Steaua Roşie, noiembrie 1961 (Anul 10, nr. 259-283)

1961-11-01 / nr. 259

2 început bun viitor promiţător In jurul unei mese, 3 persoanediscută aprins. Unul din ei aşterne pe hîrtie gîndurile lor de acum cristalizate. Cei 3 sunt Márton Dénes, preşedintele, László Kálmán, secretarul organizaţiei de partid şi Rácz Dénes, socotitorul gospodăriei colective „Józsa Béla“ din Hoghia, Raionul Odorhei. Discută probleme de organizare a producţiei. Şi după rîndurile aşternute pe hîrtie se vede că discuţia lor a fost rodnică. Sub forma unor cuvinte, apoi cifre, se contura un nou plan de activitate, un nou plan de muncă. Gospodăria colectivă din Hoghia e tînără. In iarna trecută întovărăşiţi din Hoghia s-au hotărît să înfiinţeze o gospodărie colectivă. In ultima zi a lui ianuarie 1961 au şi sărbătorit inaugurarea gospodăriei. Aşa că activitatea gospodăriei colective din Hoghia poate fi rezumată la 3 trimestre din acest an. E o perioadă scurtă. Şi totuşi, dacă vrem să vorbim despre realizările colectiviştilor din Hoghia sînt atîtea de vorbit ! Suprafaţa de pămînt a gospodăriei : 450 ha, din care aproximativ 350 ha teren arabil. Satul nu e prea mare. In schimb, oamenii care locuiesc în el sînt deosebit de harnici. In gospodăria colectivă ei lucrează cu multă tragere de inimă şi cu mai mult spor decît înainte. Ce drept, în întovărăşire s-au obişnuit cu munca în comun; au învăţat că unul din izvoarele veniturilor mari este avutul obştesc, dezvoltarea lui prin muncă unită, sîrguincioasă. Munca unită, perseverentă, realizările de pînă acum ale colectiviştilor din Hoghia, obţinute în cele 9 luni de la înfiinţarea gospodăriei, sînt chezăşia viitorului îmbelşugat ce-i aşteaptă pe drumul gospodăriei colective. Acum, la numai 9 luni de la înfiinţare, gospodăria colectivă din Hoghia deţine 159 vite cornute, din care 96 vaci cu lapte. Pînă la sfîrşitul anului, acest efectiv va fi sporit la 208 capete. Acest spor îl vor realiza prin cumpărări şi mai ales prin creşterea tineretului taurin din prăsilă proprie. Colectiviştii au înfiinţat nucleul unei ferme de porci şi al uneia pentru creşterea oilor. Au de acum 27 porci şi peste 200 oi. încă de la înfiinţare, organizaţia de bază din gospodărie şi-a fixat ca preocupare de seamă dezvoltarea efectivului de animale. In urma muncii politice rodnice desfăşurată de comunişti, colectiviştii din Hoghia sunt convinşi că fără un efectiv corespunzător de animale nu se pot gospodăriîn cele mai bune condiţii. Animalele înseamnă venit bănesc în tot timpul anului, înseamnă valorificarea economicăa multor reziduuri agricole, înseamnă posibili- tatea de a obţine îngrăşăminte naturale în cantităţi corespunzătoare. Acest lucru îl ştiu de acum colectiviştii din Hoghia. Ei ştiu că numai efectuarea muncii cu mijloace mecanizate nu înseamnă încă recolte bogate. Munca mecanizată trebuie îmbinată cu un complex întreg de măsuri agrozootehnice, dintre care îngrăşarea sistematică constituie un factor de seamă în sporirea producţiei agricole. Hagienii au obţinut rezultate frumoase şi în domeniul asigurării construcţiilor necesare gospodăririi socialiste. Ei iau construit o magazie de 16 