Steaua Roşie, august 1966 (Anul 18, nr. 180-204)

1966-08-02 / nr. 180

2 box România - Bulgaria (juniori) 18-2 Duminică, în parcul sportiv Voinţa din Tg.Mureş, în faţa a circa 2 000 spectatori s-au întîlnit într-un meci internaţional de box selecţionatele de juniori ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Bulgaria. Intîlnirea a stîrnit un viu interes în rîndul iubitorilor boxului din oraşul nostru, care au urmărit o serie de meciuri de bună calitate. La realizarea spectacolului de ţinută înaltă au contribuit şi cei trei campioni republicani de juniori pe anul 1966 ai ţării noastre (Gheorghe Ene, Ioan Silişte, Mihai Niculescu) şi cei şase campioni bulgari (Ilie Gheorghiev, Nicola Petrov, Kira Ivanov, Peter Ivanov, Anton Vodomicierov, Petre Borisev) cît şi ceilalţi boxeri care s-au străduit să imprime întîlnirii un înalt nivel calitativ, lucru pe care în cea mai mare parte l-au reuşit. In general, boxerii români s-au prezentat bine pregătiţi din punct de vedere tehnic şi fizic, fiind superiori adversarilor. Cele mai frumoase întîlniri au fost furnizate de către boxerii de la categoriile cocoş, pană, semiuşoară, uşoară, semigrea, evidenţiindu-se Kiss, Cuţov, Ene, Lazea (România), Vodemicianov, (Bulgaria). Rezultate tehnice: Categoria muscă: Ion Angelescu (R) b. p., Gheorghe Videlov (B); categoria cocoş: Vasile Kiss (R) b. p. Asen Hiev (B); categoria pană: Calistrat Cuţov (R) p. b. Ilie Gheorghiev (B); categoria semiuşoară: Gheorghe Ene (R) p. b. Nicola Petrov (R); categoria uşoară: Remus Lazea (R) p. b. Sotir Guscov (R); categoria semimijlocie: Ştefan Marton (R) b. p. Kiro Ivanov (R); categoria mijlocie uşoară: Gheorghe Călin (R) b. p. Peter Ivanov (R); categoria mijlocie: Gheorghe Angelescu (R) b. abandon repriza a Il-a pe Peter Borisov (R); categoria semigrea: Anton Vodemicianov (B) b p. Ion Silişte (R); categoria grea: Mihai Niculescu (R) b. p. Panaiot Papazov (R). In general, la categoriile mici românii au fost net superiori. Juniorii noştri au demonstrat buna lor pregătire şi forma lor ascendentă în care se află. Au arbitrat corect: Ioan Bogdan, delegat general; Rudolf Batista (R.S. Cehoslovacă), arbitru neutru; Serghei Gheorghiev, Raduc Pascal (Bulgaria), Robert Barbu, Orbán Orbán (România). IOAN PĂUN Stînga: Gh. Călin cîştigă. Dreapta : Interes deosebit. întrecerile Spartachiadei de vară în plină desfăşurare Duminică, în oraşele regiunii Mureş-Autonomă Maghiară, s-au desfăşurat întrecerile etapei a lll-a, pe localităţi, a Spartachiadei de vară a tineretului. La întreceri au participat mii şi mii de tineri şi tinere, cîştigătorii etapelor precedente. Concursurile au constituit dispute dîrze, sportivii participanţi au apărat cu multă ardoare culorile asociaţiei din care fac parte. La Tîrgu-Mureş, majoritatea întrecerilor s-au desfăşurat pe terenurile şi bazele sportive ale clubului sportiv orăşenesc Mureşul. La volei masculin pe primele locuri s-au clasat echipele 1. Oţelul; 2. Banca; 3. Cablul; la popice: 1. Stăruinţa; 2. Constructorul I; 3. Ciocanul; la trântă: categoria 56 kg: Ioan Pop (I.R.V.A.); 61 kg: Adalbert Gyéresi (Cablul); 68 kg: Alexandru Braner (Cablul); 76 kg: Zoltán Veres (Comerţul); 84 kg: Vasile Cormoş (Cablul); peste 84 kg: Ştefan György (Bolyai). La atletism s-au evidenţiat sportivii de la asociaţiile Gloria, Voinţa, Ilefor; la handbal: cei de la asociaţiile sportive Stăruinţa, Banca, Cablul; la fotbal: Stăruinţa, C.F.R., Comunale, Constructorul; la haltere cei de la asociaţiile: Cablul, Gloria, la ciclism cei de la Ciocanul etc. întreceri reuşite s-au desfăşurat la Sovata, Odorhei şi în alte localităţi. Duminică, la