Steaua Roşie, iunie 1971 (Anul 22, nr. 128-153)

1971-06-01 / nr. 128

FOTBALDupă 90 de minute de ploaie torenţială şi neacordarea a 2 goluri valabile!a politehnica Galați a. s. a . După paiseica deplasare cu autobuzul desfăşurată in limitele a nu mai puţin de douăsprezece ore, însoţită de ploi şi... „forţarea“ neaşteptată a cursului unei ape, delegaţia A.S.A. pentru dificilul „test al promovării“ în prima categorie atinsese — în sfîrşit — obiectivul final — Galaţiul !... Intr-o atmosferă generală de optimism însoţită pe alocuri şi de „nervi“ — consecinţă a oboselii, colonelul Florescu, preşedintele A.SA.-ului, acest om imperturbabil, dar autoritar şi cu „ochi“ în probleme de fotbal — prezicea cu certitudine o victorie — (scontată de altfel), a echipei mureşene! Desfăşurarea propriu-zisă a „ostilităţilor“ avea să confirme numai în parte acest fapt, remiza consemnată în final avîndu-şi şi de astă-dată explicaţii multiple, din care vom menţiona doar cîteva... In Ciuda faptului că formaţia militară a manifestat pe întreg parcursul partidei o superioritate tehnico-tactică incontestabilă partenerei sale de întrecere (ceea ce a confirmat încă o dată că echipa se manifestă cu mai multă personalitate în meciurile „de afară“ — de ce pare?) condiţiile atmosferice total neprielnice nu au oferit posibilitatea urmăririi unui spectacol fotbalistic de anvergură. Ploaia căzută in rafale şi de o intensitate puţin obişnuită — a făcut ca terenul de joc să devină impracticabil. Băltoacele existente la scurt timp după începerea partidei, determinau ca balonul să ia traiectorii puţin obişnuite, iar jucătorii să compară în situaţii tragi-comice în faţa celor vreo 5.000 de temerari susţinători ai echipei locale. In ciuda acestor condiţii de joc partida debutează cu atacuri furibunde ale elevilor lui Dragoş Cojocaru dar Solyom (excepţional în această partidă, minus ezitarea la golul primit) intervine cu succes. In minutele 2, 4, 6 înregistrăm atacuri periculoase ale echipei gazdă,însă Ispir, Czako şi Toth se dublează foarte bine respingînd totul... în minutul 7 Lucaci porneşte solitar pe contraatac şi după o suită de driblinguri se infiltrează în dispozitivul advers, dar... şutează cu puţin pe lingă poarta lui Dumbreanu. în minutele următoare, asistăm la o „ploaie“ de lovituri libere închipuite de arbitrul bucureştean C. Petrea, enervat parcă de ineficacitatea studenţilor şi de siguranţa cu care jucătorii militari acţionează în fazele de apărare şi atac. Dintr-o asemenea lovitură gratuită („aplaudată“ ce-i drept de public!) în minutul 15 Solyom intervine din nou miraculos! Şi, cînd nimeni nu se aştepta, în minutul 17 acelaşi Lucaci se lansează pe contraatac, urmat de o centrare-şut, reţinută defectuos de portarul studenţilor, iar Nagy Miki aflat pe fază introduce balonul în plasă şi... 1-0. In minutele 23, 25 şi 29 acest Mureşan, specializat parcă în a rata ocazii rarisime, şutează din poziţii extrem de favorabile în afara cadrului porţii! Urmează minutele 32, 41 şi 42 cînd acelaşi C. Petrea dictează din nou nişte pretinse faulturi. Dintr-o asemenea lovitură, în minutul 43, intr-o busculadă pe un fond de „mocirlă“, Dima loveşte întîmplător balonul cu capul şi... 1—1! Condiţiile de joc ale celei de-a doua reprize (cu bălţi, noroi şi un public exagerat de ostil) determină o evoluţie la întîmplare. Cu toate acestea, după ce Mureşan ratează incredibil în minutul 80 şi Toth luftează în propriul careu, în minutul 87. Fazekas lansat de Hajnal, înscrie un gol perfect