Steaua Roşie, februarie 1965 (Anul 17, nr. 26-49)

1965-02-02 / nr. 26

3 Propuneri de candidaţi ai F.D.P. In cursul săptămînii trecute, în oraşele şi satele regiunii noastre au continuat propunerile de candidaţi ai Frontului Democraţiei Populare pentru alegerile de deputaţi în sfaturile populare regional, raionale, orăşeneşti şi comunale. In ultimele zile, pentru alegerile de deputaţi în sfatul popular regional au mai fost propuşi următorii tovarăşi: In oraşul Tg.-Mureş: EMILIA COCI:?, muncitoare la Fabrica de mobilă „23 August", în circumscripţia electorală regională nr. 9; LUDOVIC SZABÓ, directorul Institutului de teatru, în circumscripţia electorală regională nr. 6. In raionul Tg.-Mureş: ELEK KUTI, şeful secţiei planificare a sfatului popular regional, în circumscripţia electorală regională nr. 18 Vărgata; TOMA CSERGEZĂN, preşedintele cooperativei agricole de producţie din Gălăţeni, în circumscripţia electorală regională nr. 19 Găieşti; IOSIF BARABAS, preşedintele cooperativei agricole de producţie din Pănet, în circumscripţia electorală regională nr. 24 Ceuaşu de Cîmpie. In raionul Reghin: CAROLINA GRAMA, muncitoare la C.I.L. Reghin, în circumscripţia electorală regională nr. 26 Reghin I. In raionul Topliţa: IOAN COZMA, secretar al comitetului regional de partid, în circumscripţia electorală regională nr. 39 Topliţa; MIHAI GHEORGHE, student la Şcoala superioară de partid „Ştefan Gheorghiu", în circumscripţia electorală regională nr. 42 Lunca Bradului. In raionul Ciuc: IOAN BENKU, vicepreşedinte al comitetului executiv al sfatului popular regional, în circumscripţia electorală regională nr. 58 Frumoasa; ELISABETA TAMAS, muncitoare la I.F. Sîncrăieni, în circumscripţia electorală regională nr. 60 Sîncrăieni. In raionul Odorhei: ZOLTÁN KISS, şef de secţie la sfatul popular regional, în circumscripţia electorală regională nr. 73 Cristuru Secuiesc. In raionul Tîrnăveni: dr. EMIL PĂSAT, vicepreşedinte al consiliului agricol regional, în circumscripţia electorală regională nr. 80 Bahnea. In raionul Luduş: AUREL BERCEA, membru în cooperativa agricolă de producţie din Tăureni, în circumscripţia electorală regională nr. 91 Tăureni; LIVIA CATANA, membră în cooperativa agricolă de producţie din Silivaşul de Cîmpie, încircumscripţia electorală regională nr. 99 Sînpetru de Cîmpie; TEODOR MACAVEI, şeful secţiei financiare a sfatului popular regional, în circumscripţia electorală regională nr. 100 Urmeniş. In cadrul unei însufleţite adunări ce a avut loc la Gheja — după cum ne informează corespondentul nostru Nicolaie Ştefan — tovarăşul IOAN COLOJVARI, preşedintele Comitetului executiv al Sfatului popular orăşenesc Luduş, a fost propus drept candidat pentru alegerile de deputaţi în sfatul popular raional, în circumscripţia electorală raională nr. 15 Gheja. Oamenii muncii din oraşul Tîrnăveni, în adunări entuziaste, au aprobat în unanimitate candidaturile tovarăşilor IOSIF BUZDUGAN, secretarul comitetului orăşenesc de partid, şi AUREL BUDA, lăcătuş la combinatul chimic, pentru alegerile de deputaţi în sfatul popular orăşenesc, în circumscripţiile electorale orăşeneşti nr. 28, respectiv nr. 7, ne informează corespondentul nostru Alexandru Ganea. Despre adunările oamenilor muncii pentru propunerile de candidaţi pentru alegerile de deputaţi în sfaturile populare ne informează şi Ioan Trifon din comuna Papiu Marian, Béla Thoman din Gheorghieni, Emilia Russe din Luduş, Andrei Paşcan din Deda-Bistra, Ştefan Hăineală din Tg.