Steagul Roşu, ianuarie 1972 (Anul 27, nr. 5877-5900)

1972-01-15 / nr. 5887

b J 4 j _ 11 •I VÍI ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BACĂU AL PCR ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXVII — NR. 5.887 (7.666) S1MBATA 15 TANI JA RTF 1972 — 4 pagini — 30 bani .. r-TTm_r_rr-Țrr-l________________. ___________________1im-----------------------—..~...niT,rr- Municipiul Bacău a primit ieri diploma și premiul I pe fără în întrecerea patriotică pentru înfrumusețarea și gospodărirea localităților Lucrările plenarei județean în ziua de 14 ianuarie 1972, la Bacău a avut loc plenara Comitetului județean de partid. Au participat în calitate de invitați membrii comisiei de revizie, membrii colegiului și ai aparatului de partid, secretarii comitetelor municipale, orășenești și comunale de partid, secretarii comitetelor de partid din marile întreprinderi și instituții, președinții comitetelor executive ale consiliilor populare comunale, membrii comisiilor organizatorică și economică ale Comitetului județean de partid, activiști ai organizațiilor de masă și obștești, conducători de întreprinderi și instituții, alți activiști de partid și de stat. Participanții la plenară au salutat prezența la lucrări a tovarășului Petre Blajovici, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Comitetului de Stat pentru Economia și Administrația Locală. Plenara a adoptat următoarea ordine de zi: 1) Raport privind activitatea desfășurată de Comitetul județean de partid în perioada decembrie 1968 — ianuarie 1972; 2) Raport cu privire la planul și bugetul de stat al județului Bacău pe anul 1972 ; 3) Probleme organizatorice. Raportul asupra activității Comitetului județean de partid a fost prezentat de tovarășul Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R. (Textul prescurtat al raportului ii publicăm în pagina a IlI-a). In continuare, tovarășul Radu Manoliu, secretar al Comitetului județean de partid, a prezentat Raportul privind planul și bugetul de stat al județului pe anul 1972. In raport se arată că în anul curent, planul de stat prevede pentru industria județului Bacău o producție industrială globală cu 3,6 la sută nu mai"mîre"~trecit realizările anului 1971. Industria locală va înregistra o creștere de 5,7 la sută față de producția anului trecut. Sporuri însemnate se vor realiza în toate ramurile, cele mai accentuate înregistrîndu-se în întreprinderile constructoare de mașini, în unele unități de industrie ușoară, în industria alimentară și industria locală. Raportul a subliniat trăsătura dominantă a producției anului curent, și anume obținerea sporurilor pe seama utilizării mai eficiente a mașinilor, a utilajelor și instalațiilor existente, a forței de muncă, precum și a valorificării superioare a materiilor prime și materialelor. O importantă dezvoltare urmează să înregistreze, în acest an, agricultura județului. Față de realizările anului precedent, se va obține un spor substanțial de producție la culturile grîu—secară, porumb, la plantele tehnice, în sectorul zootehnic. Județului nostru îi revine sarcina să realizeze în acest an un volum de investiții cu 32 la sută mai mult decit realizările primului an al cincinalului. în raport au fost subliniate importantele obiective de investiții ce se vor realiza, sarcinile întreprinderilor specializate în această direcție, în 1972 vor crește veniturile populației din județ. Corespunzător acestui fapt, volumul vânzărilor de mărfuri, de pildă, va fi cu peste 6,5 la sută mai mare decât anul precedent. Prestațiile de servicii ur Bacău mează să sporească cu 10 la sută față de 1971. Pe marginea documentelor prezentate au avut loc discuții. Au luat cuvîntul tovarășii: Aurel Stoian, secretarul Comitetului orășenesc de partid Comănești, Ioan Drăghici, secretarul comitetului de partid al Grupului industrial de petrochimie Borzești; Enache Popa, președintele C.A.P. Odobești; Mihai Gheorghiță, secretarul Comitetului orășenesc de partid Buhuși; Iulian Cohn, directorul general al G.I.F.E.T. Moinești; Olga Munteanu, secretara comitetului de partid de la Fabrica „Proletarul"—Bacău; Gheorghe Sandu, secretarul comitetului comunal de partid Bîrsănești; Aurel Sile Calimandric, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean; Nicolae Fechet, președintele U.J.C.A.P.; Agnrița Alexandrescu, secretar al Comitetului municipal de partid Bacău; Con (Continuare în pag. a III-a) Comitetului al P.C.R. HOTĂRIRE a plenarei Comitetului județean Bacău al P.C.R. din 14 ianuarie 1972 . Plenara Comitetului județean de partid aprobă Raportul privind activitatea pe perioada 1968—1971 și stabilește ca măsurile cuprinse in conținutul acestuia să fie puse în aplicare de către toate organele și organizațiile de partid din județ. 