valabil, dar arbitrul „vede“ ofsaid!! Comicul de situaţie se va repeta şi în minutul 90 cînd Hajnal înscrie un gol de zile mari, tuşierul indică gol, iar C. Petrea — culmea! — îl anulează imaginar! Şi astfel, în rîsul spectatorilor, ia sfîrşit un meci în care sintem din nou frustraţi de o victorie ce ar fi trebuit să fie concludentă pentru oricine care ţine la fotbal... (inclusiv petru C. Petrea)! Militarii au abordat partida în următoarea alcătuire: Solyom — Szölösi, Toth, Ispir, Czako — Bölöni, Nagy Miki — Lucaci, Mureşan, Fazekas, Hajnal. Pentru dăruire şi spirit de echipă — menţiuni speciale: Ispir, Hajnal, Czako, Solyom. P. S. Pentru că ţinem mai mult la fotbal decit la a ne hazarda în nişte aprecieri subiective, străine de o cronică ce se vrea imparţială, vă relatăm doar două secvenţe din discuţiile avute după meci cu arbitrul C. Petrea, şi o facem cu atît mai mult cu cit arbitrul citat este de mulţi respectat şi despre care personal aveam cuvinte de apreciere, dar... să-l ascultăm. — Voi nici nu meritaţi să intraţi în A, căci în joc să jucaţi, vă preocupă mai mult arbitrii! — Bine, dar cele două goluri anulate au cumva vreun asemenea substrat (rod al „preocupărilor noastre“)? — Eu n-am văzut nici o semnalizare a tuşierului şi apoi eu n-am voie să greşesc? (aluzia îl privea pe Mureşan, care şi el greşise, ratînd). Voi cum aţi cîştigat cu Metalul Bucureşti? — Oare prin „arbitri"? Comentariile sînt de prisos... Şi asemenea „explicaţii“ infantile a mai adus C. Petrea, dar cum la discuţie asistase şi trimisul ziarului „Előre“, iar posibităţile de înregistrare fiind minime rămînem la aceeaşi impresie cu cea a „eroului“ de la Bacău! GHEORGHE GIURGIU m iffîi ■ O FAZĂ A MECIULUI DE LA GALAŢI CRONICA ETAPEI DIVIZIA A Liderii au pierdut puncte Dinamo a avut o mare ocazie în această etapă să-şi consolideze poziţia de lider, distanţîndu-se la 2 puncte de Rapid. Dar, contrar tuturor pronosticurilor, echipa bucureşteană a cedat un punct pe teren propriu. Petrolului, lăsind pe mai departe deschisă disputa pentru titlu. După o evoluţie slabă în repriza secundă, Rapid a pierdut, fără drept de apel, ambele puncte la Cluj, in faţa C.F.R. care luptă cu disperare ca să evite retrogradarea. Dintre celelalte formaţii din zona retrogradării Progresul şi Sport Club Bacău au reuşit să cîştige meciurile cu Politehnica şi respectiv Jiul (şi ea aflată în zona periculoasă), dar situaţia în ansamblu nu s-a modificat prea mult. In lupta de supravieţuire în A se află angrenate pe mai departe Progresul (20 p.), Jiul (21 p.), C.F.R. Cluj (22 p.) şi S.C. Bacău (23 p.). Dar iată rezultatele tehnice ale etapei a 25-a: S.C. Bacău — Jiul 2—0; „U“ Craiova — U.T.A. 1—0; Steagul roşu — Steaua 2—1; F.C. Argeş — „U“ Cluj 1—1; C.F.R. Timişoara — Farul 0—0; Progresul — Politehnica 4—2; C.P.R. Cluj — Rapid 3—1. în fruntea clasamentului se menţine Dinamo, la un punct diferenţă de Rapid. E aproape sigur că una dintre aceste două formaţii va cîştiga campionatul în acest an. DIVIZIA B, SERIA I Ne trebuie măcar un punct de la Brăila! Dacă arbitrajul părtinitor n-ar fi frustrat A.S.A. de victoria pe care, de fapt, a ciştigat-o la Galaţi (2 goluri pe deplin valabile au fost anulate de arbitru), situaţia în clasament ar fi fost lămurită definitiv in favoarea A.S.A. Aşa insă, distanţa intre A.S.A. şi Sportul studenţesc este in continuare de 3 puncte in avantajul echipei tirgumureşene care, bineînţeles, menţine prima şansă de a cîştiga campionatul. Această şansă se poate transforma însă