Steaua Roşie, mai 1967 (Anul 18, nr. 103-127)

1967-05-02 / nr. 103

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE . MAREA DEMONSTRAȚIE DE 1 MAI DIN CAPITALĂ 1 (Urmare din pag. 1) Alături de conducătorii partidului și statului nostru, in tribună se aflau Guy Mollet, secretarul general al Partidului Socialist Francez (S.F.I.O.), și Youssef Faysal, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Comunist Sirian. Mitingul a fost deschis de tovarăşul Dumitru Popa, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului orăşenesc Bucureşti al P.C.R. A luat cuvintul tovarăşul Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri. Cuvîntarea a fost subliniată in repetate rînduri de urale şi ovaţii. Mitingul a luat sfirşit intr-o atmosferă de mare entuziasm. Fend proaspăt al dimineţii vibrează de sunetele înalte ale trompetelor pioniereşti, vestind începerea marii demonstraţii. Coloana unduitoare a purtătorilor cravatei roşii, îmbrăcaţi pentru prima dată în noua lor uniformă pionierească, pare un uriaş caleidoscop viu. Ei agită buchete de flori deasupra capului. Stegarii păşesc plini de entuziasm, cu zimbetul pe buze, fluturind tricolorul scump al ţării şi drapelul organizaţiei lor. Intonînd cunoscutul imn Trei culori, pionierii — aşezaţi in careu — înalţă drapelul patriei pină în virful catargului simbolic, adus de ei în Piaţa Aviatorilor. Un grup de pionieri se desprinde din rînduri. Urcînd la tribuna oficială, copiii oferă conducătorilor partidului şi statului buchete de flori — flori pentru Partidul Comunist Român, părintele iubit. Intră în piaţă primele coloane de oameni ai muncii. Fiecare om cu o floare, fiecare colectiv cu buchete de succese in îndeplinirea angajamentelor luate in cinstea marii sărbători. Graficele sint adevărate oglinzi reflectînd insufleţitoarea realitate a unui Bucureşti în plin avînt, care realizează o producţie industrială de peste 10 ori mai mare decit aceea din 1938. In salba de remarcabile înfăptuiri ale întregii ţări, cele ale bucureştenilor se înscriu la loc de frunte. Planul producţiei globale pe primele patru luni ale acestui an a fost realizat în oraşul Bucureşti încă din ziua de 28 aprilie, dindu-se peste prevederi 909 tone laminate finite pline, 1.770 tone ţevi din oţel,121.400 mp ţesături din bumbac, 97.200 tricotaje, 31.700 perechi încălţăminte cu feţe din piele, 82,5 tone unt şi numeroase alte produse. . . ' • ' ■ Printr-o ..bună. gospodărirea • mijloacelor materiale şi băneşti, colectivele unităţilor economice din oraşul Bucureşti au obţinut economii peste plan, în primul trimestru, in valoare de aproape 130 milioane lei şi beneficii suplimentare de 162 milioane lei. Au venit la marea demonstraţie a bucureştenilor şi oameni ai muncii de pe ogoarele regiunii. Pe mari pancarte, ei aveau înscrisă lozinca „Trăiască şi să se întărească alianţa dintre clasa muncitoa-re şi ţărănime“ şi apelul „Oameni ai muncii din agricultură, puneţi în centrul preocupărilor voastre folosirea raţională a fondului funciar, sporirea continuă a producţiei agricole“. In rîndurile demonstranţilor se află reprezentanţi ai intelectualităţii, oameni de ştiinţă şi cultură, cercetători din institutele departamentale, ale Academiei. Ei îşi exprimă dragostea şi ataşamentul faţă de partidul clasei