Steaua Roşie, mai 1972 (Anul 23, nr. 103-127)

1972-05-03 / nr. 103

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE SPORT SPORT SPORT SPORT FOTBAL, DIVIZIA C A.S.A. Sibiu - C.Fr. Sighişoara 0-1 (0-0) Confruntarea dintre cele două protagoniste a oferit o partidă extrem de echilibrată şi viu disputată, partidă care în final a desemnat ca învingătoare, la limită, echipa feroviarilor sighişoreni. Intîlnirea se anunţa ca foarte dificilă pentru ambele combatante şi anume militarii, care au acumulat pînă în prezent o zestre săracă de puncte (deţin ultimul loc în clasament) aveau nevoie de o victorie pentru a evita retrogradarea. Tot de o victorie aveau nevoie şi feroviarii pentru a se desprinde de zona periculoasă a clasamentului dar şi pentru a se reabilita în faţa suporterilor pe care i-au cam decepţionat în ultimele trei jocuri prin rezultate mai puţin scontate. Jocul începe furtunos mai ales din partea militarilor careatacă într-un ritm susţinut însă apărarea imediată a feroviarilor îşi strînge rîndurile şi rezistă cu brio respingînd toate acţiunile de atac ale gazdelor. Din min. 25 feroviarii echilibrează jocul şi încep să conducă ostilităţile. Linia de mijloc — Forsea şi Bîrsan (neobosiţi) — alimentează în permanenţă atacul cu baloane utile, iar în ajutorul atacanţilor urcă frecvent şi fundaşul stîng Păli (jucător cu veleităţi ofensive). Feroviarii, stăpîni pe joc, îşi domină adversarii (raport de cornere 10—2), construiesc acţiuni de atac frumoase, acţiuni care se termină cu şuturi violente (în min. 38, 40, 47, 55, 64, 83) mai ales din partea jucătorului Dajko care a fost cel mai incisiv atacant, însă la fiecare şut se opune portarul militarilor Coco, care reţine sau respinge în corner. Punctul victoriei se înscrie în min. 75 de către Boian. Mingea circulă pe traseul Forsea-Medrea-Vama care centrează în interiorul careului de 16 metri. In urmărirea balonului ţîşneşte Boian şi portarul gazdelor Coco. Mai abil, atacantul feroviar îi suflă mingea, îl depăşeşte şi cu toate că îl ţine de picioare (arbitrul a pocedat bine lăsînd avantaj — faza s-a petrecut la 12 m de poartă) înscrie în poarta goală. Feroviarii au cîştigat absolut meritat, fapt pentru care merită toate felicitările. O bună impresie prin evoluţia pe care au avut-o au lăsat jucătorii Bujoi, Covaci, Ferezan, Pall, Forsea, Bîrsan, Dajko, Irimie de la feroviari şi Ciocan, Roşea şi Berceanu de la militari. Cu toate că miza jocului a fost mare, aplaudăm perfecta sportivitate a ambelor echipe precum şi arbitrajul brigăzii din Deva, avînd la centru pe Mircea Pădureanu, ajutat la tuşe de Tiberiu Sima şi Nicolae Florea, brigadă care a condus excelent. I. TURCU Arieşul Turda» Echipa Viitorul a evoluat în deplasare la Turda în compania echipei Arieşul şi a fost întrecută cu scorul de 4—0. începutul meciului debutează cu pase imprecise, se joacă la întîmplare dar echipa gazdă începe să se pună pe picioare, încurajată de spectatorii veniţi în număr mare să-şi susţină echipa. In min. 30 gazdele deschid scorul prin Gheţa la o lovitură de colţ. In minutul următor se acordă cu uşurinţă o lovitură de la 11 m în favoarea gazdelor, dar portarul mureşean apără. Echipa Viitorul pare descumpănită, nu se mai apără organizat dînd posibilitate gazdelor să înscrie din nou. La o centrare de pe dreapta Szilagyi înscrie cu capul, portarul Fülöp este un simplu spectator la această fază. După acest gol echipa mureşeană atacă mai decis. Asistăm la o combinaţie frumoasă