în certitudine dacă, în meciul din etapa viitoare cu Progresul Brăila, băieţii lui Bone vor reuşi să scoată un rezultat de egalitate. Nu vom depăna aici raţionamentul care conduce la această concluzie, îl poate face oricine cu uşurinţă. Aşadar, toate eforturile pentru a obţine măcar un punct la Brăila! Nu e o sarcină uşoară, dar e perfect realizabilă şi merită să lupţi pentru ea, căci răsplata e mare — siguranţa promovării in divizia A! Iată rezultatele tehnice ale etapei de duminică: Ştiinţa Bacău — Metalul Tirgovişte l—0; Metrom Braşov — S.N. Olteniţa 1— 0; C.F.R. Paşcani — F.C. Galaţi 2—1; Ceahlăul P. Neamţ — Sportul studenţesc 1—1; Progresul Brăila — Poiana Cimpina 2— 0; Politehnica Galaţi — A.S.A. Tg.-Mureş 1 — 1; Flacăra — Dunărea Giurgiu 2—2; Metalul Bucureşti — Portul Constanta 0—0 CLASAMENTUL: 1. 2. 3. 4. 5. C. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. A.S.A. Sp. stud. Metalul Tirgovişte Progresul Ceahlăul F.C. Gal. Dunărea Portul Metalul Buc. C.F.R. S.N.O. Ştiinţa Poiana Metrom Politehnica Flacăra 27 17 6 27 16 5 4 63-24 40 6 39-25 37 27 9 3 15 27-32 21 18 18 19-60 10 27 15 2 10 31 33 32 27 13 5 9 31-23 31 27 12 5 10 28-27 29 27 12 4 1,1 33-31 28 27 12 4 11 26-30 28 27 11 6 10 20-24 28 27 9 8 10 27-20 26 27 10 6 11 36-36 26 27 10 6 11 25-32 26 27 9 6 12 33-31 24 27 9 5 13 28-30 23 27 7 9 11 21 29 23 27 in divizia C C.F.R. Sighişoara — Carpaţi Sinaia 2-1 O ploaie puternică începută cu 10 minute înainte de primul fluier al arbitrului Cheţu din Bucureşti a creat celor 22 de jucători probleme în controlul mingii aprecierea traiectoriei acesteia , min. 2 pe stadion se produce linişte. La o acţiune în care fundaşii ceferişti apreciaseră poziţia de ofsaid, Focşeneanu înscrie primul gol pentru oaspeţi. Localnicii nu se demoralizează, acţionează cu mult curaj şi reuşesc să egaleze prin Boian in min. 14 ca urmare a unei neatenţii a jucătorilor din sistemul defensiv advers. După gol sighişorenii găsesc greu drumul spre poarta adversă, jenaţi fiind de marcajul sever al fundaşilor din Sinaia bine clădiţi fizic. Cu două minute înaintea terminării primei reprize Postoiu se înalţă peste apărătorii adverşi şi reia cu capul in gol ca urmare a unei centrări de pe partea stingă: 2—1. La reluare sighişorenii ratează o serie de acţiuni ce se puteau încheia cu goluri prin Boian în min. 50 şi 56 şi prin tînărul Kraft care in min. 60, scăpat singur cu portarul advers, în dorinţa de a trece şi de acesta, pierde cea mai bună ocazie de a majora scorul. Oaspeţii au fost pe punctul de a egala în min. 55 în urma unei greşeli a apărării ceferiste care era pe punctul de a înscrie în propria poartă; intervenţia de ultim moment a fundaşului Kovács i-a permis lui Bujor să reţină mingea. Raport de cornere 9—5. I. DIMA Sighişoara CICLISM Duminică pe şoseaua Voiniceni— Ceuaş, pe un timp excelent, a avut loc etapa judeţeană a campionatului republican de fond individual la ciclism la care au participat 27 concurenţi. întrecerea s-a ridicat la un bun nivel tehnic, în care s-a realizat o medie orară de aproape 40 km. Iată primii clasaţi : Seniori (60 km): 1. Árpád Györfi; 2. Nicolae Nagy; 3. Nicolae David, toţi de la clubul sportiv Mureşul Tg.-Mureş. Juniori (40 km): 1. Valentin Hoţa; 2. Alexandru Pal; 3. Béla Vinczefi, toţi de la clubul sportiv Mureşul. Ciclistul tîrgumureşean Nicolae David, membru al lotului reprezentativ al ţării, care a luat parte la o serie de competiţii internaţionale în acest an, ca de exemplu în Algeria, Italia, Polonia, Cehoslovacia, R.D. Germană etc., la data de 5 iunie a. c, va pleca intr-o nouă cursă în Franţa la tradiţionala confruntare ciclistă dotată cu „Cupa ziarului „L’Humanité", iar Valentin Hoţa, tot de la clubul Mureşul Tg.