Steaua Roşie, iunie 1973 (Anul 24, nr. 128-153)

1973-06-01 / nr. 128

rvtBTNA 5 sTEXcfS EDSÎS 1 iunie internaţională a copilului Potrivit unui obicei ce şi-a înstăpinit frumuseţea pe toate meridianele planetei, cind sărbătoreşti pe cineva îi aduci flori. La 1 iunie, de Ziua internaţională a copilului, omenirea omagiază existenţa sa de miine, cele mai luminoase flori ale sale de azi — copiii. Minunea nu sălăşluieşte însă atît în darurile cu care bucurăm inimile celor mici, cit în imensa cantitate de responsabilitate şi grijă ce se oglindeşte în ochii celor mari. O generaţie rămîne in istorie datorită edificiilor pe care a fost în stare să le construiască pentru viitorime. Credincios politicii sale, Partidul Comunist Român clădeşte cu tenacitate, cu dragoste de părinte coordonatele vieţii de miine. Grija aceasta plină de răspundere se împlineşte atît în crearea condiţiilor materiale şi sociale care să asigure celor mici un leagăn fericit al anilor de aur, cit şi in luarea celor mai eficiente măsuri pentru ca oamenii ce vor construi societatea de miine să aibă o instrucţie şi o educaţie la înălţimea sarcinilor şi a perioadei istorice pe care o vor trăi. Un uriaş efort, în continuă creştere, al partidului şi statului, antrenind practic întregul popor, care are ca scop să dăruiască anual 365 de zile fericite copiilor noştri. Li se construiesc mereu mai multe eteje, mai multe grădiniţe, mai multe şcoli; li se dăruiesc cărţi mai frumoase, li se oferă spectacole mai interesante. Slujitorii reţelei medicale îşi dau osteneala să le păstreze şi să le întărească sănătatea. Dar cite altele nu face pentru ei generoasa noastră societate, de la prima suflare mai departe pe drumul lung al creşterii şi împlinirilor! De aceea, cînd îi învăţăm pe copii graiul cu rădăcini străvechi in istoria generaţiilor de pe acest pămînt românesc, printre cuvintele de cea mai adincă semnificaţie se cuvine să se afle şi acelea ale recunoştinţei, căci bucuriile copilăriei, răsfrângerea lor asupra părinţilor, toate trec, firesc, prin recunoştinţa datorată poporului şi cirinuitorilor săi. In ziua întâi de Cireşar este sărbătoarea copiilor noştri. Le oferim buchete de flori, le oferim — pentru a cita oară! —dragostea noastră. La ele mai adăugăm o floare, poate cea mai preţioasă: conştiinţa răspunderii a ceea ce vor însemna miine pentru destinele patriei purtătorii gingașelor zburdălnicii de astăzi. (Desentie PORZSOLT BORBÁLA) Manifestări prilejuite de Ziua internaţională a copilului Cu ocazia zilei de 1 iunie, Ziua internaţională a copilului, în municipiul Tg.-Mureş vor avea loc următoarele manifestări: 1 iunie, ora 16:00. In Piaţa Trandafirilor se va desfăşura tradiţionalul concurs de desene pe asfalt, la care participă pionierii si şcolarii claselor I—IV. Ora 17,00. In Piaţa Trandafirilor va avea loc concursul de biciclete, triciclete, trotinete si patine pe rotile, la care participă copiii preşcolari si elevii claselor I—IV din toate şcolile si grădiniţele municipiului. Ora 17,30. Pe Bulevardul 1 Mai se va desfăşura un program cultural-artistic, prezentat de copiii preşcolari. Şcolile vor mobiliza cu mai mulţi participanţi la aceste acţiuni. Acţiunile sunt organizate de către Consiliul municipal al Organizaţiei pionierilor. Comitetuljudeţean pentru educaţie fizică şi sport şi Consiliul municipal. Invităm pe această cale părinţii, copiii de toate vîrstele, să participe la manifestările organizate cu acest prilej. Anchetă socială APĂRAREA AVUTULUI OBŞTESC —o îndatorire de cinste a tuturor! Răsfoim cîteva dosare penale. Berecki Károly, Mureşan Crişan, Hajnal Tiberiu, foşti angajaţi ai U.R.A. Tg.