Topliţa şi la Borsec a avut loc faza raională a Spartachiadei de vară a tineretului. La Topliţa s-au desfă★ şurat întrecerile la atletism, ciclism, volei, tir, înot, iar la Borsec întrecerile la fotbal. La întrecerile organizate la Topliţa au participat sportivi de la asociaţiile din localitate, deoarece oraşul Borsec, deşi a confirmat participarea, nu a asigurat transportul sportivilor la locul de desfăşurare a întrecerilor. Iată cîţiva din cîştigători: Atletism: 100 şi 400 metri — Zoltán Ilies; 800 metri — Nicolae Ciobotă; 1.500 metri — Alexandru Chiorean; înălţime: Viorel Braic; greutate: Francisc Nagy; ciclism: Iosif Ambrus; înot: Mircea Graur, Elisabeta Meghieşi; tir: Ion Culcear; fotbal: Borsec; volei: Mureşul. V. PAŞCAN corespondent voluntar După încheierea campionatului mondial de fotbal LONDRA (Agerpres). Deşi întrecerile campionatului mondial de fotbal s-au încheiat, totuşi comentariile continuă. Se fac declaraţii, se fac bilanţuri, se alcătuiesc formaţii etc. După finală, Alf Ramsey, antrenorul echipei Angliei, cîştigătoarea trofeului, a declarat : „Am ajuns şi la îndeplinirea pronosticului, făcut cu doi ani în urmă, şi evident sunt foarte mulţumit de acest lucru. A fost o finală magnifică, contra unor adversari valoroşi. Prelungirile au permis echipei ca o condiţie fizică superioară să se impună". De partea cealaltă, H. Schon, antrenorul formaţiei R. F. Germane, vizibil afectat de înfrîngere, a spus : „Englezii au fost adversarii cei mai curajoşi şi ei merită titlul de campioni ai lumii. Conducătorul lor de joc, Bobby Charlton este extraordinar, irezistibil". ★ Cel mai eficace atac din acest campionat a rămas cel al Portugaliei cu 17 goluri. El este urmat în ordine de atacul R. F. Germane cu 15 goluri în 6 meciuri, Angliei cu 11 goluri în 6 partide și Ungariei cu 8 goluri în 4 întîlniri. MARŢI, 2 AUGUST TG.-MUREŞ — Arta: filmul Băieţii de la tonomat. Unirea: filmul Winnetou, seria a II-a. Steagul roşu: filmul Serbările galante. Tineretului: filmul Elena din Troia. Muncitoresc: filmul La ora 5 după-amiaza. Flacăra: filmul Maria. Gheorghieni — Mioriţa: filmul La porţile pămîntului. •Luduş — Flacăra: filmul A fost cîndva hoţ. Miercurea Ciuc — Harghita: filmul Depăşirea. Odorhei — Muncitoresc: filmul Coliba unchiului Tom. Reghin — Patria: filmul Soţie fidelă. Victoria: filmul Laleaua neagră. Tîrnăveni — Melodia: filmul Nu plînge, Peter! Topliţa — Muncitoresc: filmul La porțile pămîntului. In sala de conferinţe, de la etajul II a Casei de cultură a sindicatelor, azi, la ora 18, va fi ţinută o expunere „File din istoria patriei". Va vorbi: Ecaterina Gomboşiu. MARŢI, 2 AUGUST 18,00 — Pentru copii şi tineretul şcolar; 19,00 — Telejurnalul de seară; 19,15 — Telecronica economică; 19,35 — Recital poetic: Ion Barbu; 19,50 — Film serial: „Supravieţuitorii"; 20,15 — Teatru: „Scurtă convorbire" de Valentina Levidova; 22,30 — Telejurnalul de noapte. MIERCURI, 3 AUGUST BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul I: 5,30 — Actualitatea agrară; 8,08 — Muzică populară; 8,30 — La microfon melodia preferată; 13,30 — Muzică populară; 15,00 — Doine și jocuri; 15,30 — Caleidoscop muzical; 18,40 — Jurnal agrar; 19,00 — O melodie pe adresa dumneavoastră; 39,35 — Varietăţi muzicale; 20,00 — Radiogazeta de seară; 20,30 — Melodii româneşti; 21,25 — Melodii-magazin; 22,20 — Muzică uşoară. Programul II: 8,30 — Muzică populară; 11,30 — Din ţările socialiste; 12,25 — Melodii populare; 12,40 — Muzică uşoară românească; 13,30 — Muzică uşoară; 14,00 — Rapsozi ai folclorului nostru; 14,30 ■— Concert de prînz; 15,30 — Roza vînturilor; 16,30 şi 18,35 — Muzică uşoară; 19,03 — Muzică populară; 20,03 — Interpretul săptămînii: Ion Voicu; 21,05, 21,57 şi 22,35 — Muzică uşoară. ★ TG.