între Pop, Szakács şi Biro dar, din păcate, rămasă nematerializată. In ultimul minut din prima repriză, la un atac al gazdelor, scorul este majorat din nou prin golul înscris de acelaşi Szilágyi la o bîlbîială a apărării oaspeţilor. In repriza secundă gazdele joacă la fel de bine. Echipa mureşenilor acţionează şi ea cu mai mult curaj, dar intervenţiile sigure ale apărătorilor gazdă, spulberă orice încercare de pătrundere a înaintaşilor mureşeni. In min. 61 asistăm la o centrare şi din nou apărarea noastră este prinsă pe picior greşit înscriindu-se al patrulea gol, de către Pop. De menţionat că jucătorului turdean Sebeni, care a lovit intenţionat pe jucătorul mureşean Siklodi, după fluierul final, i s-a ridicat carnetul. GHEORGHE BOTEZAN Viitorul Tg.-Mureş 4-0 (3-0) Alte rezultate Minerul Bălan — Foresta Tg. Secuiesc 1—0; Unirea Cristuru Secuiesc — Torpedo Zărneşti 3—0; Viitorul Gheorgheni — Tractorul Braşov 3—2; Textila Odorheiul Secuiesc — Oltul Sf. Georghe 3—0; Carpaţi Braşov - Colorom Codlea 2—1; Metrom Braşov — Carpaţi Covasna 7—0; A.S. Miercurea Ciuc — Politehnica Brașov 0—0. Chimica Tirnăveni — Soda Ocna-Mureş 1-0 (1-0) Chimiştii deschid scorul chiar în primul minut, la o fază surprinzătoare, cu efect fulgerător, iniţiată de Beniovschi, Şchiopu, Sardi şi fructificată de Solomon. Se credea că scorul va lua proporţii dar, contrar acestui crez, oaspeţii se regrupează şi egalarea era să se producă în min. 6 cînd Stavrache ratează, copilăreşte. Revenirea oaspeţilor, mai ales în linia de apărare, creează mari dificultăţi atacanţilor chimişti, se şutează mult pe poarta lui Spaniol dar fără efect. Dacă chimiştii nu au mai înscris se datoreşte jocului hazardat, cu greşeli şi cu foarte multe pase la adversar. întîlnirea este presărată cu dese faulturi, fapt pentru care conducătorul, jocului, ’ Ionescu Gheorghe din Braşov distribuie cartonaşele galbene fără nici un menajament. Deşi unsprezecele chimist cîştigă cele două puncte puse în joc, ei nu au dat satisfacţie numerosului public, lucru ce trebuie să dea de gîndit pentru următoarele confruntări. A. GANEA Era campionatul judeţean de fotbal Etapa a XXIII-a a campionatului judeţean de fotbal poate fi considerată etapa formaţiilor gazdă, deoarece s-au înregistrat 6 victorii ale localnicilor şi două întîlniri s-au terminat nedecis, nici o echipă oaspete nu a reuşit să cîştige vreun meci. S-au înscris 28 de goluri dintre care 20 au fost opera gazdelor şi 8 ale oaspeţilor. In urma rezultatelor înregistrate în această etapă s-au produs puţine schimbări în clasament. Mureşul Luduş a căzut un loc de pe 2 pe locul 3, făcînd schimb cu Oţelul Tg.-Mureş care a venit pe locul 2 la două puncte diferenţă de Lacul Ursu Sovata. Comerţul Dermagant Tg.-Mureş a urcat un loc, de pe locul 9 pe locul 8, în locul Tractorului Sărmaşu, iar Voinţa Reghin, deţinătoarea lanternei la sfîrşitul turului, a mai urcat un loc, de pe 15 pe 14. Iată rezultatele etapei a XXIII-a: Oţelul Tg.-Mureş — Voinţa Miercurea Niraj 4—1; Comerţul Dermagant Tg.-Mureş — Ciocanul Tg. Mureş 2—2; Sticla Voinţa Tîrnăveni — Fabrica de zahăr Tg.-Mureş 1—1; Voinţa Reghin — OţelulReghin 3—2; Gloria — Lemnarul 3—2; Avîntul Reghin ■— Mureşu Luduş 1—0; Energia Fîntînele — Energia Iernut 3—0; Lacul Ursi Sovata — Tractorul Sărmaşu 3—0 IOAN PAUL CLASAMENTUL CAMPIONATULUI JUDEŢEAN DE FOTBAL 1. Lacul Ursu Sovata 23 153 5 56—23 33 2. Oţelul Tg.