2. Plenara Comitetului județean de partid atrage atenția ca, pentru activitatea de viitor, să se aplice, in continuare, hotărîrile Conferinței organizației județene de partid din 1968. Programul privind activitatea ideologică și educativă, adoptat de plenara Comitetului județean de partid din septembrie 1971 și Planul de măsuri, privind stihii și metodele de muncă, adoptat de Biroul Comitetului județean de partid in 1971. 3. Plenara dă ca sarcină Biroului Comitetului județean de partid să analizeze cu atenție și să stabilească măsuri concrete pentru punerea în practică a propunerilor valoroase ce s-au făcut în cadrul dezbaterilor de astăzi. 4. Plenara adoptă principalii indicatori ai planului de stat și bugetul județan pe 1972 și recomandă sesiunii Consiliului popular județean să pună în dezbatere, în vederea aprobării, planul și bugetul pe 1972. Din cuvîntul participanților Luînd cuvîntul, tovarășul Aurel Stoian, secretarul Comitetului orășenesc de partid Comănești, a relevat eforturile depuse de organizația orășenească pentru realizarea întocmai a sarcinilor in toate domeniile de activitate. Organizația noastră numără aproape 3000 de comuniști — a spus vorbitorul. Munca depusă de aceștia, creșterea rolului conducător al fiecărei organizații de bază pe locul de muncă, se concretizează in îndeplinirea planului pe anul 1971 la producția globală cu 102,8 la sută, la producția marfă cu 102,6 la sută, iar la productivitatea muncii cu 101,1 la sută. Aceste cifre reliefează direcția principală spre care a acționat comitetul nostru orășenesc. Cu toate acestea, unele măsuri stabilite de noi nu s-au realizat, situația existentă la exploatarea minieră dovedind acest lucru. Un aspect criticabil în activitatea noastră este lipsa de fermitate în transpunerea în viață a unor măsuri. Cunoscînd aceste lacune, am intensificat munca de partid în cadrul căreia un rol tot mai important acordăm comisiilor pe probleme ale comitetului orășenesc. Subliniind sprijinul primit de organizația de partid, de colectivul de muncă al Grupului industrial de petrochimie Borzești din partea Comitetului județean de partid, a Biroului și Secretariatului acestuia, cât și din partea Comitetului municipal Gheorghe Gheorghiu-Dej P.C.R., tovarășul Ioan Drăghici, sealcretarul comitetului de partid al G.I.P. Borzești, a relevat faptul că cei peste 2600 de comuniști existenți aici au desfășurat și desfășoară o activitate rodnică pentru realizarea obiectivelor producției. Comuniștii organizației noastre sunt conștienți de importanța sarcinilor ce ne stau în față în 1972, acest lucru constituind un puternic stimulent mobilizator. De altfel, rezultatele obținute de noi în anul trecut ne dau certitudinea că și în acest an vom obține succese de prestigiu. Am judecat posibilitățile pe care le avem și, deocamdată, am ajuns la concluzia că putem da o producție marfă peste plan de peste 30 milioane de lei. Dezbaterile care vor concretiza adunările generale ale salariaților vor scoate la iveală, desigur, noi posibilități, vor formula noi angajamente. Biroul comitetului de partid pe Grup acordă o atenție deosebită cunoașterii oamenilor, a fiecărui colectiv, a stării de spirit existent la locurile de muncă. O astfel de orientare ne dă putința sa , acționăm in cunoștință de cauză, să luăm măsuri sigure, în prezent, ne preocupăm de întărirea disciplinei — domeniu în care se manifestă încă lipsuri —, precum și pentru pregătirea profesională continuă a tuturor salariaților. Pot spune că membrii comitetului comunal de partid Secuienii• a ținut să comunice plenarei tovarășul Enache Popa, președintele C.A.P. Odobești ]— s-au ocupat mai mult și mai bine de cunoașterea și realizarea sarcinilor economice în C.A.P. Munca politică desfașurată, dar și introducerea sistemului de plată în acord global, cred eu, au fost factorii principali care au dus la obținerea unor rezultate bune. Astfel, drept urmare a participării în masă a cooperatorilor la efectuarea rapidă și de bună calitate a