Steaua Roşie, noiembrie 1965 (Anul 17, nr. 259-283)

1965-11-02 / nr. 259

2 în fața micului ecran Derbiul etapei Intîlnirea Rapid — Steaua, derbiul etapei de duminică a campionatului categoriei „A" de fotbal, nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor, totuşi, în cele 90 de minute de joc au fost şi cîteva faze palpitante, de bună calitate. Majoritatea timpului însă, s-a jucat la mijlocul terenului, acţiunile irosindu-se fără să ajungă la finalizare. Portarii n-au avut sarcini prea grele pentru că — vechea boală — s-a tras puţin la poartă, deşi poziţii bune au fost destule. Soarta meciului a fost decisă ce înaintarea Rapidului, mai activă, mai vie decit cea a echipei militare. Ambele goluri au fost înscrise în repriza a doua de Ion Ionescu care, în felul acesta conduce în mod autoritar pe lista jucătorilor care au marcat cele mai multe goluri. Rezultatul final, deci: Rapid — Steaua 2—0. Celelalte meciuri ale etapei n-au adus, în general, surprize prea mari. Au cîştigat echipele gazde, cu excepţia Ştiinţei Craiova care n-a reuşit decît un meci nul în compania dinamoviştilor bucureşteni. Scorul etapei a fost realizat de Crişul Oradea care a învins Siderurgistul cu 4—0. Dar iată şi rezultatele: Farul — Ştiinţa Cluj 1—0; Ştiinţa Craiova 4— Dinamo Bucureşti 0—0; Crişul Oradea — Siderurgistul Galaţi 4—0; Petrolul Ploieşti — U.T.A. Arad 4—1; C.S.M.S. Iaşi — Steagul roşu Braşov 3—0; Ştiinţa Timişoara — Dinamo Piteşti 1—0. In fruntea clasamentului se găseşte, în continuare Rapid, cu 17 puncte, urmat de Petrolul la 3 puncte diferenţă. „lanterna" o ţine echipa gălăţeană Siderurgistul. ERNEST LOB Itra nou succes . A.S. Armata - G.F.R. Arad 3-0 (1-0) Continuînd seria succeselor, echipa militarilor şi-a înscris o nouă victorie în palmares, de data aceasta în dauna ceferiştilor arădeni. Miile de suporteri veniţi duminică pe stadionul „23 August" au constatat cu satisfacţie că echipa lor favorită ştie să joace şi acasă, şi încă bine, dacă toţi coechipierii contribuie din plin, încă din primele minute, militarii pun stăpînire pe joc şi pornesc din plin la atac. înaintaşii combină mult şi caută crumul spre poartă, dar ei sunt deposedaţi sau faultaţi şi nu reuşesc să-şi depăşească adversarul. Pasele nu curg cu precizie şi la timp, acţiunile sînt puţin legate. Totuşi, se creează cîteva faze favorabile de a deschide scorul dar acestea se irosesc, atacanţii intrînd în ofsaid sau întîrziind la centrări. Primul gol cade în minutul 17 şi este opera lui Sikó — cu largul concurs al portarului, Sikó şutează plasat în colţul stîng al porţii. Portarul prinde, dar vrînd să se întoarcă cu mingea depăşeşte linia porţii, intrînd în gol, pe care arbitrul îl acordă. Atacanţii arăceni încearcă şi ei un şut spre poarta lui Solyom dar mingea trece departe, pe lîngă poartă. In minutul 24 Czako comite hent departe de poartă şi mingea centrată îl depăşeşte pe Solyom îndreptîndu-se spre poartă, dar unul din apărători degajează în teren. A fost singura fază periculoasă la poarta mureşenilor. Atacă din nou militarii. Ei obţin 3 lovituri de colţ, care rămîn fără rezultat şi ratează prin Siko, Lungu şi Dumitriu III situaţii favorabile de a majora scorul în minutele 32, 36, 39 şi 41, repriza