Steaua Roşie, octombrie 1972 (Anul 23, nr. 232-257)

1972-10-01 / nr. 232

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE A apărut: Tribunna agitatorului mureşean Numărul din luna septembrie al Tribunei agitatorului mureşean, editată de secţia de propagandă a Comitetului judeţean Mureş al P.C.R., se remarcă printr-un bogat conţinut, ancorat în actualitate, printr-o frumoasă prezentare artistică. Apărută în aceste zile, Tribuna agitatorului mureşean se deschide cu articolul „Conferinţa Naţională a partidului — eveniment crucial în lupta pentru progres şi civilizaţie" de Liviu Sebestyén, secretar al Comitetului judeţean de partid. Intr-o rubrică de mare actualitate, întitulată „Cincinalul înainte de termen", sunt inserate articolele „îmbunătăţirea indicilor de utilizare a fondului de timp" de Anton Tomeanu şi „O rezervă la îndemîna noastră: îmbunătăţirea colaborării între sectorul de exploatare şi cel de transport" de Ioan Pataki. „întreaga muncă politică de masă în concordanţă cu sarcinile actuale“ este titlul altei rubrici. Aici sunt publicate articolele „Popularizarea Documentelor Conferinţei Naţionale a partidului — sarcina principală a agitatorilor" de Ion Sima, „Activitatea agitatorilor puternic ancorată în viaţa comunei" de Simion Sutiu, „Exemplul propriilor tale fapte" de Szolyori Andrei şi „Expoziţia judeţeană a gazetelor satirice". Rubrica „La ordinea zilei: Urgentarea strîngerii recoltei şi efectuarea însămînţărilor de toamnă“ cuprinde articolul „Acţiuni politice multilaterale, cu largă sferă de cuprindere, cu mare putere de înrîurire" de Aurel Lupu. „Convorbirea — formă antrenantă şi convingătoare" de C. Georgescu şi ,,Ca să fii un bun agitator trebuie să te pregăteşti continuu" de Iacob Gheorghe sunt cuprinse la rubrica „Coordonate metodice". „în ajutorul lectorilor de la cursurile cu agitatorii şi colectivele redacţionale ale gazetelor de perete şi satirice" este publicată lecţia „Agitaţia comunistă, trăsăturile sale caracteristice". Rubrica „Documentar" cuprinde materialul „Expo-70: Ritmuri contemporane" de Aurel Dejeanu, iar la rubrica „Biografii contemporane" este inserat articolul „Cea mai trainică sudură“ de P. Giurgiu. Ion Lungu, Constantin Rusu şi T. A. Enăchescu îşi împărtăşesc opiniile despre lucrarea „Eroism pe Mureş şi pe Tîrnave", apărută în editura Dacia, sub îngrijirea secției de propagandă a Comitetului judeţean de partid. Cazangiii - fruntaşi în întrecere . Sunt cunoscute rezultatele remarcabile obţinute în producţie de colectivul Combinatului de îngrăşăminte azotoase din Tg.-Mureş. In fiecare lună, la această imitate economic® se raportează depăşiri de plan. întrecerea socialistă este organizată şi se desfăşoară de aşa manieră incit fiecare echipă. fiecare secţie şi atelier participă activ, cu iniţiativă la înfăptuirea programului Conferinţei Naţionale a partidului. în atelierul de cazangerie se execută o gamă largă de lucrări, construcţii metalice pentru noile obiective, utilaje tehnologice (vase sub presiune, schimbătoare de căldură etc.), necesare pentru autodotare şi modernizarea unor instalaţii, altele pentru secţiile în construcţie, precum şi o serie de piese de schimb. Atelierul de cazangerie este condus de maistrul Nicolae Toanchină, de comunistul care de ani de zile dă dovadă de o înaltă competenţă tehnică şi profesională. — Ce le cereţi în mod permanent oamenilor cu care lucraţi? — l-am întrebat pe comunistul Toanchină. — Să răspundă zilnic