prin asigurarea unui conținut cît mai bogat, prin forme cît mai variate. In cadrul învățămîntului de partid, organele și organizațiile de partid trebuie să se preocupe ca toți comuniștii să cunoască politica internă și externă a partidului nostru, să se desfășoare o muncă mai susținută pentru cunoașterea hotărîrilor partidului și a legilor statului. Un rol deosebit în îndeplinirea sarcinilor economice și a celor social-politice și cultural-educative revine presei de partid, care are datoria să abordeze sistematic, cu competență și combativitate problematica amplă pe care o oferă activitatea din toate compartimentele vieții județului, să dezbată, să popularizeze și să susțină experiența înaintată, valoroasă, să combată cu curaj de pe poziții partinice manifestările retrograde, să militeze pentru eradicarea tuturor lipsurilor, a neajunsurilor. Dezbaterile din plenară au relevat că unele minusuri înregistrate în activitatea economică se datoresc sprijinului insuficient acordat unor unități economice de către ministerele tutelare, de către alte organe centrale, cărora le-au fost aduse critici serioase, mai ales în ce privește aprovizionarea tehnico-materială, cît și în acordarea unui sprijin mai concretă, a substanțial în rezolvarea problemelor curente. In legătură cu această situație, vorbitorul a subliniat că opiniile exprimate vor fi aduse la cunoștința conducerii partidului și a conducerilor ministerelor respective, în scopul luării măsurilor necesare asigurării ritmicității producției și realizării exemplare a sarcinilor de plan pe 1972. Tovarășul Petre Blajovici a arătat în încheierea cuvîntului său că va transmite conducerii superioare de partid și de stat, tovarășului Nicolae Ceaușescu, hotărîrea activului de partid din județul Bacău, a tuturor comuniștilor, de a nu precupeți nici un efort, de a munci și în acest an cu abnegație pentru realizarea sarcinilor planului cincinal. Municipiul Bacău a primit ieri diploma și premiul I pe țară (Urmare din pagina I) Pe baza rezultatelor obținute, comisia municipală pentru coordonarea întrecerii patriotice a stabilit ca fruntașe pe municipiu, în acțiunea de înfrumusețare și bună gospodărire, circumscripția electorală nr. 117, unde este deputat tovarășul Constantin Roșculeț, colectivul de salariați ai Fabricii Proletarul, Organizația U.T.C. de la Grupul școlar profesional și tehnic, Asociația de locatari nr. 2, al cărei președinte este tovarășul Neculai Cristea. Acțiunile care vor fi întreprinse în acest an,a spus primarul municipiului Bacău, atit prin contribuția ce^ățenilor, cît și prin muncă patriotica, vor contribui, desigur, la ridicarea pe o treaptă nouă de dezvoltare edilitar-gospodărească a municipiului. Rezultatele dobîndite pînă în prezent constituie o chezășie a succeselor viitoare. Pentru anul 1972 ne propunem să realizăm prin acțiuni de muncă patriotică obiective a căror valoare depășesc suma de 50 milioane lei. După ce a enumerat o serie de obiective la care entuziasmul civic al băcăuanilor își va spune cuvîntul în acest an, vorbitorul și-a exprimat convingerea că, rezultatele vor fi la înălțimea așteptărilor. „Suntem hotărîți ca împreună cu toți oamenii muncii din patria noastră să aducem o contribuție sporită pentru prosperitatea și înflorirea României socialiste". Este întîmpinat cu vii aplauze tovarășul Petre Blajovici, care felicită pe locuitorii municipiului pentru marele succes obținut. Acest eveniment, a spus tovarășul Blajovici, îmi oferă plăcuta misiune ca în numele conducerii de partid și de stat, a comisiei centrale pentru urmărirea și îndrumarea