-Mureş au însuşit din avutul unităţii bonuri de benzină in valoare de circa 550.000 de lei, fapt pentru care au fost condamnaţi la 19, 18 respectiv 13 ani închisoare. Ei au avut şi complici (9 la număr) dintre gestionarii staţiilor de benzină, care au cumpărat bonurile şi le-au vindut, pentru care fapte au primit condamnări între 18 ani. Iată şi un alt caz. Inculpatul Simon Ioan, revizor la O.C.L. Mixt Tîrnăveni, a emis, timp de ani de zile, în mod intenţionat, verificarea temeinică a gestiunii unei gestionare dintr-o tutungerie (Benyovszki Rozalia), care a delapidat 64.000 de lei. Gestionara a fost condamnată la 7 ani şi jumătate închisoare iar fostul revizor la doi ani, pentru favorizare. Kászoni Sándor, achizitor la cooperativa de consum din Fîntînele, care se ocupa cu procurarea şi plasarea rogojinilor, a fost condamnat la cinci ani, pentru delapidarea sumei de 37.000 de lei, aflaţi în gestiunea lui. Birău .Ştefan, şeful serviciului aprovizionare de la I.P.U.L.F. Oradea, pentru a emite note de comandă pentru rogojini, a pretins şi a primit de la Kászoni 14.000 de lei. Acum şi el şi-a primit pedeapsa pentru luare de mită. — După părerea mea — ne declară preşedintele Tribunalului judeţean Mureş, Tőkés Iosif — este necesar ca prin toate mijloacele, atît cele privind activitatea de natură penală, cît şi civilă, să se ia toate măsurile pentru apărarea şi pentru asigurarea dezvoltării avutului obştesc. O importanţă deosebită au mijloacele de prevenire, care trebuie să fie folosite de toti cetăţenii tării, în primul rînd de conducătorii unităţilor socialiste, precum si de judecători si procurori — şi în general dejurişti — care pe lîngă judecarea unor cauze concrete au sarcina de a milita cu perseverentă în vederea asigurării apărării proprietăţii socialiste, în condiţiile cele mai bune. In mod curent, judecătorii şi procurorii verifică activitatea comisiilor de judecată, discută cu membrii acestora, îi instruiesc, îi lămuresc. într-un cuvînt fac tot posibilul pentru ca aceste organe să asigure în mod corespunzător apărarea averii unităţilor respective, în vederea formării unei opinii publice favorabile, majoritatea proceselor penale privind avutul obştesc se judecă la fata locului, in prezenta oamenilor muncii, care sunt si proprietari ai avuţiei nationale, lezaţi în mod direct prin comiterea diferitelor sustrageri din avutul obstesc. Tot în vederea formării unui curent de opinie sănătos, judecătorii si procurorii prelucrează in mod sistematic dispoziţiile legale care reglementează apărarea avutului obstesc, în şedinţe sindicale, în adunări organizate atît în mediul urban, cît şi la sate. Ca o expresie a importanţei apărării avutului obştesc, legislaţia noastră penală prevede sancţiuni severe pentru toţi cei care prin diferite sustrageri, abuzuri sau neglijenţe cauzează prejudicii avutului obştesc. Instanţele judecătoreşti au sarcina de a aplica consecvent şi ferm aceste dispoziţii legale. Legislaţia noastră penală prevede dispoziţii severe şi pentru sancţionarea persoanelor care, sfidînd munca încearcă prin speculă, acte de comerţ fără autorizaţie, sau alte maşinaţiuni, să realizeze venituri ilicite. Aş vrea să mai subliniez că noul Cod al muncii prevede pentru prima oară în mod expres că, începînd de la