cerinţelor şi exigenţelor impuse de producţie, mai bine-zis de întregul colectiv din combinat. Aceasta înseamnă, cu alte cuvinte, o disciplină fermă la fiecare loc de muncă; cultivarea în rîndul tuturora a spiritului de economisire a metalului și a altor materiale, înseamnă o înaltă răspundere colectivă în tot ceea ce întreprindem. Șeful de echipă Ioan Borşa, sudorii Ioan Pop şi Viorel Bucur, cazangiul Dumitru Bordoşi sunt cîţiva dintre muncitorii care lucrează împreună şi sub îndrumarea mistrului Nicolae Toanchină în atelierul de cazangerie. In fotografia alăturată — un aspect din atelierul de cazangerie. Maistrul Nicolae Toanchină, împreună cu cîţiva muncitori lucrează la un vas pentru soluţie ce va fi utilizat la fabrica de amoniac III — aflată in curs de construcție. ■ ■■ ^ «IlĂiiEiPiî Cfît 8 sfrulB* ***• , - "&S&. .. ... ' .. H i S La Sighişoara: Pregătiri pentru redeschiderea cursurilor Universitaţii populare La Sighişoara se fac pregătiri intense pentru redeschiderea cursurilor Universităţii populare sub auspiciile Comitetului municipal pentru cultură şi educaţie socialistă. Consiliului municipal al sindicatelor şi Comitetului municipal U.T.C. Această formă de ridicare a nivelului de cultură generală devine tot mai cunoscută, tot mai accesibilă linui număr din ce în ce mai mare de cetăţeni. Prin îmbunătăţirea modului de organizare şi selecţionare a lectorilor cu o bună pregătire se asigură cadrul desfăşurării în condiţii optime a cursurilor de: Geografie turistică a României, un sfert de veac de la proclamarea Republicii; Economia naţională aRomâniei; Medicină-biologie; Pedagogia familiei; Concepţiamodernă/ndespre lume (limba germană); Momente din istoria patriei (limba germană); Mica enciclopedie (limba maghiară). Se organizează şi cursuri tehnice la: Complexul de sticlărie şi faianţă, I.I.S. Nicovala. F.C. Tîrnava, „7 Noiembrie“. Ţesătoria de bumbac, care vor fi conduse de specialişti din fabrici, dîndu-le astfel un caracter aplicativ. Pentru a satisface şi alte dorinţe şi curiozităţi, vor funcţiona şi cercuri de limba engleză, limba franceză, limba germană, foto, arte plastice, matematică, muzică (acordeon, vioară), croitorie. La toate formele amintite au început înscrierile, urmînd, ca odată locurile ocupate să înceapă activitatea. EMIL MIRZEA Se pregăteşte personalul pentru noul hotel Pe măsură ce avansează lucrările la noul hotel ce se înalţă în centrul municipiului Tîrgu-Mureş, se pregăteşte şi personalul care urmează să deservească diferitele compartimente ale instituţiei. In prezent se desfăşoară cursul de pregătire a ospătarilor, barmanilor şi bufetierilor pentru unităţile de alimentaţie publică ce vor funcţiona în cadrul complexului hotelier. Alături de însuşirea limbajului necesar exercitării profesiei în patru limbi de circulaţie internaţională, ei asimilează reguli de conduită civilizată. Se creează astfel premisele unei serviri care să satisfacă cele mai înalte exigențe. Ciclu de conferinţe „In apărarea sănătăţii femeii“ In activitatea de educaţie sanitară a maselor, un loc important revine manifestărilor dedicate femeilor. Pornind de la considerente bine întemeiate şi mai ales de la principiul potrivit căruia e mai uşor de prevenit o boală decît vindecarea în stadiul avansat, Serviciul judeţean de educaţie sanitară organizează, în colaborare cu Clinica de obstetrică şi ginecologie din Tg.