lucrărilor, producția de griu și porumb în 1971 a fost aproape dublă față de 1970. In continuare vom da o mare atentie lucrărilor de îmbunătățiri funciare prin care vom scoate de sub pericolul inundațiilor sau băltirilor (la nivelul comunei), 200 ha teren arabil; pe alte 150 hectare vor fi defrișate tufele de mărăciniș și arborete; vom regulariza cursul unor pîraie — lucrări care alături de măsurile politice și de organizare a muncii în cele două cooperative agricole din comună vor asigura realizarea sarcinilor ce ne revin în acest an. Orașul nostru este cunoscut pentru hărnicia locuitorilor săi, pentru rezultatele bune obținute pe linia muncii patriotice — a spus tovarășul Mihai Gheorghita, secretarul Comitetului orășenesc de partid Buhuși. In anul 1971 am realizat în acest fel o economie de 24 milioane lei, adică 1391 lei pe locuitor, obținînd premiul II pe țară. Cei peste 3200 de comuniști din întreprinderile și instituțiile orașului se evidențiază și prin activitatea în producție. La Fabrica de postav am reușit să obținem o seamă de realizări bune. La fel, în celelalte unități economice. Cu toate acestea, la Fabrica de postav n-am realizat sarcina la export. Cred că un sprijin mai mare ar trebui acordat acestei întreprinderi din partea organelor centrale și, în special, din partea ministerului tutelar. Vorbitorul a criticat, apoi, lipsurile existente in comerț, subliniind neregulile din alimentația publică. Referindu-se la problemele vieții de partid, el a arătat ca există încă neajunsuri in folosirea criticii autocriticii, îndeosebi în organizaițiile de partid din școli. Lipsa de combativitate generează rezultatele slabe în muncă. De aceea, acționăm pentru dezvoltarea spiritului critic, pentru folosirea acestor arme cu principialitate. Bilanțul anului recent încheiat relevă îndeplinirea indicatorilor de plan. O spunem deschis, a precizat tovarășul inginer Iulian Cohn, directorul general al G.I.F.E.T. Moinești, nu ne putem declara Pe deplin satisfăcuți. Și aceasta pentru că lipsa multor materiale a implicat intensificarea eforturilor tuturor petroliștilor. Ceea ce aș vrea să se rețină e faptul că greutăți de acest gen se anunță și pentru anul in curs, greutăți care numai prin efort propriu nu le putem înlătura. Singura măsură ce ne stă la inidemină este intensificarea muncii pe linia autodotării și, în măsura permisă de tehnologie, recurgerea la unele improvizații care insa nu reprezintă o soluție. Tocmai de aceea dorim să fim sprijiniți de către forurile superioare pentru ca furnizorii de utilaje și materiale să-și onoreze contractele. Aceasta cu atît mai mult cu cit lipsa unor materiale de bază — așa cum e cazul sapelor de foraj — a ajuns la limită, în sensul că stocul e epuizat, ceea ce poate avea drept urmare folosirea incompleta a capacității instalațiilor. In ce ne privește vom insista pentru îmbunătățirea calității muncii, fiind conștienți de minusurile existente la capitolul disciplina muncii și fluctuația cadrelor. Asigur plenara că vom face totul în vederea îndeplinirii sarcinilor ce ne revin, atît în foraj, cit și în extracție. De altfel, pină acum am forat peste plan 1000 de metri. Fabrica noastră și-a realizat sarcinile pe 1971, obținînd plusuri de producție, a arătat în cuvîntul său tovarășa Olga Munteanu, secretara comitetului de partid de la Fabrica „Proletarul" din Bacău. Dar avem încă probleme de rezolvat pentru ca în 1972 să obținem rezultate superioare anului ce s-a încheiat recent. Organizația noastră este, însă, puternică, și am pornit în acest an cu convingerea că ne vom achita de sarcinile ce ne stau în față. Ar dori un sprijin mai mare din partea ministerului tutelar, deoarece până acum acest ajutor s-a lăsat așteptat. In legătură cu problematica muncii politice, vorbitoarea a arătat că sistemul actual de transmitere a hotăririlor în organizațiile de bază, suferă datorită faptului că ajung incomplete. Ar fi bine ca cele luate la nivel de județ sau municipiu să fie tipărite și trimise spre realizare, în acest fel ele puțind fi cunoscute întocmai. Apreciind pozitiv conținutul raportului, rezultatele economice obținute fiind rodul activității tuturor oamenilor muncii din județ, conduși cu pasiune și competență de către comuniști, tovarășul Gh. Sandu, secretarul comitetului comunal de partid Bîrsănești, a făcut apoi și unele referiri la problemele concrete pe care le