m lungime şi 9 m lăţime, au instalat un cîntar basculă şi este pe terminate un pătul de 36 m lungime. Au modificat o clădire, adaptîndu-o ca grajd pentru 40 capete tineret bovin. Nu peste mult timp, ei vor începe construirea unui grajd pentru 100 vaci cu lapte. In parte, materialul de construcţie ia şi fost procurat. Cît de plăcut este să afli despre asemenea realizări ! Vizitînd gospodăria colectivă din Hoghia constaţi la tot pasul germenele succeselor din anul viitor. Pentru anul ce urmează colectiviştii din Hoghia şi-au propus să obţină producţii superioare celor din acest an. In acest scop, ei au îngrăşat bine pămîntul arat şi însămînţat în toamna acestui an. Au adus sămînţă de sol, de mare productivitate. Totodată ei vor reda agriculturii — deocamdată — 5 ha teren pînă acum neproductiv, prin plantări cu pomi fructiferi. Toate acestea, la care se mai adaugă terminarea în timp optim a însămîntărilor , constituie chezășia succeselor din anul ce vine. Spectacolul Teatrului de stat din Turda Turneele sistematice ale colectivului Teatrului de stat din Turda, întreprinse la Tg. Mureş, constituie pentru îndrăgostiţi Thaliei din acest oraş însemnaţi evenimente artistice. Spectacolu dat săptămîna trecută cu comedii „Băieţii veseli“ de H. Nicolaidea însemnat însă un dublu eveniment : pe de o parte, publicul tirgumureşean a făcut cunoştinţă cu o nouă creaţie reuşită la drama Iturgiei noastre originale, iar pe de altă parte, artiştii turdeni au reuşit în majoritate, să dea cu adevărat viaţă, prin jocul lor expresiv, atît personajelor pozitive, cît şi celor negative. , , Publicul a rămas impresionat îndeosebi de performanţa talentatului artist Ion Lorenz, care în rolul meşterului Udrea a reuşit să redea trăsăturile omului nou, ale comunistului care luptă împotriva mentalităţii învechite, împotriva apucăturilor malagambiste şi a indisciplinei în muncă, apropiinduse cu căldură de oameni, căutind să-i înţeleagă, să le cîştige încrederea. Cît de eficace e această metodă — ce poate genera adevărate minuni — decît cea a lui Mihai Iordăchescu (interpretat cu abilitate de Dan Borcia), care deşi e un muncitor valoros, nu se poate apropia de oameni, fiind ambiţios, morocănos. Direcţia de scenă semnată de Ion Dan a reuşit să realizeze prin mijloace multilaterale contrastul dintre cele două categorii de oameni : cei care reprezintă noul, şi adepţii vechii mentalităţi, imprimînd în acelaşi timp mult dinamism spectacolului. Anghel Popescu, în rolul lui de H- NICOLAIDE Popescu Hent a redat plastic şi firesc metamorfoza acestui tînăr, rob al sportului şi « vieţii uşuraţi«, care devine pînă la urmă un strungar iscusit, ingenios şi deosebit de simpatic. Este foarte reuşit şi jocul lui Teodor Buzea (Răscută) care ne-a înfăţişat veridic cele două laturi ale vieţii personajului interpretat, care dintr-un malagambist prin excelenţă, incult şi lipsit de orice urmă de conţinut, va deveni un tinăr avid de carte, sîrguincios. Nicolaie Ciocoiu însă, n-a reuşit să contureze cu atîta expresivitate trăsăturile celui de-al treilea tînăr cu concepţii învechite : Manole. In ce priveşte rolurile feminine, ne-a plăcut îndeosebi