întrecerii patriotice să transmit cele mai călduroase felicitări tuturor cetățenilor municipiului Bacău care, răspunzînd chemării Comitetului municipal de partid, a Comitetului executiv al Consiliului popular, dînd dovadă de înaltă ținută civică și dragoste față de orașul în care trăiesc și muncesc, și pe care doresc să-l vadă tot mai frumos, au dedicat o parte din timpul lor liber acțiunii de gospodărire mereu înfloritului oraș Bacău. Subliniind că realizările obținute de băcăuani, conjugate cu eforturile mereu crescînde ale statului, sunt îndreptate spre continua îmbunătățire a nivelului dotărilor edilitar gospodărești și social-culturale, că ele fac ca municipiul de la confluența Bistriței cu Siretul, să se afirme în și mai mare măsură, vorbitorul a arătat că Bacăul a devenit un important centru politico-administrativ, economic cultural, un centru urban modern, cași le asigură locuitorilor săi condiții de viață și de muncă tot mai bune. Rezultatele obținute de băcăuani, ca și de alte localități din județ se înscriu, evident, în contextul general al realizărilor obținute de poporul român, sub conducerea partidului in opera de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate. Actualul cincinal, primul dintre cincinalele care vor traduce în viață obiectivul fundamental stabilit de Congresul al X-lea — făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate — prevede sarcini deosebit de importante pentru progresul continuu al României, și ridicarea ei mai rapidă la nivelul țărilor dezvoltate. Acest cincinal oglindește și grija partidului pentru ridicarea continuă a nivelului de trai al poporului. Insistînd asupra coordonatelor esențiale ale dezvoltării economiei naționale, între anii 1971—1975, vorbitorul a subliniat că și acțiunile edilitar-gospodărești se înscriu în acest context, al ritmurilor avîntate, entuziaste. Pentru înfăptuirea acțiunilor de muncă patriotică inițiate de comitetele executive ale consiliilor populare, a participat un mare număr de cetățeni în fruntea cărora au fost întotdeauna deputații, comitetele de cetățeni, de părinți, comitetele asociațiilor de locatari, bătrâni și tineri, fapt ce demonstrează profundul sentiment de patriotism, dragoste și prețuire pentru localitatea în care trăiesc și muncesc, în cadrul rezultatelor obținute pe întreaga țară în acțiunea de înfrumusețare și gospodărire a localităților, se evidențiază in mod deosebit cele obținute de locuitorii municipiului Bacău. Doresc să vă informez că, datorită acestor rezultate remarcabile, municipiului Bacău i s-a acordat premiul I pe țară, In valoare de 750.000 lei, și Diploma de municipiu fruntaș în întrecerea patriotică. Arătînd că în acest an al cincinalului îndeplinirea și depășirea sarcinilor de plan solicită și mai mult inteligentă, capacitate organizatorică, inițiativă și chibzuință, tovarășul Petre Blajovici a arătat că și pentru economia locală există noi coordonate, noi sarcini pentru realizarea cărora consiliile populare, comitetele lor executive, toți lucrătorii din sistema organelor locale de stat, sub conducerea organelor de partid, au datoria să muncească fără preget pe linia activității economice, social-culturale și edilitar-gospodărești. Este necesar ca, în continuare, realizarea obiectivelor propuse în cadrul întrecerii patriotice să contribuie în și mai mare măsură la mai buna întreținere și conservare a fondului de locuințe, la asigurarea și menținerea aspectului estetic al locurilor publice, la continua înfrumusețare și buna gospodărire a municipiului Bacău, astăzi mai frumos decit ieri, iar mîine mai nou