ridică munca de partid în comuna Bîrsănești. In continuare el a arătat că la recoltatul griului s-au pierdut însemnate cantități de boabe Și datorită uzurii, lipsei pieselor de schimb la combine. De asemenea, pentru că la Bîrsănești cea mai mare parte din (Continuare în pagina a IlI-a) Cuvîntul tovarășului PETRE BLAJOVICI (TEXT PRESCURTAT) Luind cuvîntul, tovarășul Petre Blajovici, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Comitetului de Stat pentru Economia și Administrația Locală, a arătat că organizația județeană de partid a obținut bune rezultate în transpunerea în practică a sarcinilor cuprinse în documentele Conferinței Naționale și ale Congresului al X-lea ale partidului nostru, a indicațiilor conducerii de partid și de stat. Acest fapt a fost posibil prin îume ca și eforturile organelor și organizațiilor de partid care au mobilizat oamenii muncii din județ pentru îndeplinirea și depășirea sarcinilor de producție. După ce s-a referit la îndeplinirea planului de stat, pe anul 1971, pe ansamblul economiei naționale, relevînd că succesele repurtate sunt o nouă confirmare a justeței ■ [UNK] politicii partidului nostru, a consecventei sale în îndeplinirea rolului conducător in societatea noastră socialistă multilateral dezvoltată, vorbitorul a subliniat aportul județului Bacău în realizarea și depășirea prevederilor planului și a angajamentelor asumate și a reicitat călduros în numele conducerii superioare de partid și de stat, al tovarășului Nicolae Ceaușescu personal—organela județean. m.-i-i;... . le, orășenești și comunale de partid și de stat, organizațiile de sindicat și U.T.C., comuniștii, pe toi oamenii muncii pentru eforturile depuse, pentru munca lor însuflețită în înddeplinirea tuturor sarcinilor ce le-au revenit. In același timp, din raport, ,, din discuții, au reieșit o serie de neajunsuri. Este necesar ca, după o asemenea analiză, temeinică, judicioasă, atotcuprinzătoare, să se desprindă maximum de învățăminte și să se ia măsuri eficiente, de îndepărtare a lipsurilor constatate. Tovarășul Petre Blajovici s-a oprit, apoi, pe larg asupra sarcinilor care trebuie să stea în atenția Comitetului județean de partid, a organelor și organizațiilor de partid, în fața unităților economice. Pentru realizarea planului în bune condițiuni, a recomandat să se folosească intregul potențial de care dispunem. Este necesar să se aibă în vedere ca la baza întregii noastre activități din anul 1972 să stea aplicarea în practică a programului partidului privind îmbunătățirea activității politico-ideologice, de educare marxistleninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii. In această privință, va trebui să crească spiritul de răspundere, să fie stimulată inițiativa creatoare, să se întărească controlul muncitoresc asupra comitetelor și consiliilor oamenilor muncii, să se intensifice educarea oamenilor muncii în spiritul patriotismului socialist, a combativității revoluționare. In domeniul industriei, a recomandat, în continuare vorbitorul, întreaga noastră muncă de partid, întreaga preocupare a conducerilor întreprinderilor să se concentreze spre luarea unor măsuri eficace în vederea unei activități economice superioare în toate compartimentele prin mai buna folosire a capacităților de producție, prin reducerea consumurilor specifice și în general a cheltuielilor de producție și de circulație, generalizarea schimbului II și extinderea schimbului III prin asigurarea ritmicității în aprovizionarea tehnico-materială. De o atenție deosebită trebuie să se bucure pregătirea profesională a muncitorilor și tehnicienilor, în concordanță cu cerințele tehnicii moderne, cu marile sarcini ce se pun în fața celor ce muncesc, pregătindu-se corespunzător forța de muncă necesară noilor capacități de producție. Problemele creșterii productivității muncii, a întăririi disciplinei în muncă, celelalte probleme criticate în raport în discuțiile purtate de participanții la plenară să stea permanent în atenția organelor și organizațiilor de partid. De asemenea, a precizat vorbitorul, în munca de partid să se observe o preocupare mai intensa, pentru impulsionarea îndeplinirii sarcinilor la export, pentru creșterea competitivității produselor românești pe piața externă prin ridicarea parametrilor calitativi ai acestoră. Este necesar"s’a se organizeze acțiuni complexe privind autoutilarea