-Mureş, va pleca la 15 iunie în Uniunea Sovietică cu lotul speranţelor olimpice, unde va participa la un concurs internaţional.I OAN PĂUŞ Penultima etapă în campionatul județean Penultima etapă a campionatului judeţean de fotbal a fost o etapă bogată în goluri şi s-a soldat cu 5 victorii ale echipelor gazdă, două ale oaspeţilor şi un meci s-a încheiat la egalitate. Iată rezultatele penultimei etape: Lacul Ursu Sovata — Tractorul Sărmaşu 4—5; Avîntul Reghin — Fabrica de zahăr Tg.-Mureş 1—0; Mureşul Luduş — Dermagant Tg.Mureş 4—1; Energia Iernut — Gloria Tg.-Mureş 4—3; Viitorul Tg.Mureş — Energia Fîntînele 4—2; Oţelul Tg.-Mureş — Voinţa Tîrnăveni 1—0; Comerţul Tg.-Mureş — Oţelul Reghin 0—0; Lemnarul Tg.Mureş — Voinţa Miercurea Niraj 1—2! Clasament: 1. Viitorul 45 puncte; 2. Lacul Ursu Sovata 37 puncte; 3. Mureşul Luduş 30 puncte. REZULTATELE CONCURSULUI PRONOSPORT DIN 30 MAI 1. Dinamo — Petrolul 2-2 x 2. Steagul roşu — Steaua 2-1 1 3. C.F.R. Cluj — Rapid 3-1 1 4. S.C. Bacău — Jiul 2-0 1 5. „U“ Craiova — U.T. Arad 1-0 1 6. F.C. Argeş — „U“ Cluj 1-1 x 7. C.F.R. Timiş — Farul 0-0 x 8. C.F.R. Paşcani—F.C. Galaţi 2-1 1 9. Ceahlăul — Sp. stud. 1-1 x 10. Politehnica Galaţi—A.S.A. 1-1 x 11. C.S.M. Reşiţa— Olimpia Oradea 1-0 1 12. C.F.R. Arad—Minerul Anina 2-0 1 13. Gloria Bistriţa—Vagonul Arad 0-0 x Baschet Comerţul a revenit în divizia A! După un an de „purgatoriu" în divizia secundă, Comerţul Tg.-Mureş revine din nou în eşalonul celor mai bune formaţii masculine de baschet pe plan naţional, în divizia A. Meciul de duminică cu Crişul Oradea a fost pentru tîrgumureşeni doar un joc de „adio" divizia B, ei avind acumulate punctele necesare — patru în plus faţă de urmăritoarea, Ştiinţa Mediaş — pentru a cîştiga seria I, şi cu aceasta dreptul de a activa în prima divizie a ţării. Jocul în general a fost plăcut. Ambele echipe au evoluat lejer, rezultatul partidei fără a influența asupra situației în clasament a celor două formații. Au învins pe merit gazdele cu 66— 57, după ce la pauză rezultatul le era favorabil cu 28—16. Divizia B Voinţa Tg.-Mureş — Metalul Salonta 59-54 Cu toate că au întrecut in ultima partidă a returului formaţia Metalul Salonta, cooperatoarele tîrgumureşence au trebuit să se mulţumească doar cu locul secund în serie, cedînd primul loc, pe care l-au deţinut la finele turului, în ultima parte a campionatului, în favoarea formației „U" din Timișoara, formație ce a promovat în prima divizie a țării. Primul meci de fotbal feminin la Reghin In organizarea asociaţiei sportive Avîntul s-a desfăşurat duminică, 30 mai a. c. pe stadion, o frumoasă duminică sportivă, înregistrîndu-se record de spectatori care au vizionat primul meci de fotbal feminin în oraşul Reghin, sub îndrumarea profesorilor Butiurca Ioan şi Barta Bela, la iniţiativa asociaţiei sportive Avîntul. Jocul s-a desfăşurat cu faze plăcute şi gustate de cei prezenţi care au răsplătit cu aplauze frumoasele acţiuni ale celor două echipe. S-a ratat primul 11 m prin Serfözö Ibolya, în urma unui henţ comis în careu. Echipa profesorului Butiurca a cîştigat cu 3—0 prin golurile marcate de Benkö Ibolya. In continuare s-au desfăşurat demonstraţia de tir cu arcul, „Cupa Avîntul" la tenis de cîmp; meciul amical de popice Avîntul Reghin — Voinţa Miercurea Ciuc; campionatul judeţean de fotbal juniori, Avîntul Reghin — Energia Fîntînele (scor 9—0) şi campionatul judeţean de fotbal seniori Avîntul Reghin — Fabrica de zahăr Tg.Mureş (scor 1—0). Totodată s-a deschis şi ştrandul „Avîntul" care a fost renovat. C. TINCA Mica publicitate Schimb apartament confort I Sighişoara cu Tg.