muncitoare , care a deschis largi orizonturi a ştiinţei şi artei româneşti, işi a- §firmă hotărîrea de a contribui şi | mai activ la înflorirea României 8 socialiste, la ridicarea prestigiu- lui ei ştiinţific şi cultural. Para- B lei cu cercetările fundamentale şi I de perspectivă, ei acordă, in lu- B mina indicaţiilor partidului, cea mai mare atenţie soluţiilor cu aplicabilitate imediată în producţie. Alături de oamenii de ştiinţă demonstrează scriitori, compozitori, pictori, sculptori. Trec prin faţa tribunelor oameni în albi medici, chimişti, biologi, farmacişti. Ei sunt mîndri de înfăptuirile ţării noastre în domeniul ocrotirii sănătăţii. Republica Socialistă România se numără astăzi printre primele 10 ţări din lume în ceea ce priveşte numărul medicilor raportat la numărul de locuitori. Cu elanul specific tinereţii au demonstrat mesagerii, tineretului studios, schimbul de miine al creatorilor de valori în economie, ştiinţă, cultură. Braţ la braţ cu studenţii români se aflau sute de tineri din alte ţări ale lumii care învaţă la Bucureşti. Alături de studenţi erau şi sute de profesori, conferenţiari şi asistenţi de la Universitatea bucureşteană, de la Institutul politehnic, Institutul de artă teatrală şi cinematografică şi de la celelalte institute de învăţămînt superior. Demonstraţia se încheie cu tradiţionala paradă a sportivilor. Ei execută cu măiestrie exerciţii diferite. In piaţă răsună, apoi, din mii de piepturi, Internaţionala — imnul de luptă al clasei muncitoare de pretutindeni. Marea demonstraţie a oamenilor muncii din Bucureşti a fost transmisă în întregime de posturile noastre de radio şi televiziune. Cuvîntarea tovarăşului / HieVerdeţ (Urmare din pag. 1) lismului — a căror primă întruchipare a constituit-o victoria de acum 50 de ani a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie — pătrund tot mai adine în conştiinţa maselor, îşi sporesc continuu forţa de atracţie în lume. Sentimentele noastre de adîncă solidaritate frăţească se îndreaptă spre poporul vietnamez, care luptă cu eroism împotriva agresorilor imperialişti pentru a-şi apăra libertatea, independenţa, dreptul de a fi singur stăpîn în patria sa. Poporul român este alături de poporul vietnamez cu încrederea nestrămutată în triumful final al cauzei sale drepte. Adresăm un călduros salut prietenesc tuturor popoarelor care luptă pentru independenţă şi suveranitate, pentru libertate, pentru apărarea fiinţei lor naţionale şi sîntem încredinţaţi că vor obţine noi victorii împotriva neocolonilismului, pentru dezvoltarea economică, socială şi politică de sine stătătoare. Transmitem salutul nostru de luptă clasei muncitoare, tuturor oamenilor muncii, forţelor democratice şi progresiste din ţările capitaliste. Ne exprimăm solidaritatea internaţionalistă cu partidele comuniste din întreaga lume, puternice forţe ale progresului social, care desfăşoară o luptă plină de abnegaţie, unele dintre ele în adîncă ilegalitate, înfruntînd teroarea dezlănţuită de reacţiune, pentru mobilizarea maselor la apărarea intereselor lor vitale, pentru socialism, întregul nostru popor îşi manifestă şi cu acest prilej simpatia şi solidaritatea cu lupta poporului grec împotriva reacţiunii şi cere să se înceteze măsurile de represiune şi teroare, să se restabilească