-Mureş, loan Floruţ din Filitelnic, loan Bota din Sînmărtin şi alţii. In regiunea noastră s-au încheiat propunerile de candidaţi. Au fost propuşi 100 de candidaţi pentru alegerile de deputaţi în sfatul popular regional, 539 pentru alegerile de deputaţi în sfaturile populare raionale, 195 pentru alegerile de deputaţi în sfatul popular al oraşului Tg.-Mureş, 490 de candidaţi pentru alegerile de deputaţi în sfaturile populare ale oraşelor de subordonare raională şi 5.629 de candidaţi pentru alegerile de deputaţi în sfaturile populare comunale. La adunările pentru propunerile de candidaţi în alegerile de deputaţi în sfaturile populare regional, raionale, orăşeneşti şi comunale au participat peste 438.000 de oameni ai muncii, din care au luat cuvîntul aproape 23.000. In raionul Luduş, de pildă, la adunările pentru propunerile de candidaţi au participat peste 70.000 de cetăţeni, în raionul Reghin, 68.145, în raionul Odorhei, 65.115. Larga participare a maselor de oameni ai muncii din întreprinderi, , instituţii, unităţi agricole socialiste, la adunările de propuneri, desemnarea drept candidaţi ai F.D.P. a celor care se bucură de respectul şi încrederea cetăţenilor, care şi-au cîştigat prestigiu prin activitatea lor politică şi obştească, constituie manifestări elocvente ale democratismului orînduirii noastre, ale înaltei răspunderi de adevăraţi stăpîni ai ţării, ai destinelor ei, care-i însufleţeşte pe cei ce muncesc. SPORT^SPORT^SPORT HOCHEIPE GHE*T* Voința Miercurea-Ciuc și Tîrnava Odorhei s-au calificat în turneu final de la București ! Intre 23—27 ianuarie 1965, s-a disputat (numai în parte) la Miercurea-Ciuc, faza de zonă a campionatului republican de hochei, cu participarea primelor patru clasate ale regiunii Mureş-Autonomă Maghiară şi primelor două clasate ale regiunii Braşov, respectiv echipele: Voinţa Miercurea-Ciuc, Tîrnava Odorhei, Avîntul Gheorghieni, Comerţul Tg.-Mureş, Steagul Roşu Braşov şi Voinţa Sighişoara. Din cauza timpului nefavorabil s-au putut disputa doar următoarele meciuri: Tîrnava Odorhei — Steagul Roşu Braşov 21—1; Avîntul Gheorghieni — Voinţa Sighişoara 7—3; Voinţa Miercurea-Ciuc — Comerţul Tg.-Mureş 2—1; Tîrnava Odorhei — Voinţa Sighişoara 10—1 şi Voinţa Miercurea-Ciuc — Steagul Roşu Braşov 10—2. Trebuie să subliniem comportarea frumoasă a echipei Comerţul din Tg.-Mureş, care a făcut o partidă excelentă, jucînd la acelaşi nivel cu fosta campioană a ţării — Voinţa Miercurea-Ciuc. Reamintim că pentru finala acestei competiţii, care se va disputa în Capitală între 3—14 februarie, s-au calificat următoarele şase echipe: Steaua Bucureşti, Dinamo Bucureşti, Ştiinţa Bucureşti, Voinţa Miercurea-Ciuc, Tîrnava Odorhei şi Ştiinţa Cluj. ANDREI SZABÓ corespondent voluntar LEI. Au fost desemnaţi campionii oraşului Tg.-Mureş Datorită faptului că în oraşul Tg.-Mureş nu au fost condiţii bune, întrecerile fazei orăşeneşti a campionatului republican de schi au trebuit să se desfăşoare la Bucin, unde zăpada în grosime de 40 cm a permis desfăşurarea probelor conform cerinţelor. Deoarece întrecerile s-au desfăşurat la o distanţă apreciabilă de oraş, la întreceri au participat doar 30 de concurenţi de la asociaţiile sportive Comerţul, Ştiinţa, Sanitarul, Arta. Iată primii clasaţi la probele desfăşurate şi campionii oraşului pe acest an: Seniori: Slalom uriaş: 1. Marton Vass (Ştiinţa); 2. Andrei Vitályos (Ştiinţa); 3. Ştefan Szentkirályi (Ştiinţa). Fond (10 km): Iosif Szabó (Comerţul). Juniori: Slalom uriaş: 1. Béla Tőkés (Sanitarul); 2. Pal Hunter (Ştiinţa); 3. Iuliu Bake (Sanitarul). Faza regională