vîrsta de 16 ani, fiecare persoană aptă de muncă şi care nu urmează cursurile unei şcoli, este datoare să desfăşoare, pînă la vîrsta de pensionare, o muncă utilă societăţii, care să-i asigure mijloacele de existenţă şi de dezvoltare spirituală. Oricare om conştient înţelege că fără muncă nu se poate trăi. Cei care nu înţeleg sau nu sunt dispuşi să înţeleagă acest înalt principiu moral, cei care vor să trăiască pe spinarea societăţii, merită să suporte rigorile legii. ★ Evident, apărarea avutului obştesc are şi alte aspecte. Referindu-se la eforturile deosebite pe care le face statul pentru înzestrarea unităţilor medico-saniare, dr. Alexandru Deac, directorul Spitalului teritorial din Tîrnăveni, a opinat! — In unităţile noastre, grija fată de avutul obstesc a fost si este privită cu toată seriozitatea, atît de conducere, cît si de personalul medico-sanitar. In aceeaşi ordine de idei, s-a făcut o estimare economică a aparaturii si instrumentarului, recurgîndu-se, pe toate căile, la o exploatare judicioasă, întreținere permanentă, aprovizionare tehnico-materială curentă. Am avut însă în vedere să nu ne creăm nici stocuri inutile și să nu permitem nici ca aparatele să zacă în depozite. De pildă, instrumentarul chirurgical comandat în cursul anului si nefolosit s-a repartizat unităţilor deficitare (circumscripţiilor urbane si rurale). La fel s-a procedat si în cazul aparaturii stomatologice. Cel mai important lucru este, după părerea mea, intransigenta, luarea de măsuri imediate împotriva abuzurilor si abaterilor, cu recuperări materiale, care au si un important rol educativ, alături de reîntregirea avutului obstesc. As vrea să mă refer la sprijinul acordat de stat pentru asigurarea condiţiilor de locuit, pentru dezvoltarea si modernizarea fondului existent — ne spune Bach Loránd, şeful biroului locativ din întreprinderea judeţeană de gospodărie comunală şi locativă. Numai la Tg.Mureş, pentru întreţinerea locuinţelor, în 1972 s-au cheltuit peste 5 milioane lei. In general ,locatarii îngrijesc fondul de locuinţe, executînd lucrările interioare care cad în sarcina lor. Dar sunt şi locatari care provoacă pagube intenţionate sau din neglijenţă avutului obştesc, prin distrugerea izolaţiei acoperişurilor, degradarea instalaţiilor comune, nefolosirea corectă a ascensoarelor, prin efectuarea unor modificări, fără aprobare si forme legale, chiar si în blocurile noi de locuinţe, prin inundarea apartamentelor din cauza nesupravegherii robinetelor etc., etc. In afară de locatarii iresponsabili, o parte din fondul locativ e neglijat si chiar distrus, în unele cazuri, de unităţile comerciale care folosesc aceste spatii (De pildă, în curtea imobilului din str. Petöfi nr. 2 — declarat monument de arhitectură — functionînd un depozit de vinuri, poarta a fost ruptă de autovehicule si e o dezordine cumplită). Unele blocuri au un aspect neîngrijit. Se fură globurile de la lămpi, întrerupătoarele din casele scărilor (str. Libertăţii nr. 111), nu se face ordine şi curăţenie (blocurile B, C, D din strada Lungă nr 86 etc). Ar fi de dorit să se creeze un puternic curent de opinie împotriva acelora care nu înţeleg încă nici acum că avutul obştesc ne aparţine nouă, tuturor, iar apărarea lui e o îndatorire cetăţenească sacră.h — Cei care dijmuiesc avutul obştesc — este de părere utecistul Gheorghe Petean, frezor-prelucări mecanice la întreprinderea de utilaje pentru industria uşoară, este normal că trebuie pedepsiţi. Cred