-MUREŞ. 5—5 ,30 în limba română: Corespondenţe, muzică. 5,30—6 în limba maghiară: Conversaţii de dimineaţă. 14,30—15 în limba maghiară: Programul artiştilor amatori — Selecţiuni din operete. 17—17,30 în limba română: Ştiri — Muzică populară cerută de ascultători — Răspundem ascultătorilor. 17,30—18,30 în limba maghiară: Ştiri — Muzică de dans — Pe teme economice: Locul specialistului în producţie — Muzică distractivă — Brigada ştiinţifică. STEAUA ROȘIE Baschet Faza regională a „Cupei României“ Timp de două zile, la Tg.Mureş, s-au desfăşurat întrecerile fazei regionale a „Cupei României" la baschet, la care au participat 8 formaţii (5 masculine şi 3 feminine). In urma rezultatelor înregistrate, care n-au fost lipsite de surprize, clasamentele se prezintă astfel: Masculin: 1. Tg.-Mureş (antrenor: Attila Madaras); 2. M. Ciuc; 3. Gheorghieni; 4. Reghin; 5. Tîrnăveni. Feminin: 1. Tg.-Mureş (antrenor: Ioan Balaş); 2. M. Ciuc; 3. Gheorghieni. Ca surpriză trebuie să înregistrăm victoria echipei M. Ciucului, asupra Gheorghieniului, la fete. Polo Mureşul Tg.-Mureş — Industria lînei Timişoara 6-0 (1-0, 1-0, 4-0, 0-0) în prima etapă a returului campionatului republican de polo pe apă, duminică dimineaţa a avut loc in bazinul de înot „1 Mai" din Tîrgu-Mureş întîlnirea dintre formaţia locală Mureşul şi Industria lînei din Timişoara. După o comportare slabă avută în turul acestui campionat, gazdele intră în apă decise să facă un joc bun — aşa după cum de altfel au făcut şi-n întîlnirea internaţională susţinută cu o săptămînă în urmă, în compania reprezentativei R.S.S. Azerbaidjană, cînd au terminat la egalitate 4—4, şi să-şi adjudece prima victorie din acest campionat. întîlnirea începe în nota de dominare a gazdelor care în prima repriză reuşesc să deschidă scorul prin Fülöp şi să-l majoreze în repriza secundă prin Olariu. în acelaşi minut de joc, datorită unor ieşiri complet nesportive a unor jucători timişoreni — susţinuţi spre surprinderea celor prezenţi chiar de antrenorul lor Adalbert Stănescu, — arbitrul este obligat să intervină şi să elimine din joc consecutiv 3 din ei, (Ladoni, Bernstein şi László). Gazdele fiind în majoritate numerică, forţează majorarea scorului pe care-l obţin abia în repriza a 3-a prin Fülöp. După înscrierea acestui gol este eliminat din joc pentru proteste Reuter. Oaspeţii rămînînd fără încă un jucător, gazdele profită de această ocazie şi înscriu încă trei goluri prin Jozsa, Szarvadi şi Soos. Chiar din primul minut al ultimei reprize, unul din cei doi jucători de cîmp timişoreni rămaşi în joc — Cintean — nerespectînd deciziile arbitrului, este şi el eliminat. Astfel, conform regulamentului de joc, rămînînd doar portarul şi un jucător de cîmp, arbitrul fluieră sfîrșitul jocului în minutul 15,32 (un meci de polo "durează 20 de minute) — consemnînd victoria pe deplin meritată a gazdelor. După părerea noastră arbitrul Tiberiu Haţegan din Cluj, a condus competent — procedînd just atunci cînd a intervenit la abaterile regretabile săvîrşite de jucătorii timişoreni arătaţi mai sus. CONSTANTIN ALBU corespondent voluntar Eugen Tordai, Tg.-Mureș, înscrie un nou coș. Fotbal Progresul Reghin — A.S.A. Mureşul Tg.