a competiţiei va avea loc la Gheorghieni, între 14— 16 februarie. IOAN PĂUȘ Faza raională a campionatului şcolar de schi Pe un timp nefavorabil (ploaie, ceaţă, zăpadă moale) s-a desfăşurat duminică, la Topliţa, campionatul şcolar de schi, faza raională. Datorită cauzelor de mai sus, cei 40 de schiori, elevi ai şcolilor medii din Deda, Subcetate şi Topliţa, au trebuit să depună toate eforturile pentru a ocupa un loc cît mai bun. Ca şi în ceilalţi ani, întrecerile au fost dominate categoric de schiorii Şcolii medii din Topliţa, antrenaţi de profesorul Ioan Moldovan, care s-au dovedit a fi foarte bine pregătiţi. Iată primii trei clasaţi pe probe: 6 km băieţi: 1. Moldovan Mircea, 2. Chiorean Alexandru, 3. Ciobotă Aurel. 3. km fete: 1. Pop Doina, 2. Zöld Marta, 3. Rusu Maria (Subcetate). Slalom special: 1. Szabó Kálmán, 2. Szebeni Alexandru, 3. Scruba Petru. Slalom uriaş: 1. Szabó Kálmán, 2. Scruba Petru, 3. György Ştefan. V. PAŞCANU corespondent voluntar întrecerile Spartachiadei de iarnă In ultimii ani, spartachiadele tineretului au devenit din ce în ce mai populare în rîndul tineretului, al oamenilor muncii. An de an, sporeşte numărul acelora care iau parte la frumoasele sporturi de iarnă. Schiul, prietenul tuturor vîrstelor, patinajul, săniuţele, concursurile de orientare turistică etc. practicate în decorul odihnitor al munţilor, dealurilor şi parcurilor, sînt ramuri de sport foarte îndrăgite atît de către tineri cît şi de vîrstnici. Făcînd un scurt popas în cîteva raioane şi la cîteva asociaţii sportive, se constată că întrecerile sportive se desfăşoară din plin. In unele locuri mai bine, în altele mai slab, cuprinzînd un însemnat număr de tineri şi adulţi. Organizaţiile U.T.M., în colaborare cu asociaţiile sportive, mobilizează tineretul la întrecerile spartachiadei. In raionul Reghin, de pildă, s-au pus în aplicare o serie de măsuri menite să asigure o bună desfăşurare a întrecerilor. S-au amenajat printre altele, locuri de întrecere, s-au înfiinţat numeroase centre de iniţiere la unele ramuri de sport. In acest raion au fost mobilizaţi la startul întrecerilor peste 6.500 de tineri şi adulţi. Aceştia s-au întrecut şi se întrec la şah, tenis de masă, patinaj, săniuţe, tir, schi etc., evidenţiindu-se asociaţiile sportive din comunele Voivodeni, Gomeşti, Crăieşti, Gurghiu, Suseni şi altele, precum şi asociaţiile Forestierul şi Stăruinţa din Reghin, care şi-au amenajat patinoare. Numeroşi instructori voluntari cum sînt Ioan Crăciun, Ioan Şuteu din Caşva, Constantin Sălăgean din Milaş, Alexandru Moga din Sîntu, Vasile Negrea din Suseni ş. a., se evidenţiază în acţiunile Spartachiadei de iarnă. Crearea a numeroase centre de iniţiere la tenis de masă, patinaj, şah, hochei pe gheaţă pentru tinerii dornici să înveţe tainele acestor sporturi, este un lucru lăudabil. Aici se deschide posibilitatea urmăririi şi descoperirii unor talente necesare sportului nostru de performanţă. Primele talente s-au şi afirmat în persoana tinerilor Ludovic Serfözö, loan Papp, Alexandru Boariu , la hochei, losif Csiki, Elöd Kocsis din Reghin, loan Pop şi Raveca Costea din Idicel, la şah; tînărul Francisc Deák din Reghin, în vîrstă de 12 ani, dovedeşte frumoase aptitudini pentru patinajul artistic etc. Clubul sportiv orăşenesc Mureşul din Tg.