-Mureş 23 127 4 54—28 31 3 Mureşul Luduş 23 134 6 44—18 30 4. Avîntul Reghin 23 118 4 27—13 30 5. Voinţa Miercurea Niraj 23 106 7 29—29 26 6. Oţelul Reghin 239 7 7 31—27 25 7. Energia Iernut 238 8 7 32—27 24 8. Comerţul Dermagant 238 6 9 30—29 22 9. Tractorul Sărmaşu 239 4 10 28—34 22 10. Lemnarul Tg.-Mureş 238 5 10 34—40 21 11. Ciocanul Tg.-Mureş 236 9 8 28—35 21 12. Gloria Tg.-Mureş 236 8 9 35—44 20 13. Sticla Voinţa Tîrnăveni 238 2 13 23—27 18 14. Voința Reghin 234 7 12 23—44 15 15. Fabrica de zahăr 235 5 13 20—45 15 16. Energia Fîntînele. 235 5 13 20—51 15 CAMPIONATE JUDEŢENE 1 VOLEI. — In cadrul celei de-a II-a etape a returului campionatului judeţean de volei s-au înregistrat următoarele rezultate: U.R.A. Tg.-Mureş — Zahărul Luduş 3—1; Chimia Tg.-Mureş — Lemnarul Tg.-Mureş 0—3; Oţelul Reghin — Constructorul Tg.-Mureş 2—3; Institutul pedagogic Tg.-Mureş — Oţelul roşu Tg.-Mureş 3—0. Pe primul loc în clasament se situează formaţia Institutului pedagogic Tg.-Mureş cu 19 puncte, urmată de echipa Voinţa Tîrnăveni cu 18 puncte (un joc mai puţin). BASCHET. — In cadrul campionatului judeţean şcolar. Voinţa II Tg.-Mureş a întrecut pe Liceul Unirea Tg.-Mureş (fete) cu rezultatul de 42—16. K TENIS DE MASA. — Rezultate din campionatul judeţean masculin pe echipe: Progresul Tg.-Mureş — Voinţa Reghin 9—4; Poligrafia — Oţelul 9—4; Voinţa Sîngeorgiu de Pădure — înfrăţirea 2—9; Lemnarul Tg.Mureş — Energia Fitînele 7—9; I.L.M.C. Tg.-Mureş — Fulgerul Sîngeorgiu de Mureş 9—0.  FOTBAL. — In campionatul judeţean al juniorilor s-au înregistrat următoarele rezultate: Viitorul Tg.-Mureş — Chimica Tîrnăveni 1—2; A.S.A. II — Şcoala sportivă II 4—0; Avîntul Reghin — Voinţa Reghin 0—2; Energia Fîntînele — Gloria Tg.-Mureş 1—1. Campionatul de fotbal al municipiului Tg.-Mureş: Voinţa — Mureşul Cristeşti 1—2; înfrăţirea — Automureş 0—0; întreprinderile comunale — Ilefor 2—2; Confecţia — Surdo-muţii 9—0. Handbal, divizia B, fete Dermagant Tg.-Mureş — Sparta Mediaş 6-10 (4-4) Elevele antrenorului Mihai Grebenişan şi-au dezamăgit din nou suporterii. In această primăvară ele se comportă neaşteptat de slab sub toate aspectele. Pînă în prezent s-au disputat cinci partide în cadrul returului, dintre care Dermagantul a acumulat doar 2 puncte (o singură victorie) pierzînd cu multă uşurinţă patru meciuri consecutive. Nici întîlnirea cu Sparta Mediaş nu a adus revirimentul atît de aşteptat în jocul mureşencelor, care şi de această dată au jucat slab şi neconvingător în toate compartimentele, cu o serie de greşeli nepermise, pur şi simplu ele n-au luptat cu însufleţire pentru culorile asociaţiei. Sperăm că această tristă înfrîngere va trezi la realitate atît pe jucătoare cît şi pe antrenor, şi nu în ultimă instanţă, pe conducerea secţiei, cel puţin în ceasul al doisprezecelea ... Cele 6 puncte ale gazdelor au fost semnate de: Elisabeta Varo (3); Magda Szebeni (2); Anikó Pálfi (1). De laoaspete cele mai multe goluri le-a înscris Angela Jiga (4), Voinţa Sighişoara — Constructorul Baia Mare 14—9 (6—2), ANDREI SZABÓ Fază din meci PE SCURT In săli şi pe toate terenurile de sport din Tg.-Mureş au avut loc întreceri sportive închinate Zilei internaţionale a celor ce muncesc. Iată cîteva din ele: TIR CU ARCUL. A fost găzduit ,pe terenul , „Note opţiune“. Câştigătorii: arcuri speciale, proba F.I.T.A. de o zi, fetei Margareta Lazar (Mureşul); proba F.I.T.A. de două zile, băieţi! Alexandru Györfi (P.T.T.R.); fete: Maria Dézsi (Mureşul). Proba naţională seniori, cu arcuri standard de lemn, băieţii Eugen Kovács (Voinţa); fete: Eva Karpelesz (Sănătatea); juniorii Carol László (Mureşul); junioarei Ana Tatar (Mureşul). ★ POLO. Duminică şi luni, în bazinul de înot „1 Mai", au avut loc două întîlniri dintre echipele Mureşul Tg.