-Mureş şi sub egida Comisiei municipale de Cruce Roşie, un ciclu de conferinţe intitulat „In apărarea sănătăţii femeii". Conferinţele ţinute de specialişti binecunoscuţi de la clinica amintită, vor avea loc săptămînal, începînd de la 5 octombrie, (alternativ în limbile română şi maghiară) în sala Serviciului de educaţie sanitară din str. Bartók Béla nr. 1, participarea fiind deschisă tuturor categoriilor de femei. Concurs de îndeminare Alături de excursiile în grup organizate în condiţii avantajoase, asigurarea a o serie de gratuităţi în serviciile de întreţinere şi altele, A.C.R. se îngrijeşte şi de perfecţionarea cunoştinţelor membrilor în domeniul conducerii auto. Un bun prilej de verificare a dexterităţii în mînuirea volanului îl constituie concursul de îndemînare ce va avea loc în curînd în organizarea Filialei Mureş a Automobil Clubului Român. Participarea este deschisă posesorilor de orice tip de autoturisme. Cei care se clasează pe locurile fruntaşe vor putea participa la concursul republican de îndemînare, fiind incluşi în lotul de concurenţi al Filialei Mureş. Asemenea concursuri sunt binevenite, avînd în vedere faptul că intensificarea traficului rutier din ultima vreme şi în perspectivă cere multă îndemînare pentru evitarea accidentelor. Doritorii se pot prezenta pentru înscriere la concurs pînă la data de 4 octombrie, la sediul Filialei, unde pot obţine şi lămuriri în plus asupra condiţiilor de desfăşurare a întrecerii. 11Amintiri din vacanţă Pionierii şi şcolarii Liceului „Pa organizată de Casa de cultură a pin Ilarian“ şi Şcolii generale nr. sindicatelor, la sediul acesteia. In 14 din Tg.-Mureş, care au avut jurul impresiilor de vacanţă vor prilejul să-şi petreacă o parte din vacanţa de vară în tabere şi în fi purtate convorbiri care vor fi excursii, vor participa azi, de la conduse de profesorii Alexandru ora 10, la o manifestare distractivă Sabău şi Bela Vulcan. IS SPECTACOLE DE FOLCLOR Continuînd şirul deplasărilor în Spectacolul său de cîntece şi lalocalităţile judeţului nostru, ancuri populare româneşti şi maghiare, samblul folcloric al Casei de cui- intitulat „Flori culese de pe Mu- tură a sindicatelor din Tg.-Mureş reş“, se va bucura de colaborarea va vizita duminică, 1 octombrie, solistului de muzică populară Gheor- Sînpetrul de Cîmpie şi Sărmaşul, ghe Mureşan. Posibilităţi sporite de expunere Magazinul de prezentare a mobilei din str. Gh. Doja (Tg.-Mureş) este vizitat zilnic de un mare număr de cumpărători. Pentru a le înlesni alegerea, spaţiul de expunere a produselor s-a extins mult. Astfel, la parter, prin amenajarea unei părţi din vechea magazie, s-a asigurat loc de prezentare aproape dublu faţă de cel existent anterior. S-a procedat totodată la o regrupare pe categorii a mărfurilor. Atrag atenţia şi cîteva noutăţi, care încă de la apariţia în magazin se bucură de căutare. Dintre garnituri merită amintită camera de zi „Vălureni", în a cărei componenţă intră şi o bibliotecă modernă şi încăpătoare, cu un corp amenajat ca birou, la care se remarcă forma originală a picioarelor. Foarte aspectuoasă şi în acelaşi timp practică este biblioteca „Solo", fabricată de I. I. „Victoria" Tăşnad. Biblioteca „Mureş" (producător: Ilefor Tg.