încheindu-se cu scorul de 1:0. După pauză, tîrgumureşenii desfăşoară un joc rapid, cu faze spectaculoase, ţinînd sub „foc" poarta apărată de Mărculescu. Astfel după 4 minute de la începerea reprizei a II-a, Siko majorează scorul la 2:0 după o combinaţie cu Lungu, înscriind dintr-un unghi dificil, lîngă portarul prost plasat. Atacul arădan nu poate să se desfăşoare în faţa apărării masive a militarilor, care resping totul şi ajută cu mingi utile atacul. Deseori au venit în faţă Tîmpănaru şi Czako servindu-şi bine coechipierii. Notăm faze periculoase la poarta ceferiştilor în minutele 54 — cînd mingea s-a plimbat printre picioarele atacanţilor — în faţa porţii arădene, dar nu se obţine decît o lovitură ce colţ, rămasă fără rezultat, apoi în minutul 57 cînd György şutează alături o pasă primită de la Balaban. In minutul 60 centrarea lui György îl găseşte liber pe Lungu, care trimite cu capul sub bară dar Mărculescu salvează, trimiţînd în corner. Patru minute mai tîrziu acelaşi Lungu, scapă de unul singur, dar trimite pe lîngă poarta goală, ca apoi şutul lui Györfy să fie apărat de portar. Ceferiştii încearcă să ajungă şi ei în careul militarilor, dar nu reuşesc nici o fază periculoasă şi nici nu şutează la poartă (în total au tras doar 4—5 șuturi). In schimb, atacurile militarilor provoacă panică în careul advers, dar, din păcate, ele nu sînt finalizate — mai bine-zis unul se încheie cu gol — cel din minutul 81 cînd la o lovitură de colț mingea trece deasupra careului ajungînd la Györfy, care trimite puternic prin faţa porţii, pînă la Gavrilă care înscrie nestingherit din apropiere. In continuare militarii nu mai insistă, cedează iniţiativa dar arădenii nu reuşesc să modifice scorul. In general, jocul a plăcut, mai ales în repriza a doua cînd tîrgumureşenii au combinat mai clar, extremele au fost lansate la timp şi s-a jucat într-un ritm susţinut. Arbitrului Buburuz (Bacău) nu i se poate reproşa doar atît că a fluierat prea mult, de cîteva ori nu a acordat legea avantajului, în rest, satisfăcător . Au jucat formaţiile: A.5. Armata: Solyom — Tîmpănaru, Balázs, Alecu, Czakó — Gavrilă, Dumitriu III — Balaban (Csutak din min. 75), Lungu, Sikó, Györfy. C.F.R. Arad: Mărculescu — Bermuzer, Bobo, Bálint, Damian — Damide, Bescuca-Gligor, Vlad, Tudose, Alexandru. C. SZÁSZ CLASAMENTUL campionatului categoriei B, seria a II-a 1. A.S.A. Tg.-Mureș 11 7 2 2 15— 4 16 2. Jiul Petrila 11 6 3 2 19—10 15 3. Vagonul Arad 11 6 3 2 19—12 15 4. Minerul Baia Mare 11 5 4 2 16— 8 14 5. A.S. Cugir 11 5 3 3 16—12 13 6. Clujeana 11 2 7 2 10—11 11 7. Minerul Lupeni 11 4 2 5 9— 8 10 8. Ind. Sîrmei C. Turzii 11 4 2 5 17—19 10 9. C.S.M. Sibiu 11 4 2 5 14—16 10 10. C.S.M. Reşiţa 11 4 2 5 11—19 11 11. Recolta Cărei 11 3 2 6 13—18 8 12. Gaz metan Mediaş 11 3 2 6 7—14 8 13. Arieşul Turda 11 2 3 6 12—16 7 1. 