întreprinderilor, realizindu-se mașini, utilaje, instalațiile necesare în vederea adoptării unor tehnologii moderne cât și în scopul înlocuirii materialelor și materiilor prime din import cu materiale și materii prime indigene. O deosebită atenție să se acorde respectării riguroase a prevederilor contractelor de livrări, atît către beneficiarii externi, cît și pentru cei din țară. In sectorul de construcții, a arătat apoi tovarășul Petre Blajovici, sarcina de bază constă în realizarea ritmică și calitativă a lucrărilor, prin punerea în funcțiune a noilor obiective la termenele planificate, precum și a celor ce sînt în dezvoltare. Un interes deosebit să manifeste organizațiile de partid pentru atingerea parametrilor proiectați la noile instalații, mobilizîndu-se in acest scop eforturile comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii. Pe șantiere, să se ia atitudine, cu fermitate, împotriva risipei de materiale, creîndu-se o opinie de masă pentru gospodărirea judicioasă a locurilor de muncă. Referitor la domeniul transporturilor și telecomunicațiilor, vorbitorul a recomandat ca organizațiile de partid, conducerile unităților să se preocupe pentru întărirea disciplinei, a siguranței în circulație, și utilizarea rațională a mijloacelor de transport. Și în ce privește comerțul, alimentația publică, turismul sarcini deo. (Continuare în pagina a II-a) Citiți în pagina a IlI-a RAPORT privind activitatea desfășurată de Comitetul județean de partid în perioada decembrie 1968- ianuarie 1972 Ieri după-amiază, în sala Casei de cultură „Vasile Alecsandri" a avut loc festivitatea de decernare, municipiului Bacău, a premiului I pe țară, în întrecerea patriotică pentru gospodărirea și înfrumusețarea localităților. La această emoționantă adunare au participat numeroși cetățeni evidențiați în întrecerea patriotică, președinții asociațiilor de locatari, președinții comitetelor de cetățeni, conducători de întreprinderi și instituții, deputații Consiliului popular municipal și ai Consiliului popular județean de pe raza municipiului, conducătorii locali ai organizațiilor de masă și obștești, activiști de partid și de stat. Au fost prezenți, de asemenea, secretari ai comitetelor județean și municipal de partid, prim-vicepreședinții și vicepreședinții comitetelor executive ale consiliilor populare județean și municipal. In cuvîntul de deschidere, tovarășul Ioan Ichim, primarul municipiului Bacău, a salutat prezența tovarășului Petre Blajovici, membru supleant al Comitetului Executiv al Comitetului Central al P.C.R., președinte al Comitetului de Stat pentru Economia și Administrația Locală, președintele Comisiei centrale pentru întrecerea patriotică privind înfrumusețarea și gospodărirea localităților, și a tovarășului Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean. In continuare, tovarășul Ioan Ichim a prezentat o informare privind rezultatele obținute de municipiul Bacău în întrecerea patriotică, pe anul 1971, și sarcinile ce stau în fața Consiliului popular municipal în acest an. Precizînd că acțiunea de gospodărire și înfrumusețare a localităților se desfășoară în cadrul unui larg context stabilit de Congresul al X-lea al partidului, în vederea edificării societății socialiste multilateral dezvoltate in România, vorbitorul a arătat că nu există o îndatorire mai de preț pentru fiecare cetățean, decit aceea de a contribui, cu toate forțele, la continua înălțare a patriei, pe eplicile civilizației și progresului,la afirmarea tot mai riguroasă a principiilor moralei comuniste, la promovarea unui climat tot mai înalt de muncă, cinste, ordine și responsabilitate socială, în toate compartimentele de activitate. Participarea entuziastă a maselor la acțiunile edilitare este încă o dovadă de patriotism socialist,, de atașament profund față de politica înțeleaptă a partidului nostru. Bacăul, este astăzi un oraș viguros, construit în chip modern și trăiește un ritm alert datorită politicii științifice de industrializare socialistă. Participarea băcăuanilor la acțiunile obștești este o coordonată esențială, ale cărei rezultate nu au întîrziat să se arate. După ce s-a referit la unele probleme legate de stilul și metodele de muncă ale consiliului popular, tovarășul Ioan Ichim a arătat că volumul lucrărilor executate prin acțiuni patriotice a depășit suma de 94 milioane lei. Din șirul realizărilor obținute în