-Mureş a mobilizat de asemenea la startul întrecerilor spartachiadei un număr de 47 asociaţii sportive, întrecîndu-se peste 8.600 de tineri la o serie de ramuri ca: gimnastică, tenis de masă, haltere, trîntă, patinaj, orientare turistică etc. Se evidenţiază şi aici numeroase asociaţii sportive ca Voinţa, Comerţul, C.F.R., Oţelul, Ciocanul şi altele, ale căror consilii de conducere şi birouri de secţii pe ramuri de sport s-au ocupat cu răspundere de organizarea temeinică a spartachiadei. In fiecare raion şi în activitatea a numeroase asociaţii sportive de pe cuprinsul regiunii se pot găsi exemple frumoase în privinţa desfăşurării întrecerilor Spartachiadei de iarnă. Totuşi, faţă de condiţiile existente, spartachiada nu se desfăşoară potrivit posibilităţilor. In raioanele Topliţa, oraşul Tg.-Mureş şi raionul Tg.-Mureş, pînă la această dată de abia au fost cuprinşi 22.000 de tineri şi tinere, cifră redusă faţă de planul stabilit. Este adevărat că începînd din acest an, tineretul şcolar şi studenţesc nu ia parte la întrecerile spartachiadei, ci la campionatul republican şcolar, totuşi, nu se pune destul accent pe mobilizarea întregului tineret de la sate şi din întreprinderile şi instituţiile regiunii. Comisiile raionale de organizare a spartachiadei şi comitetele raionale U.T.M., au datoria de a stabili cele mai eficace măsuri care să ducă la curmarea lipsurilor existente. L. VASIU STEAUA ROȘIE Manifestare culturală în cinstea alegerilor Zilele acestea, la Casa de cultură din Luduş a avut loc o manifestare culturală în cinstea alegerilor. Cu acest prilej, tov. prof. Constantin Pleşca a expus conferinţa intitulată: „Profundul democratism al orînduirii noastre socialiste". A urmat apoi un bogat program prezentat de artiştii amatori ai casei de cultură, precum şi de formaţiile clubului Fabricii de zahăr din Luduş. Au participat peste 450 de oameni ai muncii din oraş. IOSIF ANDREICA corespondent voluntar o® 6 Acţiuni cu filmul In regiunea noastră reţeaua cinematografică cunoaşte o continuă dezvoltare. In prezent în regiune există 322 cinematografe, cu 51 mai multe decît la începutul anului 1964. Anul acesta vor fi înfiinţate încă 40 de unităţi. Numărul spectatorilor care au vizionat filmele în cursul anului 1964 depăşeşte cu peste 800.000 pe cel din anul 1963. Atît la oraşe cît şi la sate, în cursul anului trecut au avut loc o serie de acţiuni cu filmul. Astfel, s-au organizat 971 de prezentări de filme, 7.719 recenzii, 54 simpozioane, 119 concursuri „Cine ştie, cîştigă" etc. La 9 unităţi au fost organizate expoziţii privind dezvoltarea cinematografiei în ţara noastră. Au fost prezentate numeroase filme documentare pentru cursanţii învăţămîntului agrozootehnic (vizionate de aproape 190.000 de cursanţi). Caravanele cinematografice au prezentat, de asemenea, filme speciale pentru mecanizatori, care au fost vizionate de peste 3.000 de tractoriști. Contreierul verde in discuţia specialiştilor (Urmare din pag. 1) nuare atenţie sectorului creşterii animalelor, de la care cooperativele agricole de producţie obţin peste 32 la sută din totalul veniturilor. Atenţia acestora trebuie îndreptată în special spre o mai bună organizare a bazei furajere. In fiecare cooperativă agricolă se vor stabili, încă de pe acum, suprafeţele ce se vor cultiva cu plante furajere, în funcţie de condiţiile locale, de suprafaţa ocupată cu păşuni şi fineţe naturale. De asemenea, se va stabili, în funcţie de posibilităţi, unul din sistemele de conveier verde arătate mai sus. Acest conveier va fi amplasat cît mai aproape de locul de consum. In funcţie de sistemul ales, fiecare unitate va trece fără întîrziere la procurarea seminţelor necesare pentru toate plantele furajere ce se vor însămînţa în primăvară. In vederea asigurării