Steaua Roşie, noiembrie 1975 (Anul 27, nr. 257-282)

1975-11-01 / nr. 257

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE îndeplinirea exemplară a sarcinilor economice în centrul atenţiei organizaţiei de partid în epoca edificării societăţii Socialiste şi comuniste, a subliniat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, activitatea politico-ideologică şi de educaţie socialistă a maselor este o necesitate obiectivă, o componentă esenţială a procesului de făurire a noii societăţi. Viaţa, practica cotidiană confirmă că producătorii bunurilor materiale lucrează cu mai multă eficienţă, fructifică cu rezultate mai bune capacitatea lor creatoare în condiţiile însuşirii şi înţelegerii obiectivelor politicii partidului. In deplină cunoştinţă a acestor adevăruri, comitetul de partid al I.P.M. Sport din Reghin şi-a subordonat întreaga activitate politico-educativă şi organizatorică îndeplinirii exemplare a sarcinilor economice. La şedinţele comitetului de partid precum şi la adunările generale ale organizaţiilor de bază se dezbat cu competenţă şi spirit de răspundere probleme importante ale producţiei: realizarea sarcinilor de plan şi angajamentelor, creşterea productivităţii muncii, utilizarea la maximum a maşinilor, utilajelor şi timpului de muncă, îmbunătăţirea calităţii produselor, reducerea cheltuielilor de producţie, creşterea eficienţei economice. Comitetul de partid a pus întregul arsenal al mijloacelor muncii politice de masă în slujba îndeplinirii cu succes a sarcinilor de producţie. Popularizarea obiectivelor Congresului al XI-lea şi mobilizarea oamenilor pentru înfăptuirea lor se realizează prin formele învăţămîntului politico-ideologic, activitatea agitatorilor, agitaţia vizuală , gazete de perete, panouri, vitrine de calitate etc. ), staţia de radioamplificare, expuneri, simpozioane etc. Comitetul de partid, birourile organizaţiilor de bază manifestă exigenţă sporită faţă de activitatea profesională a comuniştilor. Se poate afirma, fără exagerare, că marea majoritate a membrilor de partid participă cu dăruire la realizarea sarcinilor economice, munca şi atitudinea lor pilduitoare constituind un stimulent pentru toţi lucrătorii întreprinderii. Dovadă elocventă a eficienţei activităţii politico-educative şi organizatorice sunt şi rezultatele în producţie: planul cincinal a fost îndeplinit înainte de termen, iar pînă la sfîrşitul anului se va realiza o producţie suplimentară în valoare de 26 milioane lei; sarcinile de export vor fi depăşite cu 1 milion lei valută; cheltuielile la 1.000 lei producţie marfă au fost diminuate; pe 9 luni, planul de beneficiu a fost realizat în proporţie de 130,9 la sută iar cel al productivităţii muncii în proporţie de 101,3 la sută; întreprinderea produce peste 200 de sortimente; în cursul unui deceniu, potenţialul productiv al întreprinderii a crescut de 5 ori, beneficiul de 10 ori, productivitatea muncii de 2,25 ori... In lumina datelor de mai sus, eficienţa activităţii politice şi organizatorice a organizaţiei de partid este cît se poate de evidentă. ALEXANDRU WEISZ Spălătoria... se „spală pe mîini“ Cu mai bine de o lună şi jumătate în urmă, la 15 septembrie a. c., L. Popovici din Tg.Mureş, strada Kossuth Lajos nr. 24, a recurs la serviciile curăţătoriei chimice a