-Mureş). Cuierele tip hol 110,410, avînd dulăpior cu oglindă şi sertare pentru depozitarea încălţămintei sau a altor obiecte, după preferinţă, se pretează pentru apartamentele din blocuri. Forma, aspectul, culoarea şi materialul folosit pentru tapiţerie (înlocuitor de piele de culoare roşu aprins) conferă fotoliilor „Eleonora" (scai) pe lîngă caracterul utilitar şi unul decorativ, care poate înviora în mod fericit un colţ din camera de zi. Comode şi arătoase apar şi fotoliile tip „Vacanţa" sau „Corneşti", cu spătarul înalt şi tapiţerie fină, frumos colorată. Mai sărac se prezintă sortimentul de scaune, din care se găsesc (dintr-un raţionament greu explicabil) aproape numai modele învechite, „cenuşii“. Garniturile de bucătărie (în varietate destul de redusă), sunt placate în exterior cu P.F.L. emailat, ușor de întreținut ceea ce reduce mult munca gospodinelor. De la Teatrul de stat din Tîrgu-Mureş Direcţiunea Teatrului de stat din Tg.-Mureş anunţă că, din motive tehnice premiera cu piesa INSULA de M. Sebastian, care urma să aibă loc in astă seară (1 octombrie) se amină pentru o dată care se va anunţa ulterior. Cei care deţin fără forme legale arme de tir, care funcţionează pe bază de aer comprimat, sunt invitaţi a se prezenta la Miliţia judeţeană, Tg.-Mureş, str. Borsos Tamás 11, camera 29, pentru întocmirea formelor conform Decretului nr. 36/ 1971. Mica publicitate Căutăm»-femeie pentru întreţinere menaj şi îngrijire copil de 3 ani. Adresa: dr. Ion Pascu, Aleea Cornişa 11, ap. 10, telef. 1.53.16. Vând Pobeda, după reparaţie capitală, în stare excepţională. Informaţii: Tg.-Mureş, str. Benefalău 14, între orele 16.20. Schimb apartament 2 camere confort I cu apartament 3 camere confort I. Informaţii telefon 3.04.31, între orele 17.20. Schimb apartament 2 camere confort I din Oradea cu similar sau casă naţionalizată Tg.-Mureş. Informaţii telefon 1.42.12 interior 42. Pierdut legitimaţie eliberată de Electromureş pe numele de Florea Lichinus. O declar nulă. Pierdut legitimaţie de intrare în fabrică eliberată de Electromureş pe numele Andone Raveca. O declar nulă. Boiangeria Ritz s-a mutat din Piaţa Trandafirilor 54 în str. Cuza Vodă 48, vizavi de Piaţa de zi. Din programul Casei de cultură a sindicatelor în cadrul „cabinetului juridic“, marţi, 3 octombrie, la ora 17, va fi dezbătut Decretul pentru stabilirea şi sancţionarea unor contravenţii privind regulile de convieţuire socială, ordinea şi liniştea publică. In colaborare cu Casa prieteniei româno-sovietice va fi organizat miercuri, 4 octombrie, la ora 18, un simpozion. Tema este servită de aniversarea a 15 ani de cînd U.R.S.S. a lansat primul satelit artificial al Pămîntului. Vor lua cuvîntul Mihai Müller şi Gheorghe Topan, lector univ. Vor urma în continuare filme documentare. Tot miercuri, la ora 18, vizitatorilor sălii de lectură le va fi prezentat volumul lui Tudor Ştefănescu „Fii ai marelui curaj“. Prezentarea va fi făcută de Emil Sînpăleanu, profesor. In ciclul de acţiuni „Corectitudine, principialitate, atitudine socialistă la locul de muncă, în societate, în familie“ va avea loc joi un simpozion la are vor participa tineri muncitori, elevi ai şcolilor profesionale din Tg.Mureş. Discuţiile se vor purta în jurul temei „Munca — titlu de nobleţe pentru tînăra generaţie a României socialiste“. Pentru membrii birourilor grupelor sindicale din întreprinderi tîrgumureşene va fi ţinută vineri, 6 octombrie, la ora 15 conferinţa „Grupa sindicală — cadru optim de formare şi dezvoltare a atitudinii înaintate faţă de muncă şi avutul obştesc“. Aniversării proclamării Republicii Democrate Germane îi va fi închinată o seară de filme documentare sîmbătă, 7 octombrie, la ora 18, în sala nr. 3 (etajul II). „Cel mai bun povestitor“ este titlul concursului la care vor