și mai frumos decit astăzi. Aveți la îndemînă tot ce este necesar pentru a obține în acest an rezultate și mai bune decit anul trecut: oameni harnici și talentați, buni gospodari, deputați destoinici, un tineret entuziast — toți gata oricînd să fie prezenți la acțiunile de muncă patriotică. În încheiere, tovarășul Petre Blajovici a adresat încă o dată felicitări tuturor celor prezenți și a înmînat președintelui Comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului Bacău, tovarășului Ioan Ichim, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, înalta distincție acordată de Comisia centrală pentru urmărirea și îndrumarea întrecerii patriotice — DIPLOMA DE MUNICIPIU FRUNTAȘ PE ȚARA. Moment emoționant, în sală pătrunde o delegație de pionieri, în sunete de trompete și răpăit de tobe. Ei aduc salutul organizației municipale a pionierilor și înmînează flori membrilor prezidiului. Se dă onorul in cinstea fruntașilor in întrecerea patriotică din municipiul Bacău. „Ne angajăm să învățăm și să muncim pentru gloria poporului și înflorirea României socialiste — spun pionierii —, pentru cauza partidului vom merge tot Înainte !". După ce informează adunarea asupra destinației premiului primit, pentru cumpărarea de utilaje necesare activității edilitar-gospodărești și de material cultural-sportiv, de care să beneficieze cît mai mulți cetățeni, primarul municipiului Bacău înmînează stegulețe și insigne de fruntaș deputaților și cetățenilor distinși în gospodărirea orașului. Au luat apoi cuvîntul tovarășii Constantin Roșculeț, deputat, Gheorghe Micu, președintele Consiliului municipal al sindicatelor, Maria Uricaru, președinta comitetului municipal al femeilor, Lazăr Morariu prim-secretar al Comitetului municipal Bacău al U.T.C., Costache Manciu, deputat, vicepreședinte al Consiliului municipal al Frontului Unității Socialiste, care și-au exprimat satisfacția de a se număra printre cei care au contribuit la succesul sărbătorii, remarcînd entuziasmul, înalta conștiință socialistă a maselor de cetățeni, dovedite prin participarea masivă la acțiunile de interes obștesc. Vorbitorii s-au angajat în numele lor, al cetățenilor, al organizațiilor pe care le reprezintă, să depună toate eforturile, să muncească și mai bine pentru ca fiecare cartier, orașul, patria întreagă să se situeze pe noi trepte de înfrumusețare și bună gospodărire. O delegație de tineri din municipiul Bacău a adus salutul participanților la acțiunile de muncă patriotică, exprimînd prin cuvîntul rostit de brigadierul Ionel Blaj hotărîrea nestrămutată de a dovedi că tineretul băcăuan poate munci mai mult și mai bine, că știe să răspundă cu promptitudine la chemările partidului, într-o atmosferă de deosebită însuflețire la cuvîntul tovarășul Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean, care felicita călduros pe locuitorii municipiului Bacău, pe toți cei care și-au adus contribuția la situarea Bacăului în fruntea tuturor celorlalte orașe ale țării, la acțiunea de bună gospodărire și înfrumusețare. Arătînd că județul nostru s-a angajat să realizeze prin muncă patriotică, în anul care a trecut, lucrări edilitar-gospodărești in valoare de 130 milioane lei, între acestea numărîndu-se construirea de trotuare, întreținerea, amenajarea și executarea de spații, zone verzi și peluze de flori, construcția de poduri și podețe și repararea celor existente, întreținerea și repararea drumurilor, executarea unor lucrări de apărare împotriva inundațiilor, amenajarea de baze simple de sport, de spații de agrement, întreținerea traseelor turistice, construcția unor