cooperaţiei meşteşugăreşti. Atunci, femeia a predat, iar unitatea de pe strada Kossuth Lajos a primit, cu bonul nr. 625, cîteva obiecte de lenjerie pentru spălat, printre care şi un cearşaf pe plapumă din damasc, de culoare roz. La termenul stabilit, comanda a fost onorată. Cearşaful însă a fost în aşa fel spălat, încît femeia nu l-a mai recunoscut. Şi, bineînţeles, nu l-a ridicat, însă a reclamat. Dar a rămas şi fără cearşaf şi fără răspuns la reclamaţie. După trei săptămîni de cînd clienta a reclamat, la 28 octombrie am trecut şi noi pragul centrului de preluare de aici. Oricît am căutat, n-am găsit răspunsul. Am găsit în schimb cearşaful. Nu-i nici roz şi nici alb. Dar e spălat. Şi spălătoria se „spală pe mîini“, motivînd — chipurile — că materialul respectiv n-ar rezista la spălat. Oricum s-ar motiva, ceea ce am văzut reprezintă o pată. Nu pe obiect, ci pe firma secţiei. P. POPȘOR NOTE Putea să-şi piardă viaţa 28 octombrie a. c. Pînă spre prînz, pe valea Mureşului ceaţa a fost densă. Conducătorii auto au circulat cu mare atenţie. Şi, totuşi, la trecerea peste calea ferată (fără barieră) din comuna Cheţani, în dimineaţa zilei amintite a avut loc un accident de circulaţie, în care tractoristul Gh. Moldovan putea să-şi piardă viaţa. Cauza? Tractoristul Gh. M. nu s-a asigurat la trecerea peste calea ferată. Norocul lui a fost că trenul abia plecase din staţia Cheţani şi avea o viteză redusă. La ciocnirea cu tractorul, acesta s-a răsturnat lingă calea ferată, iar tractoristul, de spaimă şi din uşoara lovire la cap şi-a pierdut pentru un moment cunoştinţa. In ziua respectivă, tractoriştilor de la secţia de mecanizare din Cheţani li s-a dat dispoziţie să nu treacă peste calea ferată unde s-a produs accidentul (linia e în curbă), ci pe drumul ce traversează pe sub calea ferată. Gh. M. n-a respectat indicaţia dată, şi nici nu s-a asigurat la trecerea peste calea ferată. Putea să-l coste viaţa. C. CONSTANTIN De la serviciul circulaţie Serviciul circulaţie din cadrul Inspectoratului judeţean al Ministerului de Interne ne informează că în ultimele zile, din cauza ceţii şi a nerespectării regulilor de circulaţie ce se impun în astfel de condiţii, pe teritorul judeţului au avut loc numeroase accidente, unele cu urmări deosebit de grave. Intrucît ceaţa persistă, se atrage atenţia conducătorilor auto de a manifesta prudenţă şi de a circula cu luminile aprinse, de a da şi răspunde în acelaşi timp la semnalele sonore. Se recomandă posesorilor de autovehicule proprietate personală de a evita deplasările cu autoturismele, pentru prevenirea accidentelor. Cu adîncă durere în suflet aducem la cunoştinţă că iubita noastră fiică, soră, rudă şi bună prietenă PALFI ILONA inginer agronom, în vîrstă de 27 de ani a încetat din viaţă, într-un tragic accident, la data de 31 octombrie. Inmormîntarea va avea loc în comuna Seuca, la data de 3 noiembrie, ora 14. FAMILIA ÎNDOLIATĂ La Sighişoara s-a îmbunătăţit aprovizionarea populaţiei cu produse alimentare Efectuînd o vizită în unităţile alimentare ale municipiului Sighişoara ne-am convins că şi în această localitate a judeţului aprovizionarea populaţiei cu mărfuri de larg consum se desfăşoară în condiţii satisfăcătoare, că măsurile adoptate în lumina Consfătuirii de lucru de la Comitetul Central al