participa duminică, 9 octombrie, pionierii şi şcolarii Liceului „Bolyai“. Concursul, obiectul căruia îl constituie poveştile lui Ion Creangă şi Benedek Elek, va fi condus de învăţătoarele Ileana Căliman şi Paraschiva Virgina. Pe şantierul de locuinţe din Sighişoara 1 1 vi ? (Urmare din pag. 1) — Blocul ANI trebuia predat la 5 septembrie, conform contractului. Constructorul a cerut amînarea termenului pînă la 30 septembrie a.c. Dar, după cum vă puteţi da seama, nici acest termen nu va fi respectat. Ce să le spunem locatarilor pentru a amina a doua oară recepţia preliminară? Intr-adevăr, nici printr-un miracol blocul nu va putea fi terminat la data de 30 septembrie, din moment ce se lucrează încă la tencuieli exterioare, parchetul nu este montat peste tot, mai este mult de lucrat la instalaţiile sanitare, electrice (unde s-a constatat şi o eroare de proiectare) etc. De altfel, chiar maistrul constructor şi alţi muncitori ne-au „asigurat“ că numai în jurul zilei de 15 octombrie vor fi terminate lucrările. Motivările curg cu duiumul: lipsă de materiale şi braţe de muncă, timp nefavorabil etc. Desigur, acestea sînt greutăţi reale, dar care nu justifică slaba organizare a activităţii pe şantier. Chiar şi pentru un neiniţiat aspectul general al şantierului pare ca ceva întors cu susul în jos, şocînd, lipsa unei ordini fireşti, spiritul gospodăresc. — Constructorul avea datoria să execute cu prioritate drumurile de acces din fondul de organizare de șantier — ne spune dirigintele de șantier. Nu s-a făcut nimic. Lipseşte o magazie de materiale pe șantier, din care cauză materialele sînt aruncate la voia întîmplării. Şi priviţi în ce situaţie ajung după cîteva zile. Privim cu uimire. Roţile autocamioanelor se înfundă pînă la diferenţial în noroi; oamenii abia îşi trag cişmele de cauciuc din clisa lipicioasă. Peste tot îngropate în noroi: cărămizi, blocuri ceramice, fier beton, elemenţi de calorifer, fîşii prefabricate, material lemnos — puse aici parcă de mîna cuiva tocmai pentru a se degrada şi pierde. O macara „Pionier“ zace de 10 zile răsturnată într-o rină, aproape acoperită de noroi. Iată prezentată telegrafic, împreună cu imaginile alăturate, situaţia de pe acest şantier. O aducem mai ales la cunoştinţa conducerii Trustului de construcţii-montaj din Tg.-Mureş, căreia îi supunem şi dorinţa noastră de a evalua pagubele care se produc pe acest şantier din cauza depozitării şi manipulării necorespunzătoare a materialelor. Şi, în plus, am dori să aflăm (şi să dăm publicităţii) cheltuielile materiale şi manopera celor 10 salariaţi, în medie, care de peste 7 luni lucrează la remedierea defecţiunilor constatate la blocurile date în folosinţă în lunile ianuarie şi februarie, a. c.? Alt aspect de pe șantierul din Sighișoara. Gînduri în prag de an universitar (Urmare din pag 1) absolventul unei şcoli să poată face faţă într-un timp relativ scurt unor sarcini diverse şi multiple în ramura de activitate pentru care s-a specializat. Constructorul socialismului şi comunismului trebuie să fie receptiv la tot ceea ce este nou şi ne propulsează în viitor; el trebuie să depună toate eforturile pentru dezvoltarea şi înflorirea în continuare a societăţii. Am vrea ca în actualul an universitar (cît şi în anii universitari care urmează) să creştem , astfel de profesori, pedagogi propovăduitori ai culturii şi ai ştiinţei, ai învăţăturii marxist-leniniste despre lume şi viaţă, ai politicii interne şi externe a Partidului