insă că trebuie acordată o mai mare atenţie educaţiei moral-cetăţeneşti a oamenilor muncii. La noi, se obişnuieşte ca muncitorii mai tineri care nu-şi dau seama de importanţa apărării avutului obştesc să fie lămuriţi, să înţeleagă că este vorba, de fapt, despre bunul nostru comun, al întregului popor, în adunările U.T.C. şi chiar în cadrul secţiei noastre, se obişnuieşte să se dezbată diferite aspecte ale acestei probleme, combătîndu-se cu vigoare mentalitatea egoistă, individualistă, potrivit căreia „dacă nu-i al meu, n-am grijă de el“. Părerea mea este că asemenea probleme vor trebui discutate şi mai frecvent, atît în şedinţe, cît şi colegial, ca intre prieteni, să înţelegem cu toţii că apărînd avutul obştesc, apărăm propriul nostru avut, contribuind la înfăptuirea măreţului program de ridicare necontenită a bunăstării întregului popor ȘTEFAN IZSÁK Comitetul de părinţi al creşei nr. III din str. Lungă nr. 86 din Tg.Mureş, în colaborare cu comitetul de sprijin, a pregătit o mare surpriză copiilor. Au fost cumpărate jucării în valoare de 900 de lei. E de menţionat şi preţioasa contribuţie pe care a adus-o blocul alimentar al direcţiunii Spitalului clinic nr. 1, care a donat cresei dulciuri asortate, din care, cu ajutorul activistelor voluntare ale comitetului de sprijin, s-au pregătit pachete bogate pentru copii. 1 — 20 iunie 99Ulele cărţii pentru copii Astăzi începe o importantă manifestare de propagandă a cărţii „Zilele cărţii pentru copii“ care constituie o continuare de acest gen a Anului Internaţional al Cărţii şi o realizare a recomandărilor făcute de cea de a XVII-a Conferinţă generală a UNESCO din 1972. Manifestarea, organizată de Centrala Cărţii, Consiliul Naţional al Organizaţiei Pionierilor şi Editura Ion Creangă, îşi propune în acest an următoarele obiective: organizarea unor acţiuni de propagandă menite să stimuleze interesul copiilor şi pionierilor pentru carte, cit şi deprinderea de a-şi forma biblioteci personale; creşterea numărului de cititori din rîndul copiilor; stimularea la copii şi la pionierii mai mari a spiritului critic faţă de conţinutul şi realizarea artistică a cărţii citite; stimularea spiritului creator al copiilor pentru promovarea tinerelor talente literare; antrenarea pionierilor în acţiunile obşteşti de difuzare a cărţii de la oraşe şi sate. Sub egida Comitetului judeţean de cultură şi educaţie socialistă, Centrul de librării din Tg.-Mureş, în colaborare cu Consiliul judeţean Mureş al Organizaţiei Pionierilor şi alte organizaţii de masă se vor desfăşura, în perioada „Zilelor cărţii pentru copii“, o serie de manifestări interesante, cu un bogat conţinut educativ. In toate unităţile de pionieri va fi popularizată manifestarea „Zilele cărţii pentru copii“ şi vor fi organizate activităţi specifice: recitaluri de poezie, seri literare, medalioane literare din literatura pentru copii. în colaborare cu secţia de copii a Bibliotecii municipale din Tg.-Mureş se va amenaja o expoziţie de carte pentru copii. în fiecare duminică înainte de masă, aici vor fi organizate dimineţi de basm, recitaluri de poezie, concursuri pe teme literare; scriitorii Mircea Micu şi Gagyi László se vor întîlni cu copiii. Librăriile vor amenaja vitrine speciale, popularizînd manifestarea, iar în interiorul fiecărei librării se va amenaja cite un colţ-expoziţie de cărţi şi alte articole pentru copii. Cu ocazia încheierii anului şcolar se vor organiza standuri cu vînzare, vizite ale elevilor în librării. Pentru popularizarea acţiunii vor fi difuzate liste de cărţi, cataloage, pliante, semne de carte etc., în total 5.000 de exemplare de materiale documentare. Astăzi, 1 iunie, în municipiul Tg.