Partidului Comunist Român din 17 octombrie a c., a cuvîntării tovarăşului Nicolae Ceauşescu, încep să prindă viaţă. In toate magazinele alimentare, în centrele dedistribuire a pîinii şi cărnii, am constatat că la dispoziţia cumpărătorilor stă în tot timpul zilei o gamă destul de bogată şi variată de mărfuri: mezeluri, produse lactate, carne, paste făinoase, ulei, conserve de legume şi fructe, zahăr, produse zaharoase, fapt ce contribuie la o deservire ritmică şi civilizată a cumpărătorilor. Am întîlnit însă cu acest prilej şi cîteva aspecte negative care se cer grabnic înlăturate. De exemplu,în cartierele 7 Noiembrie şi Ana Ipătescu aprovizionarea cu pîine se face destul de tîrziu, în jurul orei 10 şi tot ca un fapt negativ am consemnat şi aspectul magazinului cu autoservire din cartierul Mihai Viteazul, unde mai multe rafturi stăteau goale, deşi mărfuri erau suficiente în magazie, creîndu-se astfel o impresie neplăcută, de lipsă de simţ gospodăresc. După cum ne-a informat Ştefan Foaltin, directorul I.C.L.S. mixtă Sighişoara, începînd cu data de 1 noiembrie se vor pune în aplicare o serie de măsuri menite să contribuie şi mai mult la îmbunătăţirea activităţii de aprovizionare-desfacere. Astfel, aprovizionarea cu pîine se va face pe timpul nopţii la centrele de pîine nr. 1, 2 şi 3, precum şi la magazinele alimentare nr. 1, 2 şi 8, iar cu produse de panificaţie din grupa specialităţi, încă din primele ore ale dimineţii. Intr-un naod asemănător se va proceda şi în ce priveşte carnea, acordîndu-se totodată o mare atenţie modului de prezentare a cărnii pe calităţi şi categorii de preţ. Aprovizionarea cu lapte va cunoaşte şi ea unele îmbunătăţiri, efectuîndu-se dimineaţa, încă înainte de ora deschiderii magazinului, iar produsele proaspete vor fi livrate unităţilor alimentare pînă cel mai tîrziu la ora 10. — In trimestrul IV al acestui an — ne-a arătat interlocutorul nostru — se prevăd de asemenea sporuri importante la aproape toate produsele alimentare faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut. La pîine se vor înregistra creşteri de 7,20 la sută, la făină de 41,1 la sută, la carne de 11,7 la sută, la ulei de 52,5 la sută, la zahăr de 7,7 la sută, ceea ce în mod evident va contribui la satisfacerea întregului necesar cu produse alimentare. ION CIURDARU CINEMA SIMBATA, 1 NOIEMBRIE TG.-MUREŞ — Arta: Cantemir. Progresul: Ultimul pistolar din Cross Creek. Select: Marea cursă (ambele serii). Tineretului: Nemuritorii; Colega mea vrăjitoarea. Flacăra: Muşchetarul român. Pitic: Racheta din satul veseliei; Pety şi atelierul de reparaţie. Mihaela şi ursuleţul; Scutierul. SIGHIŞOARA — Lumina: Iarba de mare. REGHIN — Patria: Orfeu în infern. Victoria: Rîul întunecat. LUDUŞ — Flacăra: Ultimele lor cuvinte. SOVATA — Doina: Visuri împlinite. Fiul mecanicului de locomotivă. SlNGEORGIU DE PADURE — Popular: Povestea viteazului János. FÎNTlNELE— Patria: Ilustrate cu flori de cîmp. MIERCUREA NIRAJULUI — Nirajul: Ochii Shivanei. SĂRMAŞU — Popular: Comedie fantastică. IERNUT — Lumina: Poliţia acuză, legea achită. TEATRU TEATRUL DE STAT, secţia română, ora 19:30, Flag Strindberg. IMPORTANT! PENTRU întreprinderea de reparaţii auto Cluj-Napoca, str. Aurel Vlaicu nr. 182, telefon 4.12.30, produce un nou tip de cart, denumit „KARO-10“, echipat