Comunist Român, profesori care să îmbine cunoştinţele teoretice cu experienţa dobîndită în practică, cu scopul de a îndeplini cu cinste sarcinile primite, fie în mediul rural, fie la oraş. ÎNTREBARE: In ce măsură institutul pe care-1 conduceţi este pregătit pentru îndeplinirea acestei importante misiuni? RĂSPUNS: In institutul nostru sunt asigurate toate condiţiile pentru atingerea acestui scop. Pregătirea şi elanul creator al cadrelor didactice, precum şi baza materială tot mai dezvoltată a muncii instructiv-educative, ne asigură condiţiileoptime pe care partidul le pune la îndemîna învăţămîntului superior pedagogic, pentru creşterea ln spiritul contemporaneităţii a viitorilor profesori. Este scopul pe care îl slujesc toate instrucţiunile primite de la forurile noastre centrale în direcţia îmbunătăţirii profilului unor facultăţi sau secţii, pentru a face ca acestea să corespundă întru totul necesităţilor reale ale învăţămîntului de cultură generală. Ţin să subliniez mai ales faptul că practica pedagogică efectuată de studenţi dobîndeşte o tot mai pronunţată pondere în învăţămîntul nostru, ceea ce oferă posibilităţi maxime de îmbinare a cunoştinţelor teoretice cu aplicarea acestora în practică. ÎNTREBARE: Ce noutăţi va aduce anul universitar 1972—’73? RĂSPUNS: Socot demn de relevat faptul că profilul institutului nostru se lărgeşte începînd din aicest an cu două secţii nou înfiinţate, vizînd tocmai creşterea unor cadre care să conducă în bune condiţiuni practica de producţie. Este vorba despre secţia de fizică şi cunoştinţe tehnico-productive pe de o parte şi despre cea de chimie şi cunoştinţe tehnico-productive pe de altă parte. Planul de învăţămînt al acestor secţii coincide întru totul cu sarcinile pe care Conferinţa Naţională a P.C.R. le pune în faţa şcolii de cultură generală unde vor profesa absolvenţii institutului nostru, şi anume, ca aceasta să facă posibilă angajarea în procesul de producţie a tinerilor absolvenţi care după terminarea celor 10 clase nu-şi continuă studiile. Planurile de învăţămînt ale noilor facultăţi prevăd discipline care pe drept cuvînt pot fi calificate moderne. Pe lîngă audierea cursurilor absolut necesare pregătirii profesionale — mă refer în special la chimie şi fizică — studenţii vor putea beneficia de o instruire tehnică adecvată, incluzînd disciplinele cele mai moderne, ca: matematică , informatică; teorie şi aplicaţii practice de electronică-radiotehnică; fizică atomică şi nucleară; automatizare; studiul maşinilor electronice de calcul; fizică teoretică; prelucrarea lemnului şi metodologia ei; rezistenţa şi prelucrarea metalelor; tehnologia şi prelucrarea sticlei; utilizarea materialelor sintetice; desen tehnic şi altele. Sarcinile care ne stau în faţă sunt departe de a fi uşoare, dar ele pot fi îndeplinite fără îndoială, cu sîrguinţă şi perseverenţă. Acest deziderat este pe deplin realizabil, o dovedeşte exemplul miilor de absolvenţi ai institutului nostru, care prin activitatea luide zi cu zi stau mărturie faptului că sunt profund ataşaţi cauzei ştiinţei, culturii, tehnicii, producţiei, cauzei întregului nostru popor. Radio Tg.-Mures LUNI, 2 OCTOMBRIE în limba română: 6,30—7: Muzică distractivă. Dialog pe teme cetăţeneşti. Muzică. 16,30—18: Cronica de luni. Muzică de dans. Carnet săptămînal. Muzică populară. Sport. Fragmente din operete. în limba maghiară: 6—6,30: Calendar. Oameni de azi. Muzică populară. 