1 FP Arări 11 1 7 1. A 17 7 diTEftosm mC« Chimica Tîrnăveni— Metalul Copşa Mică 0-0 După o scurtă perioadă de revenire în ultimele etape, chimiştii au dat dovadă din nou că nu sînt suficient de pregătiţi pentru actualul campionat, că le lipseşte omogenitatea, legătura" între Tompartimerrte" şieficacitatea la poartă. Dacă în ediţia trecută chimiştii aveau o concepţie de joc, în acest campionat (avînd acelaşi antrenor pe lovicin) în joc să se constate un progres, o îmbunătăţire a stilului, este regretabil că trebuie să remarcăm o scădere generală a potenţialului echipei, parţial justificate prin plecarea unor jucători, car total nejustificate în ce priveşte pregătirea de ansamblu cu simţ de răspundere a întregului lot. Iubitorii fotbalului din Tîrnăveni cer consiliului de conducere al asociaţiei Chimica să analizeze de urgenţă această stare de lucruri şi să fie luate măsurile cele mai indicate pentru redresarea situaţiei. Intîlnirea propriu-zisă nu a avut nici un istoric, desfăşurîndu-se într-o notă de anonimitate. Foarte bun arbitrajul lui Cîmpeanu Ioan din Beclean. I. HASASIU corespondent voluntar Campionatul regional de fotbal In cadrul celei de-a IX-a etape a campionatului regional de fotbal s-au înregistrat următoarele rezultate: Seria I: Viitorul Gheorghieni — Gloria Tg.-Mureş 3—0; Minerul M. Ciuc — Lemnarul Odorhei 0—2; Minerul Bălan — Complexul Gălăuţaş 1—0; Metalul Vlăhiţa — Lemnarul Tg.-Mureş 2—3; Confecţia Odorhei — Voinţa Tg.-Mureş 2—0; Mureşul Topliţa — Apemin Borsec 1—0. Seria a //-a: Vulturul Luduş — Avîntul Reghin 3—0; Ştiinţa Tg.-Mureş — Străduinţa Cristur 2—1; Oţelul Tg.-Mureş — Energia Fîntînele 4—0; Voinţa Tîrnăveni — Nirajul M. Niraj 3—1; Unirea Tîrnăveni — Stăruinţa Tg.-Mureş 1—0; Ciocanul Tg.-Mureş — Mureşul Luduş 3—1. OŢELUL TIRGU MUREŞ — ENERGIA FÎNTÎNELE 4—0 (3—0) Derbiul seriei a doua a campionatului regional de fotbal a luat sfîrşit sîmbătă, cu victoria categorică a mureşenilor, dar înainte de expirarea timpului reglementar de joc (în min. 81), deoarece jucătorul Vinka Alexandru (de la Energia) a refuzat să părăsească terenul de joc, la invitaţia arbitrului, dictată drept sancţiune pentru atitudine nesportivă. Comportarea acestui jucător va trebui să fie aspru sancţionată de către comisia regională de disciplină. Este de menţionat şi atitudinea delegatului echipei de la Fîntînele, Ioan Cotraş, care a intrat pe teren şi a sfătuit pe jucătorul sancţionat să nu părăsească terenul de joc. Cele patru goluri, au fost înscrise la capătul unor combinaţii deosebit de frumoase, autorii lor fiind: Bartha Nicolae în min. 11, Bartha Nicolae în min. 18 şi Vultur min. 31 şi 71. A arbitrat bine losif Bartha (Reghin), secondat la tuşe de losif Kelemen şi Silvestru Ignat, ambii din Tg.-Mureş. N. STĂNESCU corespondent voluntar VOINŢA TÎRNĂVENI — NIRAJUL MIERCUREA NIRAJ 3—1 (1—1) După nouă etape, cooperatorii au reuşit să obţină şi ei prima victorie, care satisface pe suporteri numai sub aspectul rezultatului nu şi al jocului propriu-zis, în care şi de această dată s-au comis elementare greşeli de ordin tehnic şi tactic. Au înscris Dobai în min. 23 şi 54, Fehér în min. 87 pentru gazde, iar oaspeţii au înscris prin Foris în min. 38. Arbitrul Vámos Alexandru din Tg.-Mureş a făcut o gravă greşeală acordînd golul din min. 54, care a fost înscris cu mîna, vizibil şi fără comentarii. UNIREA TÎRNĂVENI — STĂRUINŢA TG.