Ana Popa Buzea, care a creat imaginea studentei Anca prin mijloace simple, dar foarte expresive. Decorurile lui Mihail Nemeş, reprezentând clubul întreprinderii, sunt deosebit de sugestive. Comedia lui H. Nicolaide ridică probleme de viaţă. Din ea putem trage învăţături preţioase cu privire la felul cum trebuie să lucrăm cu oamenii, cum trebuie să ne apropiem de ei. STEFAN IZSÁK Teatrul de stat de păpuşi din Tg. Mureş anunţă un concurs în sediul teatrului din strada Puşkin Nr. 2, în ziua de 21 noiembrie 1961, orele 17 completarea următoarelor posturi la secţia română: Un post regizor artistic categoria I. Două posturi artist mînuitor categoria I. Două posturi artist mînuitor categoria II. Trei posturi artist mînuitor categoria III. Două posturi artist mînuitor categoria IV. Informaţii se pot obţine la telefonul 35—39. Data înaintării cererilor: 20. XI. 1961. Sport Reghin anunţă că la data de 30 ianuarie 1962, va avea loc concursul pentru ocuparea postului de maistru în ramura Confecţionarea încălţămintei sport de piele. Se pot prezenta cei ce posedă diploma de absolvire a unei şcoli tehnice de maiştri de specialitate, sau echivalente. Cererile se vor depune la sediul întreprinderii pînă la data concursului. Adresa: I.P.M. Sport Reghin Calea M. Viteazul 19—21. Telefon: 12. ^ produs de calitate al fabricii AM 18.EIV9 Rl ( S/NS/MION ) CUm/mMÎI di 250 gr. — lei 3 Anul acesta se sărbătoreşte aniversarea a două mari personalităţi muzicale cu faimă mondială: Frantz Liszt şi Béla Bartók, de la a căror naştere se împlinesc 150, respectiv 80 de ani. La aceste sărbătoriri, Filarmo-onica de stat din Tg. Mureş, sub conducerea dirijorului Székely Endre, şi-a dat contribuţia prin concertul festiv din ziua de 25 octombrie a. c., al cărui program a cuprins concertul nr. 3 pentru pian şi orchestră de Béla Bartók şi simfonia Faust pentru orchestră, cor şi solo tenor, de Frantz Liszt. Pentru a se asigura un înalt nivel artistic acestei manifestări, a fost invitat ca solist al concertului, pianistul György Halmos, artist emerit, un cunoscător profund şi un interpret perfect al muzicii lui Bartók. Concertul nr. 3 de Bartók a ost compus în anul 1945, cu puţin înaintea morţii compozitorului şi poate fi considerat chintesenţa activităţii sale artistice. Pianistul György Halmos, integrîndu-se în concepţia compozitorului, a redat într-o expresivitate vie ideile pline de conţinut ale lucrării, fiind, cînd liric în cantiene, cînd strălucit, virtuos al pasajelor de măiestrie tehnică a piesei. Această piesă poate fi considerată ca o piatră de încercare a concertelor şi soliştilor. Succesul acestei lucrări a demonstrat că atît solistul cît şi orchestra s-au achitat cu succes de sarcina ce le-a revenit. Execuţia Sonatei şi Rapsodiei a 13-a de Liszt, oferite în bis în aceeaşi interpretare iscusită a pianistului György Halmos a atras aplauzele unanime ale celor prezenţi în sală. In partea a doua a concertului, orchestra, sub bagheta dirijorului Székely Endre a executat simfonia Faust de Frantz Liszt. Cu ideile sale revoluţionare, deschizătoare de drumuri noi în muzică, Liszt a fost cea mai proeminentă figură a