obiective de mare utilitate publică, cum ar fi săli de clasă, magazine sătești, săli de spectacole — tovarășul Gheorghe Roșu a remarcat faptul că prin măsurile politice și organizatorice luate de Comitetul executiv al Consiliului popular județean și de comitetele executive ale consiliilor populare subordonate acestuia, s-a reușit nu numai realizarea planului, ci și o depășire a lui cu 87 la sută, lucrările edilitar-gospodărești din anul 1971 ridicîndu-se la peste 243,5 milioane lei. Municipiul Bacău și-a îndeplinit angajamentul anual în proporție de 315 la sută. Care e semnificația acestor rezultate ? Ele arată capacitatea de mobilizare a cetățenilor noștri, hărnicia lor, dragostea față de orașul în care muncesc și își desfășoară viata. Ele probează existența unor resurse de energie morală, a pasiunii pentru frumos și pentru mai bine ■, ele demonstrează tinerețea orașelor noastre, posibilitatea lor de a se transforma în sens modern, în sensul progresului, al civilizației superioare, mereu înfloritoare. Aceste rezultate se răsfrîng în viața noastră de zi cu zi, simplificînd-o, ordonînd-o, înfrumusețînd-o, sporindu-i farmecul, întărindu-i demnitatea. Imaginea Bacăului contemporan a estompat-o definitiv pe cea a Bacăului de altădată — tîrg de provincie, spațiu al tristeților copleșitoare, locul unde nu se întîmpla nimic. Subliniind încă o dată importanța succeselor obținute, nu putem să nu observăm că județul Bacău și municipiul — capitală de județ — are reale perspective de prefacere, de înnoire, de impunere pe plan național. Sunt convins — a spus vorbitorul — că dumneavoastră, toți cei care au avut fericita ocazie de a lua parte la această festivitate, deputații, comitetele de cetățeni din circumscripții electorale, cele ale asociațiilor de locatari, toți cetățenii municipiului Bacău, alături de toți cetățenii întregului județ, veți răspunde și pe viitor la chemările organelor locale de partid și de stat și veți participa cu o tot mai mare însuflețire la acțiunea de gospodărire și înfrumusețare. Aceasta va constitui încă o dovadă a profundului atașament față de politica înțeleaptă a partidului și statului nostru, a conducerii sale, in frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, și va contribui la traducerea în viată a istoricilor hotărîri ale Congresului al X-lea al partidului, privind edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în scumpa noastră patrie. In încheierea adunării festive, într-o atmosferă însuflețită, a fost adoptată o telegramă adresată Comitetului Central al Partidului Comunist Român, personal tovarășului secretar general — Nicolae Ceaușescu. ★ A urmat apoi un izbutit spectacol festiv, prezentat de artiști amatori din municipiul Bacău. s Șantierul naval Brăila recrutează CANDIDAȚI pentru cursurile de calificare de scurtă durată în meseriile : • lăcătuș construcții navale • lăcătuș construcții metalice • sudor • lăcătuș mecanic • tabulator naval. Vîrsta 15—18 ani sau serviciul militar satisfăcut. Studii 7—8 clase elementare. De asemenea, RECRUTEAZĂ CANDIDAȚI PENTRU CURSUL DE CALIFICARE „UCENICIE IA LOCUIT DE MUNCA" CU DURATA DE 2 ANI. Vîrsta 15—18 ani împliniți în 1972. Studii. 