-MUREŞ 1—0 (0—0) Intîlnire specifică de campionat în care ambele echipe au pus accentul pe jocul în forţă. Gazdele cu un plus de elan au reuşit să stăpînească mijlocul terenului şi să închege acţiuni periculoase la poarta oaspeţilor ratînd cîteva ocazii foarte bune de gol. Victoria gazdelor este pe deplin meritată. Unicul gol al partidei a fost înscris de Şchiopul în min. 66. A arbitrat slab Vámos I. din Luduş, care a fost în repetate rîncuri depăşit de faze şi bruscat de jucători pentru inconstanţa în deciziile luate. H. ION corespondent voluntar ŞTIINŢA TÎRGU-MUREŞ — STRĂDUINŢA CRISTUR 2—1 (0—1) Studenţii tîrgumureşeni au cîştigat cu greu partida, dar victoria lor este pe deplin meritată, datorită unui joc mai bun. Prima parte este echilibrată. Totuşi, oaspeţii reuşesc să deschidă scorul în min. 43 prin Csifo. După pauză, studenţii egalează prin Lupu min. 59, ca apoi în min. 74 să ia conducerea prin golul înscris de Mezei din 11 m, acordat just, în urma unui henţ comis de unul din apărători. După acest gol oaspeţii se decau la cîteva manifestări nesportive: discuţii cu arbitrul, intrări periculoase, faulturi etc., fără însă să poată modifica rezultatul. Păcat că acestea au umbrit aspectul frumos al jocului prestat de Străduinţa pînă-n acel moment. Bun arbitrajul prestat de Dumitru Răduţ, ajutat la tuşe de Iuliu Farcaş şi Bela Barta toţi din Reghin. CONSTANTIN ALBU corespondent voluntar CIOCANUL — MUREŞUI LUDUŞ 3—1 (1—0) Arbitrajul sub orice critică prestat de Ştefan Brejan, din Tîrnăveni, în prima repriză şi slab în repriza secundă, a contribuit, în bună măsură, la desfăşurarea slabă a partidei. Deciziile inverse, precum şi neacordarea loviturii de pedeapsă în favoarea oaspeţilor, la un fault clar comis asupra lui Stîngu în min. 31 în careul gazdelor, la care se alătură şi tuşierul Ştefan Domohic şi Tg.-Mureş, care semnalează ofsaiduri imaginare dă de gîndit. Asemenea arbitraje strică buna desfăşurare a partidelor de fotbal. Ne îndoim dacă asemenea arbitri vor mai fi programaţi să conducă vreo partidă de fotbal ! Scorul este deschis de gazde prin Denes în min. 42, ca după două minute Ion Lechinţan (Mureşul) să fie eliminat din joc, pentru lovirea intenţionată a adversarului. Cu toate că sînt în inferioritate numerică, oaspeţii egalează prin Bucur în min. 47. După înscrierea golului, gazdele ies la atac şi reuşesc să înscrie prin Denes min. 63 şi Erdős min. 68 şi să aibă iniţiativă, fără însă să concretizeze, pînă la fluierul final. MUREŞUL TOPLIŢA — APEMIN BORSEC 1—0 (0—0) Topliţenii încep furtunos, îşi creează numeroase acţiuni de atac, rămase însă nefructificate datorită formei bune a partenerului cît şi a apărării echipei oaspete. In repriza a Il-a însă, jocul îşi pierde din intensitate. Se joacă mai mult în centrul terenului în contraatacuri periculoase la ambele părţi. In această parte a jocului se remarcă portarul şi apărarea gazdelor. Golul a fost înscris de Muszka în min. 53. Intîlnirea a fost condusă cu competenţă de arbitrul Constantin Cîmpeanu din Tg.-Mureş. V. PAŞCANU corespondent voluntar 1 PUBLICITATE GHEORGHIENI STR. MUZEULUI NR. 5 Telefon intern 13 întreprinderea forestierăMiercurea-Ciuc STR. FLORILOR NR. 94 angajează — 2 TEHNICIENI PENTRU EXPLOATĂRI FORESTIERE — MECANICI PENTRU FUNICULARE PASAGERE ȘI MINECIU Lămuriri suplimentare se pot cere de la serviciul personal al întreprinderii la adresa de mai sus, sau prin telefon intern 10. STEAUA ROȘIE BASCHET Cuplajul din hala I.M.F. a programat întîlnirile dintre Voinţa Tg.