romantismului muzical din secolul al XIX. In spiritul concepţiior sale înnoitoare a creat această simfonie ale cărei părţi reprezintă fiecare cîte unul din personajele principale ale dramei Faust: Margareta şi Mefisto. Dirijorul Székely Endre a imprimat orchestrei prin bagheta sa conţinutul lucrării, reuşind să reflecte frămîntările lui Faust în căutarea fericirii; suavitatea plină de gingăşie feminină a îndrăgostitei Margareta; ironia şi cinismul brutal al lui Mefisto şi, în sfîrşit, forţa cu care Faust se desleagă din mrejele răului, găsindu-şi sensul adevărat al vieţii. Corul bărbătesc al Ansamblului de stat de cîntece şi dansuri din localitate şi tenorul Lokuszta Francisc şi-au dat aportul preţios la reuşita spectacolului, BARCEANU CLARA STEAUA Rü^l&V scmmsrnrnh^mmmmmmanammmmmgisvaim^’SSSaim întîlnire cu părinţii La Şcoala de 7 ani din Căpîlna de Jos (Raionul Tîrnăveni), se obişnuieşte ca la fiecare şedinţă cu părinţii, elevii să prezinte programe artistice. Acest lucru face ca părinţii să cunoască şi unele aspecte ale muncii de educare artistică ce se desfăşoară în cadrul şcolii, face ca părinţii să se bucure şi mai mult de succesele copiilor lor şi totodată să participe în mare număr la aceste şedinţe. Astfel, duminica trecută aproape toţi părinţii elevilor de la această şcoală au luat parte la întîlnirea cu învăţătorii copiilor lor, cu care ocazie au ales şi comitetele de părinţi pe clase şi pe şcoală şi au aflat primele rezultate — destul de îmbucurătoare — pe care copiii lor le-au obţinut la învăţătură în acest an şcolar. IOAN POCAN corespondent voluntar -----------yVv ——————— Construiesc de zor In gospodăria agricolă colectivă din Leordeni, Raionul Tg. Mureş, creşterea animalelor cunoaşte o mare dezvoltare. Sporindu-se numărul de animale a fost necesar să se ia măsuri şi pentru asigurarea adăpostirii lor. Aproape 60 de capete tineret bovin sunt adăpostite provizoriu. Alti 40 de vitei se află intr-un fînar deschis. Asigurarea adăposturilor necesare a constituit din timp o preocupare de seamă a consiliului de conducere. Concomitent cu muncile agricole în cîmp s-au executat şi lucrările de construcţii. Astfel, un grajd pentru 100 vite se află sub acoperiş şi în curând va fi dat în folosinţă. GAL FERENC corespondent voluntar La Sabed (Raionul Tg. Mureș) se construiește o școala nouă. START ÎN campionatele REPUBLICANE Duminică a început în întreaga gară cea de-a XllI-a ediție a campionatelor Republicane de baschet, aşteptată cu deosebit interes de numeroşii iubitori ai acestui frumos sport. Campionatul se desfăşoară după o nouă formulă. La băieți ca şi la fete, cele 16 echipe au fost împărţite în două serii de cîte opt, urmind ca după desfăşurarea turului şi returului să aibă loc turneele finale: primele patru din fiecare serie vor disputa locurile 1—8, iar ultimele patru locurile 9—16. Prima clasată in turneul principal va cuceri titlul de campioană a ţării, iar ultimele două din turneul secundar vor retrograda. Baschetbaliştii de la Dinamo şi Voinţa Tg. Mureş fac parte din seria a II-a, alături de Rapid Bucureşti, Voinţa Iaşi, Steagul Roşu Braşov, Ştiinţa Bucureşti, C.S.C. Craiova