8—10 clase generale. OLUUUIo—iu uu. Infor. Informații suplimentare la telefon 16800 — interior 141. i II il i ii8i I ! I ! STEAGUL RO$U întreprinderea județeană D.C.A. Bacău angajează imediat: ® UN CONTABIL ȘEF pentru centrul D.C.A. Moinești. Condiții : — studii medii — stagiu 10 ani in funcții economice. • UN CONTABIL PRINCIPAL pentru centrul D.C.A. Bacău. Condiții: — studii medii — stagiu 7 ani în funcții economice. • UN TEHNICIAN, sau TEHNICIAN PRINCIPAL pentru serviciul de investiții la sediul întreprinderii. Condiții : — conform anexa IV — la H.C.M. 1053/1960. Concursul va avea loc în ziua de 1 februarie 1972 la sediul întreprinderii in strada Oituz nr. 78, telefon 14914. Panourile absolvenților în mai multe licee de cultură generală, de specialitate, școli profesionale și, în ultimul timp, și în școlile generale, se obișnuiește ca la absolvirea școlii de către o promoție de elevi, să se confecționeze panouri mari, pe care sunt aplicate fotografiile absolvenților, a colectivului de conducere a școlii și ale cadrelor didactice. Inițiativa aparține uneori elevilor și este susținută de diriginte, alteori pornește de la dirigintele clasei și este susținută de elevi, dar și intr-un caz și în altul este transpusă, pînă la urmă, în practică. Și, astfel, apar în fiecare an, după terminarea cursurilor, panourile absolvenților. Adevărate lucrări de artă fotografică, încadrate în rame aurite și frumos sculptate, aceste panouri sînt expuse, mai întîi, în vitrinele atelierelor fotografice — are și artistul dreptul să-și etaleze opera — apoi în diverse vitrine, pe unde circulația pietonilor este foarte intensă — aceasta, probabil, pentru popularizarea școlii... — și, în sfîrșit, unele din ele le vom mai vedea, pentru o anumită perioadă de timp, atîrnate pe pereții culoarelor școlii. Spunem unele din ele, deoarece fiecare clasă are panoul ei, dar fiind clase multe sunt și panouri mul te și este firesc ca nu toate să fie expuse. Și apoi, de la an la an numărul lor crește și mai mult, pentru ca pînă la urmă toate să aibă același destin : magazia, podul școlii sau se distrug. Fiindcă obiceiul pare a fi încetățenit, se impune o examinare atentă a lui. Mai întîi, ar trebui dat răspuns la întrebarea dacă aceste panouri sînt sau nu utile școlii, învățămîntului. Răspunsul după părerea noastră, nu poate fi decit negativ. Școala nu este o întreprindere comercială care să-și facă reclama produselor prin vitrinele magazinelor. Valoarea unei instituții școlare, unui colectiv didactic nu se măsoaară după dimensiunile panoului absolvenților sau după calitatea artei fotografului, ci după gradul de pregătire al elevilor care, după absolvire duc sau nu faima școlii și a dascălilor care i-au învățat, instruit și educat. O școală cu renume este aceea care dă tării absolvenți bine pregătiți, care reușesc să urmeze, în număr mare, școli superioare, să ajungă oameni de nădejde ai patriei socialiste. Problema pusă în discuție trebuie privită și sub aspectul cheltuielilor financiare, fiindcă aceste panouri sunt, în ultimă instanță, destul de scumpe, conținind un număr însemnat de fotografii. Pe prim plan în panou apar fotografiile directorilor, doi, trei și uneori chiar patru, apoi dirigintele, colectivul de profesori și, în continuare, absolvenții. Mărimea fotografiilor depinde de locul pe care îl ocupă fiecare persoană în ierarhia școlară. Se pune întrebarea cine suportă aceste cheltuieli ? Practica a confirmat că elevii, sunt contribuabilii, sau sunt luate fonduri de la comitetul de părinți. De aceea în anii din urmă, forurile oficiale în drept, au dat indicații să se renunțe la aceste practici. Nu înțelegem de ce ele continuă, fiindcă, in fond, este vorba de niște obiecte care pînă la urmă rămân fără valoare. Din opiniile prezentate mai sus, nu trebuie să se tragă concluzia că s-ar interzice absolvenților să facă fotografii colective cu profesorii clasei și conducerea școlii. Astfel de fotografii, poate chiar tablouri de dimensiuni mici sînt chiar