-Mureş şi o selecţionată de juniori a Clujului. In ambele întîlniri victoria a revenit mureşenilor cu rezultatele următoarei 15—8 în prima zi şi 12—7 în cea de-a doua zi. POPICE. Moderna arenă de popice Voinţa a găzduit „Cupa 1 Mai" rezervată junioarelor. Pe primele trei locuri s-au clasat următoarele: 1. Elisabeta Sipos (Voinţa) 211 p.d.; 2. Viorica Solyom (Dermagant) 207 p.d.; 3. Ildikó Szász (Voinţa) 204 p.d. S-a desfăşurat proba de 60 lovituri mixte. ★ ÎNOT. Bazinul de înot „1 Mai" a găzduit întrecerile de înot la care au participat 80 concurenţi de la clubul sportiv Mureşul şi Şcoala sportivă. Cu acest prilej s-au evidenţiat la copii categoria A: Eugen Pop la 100 m spate, Enikő Részeg, Erika Bokor la 100 m bras, Imola Ráduly la 100 m liber, Ştefan Fazakas la 100 m liber, toţi de la Şcoala sportivă, la categoria B: Edith Varga (Mureşul) la 100 m liber, Lorand Bálint (Şcoala sportivă) la 50 m delfin şi alţii. TENIS. Pe cele 6 terenuri de tenis din parcul sportiv „23 August“ se desfăşoară de cîteva zile un amplu concurs de tenis rezervat juniorilor şi copiilor între 8—18 ani. La întreceri participă 94 concurenţi (59 băieţi şi 35 fete) de la clubul sportiv Mureşul şi Şcoala sportivă, care se întrec pe cinci categorii de vîrstă. ★ VOLEI. Primele rezultate din„Cupa primăverii", la fete: Liceul pedagogic I — Liceul agricol 2—1; Grupul şcolar comercial — Liceul Papiu 1—2; Liceul pedagogic II — Liceul Unirea 0—2. Băieţi: Grupul şcolar comercial — Şcoala, profesională Metalotehnica 2—1; Liceul Papiu — Liceul nr. 4 2—0. * PATINAJ PE ROTILE. Sub buna organizare a clubului sportiv Mureşul şi a Consiliului municipal al Organizaţiei pionierilor, s-a desfăşurat, în parcul sportiv „23 August" din Tg.-Mureş, un interesant concurs pe patine cu rotile, dotat cu „Cupa 1 Mai", cu participarea a peste 90 de pionieri şi pioniere din şcolile municipiului Tg.-Mureş. ATLETISM. — Liceul cu program special de educaţie fizică „Bolyai Farkas" a organizat, în cinstea zilei de 1 Mai, un concurs de atletism (triatlon) rezervat elevilor născuţi în 1957 şi ,mai tineri*. Iată cîştigătorii: Kentelki László (Liceul Bolyai) cu 34 puncte, la băieţi şi Hompot Marta (Liceul Bolyai) cu 34 puncte, la fete. ★ BASCHET. — Clubul sportiv Voinţa a organizat cu ocazia zilei de 1 Mai un atractiv turneu de baschet rezervat echipelor de fete (copii), cu participarea a trei formaţii. Rezultatele tehnice: Şcoala generală nr. 4 — C.S. Voinţa 50—63; C.S. Voinţa — Şcoala generală nr. II 76—31 şi Şcoala generală nr. ,4 — Şcoala generală nr. 11 36—26. In urma acestor rezultate trofeul pus în joc a revenit formaţiei C.S. Voinţa (antrenor prof. Lajos Soós).  Tot cu acest scop, şi Liceul Bolyai a organizat întrecri la baschet, rezervate copiilor. Atît la băieţi cît şi la fete trofeul a revenit echipelor Liceului Bolyai. La întreceri au participat, alături de echipele liceului organizator, echipele Şcolii generale nr. 12 şi Şcolii sportive din Gheorghieni. BASCHET Voinţa—„U“ Din cele trei formaţii tîrgumureşene ce activează în divizia secundă de baschet, în etapa a II-a a turului patru doar fetele de la Voinţa au jucat pe teren propriu. Fruntaşa seriei, a primit o replică palidă din partea universitarelor clujene, aşa că a dominat în Cluj 42-27 permanenţă partida. Cu toate astea jocul gazdelor, din nou, nu s-a ridicat la nivelul valoric al componentelor din lot S-a greşit nepermis de mult, mai cu seamă în precizia aruncărilor la coş. Totuşi merită să amintim evoluţia lui Enikő Farkas şi Margit Papp. ATLETISM Concursul republican interjudeţean Sîmbătă şi duminică stadionul „23 August" din Tg.