şi 1.S.. Bacău. Cele două formaţii feminine Voinţa şi Mureşul fac parte din seria 1, respectiv a 11-a. In cadrul primei etape, sorţii au decis ca echipele de băieţi să-şi dispute întiietatea in cadrul unui „derby local“. Dinamoviştii, cu un lot mai valoros, au învins pe cei de la Voinţa cu 69—57 (30—25). De remarcat faptul că Voinţa, după ce era condusă de nenumărate ori la scor, găsea mereu resurse şi reducea din handicap, încheind partida la o diferenţă destul de minimă. Este adevărat şi faptul că învingătorii au utilizat întregul lot, înlocuitorii titularilor fiind încă deficitari la unele elemente de teamcă şi tactică. In deschiderea cuplajului din sala U.M.F., s-au întâunit, valoroasele formaţii şi feminine ale Mureşului şi ale Ştiinţei din i Cluj. Meciul in general a fost specian cules, iar evoluţia a scorului de-a dreptul dramatică. Clujenceile au avut iniţiativa în joc, conducind pină in minutul 29. De- aici a început o lup-tă entuziastă pentru victorie, ambele echipipe conducind pe rind la diferenţe minime. „ In ultimul minut 7 Mureşul reuşeşte să se distanțeze la 41— 1, 38. Ştiinţa, pină la sfirşit reduce doar 2 din handicap, astfel că victoria revine la limită gazdelor cu 41—40 (20—25). Baschetbalistele de ■ la Vointa au evoluat la Timişoara in faţa noii promovate - Ştiinţa. După un meci aprig disputat şi în acest joc victoria finală a fost obfinuta la limită de către fetele din ■ Tg. Mureș, cu scorul I de 58—57. KADAR VASILE" întreceri viu disputate 28 octombrie 1961, zi frumoasă de toamnă cu drumuri însorite, a oferit cicliștilor din regiunea noastră un cadru deosebit pentru în-n trecere. Din raioanele regiunii noastre iau plecat echipe formate din cite 4 cicliști spre punctul comun de întîlnire — Sovata. Sosirea fiind fixată la orele 13, cei din Raionul Gheorghieni i au reuşit să se claseze pe primul loc, urmaţi la două minute de raioanele Reghin, Tg. Mureş, Sîngeorgiu de I Pădure etc. După o noapte de odihnă bine-' meritată, cei 54 de ciclişti sosiţi la Sovata au reuşit să se întreacă în cadrul concursurilor oficiale organizate de comisia regională de ciclism la Sovata. Iată rezultatele înregistrate: Campionatul R.P.R. ciclo-cros, faza regională, 18 km, seniori: Kosztári Carol, Lutian Iosif, Domokos Gabor. Juniori: Pop Liviu, Bacsko László, Dan Alexandru, Szinyi Edmund. Biciclete semi-curse, ciclo-cros: Simon Francisc, Dézsi loan, Mát• hé Francisc. Biciclete oraş: Benedek Iosif (Gheorghieni), Lörincz Carol (Gheo:,tó-neni), Fábián Francisc (Reghii.l- Fete: Veress Ilona (Sângeorgiu de Pădure), Nemes Anna (Sîngeorgiu de Pădure), Váli Zita (lg. Mureş). Intrecerile finale ale „Cupei Agriculturii“ In vederea intensificării activităţii sportive în rîndurile ţăranilor muncitori, pentru antrenarea şi mobilizarea maselor de tineret şi oameni ai muncii din mediul sătesc într-o activitate sportiva de masă continuă şi organizată. Consiliul General al Uniunii de cultură fizică şi sport în colaborare cu Comitetul Central al U.T.M. a organizat în acest an o minunată competiţie sportivă dotată cu „Cupa Agriculturii“, la care s-au întrecut zeci de mii de tineri ţărani