indicate, constituind o amintire plăcută pentru fiecare absolvent, iar pentru școală avînd valoare documentară. In orice caz, o altă modalitate de rezolvare a problemei, cu siguranță că poate fi găsită. Totul depinde insă de cei ce conduc și îndrumă activitatea elevilor în anii de școală. Prof. loan POPOVICI Curs de instruire profesională a mecanizatorilor Zilele acestea a fost inaugurat un curs de instruire profesională a mecanizatorilor din județ, organizat prin Casa agronomului de către I.M.A. Bacău. Vor fi pregătiți, la S.M.A. Hemeiuși, 350 tractoriști și peste 100 mecanici de secții asupra cunoașterii și exploatării tractoarelor din grupa 400. Expunerile sunt pregătite de specialiști din cadrul întreprinderii de mecanizare a agriculturii și stațiunile de mecanizare a agriculturi ale județului. Trustul de construcții Hunedoara DEVA angajează imediat următoarele categorii de personale: ■ INGINERI CONSTRUCTORI cu vechime de 9 ani pentru funcții de conducere (șef șantier, șef servicii la șantiere, șef tot). ■ ECONOMIȘTI cu vechime de 9 ani în funcții de specialitate, pentru șef, sector economic, șef servicii contabilitate financiar și aprovizionare lă șantiere. ■ MUNCITORI pentru șantierele din Deva, Orăștie, Cugir, Brad, Valea Jiului ■ ZIDARI ■ DULGHERI ■ FIERARI BETONIȘTI ■ ELECTRICIENI ■ INSTALAȚII ÎNCĂLZIRE ■ NECALIFICAȚI Se asigură cazare gratuită și masă la cantină contra-cost. Plata se va face conform H.C.M. nr. 914/1968, la muncitori și se aplică forma de salarizare în acord global. Informații suplimentare se pot obține la telefon 11960 Deva, serviciul organizare-salarizare strada Dr. Petru Groza nr. 30, TELEVIZIUNE SÎMBĂTĂ 15 IANUARIE 1972 lfi.30 Emisiune în limba germană. 18.15 Ritm. Tinerețe, Dans. 19.00 Rîul, ramul... — versuri. 19.15 Publicitate. 19.20 1.001 de seri : „Aventurile lui Bobo“. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Săptămîna internațională. 20.10 Tele-enciclopedia. 20.50 Film serial : „Invadatorii“ (IX): 21.40 Medalion Mihaela Mihai. 22.05 Telejurnalul de noapte. 22.15 Campionatele europene de patinaj artistic. Proba individuală feminină. Transmisiune de la Göteborg. 22.30 Seară de romanțe. RADIO BUCUREȘTI SIMBATA 15 IANUARIE 1972 PROGRAMUL I 15.00 Buletin de știri. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 17.00 Știință, tehnică, fantezie. 17.30 Cîntece de nuntă și jocuri populare. 1 > 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.0,5 Zece, melodii preferate. 20.40 Știința la zi. 20.45 La hanul melodiilor. 21.30 Revista șlagărelor. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Expres melodii. 22.53 Moment poetic. 23.00 Expres melodii (continuare). 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. (Buletine de știri la orele 2.00 ; 4.00). PROGRAMUL II 15.05 Muzică instrumentală de Ștefan Mangoianu. 15.20 Din dansurile popoarelor. 15.30 Radio-școală. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Oaspeți ai sălilor noastre de concert. 16.55 Sfatul medicului. 17.00 Buletin de știri. 17.05 Concert de muzică populară. 17.30 Lecturi literare la cererea iubitorilor de literatură. 17.50 Zece minute în compania Orchestrei Roger Danneels. 18.00 Publicitate radio. 18.20 Opera pentru toți. 19.00 Buletin de știri. 19.05 Melodii de estradă. 19.30 Cîntece și jocuri populare. 19.50 Noapte bună, copii ! 20.00 Concert simfonia In pauză : Buletin de știri . Scriitori la microfon : Veronica Porumbacu. 22.00 Seară de romanțe. 22.30 Carnavalul ritmurilor. 23.00 Buletin de știri. 23.05 Carnavalul ritmurilor (continuare). 