legalitatea, să nu se întreprindă nimic care să pună în primejdie viaţa patrioţilor şi democraţilor greci. In condiţiile actuale, cînd cercurile reacţiunii mondiale, în frunte cu imperialismul american, se amestecă brutal în treburile altor popoare, atentează la independenţa şi suveranitatea lor, se impune ca o cerinţă imperioasă unirea tuturor forţelor progresului, în primul rînd întărirea unităţii şi coeziunii ţărilor socialiste, a partidelor comuniste şi muncitoreşti. Acţionînd cu perseverenţă în acest spirit, Partidul Comunist Român nu va precupeţi nici un efort pentru a-şi aduce şi pe viitor contribuţia la cauza nobilă a unităţii ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti. România socialistă desfăşoară pe plan internaţional o politică activă de pace. In spiritul Declaraţiei de la Bucureşti din 1966, partidul şi guvernul nostru militează pentru asigurarea securităţii europene, pentru promovarea relaţiilor de colaborare cu toate ţările lumii, indiferent de orînduirea lor social-politică, pe baza respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în afacerile interne, egalităţii în drepturi şi avantajului reciproc, a dreptului imprescriptibil al fiecărui popor de a-şi hotărî singur soarta.. Poporul român îşi exprimă încrederea că prin acţiunea unită şi hotărîtă a tuturor celor cărora le sînt scumpe interesele fundamentale ale umanităţii, cauza păcii va triumfa în întreaga lume ! Dragi tovarăşi, Trăim vremuri de adînci transformări în toate domeniile vieţii societăţii noastre, de neîntrerupt progres social. Directivele Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român constituie un program însufleţitor de dezvoltare a industriei, agriculturii, ştiinţei şi culturii, de ridicare a ţării spre noi culmi ale civilizaţiei socialiste. întregul nostru popor, animat de încredere nestrămutată în politica partidului, munceşte cu avînt şi hotărîre neabătută pentru transpunerea în viaţă a acestui program. Conducerea partidului şi statului este pe deplin încredinţată că muncitorii, lucrătorii de pe ogoare, făuritorii de valori spirituale, toţi oamenii muncii, indiferent de naţionalitate, strîns uniţi în jurul partidului, îşi vor mobiliza toate capacităţile şi forţele creatoare, pentru a îndeplini şi depăşi obiectivele planului de stat, spre binele întregului nostru popor, al prosperităţii României socialiste. Trăiască 1 Mai, Ziua solidarităţii şi frăţiei internaţionale a celor ce muncesc ! Să trăiască şi să înflorească patria noastră scumpă — Republica Socialistă România ! Să triumfe cauza unităţii şi coeziunii ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale ! Trăiască pacea în întreaga lume! Sub conducerea Partidului Comunist Român, a Comitetului său Central, înainte spre noi şi importante succese în desăvîrşirea construcţiei socialiste ! Ziua de 2 mai, zi a primăverii şi a tinereţii este înscrisă cu litere majuscule în calendarul vîrstei tinere. Pe întreg cuprinsul patriei în această zi se sărbătoreşte „Ziua Tineretului". Ca simbol al optimismului robust, al entuziasmului şi elanului creator, în acest an, a doua zi a lunii florilor are o semnificaţie deosebită. Organizaţia revoluţionară a tineretului a împlinit 45 de ani de existenţă, 45 de ani de luptă şi de muncă sub steagul