-Mureş a găzduit triunghiularul de atletism între reprezentativele judeţelor Caraş-Severin, Sibiu şi Mureş, din cadrul celei de-a doua etape a concursului republican interjudeţean pe echipe. Dintre rezultatele mai valoroase trebuie amintite: 64,02 m la suliţă realizat de juniorul Megelea Gheorghe (Caraş-Severin), 60“5/10 la 400 m plat( Păulescu Maria — născută în 1956 — (Caraş-Severin), 15’ 45” 5/10 la 5.000 m — juniorul Damian Mircea (Sibiu). Dintre reprezentanţii judeţului nostru o comportare meritorie au avut Szathmári Marta, care a cîştigat probele de 100 m, 200 m şi 110 m.g. cu 12” 3/10, 25” 6/10 şi respectiv 14” 4/100, Hidi Gheorghe care, cu 54” 3/10 şi 50” 3/10 a cîştigat probele de 400 m garduri şi 400 m plat (concurînd bolnav), Herman Susana, locul I la greutate, 11,72 m, Lazea Eva, locul I la suliţă — 42,66 m. Pop Emilia, cu 37,92 m, cîştigă proba de disc Máthé Martin, deşi numai cu două sâptămîni de antrenamente, nerefăcut după accidentul la picior, a cîştigat triplul salt cu 13,69 m iar la lungime s-a clasat pe locul II cu 6,48 m. Nu s-au înregistrat noi recorduri judeţene, numai Grădinara Anda, născută în 1956, cu 16. 4.10, a realizat un nou record personal ocupînd locul III la 100 m garduri. In baza punctajului final după două zile de concurs, echipa reprezentativă a judeţului nostru nu a reuşit decît un rezultat de egalitate cu judeţul Caraş-Severin. Dar iată rezultatele finalei Mureş — Sibiul 54—103 la băieţi, 71—45 la fete şi 125—148 general. Mureş—Caraş-Severin: 63—87 la băieţi, 70—46 la fete şi 133—133 general. Sibiu—Caraş-Severin! 104—55 la băieţi, 64—51 la fete şi 168—106 general. FLOREA ROMULUS Cursa de 5.000 m plat La săritura in lungime Sosirea la 100 m plat Etapa judeţeană a Crosului Tineretului Peste 400 de concurenţi s-au întrecut într-o organizare excelentă, în centrul Tg.-Mureşului, la etapa judeţeană a tradiţionalului cros al tineretului. Tineri şi tinere din toate colţurile judeţului Mureş, cîştigătorii etapelor precedente, s-au străduit să obţină rezultate cît mai bune pentru ocuparea unui loc fruntaş care dă drept la participarea la etapa finală a competiţiei. Iată primii clasaţi: FETE, categoria 15—16 ani: 1. Ana Dudilă (Liceul Luduş); 2. Estera Polocşan (Liceul Bolyai Tg.-Mureş); 3. Violeta Dulău (Şc. gen. 3 Tîrnăveni); categoria 17—19 ani: 1. Aurelia Filipişan (Şc. gen. Tîrnăveni); 2. Angela Oniţă (Grupul şcolar comercial Tg.-Mureş); 3. Maria Marian (Lic. 2 Reghin); categoria peste 19 ani: Margareta Csato (Institutul pedagogic Tg.Mureş); 2. Viorica Dascăl (Liceul pedagogic Tg.-Mureş); 3. Georgeta Filip (Şc. prof. Reghin). BĂIEŢI: categoria 15—16 ani: 1. Vasile Silitra (Şc. gen. 3 Tîrnăveni); 2. Nicolae Mădărăşan (Liceul Papiu Tg.-Mureş); 3. Ioan Chira (Liceul construcţii de maşini Tg.-Mureş); categoria 17—19 ani: Ştefan Smith (Şcoala prof. „Nicovala“ Sighişoara); 2. Ioan Toma (Liceul Bolyai Tg.-Mureş); 3. Cornel Groza (Liceul nr. 1 Tîrnăveni); categoria peste 19 ani: 1. Gheorghe Godja (U.M. 01218 Tg.Mureş); 2. Ioan Rîceanu (U.M. 01244 Tg.-Mureş); 3. Liviu Mohorea (U.M. 01364 Tg.-Mureş). 400 de tineri la start Festivitate de premiere la fete