muncitori. Numai în Regiunea Mureş-Autonomă Maghiară, la întrecerile primei etape din cadrul „Cupei Agriculturii“ au participat peste 22.000 concurenţi din mediul sătesc. întrecerile etapei finale din regiunea noastră m au desfăşurat într-o ordine perfectă. Sportivii au fost cazaţi la ţăranii muncitori din localităţile unde au avut loc concursurile, legîndu-se astfel prietenii strînse între gazde şi sportivii din cele 4 regiuni. In urma întrecerilor desfăşurate, pe primul loc s-au clasat sportivii Regiunii Mureş-Autonomă Maghiara, care au obţinut 521 puncte, fiind urmaţi de cei ai Regiunii Bacău cu 466 puncte, Regiunii Suceava cu 343 puncte şi ai Regiunii Iaşi care au acumulat 260 puncte. Pe ramuri şi probe sportive ciştigători au ieşit următorii: Atletism: Băieţi: 100 m plat: Szekeres Gerő (Band, Raionul Tg. Mureş, Regiunea Mureş-Autonomă Maghiară); 800 m plat: Sărdănciuc Victor (Bacău); înălţime: Gavriluţ Nicolaie (Bacău); lungime: Boţoc Adrian (Iaşi); greutate: Breatca Ioan (Bacău). Fete: 100 m plat: Surdu Viorica (Bacău); 400 m plat: Surdu Viorica; Înălţime: Anica Ioniţă (Bacău); lungime: Anica Ioniţă; greutate: Săucă Ileana (Bacău). Gimnastică: 1. Regiunea Mureş- Autonomă Maghiară (Zetea, Raionul Odorhei); 2. Iaşi; 3. Suceava; 4. Bacău. Volei: Băieni: 1. Bacău; 2. R.M.A.M. (Valea Largă, Raionul Luduş); 3. Iaşi; 4. Suceava. Fete: 1. R.M.A.M. (Gălăuţaş, Raionul Topliţa); 2. Bacău; 3. Suceava; 4. Iaşi. Handbal. Băieni: 1. R.M.A.M. (Ditrău, Raionul Gheorghieni); 2. Suceava; 3. Bacău; 4. Iaşi. Fete : 1. R.M.A.M. (Mugeni, Raionul Odorhei); 2. Suceava; 3. Iaşi; 4. Bacău. Popice: 1. R.M.A.M. (Miercurea Niraj, Raionul Tg. Mureş); 2. Bacău; 3. Suceava; 4. Iaşi. Oină: 1. Bacău; 2. Suceava; 3. R.M.A.M. (Filea, Raionul Topliţa); 4. Iaşi. Fotbal: 1. Bacău; 2. R.M.A.M. (Gorneşti, Raionul Reghin); 3. Suceava; 4. Iaşi. Ciclism : Băieţi: 1. Bartók Béla (Sîntimbru, Raionul Ciuc, R.M.A.M.); 2. Florea Leon (Suceava); 3. Pătlăgică Nicolaie (Bacău). Fete: 1.Brîndușiu Sanda (Iași); 2. Portik Elisabeta (Lăzarea, Raionul Gheorghieni, R.M.A.M.); 3. Szemner Katalin (Ditrău, Raionul Gheorghieni, R.M.A.M.); 4. Vogel Gertrud (Suceava). Trîntă. Categoria 55 kg: Călin Gheorghe (Bacău). Categoria 61 kg: Rizec Ioan (Suceava). Categoria 68 kg: Gagyi Gheorghe (Sîngeorgiu de Mureş, Raionul Tg. Aiureş, R.M.A.M.). Categoria 76 kg: Blaga loan (Bacău). Categoria 84 kg: Verdeş loan (Bacău). Categoria peste 84 kg: Botică loan (Bacău). La întrecerile fazei finale din Regiunea Mureş-Autonomă Maghiară au participat la concursuri aproape 500 de sportivi. Desfăşurarea „Cupei Agriculturii“ a fost o adevărată sărbătoare sportivă pentru tinerii ţărani muncitori din satele patriei noastre, care s-au întrecut pe terenurile de sport, în cea mai mare competiţie de masă rezervata lor. IOAN PAUȘ IN EDITURA POLITICA a apărut: 276 pag. 16,55 lei. RUs Boca: BAZELE SOCIALISMULUI IN CUBA In carte sunt expuse principalele etape din Istoria Cubei şi sint analizate problemele specifice ale revoluţiei din această ţară. Auto rul, unul dintre conducătorii organizaţiilor revoluţionare unite din Cuba, arată că, indeplinindu-şi obiectivele istorice