glorios al partidului comunist. La această sărbătoare scumpă tineretului au luat parte cu entuziasm şi tinerii din regiunea noastră. In a doua dimineaţă de mai şi-au dat întîlnire în centrul oraşului Tîrgu-Mureş mii de tineri români, maghiari şi germani spre a lua parte la mitingul consacrat „Zilei Tineretului" şi aniversării a 45 de ani de la crearea Uniunii Tineretului Comunist. La miting au luat parte membri ai biroului Comitetului regional al P.C.R., vechi militanţi ai mişcării muncitoreşti din ţara noastră, membri ai biroului Comitetului regional al U.T.C., activişti de partid, ai organizaţiilor de masă şi conducători de întreprinderi din oraşul Tîrgu- Mureş. Despre însemnătatea acestui eveniment a vorbit tovarăşul Ioan Hadnagy, prim-secretar al Comitetului regional Mureş-Autonomă Maghiară al U.T.C. După deschiderea festivă a „Zilei Tineretului" formaţiile cultural-artistice şi sportive din oraş, împreună cu ceilalţi tineri, s-au îndreptat spre parcul sportiv „23 August" şi spre Platoul Corneşti, unde s-au desfăşurat interesante programe cultural-artistice şi sportive. Pe scena teatrului de vară de la Platoul Corneşti s-au prezentat formaţiile Grupului şcolar profesional Metalotehnica, care a deschis programul dedicat tineretului, echipele Şcolii de construcţii, ale Grupului şcolar comercial, ale Şcolii sanitare şi ale altor licee din oraş. Seara, într-o atmosferă de veselie şi optimism a urmat retragerea cu torţe a tineretului. In continuare cîntecul şi veselia a răsunat pînă seara tîrziu. ★ Asemenea manifestaţii cultural-artistice şi sportive dedicate „Zilei Tineretului" au avut loc şi în celelalte oraşe ale regiunii şi ele au constituit o adevărată revărsare de optimism şi voioşie a tinerei generaţii, care a adus prinosul ei de recunoştinţă partidului, pentru minunatele condiţii asigurate de dezvoltare şi înflorire. Doi mai, „Ziua Tineretului". Un bogat şi variat program de manifestări a ocupat în mod plăcut ziua a mii şi mii de tineri din Tîrgu-Mureş. Sărbătorirea a început cu un miting (fotografia). Punctul de la Dej ar putea să coste! -1,8.11. î1. 1:1 (0:0) Adevărata cursă de urmărire dintre tîrgumureşeni şi băimăreni, pentru promovarea în prima categorie la fotbal, continuă cu şi mai mare intensitate. Calculele hîrtiei încep să joace fel de fel de feste. Cînd nimeni nu se aştepta, minerii din Baia-Mare aduc de la Lupeni (!) două puncte preţioase, reducînd, din nou, la minim diferenţa ce-i desparte de lider. Acesta, în urma unei comportări mai slabe, deşi conducea la un moment dat, cu ultima clasată Unirea Dej (o echipă modestă), nu a fost în stare să-şi îmbogăţească zestrea cu două puncte. Suporterii tîrgumureşeni prezenţi la Dej (stadionul din localitate s-a dovedit neîncăpător, la dispută asistînd şi o coloană de maşini băimărene) au părăsit stadionul puţin jenaţi. Faţă de talia sa, A.S.A. n-a ştiut să învingă „victima“ sigură a tuturor echipelor din categoria B. Fără a jena formaţia gazdă, se poate spune că valoarea jucătorilor şi a jocului prestat este departe de a satisface pretenţiile publicului faţă de o echipă de divizia B. Atunci, de ce n-a reuşit A.S.A. decit un 1—1 lamentabil? Din mai multe motive. 