-Mureş. Informaţii: Tg.-Mureş, str. Moldovei nr. 14 ap. 10, Ordeanu. Vînd apartament proprietate personală cu trei camere, dependinţe, cu schimb de locuinţă, Aleea Săvineşti 10, etaj I, ap. 11. Cu adîncă durere anunţăm încetarea din viaţă a scumpului nostru soţ, tată, bunic şi rudă NAGY FRANCISC pensionar C.F.R. Inmormîntarea va avea loc la data de 1 iunie a. c., ora 16, în cimitirul reformat. FAMILIA ÎNDURERATĂ Doi studenţi sportivi fruntaşi- trei medalii de aur Zilele trecute s-au desfăşurat în Capitală finalele Campionatelor Universitare pe anul 1971, la care au luat parte peste 1.500 de studenţi şi studente din toate centrele universitare ale ţării. La această ediţie a participat şi o „mică" delegaţie studenţească, de la Facultatea de educaţie fizică a Institutului pedagogic de 3 ani. Ei au evoluat la atletism, baschet fete, fotbal, gimnastică şi judo, realizînd cîteva rezultate excelente. Cei doi „solişti" ai campionatelor s-au dovedit a fi studenţii tîrgumureşeni IOSIF NAGY din anul II şi CSABA DOSA din anul I, viitori profesori de educaţie fizică, care concurînd la probele de disc (58,82 m) şi greutate (14,84 m) respectiv la săritura în înălţime (2,10 m), au cîştigat trei medalii de aur şi totodată au stabilit noi recorduri republicane universitare. Aceste performanţe au fost premiate cu diplome, cupe şi medalii de aur, oferite de către Ministerul Învăţămîntului, U.A.S.R. şi C.N.E.F.S. VASILE KADAR REZULTATE LA HANDBAL ÎN ULTIMA ETAPĂ A DIVIZIEI B . Masculin: Medicina Tg.-Mureş — Rafinăria Teleajen 13—22; Agronomia Iaşi — A.S.A. Tg.-Mureş 16—20. Feminin: Dermagant Tg.Mureş — „U" Cluj 7—14; Chimia Făgăraş — Voinţa Sighişoara 8—8 şi în etapa a IV-a, turul III divizia A: Universitatea Timişoara — Mureşul Tg.-Mureş (feminin) 12—9. SECTORUL AC 4 C. F. R. staţia Tg.-Mureş angajează imediat ŞOFER AUTOMACARA Se asigură permise C.F.R. Salarizare conform H.C.M. nr. 914 1968. Informaţii: sectorul AC 4 C.F.R., staţia Tg.-Mureş. ŞCOALA PROFESIONALĂ din oraşul Bălan, JUDEŢUL HARGHITA, în anul şcolar 1971-1972 pregăteşte MUNCITORI CALIFICAŢI, în următoarele meserii: - ELECTRICIAN DE MINA - LĂCĂTUŞ DE MINĂ - PREPARATOR MINEREURI - MECANIZATOR MINER La concursul de admitere se pot prezenta promovaţii clasei a Vlll-a şi absolvenţii şcolii generale de 10 ani — ciclul complet, care nu au depăşit virsta de 18 ani, împliniţi pînă la 31 decembrie 1971. înscrierea pentru concursul de admitere se face între 1 iunie— 5 iulie, la sediul şcolii, pe baza următoarelor acte: — certificat de naştere, în original şi copie — certificat de absolvire, în original — fişa medicală — buletin de analiza sîngelui şi rezultatul examenului radiologie Concursul de admitere va avea loc intre 14 iulie 1971 In timpul concursului de admitere şcoala va asigura cazarea şi contra cost hrana candidaților care nu sunt din localitate. IN UNITĂŢILE COMERŢULUI DE STAT ARTICOLE DE VARĂ CU 30-40 la sută reducere de preţ LA CONFECŢII, ÎNCĂLŢĂMINTE, ŢESĂTURI DE BUMBAC ŞI MĂTASE „i. p. I. p.“ înm str. Gheorghe Doja nr. 64—68 angajează de urgenţă ELECTRICIENI pentru întreţinere. Condiţii de salarizare conform H.C.M 914/1968 Informaţii suplimentare se pot primi la serviciul personal al întreprinderii.