24.00 Trio cu pian în Si bemol major nr. 1 op. 99 de Franz Schubert . Cinci mișcări pentru cvartet de coarde op. 5 de Anton Weber. 0.55—1.00 Buletin de știri. DUMINICA 16 IANUARIE 1972 PROGRAMUL I 6.00 Buletin de știri. 6.05 Concertul dimineții. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 7.45 Avanpremieră cotidiană. 8.00 Sumarul presei. 8.08 ilustrate muzicale. 9.00 Ora satului. 10.00 Radiomagazinul femeilor. 10.30 Parada cîntecului cu Doina Badea, Ana Ștefan și Massimo Ranieri. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 12.00 De toate pentru toți. 13.00 Radiojurnal. Sport. 13.15 Miniaturi instrumentale. 13.30 Orchestra de muzică populară a Radioteleviziunii. 14.00 Unda veselă. 14.30 La microfon Luigi Ionescu, Mie Nakao și Dalida. PROGRAMUL NI 6.00 Matineu duminical. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 8.00 Teatru radiofonic pentru copii. 9.00 Melodii semnate de Gelu Solomonescu, Danielle Pace și Lee Hazelewood. 9.30 Buletin de știri. 9.35 Vă place opera ? 10.00 Avanpremieră cotidiană. 10.15 Corul „Madrigal". 10.30 A 7-a artă. 11.00 Concertul capodoperelor. 13.00 Varietăți muzicale. 14.00 Buletin de știri. 14.05 Melodii populare interpretate de Nelu Huțu și Ilie Udilă. 14.30 Cine știe ciștigă. IAȘI SIMBATA 15 IANUARIE 1972 PROGRAM DE SEARA 17.00 Buletin de știri. 17.05 Cîntecul care mi-e drag. 17.30 Preocupări cetățenești. 17.45 Revista melodiilor. 13.30 Cotidian sonor. 19.30 Pe portativul undelor, melodia preferată. 20.00 Grai și suflet românesc ? Comori de limbă populară în opera lui Mihai Eminescu. 20.15 La fîntîna dorului. 20.30 Teatru scurt : „Interludiu“, de Andri Andrieș. 21.00 Muzică ușoară. 21.10 Meridiane muzicale (din muzica popoarelor). 21.25 Canțonete interpretate de Mario Lanza. 21.35 Arte plastice. . 21.43 Romanțe și cîntece de petrecere. 22.10 Vă invităm la daftă: .f ’ 1 ■ • *>> "■" MUNICIPIUL BACAU Muzeul de științe naturale — strada Karl Marx nr. 2. Muzeul de istorie — strada Karl Marx nr. 23. — Casa „George Bacovia“, secția de literatură a Muzeului Județean de istorie și artă (strada George Bacovia nr 13). PRATEȘTT î Muzeul sătesc MUNICIPIUL BACAU Galeria de artă : Expoziția anuală a Cenaclului „Nicu Enea". Punctul muzeal „Nicu Enea* . Colecția de pictură Nicu Enea (strada Nufărului nr. 31). Ore de vizită 10—16. Luni Închis. Comuna RACOVAC Expoziția memorială „Ion Borcea” Vremea se menține friguroasă, ziua și mai ponderat, noaptea, cu cerul senin. Vîntul va sufla slab din sectorul vest—nord-est. Temperatura aerului, ușor variabilă. Minimele vor fi cuprinse între minus 20 grade și minus 27 grade, iar maximele între minus 9 și minus 10 grade. CHEHEHD 44 ianp 14 ianuarie 1972 Extragerea I : 55, 33, 81, 80, 64, 50, 70, 18, 73. Fond de premii : 595.553 lei. Extragerea a II-a: 61, 49, 34, 66, 45, 63/ 21. Fond de premii : 638.988 lei. O.J.C.C. Și IINCIP. Bacău angajează de urgentă CONTABILI ȘEFI la cooperativele de consum și de credit din județ. ■ REVIZORI DE GESTIUNI la centrele Bacău, Moinești și Tg. Ocna (de preferință bărbați cu stagiul militar satisfăcut). » ECONOMIȘTI, MERCEOLOGI, NORMATORI și VITRINIERI. Condiții de angajare conform H.C.M. 014/1968. Divitorii se vor adresa la biroul personal din strada Karl Marx nr. 20 - telefon 1.243.0. Sîmbătă 15 ianuarie 1972 UTT Familia îndurerată anunță Încetarea din viață a scumpului lor Constantin Leahu 84 ani inmorminarea va avea loc duminică, 16 ianuarie, ora 13. Cortegiul pornește din strada Ștefan cel Mare 89 — Bacău. Familia îndurerată anunță moartea scumpului lor Cojocaru Ștefan 21 ani — învățător înmormîntarea, duminică 16 ianuarie, ora 13, în satul Viforeni.