-Mureş 2-0 Jocul a fost la discreţia localnicilor, care au jucat cu însufleţire, apărîndu-se, totodată, cu mult film. Mureşenii au jucat cu greşeli în apărare şi nu au legat jocul, dovedindu-se deficitari în unele compartimente. Acţiunile sporadice întreprinse de înaintaşii de la A.S.A. au fost destrămate cu regularitate de apărătorii localnici. Victoria este meritată, echipa locală remarcîndu-se la toate compartimentele, în frunte cu portarul Greab. Golurile au fost marcate din acţiuni personale de către Kupulneschi, minutul 10 și lencu I, minutul 44. A condus corect Iosif Barta II din Reghin. LIVIU MAIOR corespondent voluntar Selecţionata raionului Topliţa — Universitatea Cluj 0-2 La Borsec, în faţa unui numeros public, selecţionata de fotbal a raionului Topliţa a întîlnit formaţia studenţilor clujeni în faţa cărora au pierdut cu scorul de 2-0, la capătul unui joc frumos, în care în unele momente lupta s-a dus de la egal la egal. In minutul 70, însă, diferenţa de categorie îşi spune cuvîntul şi Tegean înscrie imparabil. Cu 5 minute mai tîrziu, Musteţea pecetluieşte scorul final. I. CRISTEA corespondent voluntar PE SCURT FOTBAL. — In cadrul etapei de duminică a „Cupei de vară" la fotbal, în grupa a VIII-a, s-au înregistrat următoarele rezultate: Progresul Reghin — A.S.A. Tg.-Mureş 2-0; Soda Ocna Mureş — Chimica Tîrnăveni T 0. ★ Duminică, la Tg.Mureş şi Sovata, au avut loc meciurile de fotbal revanşă din cadrul turului II al barajului pentru promovarea în campionatul regional. Cu acest prilej Viitorul Tg.-Mureş a învins pe Tehnoutilaj Odorhei cu 2—0 (în tur: 1-2), iar I.F. Sovata a fost întrecută, pe teren propriu, de înfrăţirea Reghin cu scorul de 1—3 (în tur: 0—2). Deci au promovat formaţiile Viitorul Tg.Mureş şi înfrăţirea Reghin, care vor participa în viitorul caren pionat regional. ★ VOLEI. — In campionatele europene de volei ale echipelor de tineret, România a întrecut Ungaria cu 3—1. In urma acestui rezultat echipa ţării noastre ocupă locul IV. întreprinderea ILEFOR din Tg.-Mureş Piaţa Bolyai nr. 13/a, telefon 4081 ANGAJEAZĂ prin concurs: — INGINER în ramură forestieră; — MAIŞTRI în ramura mobilă pentru secţiile din Reghin şi Miercurea-Ciuc. Condiţiile de angajare conform H.C.M. 1053/1960 şi 1061/1959. Concursul va avea loc în ziua de 20 august 1966, la sediul întreprinderii. Informații suplimentare se pot primi de la serviciu organizarea muncii. MUNCA DE raionul Tîrgovişte, regiunea Ploieşti produce şi livrează pe bază de repartiţii: — BETON CELULAR AUTOCLAVIZAT SORT 0,7 PENTRU ZIDĂRIE; — BETON CELULAR AUTOCLAVIZAT PENTRU IZOLAŢII. Grupul şcolar de calificare G. F. Braşov Str. KARL MARX nr. 32. In ziua de 9 august 1966, va avea loc examen de admitere: — pentru şcoala de AGENŢI DE EXPLOATARE M. C., ACARI, FRÎNARI, MANEVRANŢI, CONDUCTORI, MAGAZIONERI şi ŞEFI DE MANEVRĂ, cu durata de 10 şi 18 săptămîni; — se primesc absolvenţi a 4—7 clase elementare, în vîrstă da 20—35 ani, domiciliaţi în regiunea Braşov şi în raioanele Odorhei şi Ciuc, din regiunea Mureş-Autonomă Maghiară;^ — examenul constă din: lucrare scrisă la limba română pentru cei cu 4 c. elementare şi din lucrare scrisă şi oral la limba română şi matematică pentru cei cu 7 clase elementare; — subiectele se stabilesc din materiile prevăzute în programul şcolar al claselor IV—VIII. — înscrierile se fac zilnic, la secretariatul şcolii pe baza actelor de studii şi naştere (în original). — Candidaţii admişi în şcoală beneficiază de următoarele drepturi: — Cei care provin din cîmpul muncii beneficiază de o indemnizaţie lunară egală cu media cîştigului real din ultimele 3 luni, de la vechiul loc de muncă. — Cei care nu provin din cîmpul muncii: salariul minim tarifar din ramura de exploatare, adică 612 lei. — Cazare gratuită. — Masa la cantină, contra-cost. — Rechizite şi manuale şcolare gratuite. — Un bilet de călătorie gratuit dus-întors lunar, de la grupul şcolar la domiciliu.