antiimperialiste (eliberarea naţională) şi antilatifundiare (reforma agrară), revoluţia a păşit spre socialism. întregul popor al Cubei este strins unit în jurul organizaţiilor sale revoluţionare, avind în frunte pe Fidel Castro şi e ferm hotărit să zdrobească orice încercare de a împiedica mersul său , înainte pe drumul progresului politic, social şi economic. „ Cartea va fi primită, fără îndoială, cu mult interes de cititorii din ţara noastră, in care lupta eroică a oamenilor muncii din Cuba , este urmărită cu cea mai vie simpatie. ; 5 , 1 MIERCURI 1 NOIEMBRIE BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul 1: 5,10 — Emisiunea pentru sate : Sfatul agronomului: Arătura adîncă de toamnă; 7,45 — Jocuri populare romîneşti şi ale minorităţilor naţionale; 9,00 — Muzică uşoară; 9,30 — Cînte- \e şi jocuri populare romîneşti; 10,08 — Teatru la microfon : „E- : :ou îndepărtat“ de Sava Golovanivskii; 12,00 — Fragmente din opera „Pădurea vulturilor“ de Tu- Jor Jarda; 13,05 — Muzică din sperete; 14,00 — Muzică uşoară ; ■omînească; 14,30 — Solişti de muzică populară romînească; 16,15 — Vorbeşte Moscova; 17,30 — In slujba patriei; 18,15 — Program muzical pentru fruntaşi în producţie; 19,00 — Jurnalul sate ior; 19,25 — Formaţii artistice de aimatori fruntaşe; 21,15 — La miicrofon: Satira şi umorul (relua- ie); 22,30 — Melodii populare romîneşti. Programul I: 12,15 — Cîntece la jocuri; 12,40 — Muzică uşoară; s .4,03 — Muzică din operete; 14,30 — Muzică uşoară de compozitori sovietici; 15,30 — Melodii populare romîneşti; 17,35 — Muzică populară din Moldova; 18,05 — „Săptămîna muzicii sovietice“, concert de deschidere; 19,30 — Din lirica Americii Latine; 19,40 — Cîntă orchestra de muzică populară a Filarmonicii de stat din Arad; 20,30 — In pas cu ştiinţa; 22,00 — Muzică populară MIERCURI 1 NOIEMBRIE TG. MUREŞ „N. Bălcescu“: Imperiul soarelui. „Progresul“: Principiul suprem. „Steagul roşu“: Fii bun pînă la moarte. „Tineretului“: La orele 9, 11 şi 15: Fii bun pînă la moarte. De la orele 17: Departe de patrie. „Muncitoresc“: Oameni şi stînci. „Dózsa Gh.“: Andreica. Casa de cultură a sindicatelor: Darclee. GHEORGHIENI „7 Noiembrie“: Primul raid spre stele LUDUȘ „30 Decembrie": Jucătorul MIERCUREA CIUC „Dózsa Gh.“: Hoinarii ODORHEI „Muncitoresc": Un strigăt in stradă REGHIN „Victoria“: Generalul della Rovere TIRNAVENI „23 August“: Floarea zăpezii TOPLIŢA „Muncitoresc": Circul Miercuri 1 noiembrie, la orele 20, va avea loc concertul simfonic al Filarmonicii de stat a Regiunii Mureş-Autonomă Maghiară. Dirijor: Radosveta Boladjieva, dirijorul Operei de stat din Sofia. Solist: pianistul Enghiurliu Harald. In program: Simfonia a Vil-a în La major de Beethoven; Concertul pentru pian şi orchestră în Si bemol minor de Ceaikovski; Uvertura-fantezie,Romeo şi 111 l/vf o “ A r C' no Pentru următoarele două zile: Vremea se menţine relativ călduroasă, cu cerul schimbător. Local vor cădea precipitaţii sub formă de ploi slabe. Temperatura staţionară, noaptea va fi cuprinsă între minus 3 şi plus 5 grade, mai scăzută in estul regiunii, iar ziua maximele între 15—21 grade. Vînt slab. Dimineața pîclă slabă local, iă.