cursul anului trecut prin participarea entuziastă a cetățenilor municipiului, au fost amintite o serie de obiective importante de interes general, economic, social, cultural. S-au construit și reparat peste 240.000 mp străzi și trotuare ; s-a lucrat la amenajarea, extinderea și întreținerea a 241 hectare spații verzi, plantarea a 17.000 arbori și arbuști; construcția a 14 terenuri de fotbal, baschet, handbal; s-au făcut taluzări pe o suprafață de peste 300.000 mp, de-a lungul albiilor pîrîurilor Trebeș, Birnat și Negel , plantări de gard viu pe o lungime de peste 3.000 m, săpături pentru construcția canalizării orașului, extinderea rețelei de apă în cartiere, amenajări de locuri pentru joacă destinate copiilor etc. La realizarea tuturor obiectivelor o contribuție deosebită și-au adus-o colectivele de muncă de la întreprinderile municipiului, organizațiile de sindicat, femei și tineret, organizația de pionieri, școlarii, numeroși cetățeni ai municipiului, în cadrul circumscripțiilor electorale și între circumscripții, cu sprijinul activ al deputaților și al președinților comitetelor de cetățeni, s-a desfășurat o vie întrecere socialistă. (Continuare în pagina a II-a) Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului secretar general — NICOLAE CEAUȘESCU BUCUREȘTI Participanții la adunarea populară consacrată decernării premiului I pe țară municipiului Bacău, în întrecerea patriotică pe anul 1971, exprimă deplina satisfacție și recunoștința lor profundă conducerii de partid și de stat, dumneavoastră personal, stimate tovarășe secretar general, pentru înalta apreciere a muncii noastre de gospodărire și înfrumusețare a municipiului. Răspunzînd cu entuziasm chemării la întrecerea patriotică inițiată de Consiliul Național al Frontului Unității Socialiste, cetățenii municipiului Bacău, mobilizați de organizațiile de partid, de masă și obștești au desfășurat pe un front larg activitatea de muncă patriotică, realizînd lucrări și obiective în valoare de 94 milioane lei. S-au construit și reparat peste 240.000 mp de străzi și trotuare, s-au amenajat și întreținut 241 ha spații verzi, s-au executat taluzări și construcții de diguri pe o lungime de peste 32 km și alte multe lucrări de interes public. Acordarea locului I pe țară reprezintă pentru noi nu numai un succes al tuturor cetățenilor municipiului, ci mai ales un mobilizator îndemn la munca de ridicare pe un plan superior a activității economice, social-culturale și edilitar-gospodărești, pentru promovarea răspunderii și inițiativelor cetățenești, a interesului pentru bunul mers al treburilor orașului, pentru continua lui înfrumusețare și gospodărire. Exprimînd hotărîrea unanimă a deputaților, organizațiilor de masă și obștești, a celor peste 100.000 cetățeni ai municipiului nostru, în frunte cu comuniștii, suntem angajați, in continuare, într-o entuziastă întrecere locală sub lozinca : „FIECARE CETĂȚEAN UN MILITANT NEOBOSIT PENTRU INTERESELE SOCIETĂȚII, PENTRU PROMOVAREA ETICII ȘI ECHITĂȚII SOCIALISTE, UN BUN GOSPODAR AL UNITĂȚII IN CARE MUNCEȘTE ȘI AL MUNICIPIULUI". In cadrul acestei întreceri, nu vom precupeți eforturile pentru traducerea în fapte a obiectivelor pe care ni le-am propus să le îndeplinim în anul 1972 și ne angajăm să executăm lucrări de sistematizare urbanistică și edilitar-gospodărești, prin muncă patriotică, în valoare de 50 milioane lei. Vom acționa intens pentru buna gospodărire a întreprinderilor, șantierelor de construcții, a instituțiilor de orice gen, vom transforma spațiile verzi și parcurile municipiului în adevărate grădini, prin plantări de garduri vii, arbori și arbuști, flori, amplasarea unor lucrări ornamentale. Asigurăm conducerea partidului și statului, pe dumneavoastră, iubite tovarășe secretar general, că vom munci cu entuziasm și dăruire, pentru a pune pe deplin în valoare posibilitățile de care dispunem, dînd viață Directivelor Congresului al X-lea al partidului și complexului program de dezvoltare a activității ideologice și de educație socialistă a maselor, elaborat de plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie anul trecut, sporind, în felul acesta, contribuția noastră la făurirea societății socialiste multilateral dezvoltată in scumpa noastră patrie. 14 ianuarie, 1972 PARTICIPANȚII LA ADUNAREA POPULARA PENTRU DECERNAREA PREMIULUI I PE ȚARA MUNICIPIULUI BACĂU ASPECT DE LA FESTIVITATE