1. — Lipsa de combativitate a înaintaşilor. Atît Dumitriu (de altfel a fost schimbat în minutul 67 cu Publik) cît şi Pavlovici şi Lungu nu au reuşit să trăiască pe teren decît din amintiri. 2. — A.S.A. a fost incomodată vădit nu numai de faptul că stadionul din Dej nu respecta măsurile regulamentare, dar era și denivelat și plin de smocuri mari de iarbă care au îngreunat controlul balonului. 3. — Cel mai supărător, la 1—0 (minutul 70), cînd Csutak înscrie cu largul concurs al portarului gazdă Straub, atunci cînd Unirea era la pămînt, în loc să se apese pe accelerator, se umbla prea mult la cutiuţa fentelor şi driblingurilor, fără nici o eficacitate. 4. — Stănescu a primit cu prea mare uşurinţă golul egalizator din minutul 80 cînd, în loc să iasă la centrarea lui Neagu, sau să fi cules balonul stopat în „luminare“ de Balázs şi Tîmpănaru, rămîne consternat în unghiul închis, astfel că Mardan înscrie nestingherit: 1—1. La Dej s-ar fi putut obţine cea mai comodă şi concludentă victorie din seria întîlnirilor — de altfel favorabile — susţinute de A.S.A. Nu de alta, dar punctul lăsat pe malul Someşului ar putea să coste! Aurel Bentu (București) n-a avut probleme deosebite în această partidă. ATANASIE POPA FOTBAL. In cea de-a XlX-a etapă a campionatului categoriei B, seria a Il-a, duminică s-au înregistrat următoarele rezultate: C.F.R. Arad — C.S.M. Reşiţa 1—1; C.F.R. Timişoara — Clujeana 2—1; Crişul Oradea — Vagonul Arad 1—0; A.S. Cugir — Industria sîrmei Cîmpia Turzii 1— 0; Gaz metan Mediaş — C.S.M. Sibiu 0—0; Minerul Lupeni — Minerul Baia Mare 1—2. In clasament continuă să conducă echipa A.S.A. Mureşul cu 29 puncte urmată de Minerul Baia Mare cu 28 puncte; C.S.M. Reşiţa şi C.F.R. Timişoara cu cîte 24 puncte. ★ Duminică în categoria C, seria Nord, in cadrul etapei a XIX-a s-au înregistrat următoarele rezultate: Chimica Tîrnăveni — Metalul Copşa Mică 1—0; Voinţa Reghin — Olimpia Oradea 1—2; Minerul Bihor — Minerul Baia Sprie 3—0; Soda Ocna Mureş — Arieşul Turda 1—0; Recolta Cărei — Steaua roşie Salonta 1—0; Sătmăreana — Faianţa Sighişoara 2— 0; Medicina Cluj — Metalul Aiud 5—1. Pe primele locuri în clasament se situează echipele: 1. Olimpia Oradea cu 28 puncte; 2. Medicina Cluj cu 27 puncte; 3. Recolta Cărei; 4. Chimica Tîrnăveni cu cîte 21 puncte. ■4r In etapa a XVllI-a a campionatului regional de fotbal s-au obținut următoarele rezultate: Seria I: Gloria Tîrgu-Mureş — Voinţa Tîrgu-Mureş 4—0; Lemna- Pa rul Tîrgu-Mureş — Nirajul 3—0; Energia Fîntînele — Viitorul Tîrgu-Mureş 0—0; Voinţa Cristur — Tractorul Sărmaş 6—1; Unirea Tîrnăveni — Avîntul Reghin 3—0; Voinţa Tîrnăveni — Mureşul Luduş 2—2. Seria a II-a: Ştiinţa Tîrgu-Mureş — Oţelul Tîrgu-Mureş 3—1; Stăruinţa Tirgu-Mureş — Ciocanul Tîrgu-Mureş 1—1; Minerul Bălan — Lemnarul Odorhei 0—4; Minerul M. Ciuc —Viitorul Gheorghieni 1—2; Apemin Borsec — Metalul Vlăhiţa 0—1. In clasament pe primele locuri se situează echipele Lemnarul Tg.-Mureş cu 28 puncte în prima serie şi Ştiinţa Tîrgu-Mureş cu 28 puncte în seria a II-a. ★ HANDBAL. In cadrul categoriei A, duminică în parcul sportiv Voinţa din Tg.-Mureş formaţia fe seu minină Mureşul Tg.