seminţelor pentru anii viitori se vor crea loturi semincere de plante furajere care să asigure pe plan local întreaga cantitate de sămînţă. Din aceste loturi să nu lipsească furajele cu o mare valoare nutritivă cum sînt lucerna, trifoiul, sparceta, guliile furajere etc. Cele circa 40.000 ha terenuri degradate, supuse eroziunii, vor putea fi exploatate în mod raţional numai prin însămînţarea lor cu sparcetă. Pentru aceasta se impune luarea unor măsuri pentru asigurarea seminţelor necesare încă din acest an. In cadrul dezvoltării bazei furajere accentul va fi pus în primul rînd pe sporirea producţiilor la ha şi nu pe mărirea suprafeţelor cultivate cu plante furajere. In această acţiune se va acorda o atenţie deosebită amplasării culturilor furajere, fertilizării solului şi îmbunătăţirii păşunilor şi fîneţelor naturale. In asigurarea furajelor verzi şi suculente necesare fermelor şi în special vacilor de lapte lozinca va fi nici o unitate fără conveier verde. Pentru o mai bună orientare a specialiştilor în alegerea unor sisteme de conveier verde, şi a celor mai valoroase plante care îl compun, precum şi pentru stabilirea succesiunii acestora, cu concursul cercetătorilor de la Staţiunea experimentală Tg.-Mureş vom publica o pagină cu diferite scheme de conveier. Cinema MARŢI, 2 FEBRUARIE Tg.-Mureş — Arta: filmul La patru paşi de infinit. Progresul: filmul Soţie pentru un australian. Steagul roşu: filmul Există un asemenea flăcău. Tineretului: filmele Accatrone şi Aventurile lui Petrică. Muncitoresc: filmul Viaţă particulară. Flacăra: filmul Mărul discordiei. Casa de cultură a sindicatelor: filmul Musafiri ciudaţi pe muntele de gheaţă. Gheorghieni — Mioriţa: filmul Diavolul deşertului. Luduş — Flacăra: filmul Teama. Miercurea-Ciuc — Harghita: filmul Intre maluri. Odorhei — Muncitoresc: filmul Podul. Reghin — Patria: filmul Diavolul deşertului. Victoria: filmul Tragedia optimistă. Tîrnăveni — Melodia: filmul Vara în nordul sălbatic. Topliţa — Muncitoresc: filmul Ipocriţii. Teatru In organizarea Teatrului de stat din Tg.-Mureş, azi, la orele 20, în sala mare a Palatului cultural va fi prezentat spectacolul de varietăţi „Luna veseliei". Televiziune MARŢI, 2 FEBRUARIE 18,30 — Universitatea tehnică la televiziune; 19,00 — Jurnalul televiziunii; 19,10 — Ştiţi să desenaţi, copii?; 19,30 — Numere de circ; 20,05 — Şah; 20,20 — România pe meridianele lumii; 20,40 — Emisiune de ştiinţă; 21,00 — Teatru: „Romeo şi Julieta la Mizil" de George Ranetti. In încheiere: Buletin de ştiri, buletin meteorologic. RADIO MIERCURI, 3 FEBRUARIE BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul I: 6,20 — Jurnalul satelor: Pregătirea seminţelor pentru campania agricolă de primăvară; 8,06 — Cîntece şi jocuri populare; 8,30 — Potpuriuri din operete; 9,28 — Muzică populară; 10,03 — Melodii distractive; 13,00 — Concert de prînz; 14,10 — Piese de estradă; 14,30 — Roza vînturilor; 15,00 — Melodii populare; 16,30 — Creaţii romîneşti, de muzică uşoară; 17,15 — Jurnal electoral; 19,15 — Universitatea tehnică Radio; 20,00 — Radiogazeta de seară; 20,30 — Varietăţi muzicale; 21,30 şi 22,15 — Muzică uşoară; 22,30 — Muzică de dans. Programul II: 9,03 — Melodii populare din Muntenia; 9,30 — Muzică din operete; 11,03 — Muzică de estradă; 12,15 — Prelucrări de folclor ale compozitorilor noştri; 13,30 — Muzică uşoară; 14,00 — Muzică populară; 15,30 — Muzică de estradă; 16,00 — Muzică populară; 18,00— Pagini din operete contemporane; 19,05 — Muzică uşoară romînească; 19,30 — Şcoala şi viaţa; 20,40 — Muzică uşoară; 21,15 — Teatru la microfon: „Nunta lui Figaro" de Beaumarchais; 22,37 —• Muzică din operete. * TG.