18—19,30: Cronica de luni. Poşta muzicală. Pe adresa slujitorilor catedrei. Romanţe şi ceardaşuri. Sport. MARŢI, 3 OCTOMBRIE In limba română: 6,30^7: Calendar: 100 de ani de la înfiinţarea Asociaţiei generale a lucrătorilor din România. Emisiune pentru sate. Muzică populară. 16,30—18: Ştiri. Romanţe. Reflecţii pe teme economice. Cîntece. Revistă radio de cultură artă. Cîntă orchestra simfonică a Filarmonicii din Tg.-Mureş. In limba maghiară: 6—6,30: File de istorie: 50 de ani de la Congresul al II-lea al P.C.R.. Muzică. Cronică industrială. Muzică uşoară. 18—19.30. Ştiri. Selecţiuni din operete. România pe meridianele globului. Muzică instrumentală. Trei reporteri în trei judeţe. ■PSS Cinema DUMINICA, 1 OCTOMBRIE TG.-MUREŞ - Select: Lupul negru. Arta: Ferma din Arizona. (ambele serii — orele 10, 14, 17, 20). Progresul: Jocul cu moartea. Tineretului: Hei, pustiuie. Flacăra: Femei în ofsaid. SIGHIŞOARA — Lumina: Mary Poppins (ambele serii). Tîrnava: Romanticii. LUDUȘ — Flacăra: Locotenentul Bullitt. IERNUT — Lumina: Decolarea. SÂRMAȘU — Popular: Steaua Sudului. REGHIN — Patria: 20.000 leghe sub mări. Victoria: Livada din stepă TlRNAVENI — Melodia: Trenul. SOVATA — Doina: Osceola. SINGEORGIU DE PĂDURE - Popular: Evocări. FlNTÎNELE — Patria: Două bilete la matineu. MIERCUREA NIRAJULUI — Nirajul: Crăciun cu Elisabeta. LUNI, 2 OCTOMBRIE TG.-MUREŞ — Select: Femei în ofsaid. Arta: Ferma din Arizona (ambele serii — la orele: 10, 14, 17, 20). Progresul: Un adevăr pe jumătate. Tineretului: Haiducii lui Șaptecai. Flacăra: Jocul cu moartea (ambele serii). SIGHIŞOARA — Lumina: Evadare din planeta maimuţelor. LUDUŞ — Flacăra: Patricia şi muzica. IERNUT — Lumina: Decolarea. SARMAŞU — Popular: Locotenentul Bullitt. REGHIN — Patria: Incidentul. TIRNAVENI— Melodia: Desculţ în parc. SOVATA — Doina: Waterloo (ambele serii). SINGEORGIU DE PĂDURE —Popular: Saltul. FlNTÎNELE — Patria: Silvia. MIERCUREA NIRAJULUI — Nirajul: Oliver (ambele serii). Teatru TEATRUL DE PĂPUŞI, secţia română (duminică, orele 11 şi 16): Harap Alb. Concert FILARMONICA DE STAT Tg.Mureş (sala mare a Palatului culturii, luni, ora 20). Concert de deschidere a stagiunii. Dirijor: Szalmán Lóránt. Televiziune DUMINICA, 1 OCTOMBRIE .8.11 — Gimnastică pentru toţi. 8.30 — Cravatele roşii. 10,00.— Viaţa satului. 11.10 — Mari muzicieni la Bucureşti. André Jolivet şi Aaron Copland; 12,00 — De strajă patriei; 12,30 — Emisiune în limba maghiară; 14,00 — 360 de grade. Din cuprins: 14,10 — Hochei pe gheaţă: Cehoslovacia— Canada; 17,15 — Parada modei de toamnă—iarnă; 17,35 — „Casca de aur“ — concurs internaţional Dirt-Track; 18,30 — Film serial pentru tineret: Civilul; 18,55 — Vetre folclorice. Azi, în comuna Flămînzi — Botoșani; 19,20 — 1.001 de seri; 19,30 — Telejurnal. In cinstea aniversării Republicii — cronica marii întreceri; 20,05 — Muzică populară; 20,15 — Film artistic: Secretul de la Santa Vittoria; 22,30 — Pekin în sărbătoare; 22,50 — Telejurnal, duminica sportivă. LUNI, 2 OCTOMBRIE 17,45 — Curs de limba franceză; 18,00 — Căminul; 18,40 — Scena. Emisiune de actualitate și critică teatrală; 19,00 — Săptâmîna în imagini; 19,20 — 1.001 de seri; 19,30 — Telejurnal. In cinstea aniversării Republicii — cronica marii întreceri; 20,15 — Formaţii muzicale studenţeşti; 20,30 — Roman-foileton: Contele de Monte Cristo (după romanul cu acelaşi nume de Alexandre Dumas); 21,05 — Reflector; 21,20 — Film TV: Peştera Vîntului; 21,40 — Să înţelegem muzica; 22,30 — 24 de ore. Contraste în lumea capitalului.