-Mureş are loc un concurs de desene pe asfalt şi construcţii de plastilină, cu tema „Eroi şi imagini de neuitat din cărţile citite“. In ziua de 3 iunie, la Tîrnăveni, va avea loc un concurs de desene pe asfalt. In comunele judeţului vor avea loc concursuri de compuneri. In ziua de 17 iunie, cu ocazia „Zilei pionierilor“ vor avea loc în unităţile din judeţ carnavaluri pe diferite teme, precum şi „Carnavalul cărţii“. Numeroase acţiuni specifice manifestării vor fi organizate pentru pionieri la bibliotecile comunale şi orăşeneşti din întreg judeţul. CE ARATA CATALOAGELE ? ACESTE ZILE ? Nu peste mult timp, mai precis la 15 iunie, ultimul sunet de clopoţel va anunţa vacanţa de vară, ceea ce determină conducerile şcolilor, întregul corp profesoral, să se gândească cu toată seriozitatea la încheierea în cele mai bune condiţii a actualului an școlar. Perioada care a rămas trebuie afectată în întregime recapitulării finale, cu care prilej cadrele didactice vor insista asupra capitolelor și lecţiilor mai importante, legate în special de pregătirea pentru activitatea productivă a elevilor. Este evident deci că pentru acest capitol din viaţa şcolii, cu implicaţii directe în sedimentarea şi fixarea întregului bagaj de cunoştinţe predate de-a lungul anului şcolar, cadrele didactice au avut datoria să se pregătească cu cea mai mare seriozitate, să-şi întocmească planuri de lecţii bine gîndite şi mai cu seamă să se fi preocupat ca întregul ansamblu de cunoştinţe al elevilor să fie oglindit în cît mai multe note în catalog. Cu toate acestea, situaţia întîlnită în cîteva şcoli din judeţ ne determină să credem că în activitatea unor, profesori, directori de şcoli există multă nepăsare şi că nu s-a acordat atenţia cuvenită încheierii în bune condiţii a anului şcolar. La Şcoala generală din comuna Brincoveneşti catalogul clasei a VIII-a, clasă aflată în prag de absolvire, arată lamentabil prin lipsa de note la unele obiecte de bază, cum sunt matematica, fizica şi chimia. Iată cîteva exemple: la matematică, din totalul de 26 de elevi, 18 apar cu o singură notă, ceilalţi avînd cite două, iar la chimie 22 de elevi sunt în aceeaşi situaţie. Dacă ţinem seama că la ambele obiecte o notă rezultă din lucrarea de control curentă înseamnă că abia 8 elevi şi respectiv 4 elevi au fost notaţi prin verificarea orală a cunoştinţelor. La fizică situaţia este si mai critică, întrucît profesorul nici măcar nu s-a obosit să dea vreo lucrare curentă de control şi apar 17 elevi fără nici o notă. în comuna Vătava situaţia este şi mai rea, din păcate, tot la cîteceva obiecte de bază: limba română şi matematică. Iată situaţia pe clase: Clasa a VI-a, la limba română, din totalul de 34 de elevi, 23 de elevi au cite o notă, iar ceilalţi nici una, iar la matematică doar 4 elevi au cite o singură notă. Clasa a VII-a, din 32 de elevi, 13 sunt fără notă la limba română. Clasa a VIII-a, din 34 de elevi, la matematică 26 au o singură notă, 1 elev are 2 note, restul de 7 nici una. Ia limba română situația este aproape identică: 2 elevi au cite 2 note, iar restul de 32, cîte o notă. La ambele materii a fost dată însă cîte olucrare curentă de control, astfel ca numărul notelor rezultate la verificarea orală a cunoştinţelor