-MUREŞ. 5,00—5,30 în limba romînă: Corespondenţe, muzică. 5,30—6,00 în limba maghiară. Recomandările Consiliului agricol regional — Muzică uşoară — Pentru dezvoltarea şeptelului — Jocuri populare. 14,30—15,00 în limba maghiară: Program interpretat de artişti amatori — Selecţiuni din operete — Ne scriu corespondenţii. 17,00—17,30 în limba romînă: Ştiri — Muzică — Vrednici gospodari ai treburilor obşteşti. 17,30— 18,30 în limba maghiară: Ştiri — Muzică uşoară — Cronica industrială — Cîntă corul şi orchestra de muzică populară a Ansamblului de stat de cîntece şi jocuri din Tg.Mureş — Brigada ştiinţifică.. . LA MUNCĂ ŞI ÎNVĂŢĂTURĂ Deşi mai puţine, activităţile din cooperativa agricolă de producţie din Sânmartinul de Cîmpie, raionul Luduş, continuă şi în aceste zile de iarnă. Un colectiv format din membrii consiliului de conducere, brigadieri şi cooperatori fruntaşi, lucrează sub îndrumarea inginerului agronom la definitivarea planului de producţie şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 1965. Dornici să obţină şi în acest an producţii cît mai mari, membrii cooperativei folosesc din plin aceste zile, transportînd în cîmp cantităţi tot mai mari de îngrăşăminte naturale. Pe terenurile unde în primăvară se vor însămînţa sfecla de zahăr şi cartofii, cooperatorii au transportat pînă mai zilele trecute peste 150 tone de gunoi de grajd. Pînă acum, cei mai harnici s-au dovedit a fi conducătorii de atelaje din brigada condusă de tov. Constantin Cioloboc, care au transportat 80 de tone îngrăşăminte. Profitînd de zilele bune, membrii cooperativei agricole continuă această muncă cu toate forţele. Conştienţi că obţinerea producţiilor mari depinde în mare măsură şi de pregătirea lor profesională, de felul cum vor şti să asigure culturilor condiţii bune de dezvoltare, un număr de 130 de membri ai cooperativei se întîlnesc, de două ori pe săptămînă, lunea şi vinerea, în cadrul celor 3 cercuri agrotehnice. Ajutaţi de lectori, ei învaţă multe lucruri folositoare pe care, în activitatea de zi cu zi le vor pune în practică. Printre cei mai sîrguincioşi la învăţătură se numără tovarăşii Dionisie Gorea, Ötvös Ioan, luliu Strete, Maria Ruţa, loan Săcărean şi alţii. IOAN BOTA corespondent voluntar *I. -o®o Un reuşit program artistic Recent, echipa artistică a Centrului şcolar forestier din Tg.-Mureş a prezentat un reuşit program artistic în faţa a peste 400 spectatori (colegi şi părinţi). Pentru început, echipa de teatru a anului II a prezentat piesa „Ultima rădăcină", apoi Anica Şuteu şi Ilie Iurian au interpretat cîteva cîntece populare, iar echipa de dansuri a şcolii a prezentat două dansuri populare romîneşti şi paghiare. In continuare, brigada artistică a criticat codaşii la învăţătură şi i-a lăudat pe cei harnici, apoi eleva Maria Precup a cîntat cîteva melodii de muzică uşoară, elevii Ioan Szabó şi Ileana Moldovan au recitat poeziile „Partidul" şi „închinare" de M. Beniuc. PETRU T. SUCIU corespondent voluntar A apărut nr. 1/1965 al revistei „PROBLEME ECONOMICE" Numărul pe luna ianuarie 1965 al revistei „Probleme economice" se deschide cu articolul „Economia naţională în continuă dezvoltare ascendentă" de Vasile Rausser. In continuare sînt publicate articolele: „Unele consideraţiuni privind victoria socialismului" de FI. Balaure; „Ridicarea calităţii produselor — obiectiv esenţial al activităţii economice" de I. Olteanu; „Progresul tehnic în