-Mureş a deziluzionat publicul spectator. Jucind inexplicabil de slab, nervos, sub orice critică, mureşencele au cedat cu rezultatul de 5—9 (2—6) în faţa echipei Universitatea Bucureşti, un adversar bine pus la punct. Oaspetele avînd o bună orientare tactică, în teren, jucînd mai agresiv, în permanentă mişcare şi avînd o bună circulaţie a mingii, au obţinut o meritată victorie în deplasare. Au marcat: Soos 3, Preda 1 şi Baczo 1 pentru Mureşul şi Nicolae 2, Furcoi 2, Coman 2, Dobîrceanu 1, Schranco 1, Nicolae 1 pentru Universitatea. A arbitrat bine Iosif Marconi (Timişoara). ★ BASCHET. In cadrul categoriei B, seria I, la baschet, duminică in sala de sport a I.M.F. din Tg.Mureş, echipa feminină Voinţa Tg.-Mureş a întrecut pe Viitorul RT Dorohoi cu rezultatul de 54—37 (27—15). CICLISM. Duminică pe şoseaua Tg.-Mureş — Livezeni s-au desfăşurat întrecerile fazei regionale a campionatului republican de contratimp pe echipe şi semifond la care au participat ciclişti din Tirnăveni, Reghin şi Tg.-Mureş. La proba de contratimp pe echipe la categoria juniori II titlul de campioană a revenit formaţiei Mureşul Tg.-Mureş, formată din: E. Gall, I. Haţeganu, Z. Ajtai şi Cs. Berekmeri, care a parcurs distanţa de 30 km în 46 minute şi 30 secunde. La categoria juniori I pe primul loc s-a clasat echipa Mureşul formată din G. Debreczeni, N. David, A. Török şi N. Nagy care a parcurs distanţa de 40 km în 61 minute şi 53 secunde. La categoria seniori, echipă campioană a devenit Mureşul formată din A. Györfi, B. Kovács, I. Simion, A. Fekete care a parcurs distanţa de 80 km în 2 ore, 12 minute şi 40 secunde. La proba de semifond pe circuit iată noii campioni regionali pe anul 1967: categoria juniori II: Ernest Gall (Mureşul), categoria juniori I: Geza Debreczeni (Mureşul), categoria seniori: Árpád György (Mureşul). BASCHET. Miercuri 3 mai în parcul sportiv Voinţa din Tg.-Mureş (în caz de timp nefavorabil în sala de sport a I.M.F.) începe turneul final al campionatului republican categoria A la baschet la care participă 6 echipe feminine: Politehnica, Rapid şi Voinţa din Bucureşti, Universitatea Cluj, Voinţa Braşov şi Mureşul Tg.Mureş, întrecerile vor continua zilnic de la ora 11 şi 16,30 pînă la data de 7 mai. ★ BOX Finalele etapei de zonă Intîlnirile au fost foarte disputate, fiind cîştigate de sportivii care au fost mai bine pregătiţi tactic, tehnic, fizic cît şi moral. Din cei şapte pugilişti, reprezentanţi ai regiunii noastre, prezenţi în finala zonei, patru au reuşit calificarea. Dintre aceştia evidenţiem în mod deosebit pe Achim Ursulescu (A.S.A. Tg.-Mureş) care a şi primit „Cupa" decernată de Consiliul regional U.C.F.S. celui mai tehnic boxer al celor trei reuniuni. Iată de altfel rezultatele tehnice ale finalei: categ. hîrtie: N. Gorchiş (Maramureş) bate la puncte pe C. Truică (Mureş- A. M.); categ. muscă: I. Baritz (Mureş-A. M.) bate ab. rep. III. pe D. Popa (Oltenia); categ. cocoş: A. Ursulescu (Mureş-A. M ) bate K. O. rep. III pe I. Ficiui (Oltenia); categ. pană: T. Marcu (Oltenia) bate la puncte pe A. Rusneac (Maramureş); categ. semiuşoară: Lucian Gorea (MureşA. M.) bate la puncte pe I. Ghibcescu (Oltenia); categ. uşoară: C. Stanciu (Mureş A. M.) bate K. O. rep. I pe I. Costin (Maramureş); categ. semimijlocie: I. Matei (Oltenia) bate la puncte pe Gh. Szaniszlo (Maramureş); categ. mijl. uş.: Şt. Vitus (Cluj) bate ab. rep. I. pe S. Florea (Oltenia); categ. mijlocie: Al. Tarpai (Cluj) bate ab. rep. I pe Fr. Balázs (Mureş-A. M.); categ. s. grea: Gh. Dumitrescu (Cluj) bate la puncte pe Árpád Balázs (Mureş-A. M.); categ. grea: Fr. Dudea (Cluj) cîştigă fără adversar. In încheiere trebuie arătate unele carenţe de organizare. Prima şi ultima gală au început cu întîrzieri de circa 30 de min. (!?!) timp pierdut de acei spectatori care s-au prezentat la gală la ora anunţată, iar masa presei la nici una din cele trei gale nu a existat. C. ALBU corespondent voluntar imi.L.nui,.i»MiHI i| III IIIIIIIMI II 11 I I IIII Lupta pentru primul loc pare să fie tranşată. După rezultatul egal obţinut duminică cu Dinamo Piteşti (2—2) Rapid conduce comod, la diferenţă de 4 puncte de următoarea clasată, Dinamo Bucureşti. In această situaţie e greu de presupus că vreo altă echipă va putea ajunge şi întrece pe giuleşteni. La periferia clasamentului însă asistăm la o luptă disperată pentru evitarea retrogradării. Am văzut duminică ultimele două clasate evoluind în Capitală, C.S.M.S. şi Politehnica. Urmărind jocul acestor formaţii, nu poţi să nu te miri de poziţia lor în actualul campionat. Amîndouă şi-au asaltat adversarii şi, C.S.M.S. a reuşit chiar să cîştige întîlnirea cu Progresul (2—1). Politehnica a pierdut la limită (1—0) în faţa dinamoviştilor bucureşteni. O altă echipă care luptă pentru a scăpa de retrogradare, Universitatea din Cluj, a reuşit scorul etapei, învingind pe Petrolul cu 5—2, iar U.T.A. a cîştigat 3—1 în meciul ,cu Steaua. Celelalte rezultate, Steagul roşu — Universitatea Craiova 1—0 şi Farul — Jiul 2—1, au determinat anumite schimbări în mijlocul clasamentului, unde situația oscilează de la o etapă la alta. E. LOB CAMPIONATUL CATEGORIEI A DE FOTBAL Caiac-canoe Concurs de deschidere a sezonului la Tg.-Mureş Pe un timp excelent, în prezenţa a numeroşi spectatori, pe rîul Mureş, mai sus de zăgaz, in organizarea clubului sportiv orăşenesc Mureşul a fost organizat concursul de deschidere a sezonului de caiac-canoe la Tîrgu- Mureş la care au participat 50 concurenţi de la asociaţiile sportive Voinţa, Viitorul şi C.S.C. Mureşul. lata cîştigătorii probelor: juniori 1.000 metri caiac simplu: Ernest Popovici (Voinţa); caiac dublu: Ludovic Király, Benedict Mailat (Voinţa); canoe simplu: Ladislau Szabó (Viitorul); canoe dublu Mátyás, Szentgyörgyi (Voinţa). Seniori: 2.000 metri caiac simplu: Ladislau Anda (Voinţa); caiac dublu: Ladislau Török, Attila Lazsádi (Mureşul); canoe simplu: Bandi Tiberiu (Viitorul); canoe dublu: Ladislau Mathe, Andrei Osváth (Mureşul). Clasamentul general pe asociaţii se prezintă astfel: 1. Voinţa 28 puncte; 2. Mureşul 23 puncte; 3. Viitorul 12 puncte. IOAN PAUS Volei Medicina Tîrgu-Mureş — Universitatea Timişoara 2-3 (8—15, 15—3, 15—6, 13—15, 14—16) Duminică a luat sfîrşit şi campionatul republican de volei rezervat echipelor studenţeşti. In ultima etapă a acestui campionat studentele tîrgumureşene, aflate pe locul trei al clasamentului, au primit replica colegelor de la Universitatea Timişoara, deţinătoarele locului secund al clasamentului seriei studenţeşti. După un joc bun, în care ambele formaţii au luptat „cinci“ seturi pentru a-şi adjudeca victoria, au cîştigat oaspetele, care în ultimele două seturi au ştiut să se mobilizeze şi să străpungă apărarea gazdelor prin trăgătoarele C. Drăgulici şi R. Ghiţ de fapt cele mai bune de la timişorence.