-Mureş — Ştiinţa Timişoara (feminin) şi Ştiinţa Tg.-Mureş — Dinamo Oradea (masculin). In primul meci, Voinţa se impune de la începutul jocului, îşi domină în permanenţă adversarele şi încheie acţiunile cu coşuri, asigurîndu-şi o diferenţă de 17 puncte încă din prima repriză, pe care o măreşte la 21, scorul final fiind de 75—54 (36—19). In al doilea joc, spectatorii au putut vedea o dispută dîrză, deschisă şi totodată spectaculoasă. Tîrgumureşenii pornesc decişi pentru a obţine victoria, realizează faze dinamice şi spectaculoase, viu aplaudate, de care am dori să vedem cît mai multe, însă nu reuşesc să se descurce sub coşul advers. Totuşi, ei păstrează avantajul de 4—6 puncte, uneori chiar şi 12, dar ratează multe ocazii favorabile de a mări scorul. Dinamoviştii au luptat mult şi curajos, s-au lăsat greu învinşi, au greşit însă foarte multe pase şi au comis multe faulturi sancţionate de arbitri. Au lăsat impresia că sînt o echipă solidă şi bine pregătită. Păcat că această partidă a fost umbrită de atitudinea nesportivă a jucătorului Tordai (Ştiinţa), care a şi fost eliminat din joc. ★ In deschidere a fost programat un meci între două echipe şcolare, care nu a avut loc pentru că administraţia halei de sporturi I.M.F. nu a permis intrarea juniorilor în sală. Asemenea atitudine faţă de creşterea tinerelor cadre nu contribuie cu nimic la ridicarea nivelului baschetului nostru. PE SCURT FOTBAL. — In preliminariile campionatului mondial de fotbal s-au înregistrat următoarele rezultate: Portugalia — Cehoslovacia 0—0; R.D. Germană — Austria 1—0 ★ In cea de-a Xl-a etapă a campionatului categoriei B, seria a Il-a, s-au înregistrat următoarele rezultate: Minerul Baia Mare — Jiul Petrila 1—1; C.S.M. Reşiţa — Arieşul Turda 1—0; Vagonul Arad — C. S.M. Sibiu 1—0; Clujeana — Gaz metan Mediaş 1— 0; Industria sîrmei Cîmpia Turzii — A.S. Cugir 1—2; Minerul Lupeni — Recolta Cărei 2— 0. ★ In etapa a X-a a campionatului categoriei C, seria Nord, Forestiera Sighet a întrecut pe Progresul Reghin cu scorul de 4—1. ★ In campionatul de fotbal al orașului Tg.-Mureș, Viitorul a întrecut Fabrica de zahăr cu rezultatul de 2—0. In clasament pe primul loc, după 8 etape, se situează echipa Viitorul cu 16 puncte, cu un golaveraj de 21—3. ★ BASCHET. — In cadrul celei de-a V-a etape a campionatului republican de baschet, seria I masculin, duminică s-au înregistrat următoarele rezultate: Ştiinţa Bucureşti — Ştiinţa Timişoara 89—73; Farul Constanţa — Steagul roşu Braşov 69—66; Ştiinţa Cluj — Rapid Bucureşti 91—73; Feminin, etapa a V-a: Rapid Bucureşti — Mureşul Tg.-Mureş 75—51; Ştiinţa Bucureşti — I.C.F. Bucureşti 65—45; Ştiinţa Cluj — Constructorul Bucureşti 75—61; Voinţa Bucureşti — Progresul Bucureşti 64—53; Voinţa Braşov — Crişul Oradea 54—47. ★ HANDBAL. — In ultima etapă a turului campionatului categoriei A la handbal, seria I, masculin, s-au înregistrat următoarele rezultate: Dinamo Bucureşti — Steaua 13—11; Voinţa Sighişoara Ştiinţa Bucureşti 7—8; Rafinăria Teleajen — Ştiinţa Timişoara 13—12; Tractorul Braşov — Dinamo Bacău 17—14; Ştiinţa Galaţi — Dinamo Braşov 19—10. Pe primul loc în clasament se situează Dinamo