agricultură şi importanţa lui economică" de I. Stănescu; „Cu privire la problematica economiei politice burgheze contemporane" de Iosif Anghel; „Economia bazată pe apartheid" de P. Trale (Republica Sud-Africană). Articolul „Formarea, repartiţia şi folosirea venitului naţional în ţările Americii Latine" de Maria Desmireanu este publicat la rubrica „Din planul Institutului de cercetări economice". In cadrul rubricii „însemnări“ sînt publicate materialele: „Rezerve ale creşterii productivităţii muncii la Uzinele «Electronica» Bucureşti" de C. Ştefan; „Despre mărimea fermelor de creştere a animalelor în cooperativele agricole de producţie din raionul Călăraşi" de FI. Gîlcă şi M. Ioniţă. Rubrica „Critică şi bibliografie" cuprinde următoarele materiale: „In sprijinul studierii problemelor finanţelor" (Iulian Văcărel, Finanţele Republicii Populare Române) de M. Năstase; „O lucrare temeinică despre proprietatea socialistă" (Traian Ionaşcu, membru corespondent al Academiei R.P.R. şi Salvator Brădeanu, Dreptul de proprietate socialistă şi alte drepturi reale principale de tip nou în dreptul Republicii Populare Române) de Saveliy Zilberstein: „Pe marginea unor manuale de statistică pentru şcolile de contabilitate agricolă" (L. Pintilie şi S. Popescu: Statistica teoretică; I. Flrtan: Statistica agricolă; I. Cardula şi L Pintilie: Statistica agricolă) de Gh. Marinescu; „Bucureşti — în cifre" (Bucureşti — La a XX-a aniversare a eliberării patriei) de Eugen Prahoveanu; „Economişti din S.U.A. despre obiectivele economice ale naţiunii americane" (The Nation's Economic Objectives) de M. Dima; „Industria chimică franceză şi Piaţa comună" (Henri Claude: Les groupes monopolistes de l'industrie chimique francaise et Integration européenne) de I. Nicoară. La rubrica „Informaţii ştiinţifice" sînt înserate materialele: „A Vlll-a Sesiune ştiinţifică a cadrelor didactice de la I.S.E. «V. I. Lenin» — Bucureşti" de Gh. P. Apostol; „Colocviul de la laşi privind aplicarea matematicii în economie" de I. Stănciulescu. In acest număr al revistei la rubrica „Scrisori către redacţie" sînt publicate scrisori din partea: Uzinei „Tractorul" — Braşov; Uzinei „Independenţa" — Sibiu; Uzinei de piese auto Colibaşi; Uzinei metalurgice Bacău; Uzinelor metalurgice „Unirea" — Cluj, Uzinei „Feroemail" — Ploieşti, Uzinei „Progresul" — Brăila, Combinatului chimic Tîrnăveni, Uzinei metalurgice „Griviţa" — Bucureşti, Sfatului popular al regiunii Braşov — Direcţia de sistematizare, arhitectură şi proiectarea construcţiilor. . . cu sediul în comuna Baniţa, raionul Petroşani, regiunea Hunedoara, angajează MUNCITORI CALIFICAŢI ÎN RAMURA MINIERĂ Şl NECALIFICAŢI. Salarizarea — conform normativelor în vigoare. Se asigură cazare individuală şi masa la cantina sectorului, de trei ori pe zi. Toate celelalte drepturi se acordă conform legilor în vigoare. Membri ai cooperativelor agricole de producţie din raioanele CIUC, GHEORGHIENI, TOPLIŢA şi REGHIN încheiaţi contracte cu Fabrica de lapte-praf Remetea pentru cantităţi cît mai mari de lapte. Contractarea vă asigură venituri sporite şi importante cantităţi de furaje. întreprinderea forestieră . TOPLIŢA STRADA GĂRII nr. 24, TELEFON nr. 30 ANGAJEAZĂ PRIN CONCURS: — 8 maiştri de exploatare— 2 maiştri pentru atelierul C.F.F. ■— 1 maistru pentru hala de gatere, pentru fabricarea cherestelei — 2 maiştri mecanici. Solicitanţii trebuie să îndeplinească condițiile de studii prevăzute de H.C.M. nr. 7.067/1959. Concursul va avea loc la data de 15 februarie 1965, la biroul central.