este infim: o notă la matematică si 2 la limba română! In clasa a IX-a, la obiectul matematică, din 16 elevi doar 6 au notă. O situaţie de-a dreptul incredibilă! Pe bună dreptate îti pui întrebarea ce au făcut profesorul Wellmann Richard din Brincovenesti, Ioana Iliută — limba română — si Ilie Gherman — matematică — din Vătava, în timpul întregului trimestru? Ce au făcut directorii acestor scoli, Bende Iosif si respectiv Alexandru Toma? Au verificat ei oare starea cataloagelor, modul cum se lucrează la catedră? Concluzia ce se impune de la sine este doar una singură și anume că procesul instructiv-educativ ce se desfășoară în aceste scoli este într-o stare alarmantă și că Inspectoratul școlar judetean are datoria să ia cît mai urgente măsuri de remediere. ION CIURDARU n întîmpinarea sezonului călduros Siropurile aromatice din fructe cultivate şi extractele din fructe de pădure şi plante medicinale din flora spontană — reunite într-o lungă şi complexă formulă chimică — dau plăcuţele şi reconfortantele băuturi răcoritoare. Iar în întîmpinarea anotimpului călduros, a zilelor de caniculă, lucrătorii întreprinderii „Prodcomplex“ din Tîrgu Mureş au realizat o aşteptată premieră industrială: punerea in funcţiune a unei mari şi moderne linii tehnologice pentru prepararea şi îmbutelierea, intr-un singur an, a circa 35 de milioane de sticle cu preţiosul lichid. La noua secţie de specialitate, benzile transportoare aduc, prin faţa instalaţiilor automate de spălare, iar apoi a acelor de umplere şi încărcare din fiecare minut, cîteva sute de sticle cu „Bem-Bem“, „Fructe“ şi „Turist“. In compoziţia lor, sucuri de lămîi, portocale, mere şi morcovi, qu. 1 şi qu. 2, zahăr ars şi cofeină, vin roşu dezalcoolizat, sucuri din fructe de pădure: afine, zmeură, mure, fragi... Şi, în curînd, un nou produs. In laboratoare a fost întocmită reţeta unui nou sortiment de băutură răcoritoare: „Corsso“, gust aromat, plăcut, puternic acidulată, cu parfumul fructelor. ION VULCAN Sărbătoarea portului popular la Ruşii Munţi Duminică, locuitorii comunei Ruşii Munţi vor îmbrăca haine de sărbătoare pentru a se întîlni, cu mic cu mare, la „Sărbătoarea portului popular“, manifestare devenită tradiţională şi care îşi propune să reliefeze şi cu acest prilej frumuseţea neasemuită a costumelor populare, a cusăturilor drin această bogată zonă etnografică a judeţului nostru. Ca şi la celelalte ediţii vor veni, în frumoasele lor costume, lucrate cu migală şi măiestrie, specifice comunei lor, locuitori din Gurghiu şi Ibăneşti, din Idicel şi Vătava, din Lueriu şi din alte comune învecinate, unde arta populară are vechi tradiţii şi care în zilele noastre cunoaşte o nouă dimensiune, situindu-se la cel mai înalt nivel. Cu acest prilej va avea loc parada portului popular, în cadrul căreia va fi premiat cel mai autentic costum popular, precum şi un program artistic susţinut de cîteva cunoscute formaţii artistice din judeţ: dansatorii din Filea şi din Ruşii Munţi, grupurile vocale din Deda şi Răstoliţa. Ansamblul „Doina Tîrnavelor“ al Casei de cultură din Sighişoara, formaţia de dans maghiar a Casei de cultură din Reghin și altele. mmm De la Casa corpului didactic • Sîmbătă, 2 iunie, ora 11, la Casa corpului didactic are loc o expunere pentru profesorii de istorie, cu tema: „Regimentul de graniţă de la Năsăud“. Expune lector univ. Ion Pop, de la Institutul pedagogic de 3 ani din Tg.