cu motor MOBRA M-109, de 50 cmc, cu parametri ce se încadrează în normativele internaţionale şi cu calităţi tehnice de vehicul de concurs. Sistemul de comandă este adaptabil staturii oricărui concurent (de la copii la adulţi), direcţia cu două coloane oferă o manevrabilitate ridicată şi întregul cart este apărat de şocuri. Rezervor de benzină de 5 litri, viteză maximă 75 km pe oră, greutate 75 kg. Toate piesele sunt de producţie românească. Relaţii suplimentare la biroul tehnic al întreprinderii, telefon 4.12.30—4.27.94, interior 123. SPORTIVI, CLUBURI SPORTIVE, ŞCOLI, CASELE PIONIERILOR, ORGANIZAŢII U.T.C. ŞI A.C.R. Întreprinderea minieră Bălan cu sediul în oraşul BĂLAN, judeţul Harghita, staţia C.F.R. Izvorul Olt ÎNCADREAZĂ MUNCITORI NECALIFICAŢI PENTRU LUCRĂRI MINIERE IN SUBTERAN Se aplică cea mai înaltă reţea de retribuire din industria minieră, încadrările tarifare pentru muncitorii care lucrează în fronturile de lucru productive fiind între 2.244 lei şi 3.366 lei pe lună, în funcţie de stagiu şi calificare. De menţionat că, după perioada de acomodare, muncitorii nou încadraţi au posibilitatea să se califice în meseria de miner gr. I, prin cursuri organizate de unitate cu scoaterea din producţie, cu durata de 2 luni. Pe timpul şcolarizării se acordă o indemnizaţie echivalentă cu retribuţia medie realizată în ultimele trei luni. La încadrările tarifare se adaugă următoarele sporuri: — 15 la sută pentru munca de noapte; — 4—6 la sută pentru conducerea formaţiilor de lucru; — 8—15 la sută pentru depăşirea planului de producţie. Se asigură: — echipament de protecţie gratuit, iar cel de uzură cu 50 la sută reducere; — cazare gratuită în căminele muncitoreşti ale întreprinderii; — servirea mesei la cantină, 3 mese cu 12,50 lei. Se precizează că există posibilităţi pentru frecventarea următoarelor forme de învăţămînt de stat: şcoala generală, treapta I liceală, şcoala profesională, liceul teoretic seral, liceul industrial de zi şi seral. Cei interesaţi şi care au vîrsta între 18—45 ani vor prezenta la încadrare buletinul de identitate, actul privind situaţia militară, carnetul de muncă şi nota de lichidare dacă au mai lucrat în unităţi socialiste. Cheltuielile de transport se decontează după perfectarea încadrării. Relaţii suplimentare se primesc de la serviciul personal, retribuirea muncii, al întreprinderii miniere Bălan. TELEVIZIUNE 11,00 — O viaţă pentru o idee. Nicolae Teclu. 11,30 — Eroi îndrăgiţi de copii. 11,55 — Telecinemateca (reluare). 13,40 — Muzică uşoară. 14,00 — Telex. 14,05 — Telerama. 14,35 — Magazin sportiv. Gimnastică. Fotbal: Polonia — Italia (Campionatul european). Selecţiuni înregistrate de la Varşovia. Premiul Arcul de Triumf. Alergare internaţională de galop. 16,15 — Vîrstele peliculei. 17,15 — Caleidoscop cultural-artistic. 17,35 — Bucuroşi de oaspeţi . .. 18,25 — Club T. 19,20 — 1.001 de seri. 19,30 — Telejurnal. 20,00 — Vizita preşedintelui Nicolae Ceaușescu în Republica Portugheză. 20,30 — Teleenciclopedia. 21,10 — Film seriali Mannix. 22,00 — 24 de ore. Sport. 22,15 Magazin muzical-distractiv. LOTO Tragerea din 31 octombrie 1975. Extragerea I: 19, 29, 33, 49, 52, 36, 18, 79, 68. Fond de premii: 527.967 lei. Extragerea a II-a: 73, 81, 13, 60, 25, 47, 80, 87, 43. Fond de premii: 452.008 lei.