Bucureşti — fără nici o înfrîngere. MARŢI, 2 NOIEMBRIE TG-MUREŞ — Arta: filmul Cartierul veseliei (la orele 9, 11,30, 15, 17,30 şi 20). Progresul: filmul Căpitanul zero. Steagul roşu: filmul La ora 5 după-amiaza. Tineretului: filmele Arena circului şi Animalele. Muncitoresc: filmul Nevasta nr. 73. Flacăra: filmul Climate. Casa de cultură a sindicatelor: filmul Contele de Monte Cisto: seriile I—II. Gheorghieni — Mioriţa: filmul Rusalka. Luduş — Flacăra: filmul Medicul şi vraciul. Miercurea Ciuc — Harghita: filmul Winnetou. Odorhei — Muncitoresc: filmul America, America. Reghin — Patria: filmul Trecerea interzisă. Victoria: filmul Dragoste la zero grade. Tîrnăveni — Melodia: filmul Nu te atinge de fericire. Topliţa — Muncitoresc: filmul Singurătatea alergătorului de cursă lungă. Studenţii Institutului de teatru din Tg.-Mureş prezintă azi, la orele 20, „Viaţa şi moartea unui ştrengar" (Liliom) de Molnár Ferenc. La Casa prieteniei româno-sovietice, azi, la orele 19, în cadrul ciclului „Să ne cunoaştem patria", va fi ţinută o expunere cu titlul „Prin Moldova de sub munte". Va vorbi: Oliviu Marcu, profesor. MIERCURI, 3 NOIEMBRIE BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul I: 6,15 — La ordinea zilei în agricultură; 8,30 — La microfon melodia preferată; 10,05 — Muzică populară; 11,30 — Selecţiuni din opereta „Sînge vienez" de J. Strauss; 12,13 — Muzică de estradă; 13,30 — Itinerar folcloric muzical; 14,28 — Muzică populară; 15,00 — Muzică uşoară românească; 16,45 — Muzică de estradă; 19,20 — Sport; 19,30 — Varietăţi muzicale; 20,00 — Radiogazeta de seară; 20,55 — Concert folcloric; 22,15 — Muzică de dans. Programul II: 9,32 şi 12,15 — Cîntece şi jocuri populare; 12,45 — Muzică uşoară; 13,08 — Muzică populară; 15,30 — Ştiinţa în slujba păcii; 16,00 — Săptămîna muzicii sovietice: muzică populară; 16,30 — Roza vînturilor; 17,45 — Jocuri populare; 19,05 — Muzică uşoară; 19,30 Transmitem pentru sate; 22,35 — Melodii de pretutindeni. ★ TG.-MUREŞ (Spicuiri) 5—5,30 în limba română: Corespondenţe, muzică. 5,30—6 în limba maghiară: Conversaţii de dimineaţă pe teme actuale. 14,30—15 în limba maghiară: Aspecte de la faza regională a festivalului bienal de teatru „I. L. Caragiale". 17—17,30 în limba română: Ştiri — Pe teme cetăţeneşti: Bibliotecile şi cititorii. 17,30—18,30 în limba maghiară: Ştiri — Cîntă la chitară Strompel Ágnes — Agenda forestieră — Cîntece şi jocuri populare — Răspundem ascultătorilor. Timpul probabil. Vremea se menţine închisă, cu cerul mai mult acoperit, relativ călduroasă şi cu precipitaţii slabe temporare sub formă de ploaie. Temperatura staţionară, minimele vor fi cuprinse între 1—6 grade, iar maximele între 9— 14 grade. Vînt cu intensificări temporare din vest. CURĂŢĂ BINE ŞI REPEDE întreprinderea minieră BRM Regiunea Mureş.Autonomă Maghiară angajează imediat — muncitori mineri — ajutori mineri — muncitori necalificaţi Solicitanţii se vor prezenta la întreprinderea minieră Bălan, staţia C.F.R. Izvorul-Olt, prezentînd următoarele: carnetul de muncă sau adeverinţa de la sfatul popular despre ultima ocupaţie; dovadă de la cooperativa agricolă de producţie; dovadă de scoatere din evidenţă de la Comisariatul militar; dovadă de stare materială.