-Mureş. • Tot la Casa corpului didactic, duminică 3 iunie, ora 9, au loc consultaţii la matematică pentru învăţătorii care merg la examenele de definitivat şi gradul II. • Duminică, 3 iunie, la Sărmaşu şi Sovata, se desfăşoară „Zilele cultural-metodice“. • Luni, 4 iunie, ora 18, la Casa corpului didactic are loc o dezbatere pentru toate cadrele didactice cu tema: „Republica Socialistă România — ţară în curs de dezvoltare. Programul de dezvoltare a R. S. România elaborat de Conferinţa Naţională a P.C.R.“. Conduce prof. Eugen Trîmbiţaş, secretar al Comitetului municipal al P.C.R. Tg.-Mureş. • Marţi 5 iunie, ora 11, la Casa corpului didactic, are loc o dezbatere pentru profesorii de limba şi literatura maghiară pe marginea cărţii „Raţiunea existenţei“. Conduce autorul Benkö Samu, cercetător ştiinţific la Filiala Academiei — Cluj. • Miercuri, 6 iunie, ora 17, la Şcoala generală nr. 5 din Reghin se desfăşoară o masă rotundă pentru diriginţii claselor a VIII-a, cu tema: „Cunoaşterea şi caracterizarea elevilor — condiţie esenţială pentru o justă orientare şcolară şi profesională“. Conduc profesorii Szabó Ildikó, inspector şcolar, şi Ötvös Ludovic. CINEMA VINERI, 1 IUNIE TG.-MUREŞ — Arta: Grăbiţi apusul soarelui (ambele serii — la orele 10, 14, 17, 20). Select: Ferma din Arizona (ambele serii — la orele 10, 14,30, 17,30, 20,30). Progresul: Adio, Petersburg! Tineretului: Trăind in libertate. Unirea: Cermen. SIGHIŞOARA — Lumina: Opiul şi bita. LUDUȘ — Flacăra: Binecuvintati animalele si copiii. SÂRMAŞU — Popular: Vedere de pe pod. REGHIN — Patria: Politia mulţumeşte. Victoria: Cine cîntă nu are gînduri rele TlRNAVENI — Melodia! Agentul nr. 1. SOVATA — Doina: Drumul spre vest. SlNGEORGIU DE PĂDURE — Popular: Ultimul tren din Gun Hill. FlNTÎNELE — Patria: Nu eşti singur. MIERCUREA NIRAJULUI — Nirajul: Explozia. TEATRU TEATRUL DE STAT, secţia română, ora 20: Insula. TEATRUL DE PĂPUŞI, secţia maghiară, ora 11: Fram, ursul polar. TELEVIZIUNE 9:00 — Curs de limbă rusă: 9.30 — O viaţă pentru o idee: Iuri Gagarin: 10,00 — Telex: 10,10 — Studioul artistului amator: 11,00 — Portativ ’73; 11,40 — Comici vestiti ai ecranului. Charlie Chaplin: 12,30 — Moment folcloric: 12,40 — Municipalitatea răspunde bucuresteanului: 13,00 — Telejurnal: 16,00 — Teleșcoală. Chimie, limba română; 17,30 — Curs de limbă engleză; 18,00 — Telex; 18,05 — Tragerea Goto; 18,15 — Florile copilăriei. Emisiune muzicaldistractivă; 18,45 — La volan. Emisiune pentru conducătorii auto; 19,00— Teleconferință de presă; 19,20 — 1.001 de seri; 19,30 — Telejurnal. Cincinalul înainte de termen. 1973 — an hotărîtor; 20,00 — Cîntecul săptămînii: 20,05 — Ziua copilului (reportaj); 20,15 — Artă plastică. Premiile Uniunii artiştilor plastici pe 1972; 20,30 — Film artistic. La grota normandă (producţie a studiourilor franceze): 22,05 — 24 de ore; 22:35 — Teleglob. Itinerar iranian. RADIO TG.-MUREŞ SÎMBĂTĂ, 2 IUNIE In limba română: 6,30—7: Calendar: 40 de ani de la crearea Comitetului National Antifascist. Muzică populară. Orizont economic: Planul cincinal în patru ani şi jumătate. 16,30—18: Cronica actualităţii- Doine si jocuri populare. „Cu ce eşti azi mai om decât ieri?“. Muzică ușoară. Magazin-radio. Mica publicitate VlND VOLKSWAGEN 1200, cu piese de schimb, cort 2 persoane. Cornișa 9, apart. 8. (1212) Rezultatele tragerii „LOTERIA ÎN OBIECTE“ din 23 mai1973 I. 854.746 II. 774.105 III. 54.774 IV. 04.571 33.627 V. 16.179 66.718 27.052 VI. 3.020 3.294 4.748 VII. 3.078 4.506 2.127 VIII. 251 800 IX 99