Steaua Roşie, februarie 1977 (Anul 29, nr. 25-48)

1977-02-01 / nr. 25

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE Bogat program sportiv de masă în cadrul asociaţiilor sportive sindicale Consiliul judeţean al sindicatelor Mureş a întocmit un vast calendar al competiţiilor sportive de masă în vederea revitalizării activităţii sportive în cadrul asociaţiilor sportive sindicale din judeţul Mureş. Acest calendar, minuţios întocmit, a fost difuzat tuturor asociaţiilor sportive din judeţ. Pe lingă altele, de o largă popularitate se bucură competiţiile pe ramuri de producţie dotate cu trofee la diferite discipline sportive, Iată cîteva dintre acestea: „Cupa ceferistului" (16 februarie), „Cupa Poligrafia", „Cupa transport auto", „Cupa textilistului", „Cupa comerţului“, „Cupa constructorul", „Cupa forestierului“, „Cupa metalurgistului", „Cupa chimistului", „Cupa energeticianului" etc. la diferite ramuri sportive ca: atletism, fotbal, volei, handbal, tenis de masă, popice, tenis de cîmp, şah etc., cu etape pe asociaţii sportive, pe localităţi şi etapa pe judeţ (finala). Un spaţiu important este rezervat noii competiţii sportive cu caracter naţional „Daciada“ pentru oamenii muncii din întreprinderi şi instituţii la următoarele ramuri sportive: atletism, baschet, box, ciclism, fotbal, haltere, handbal, judo, lupte, oină, popice, schi, şah, tenis de cîmp, tenis de masă, cros. Mai sunt prevăzute următoarele competiţii: „Crosul tineretului“, „Cupa 8 Martie“, „Cupa Consiliului municipal al sidicatelor Tg.-Mureş, concurs de regularitate şi rezistenţă cu motocicletele „Mobra“, „Crosul tinerilor muncitori“, „Cupa Eliberării" la box, lupte, haltere, volei, tir cu arcul, „Cupa Consiliului judeţean al sindicatelor Mureş" la motociclism viteză pe şosea, „Cupa 30 Decembrie“ la volei, popice, şah, tenis de masă, acţiuni cultural-sportive în aer liber. Intreceri la volei Campionatul judeţean al seniorilor: C.S.U. Tg.-Mureş — Chimica Tîrnăveni 3—1; Voinţa Tg.-Mureş — Autotransport Reghin 0—3; IMATEX — Azomureş 3—2; Cooperaţia de consum Reghin — Gaz metan Tirgu-Mureş 1—3; Dinamo — Constructorul Tg.-Mureş — amînat. Campionatul judeţean al senioarelor: Metalotehnica — Gaz metan Tg.-Mureş 3—0; I.P.M.S. Reghin — Electromureş 3—0; Azomureş — Tîrnava Sighişoara 3—2; Voinţa Tîrnăveni — Sănătatea Luduş 3—0. Campionatul judeţean al juniorilor: Şcoala sportivă II Tg.Mureş — Liceul Unirea 3—0; Liceul nr. 1 Tîrnăveni — Voinţa Tg.-Mureş 1—3; Liceul Papiu Tg.-Mureş — Liceul Sărmaşu 2—3; Campionatul judeţean al junioarelor: Liceul Unirea — Grupul şcolar construcţii 3—1; Liceul economic Tg.-Mureş — Şcoala sportivă IX Tg.-Mureş 3—0; Grupul şcolar M.I.U. Tg.-Mureş — Liceul Papiu Tg.-Mureş 0—3; Liceul agroindustrial Tg.-Mureş — Liceul pedagogic Tg.-Mureş 0—3; Liceul industrial Luduş — Liceul Sărmaşu 0—3. LUPTE. Marţi, la Tg.-Mureş, de la ora 16, se organizează etapa judeţeană a campionatului republican şcolar la lupte libere şi greco-romane. întrecerile la stilul libere vor avea loc în sala Şcolii sportive, iar cele de greco-romane în sala clubului sportiv Mureşul. „Săniuţa de argint“ In organizarea Comitetului judeţean U.T.C., cu sprijinul C.J.E.F.S. Mureş, pe valea Sălardului, într-un decor splendid de iarnă, duminică a avut loc etapa judeţeană a tradiţionalei întreceri de masă rezervată tinerilor între 14—19 ani „Săniuţa de argint“. In urma unor întreceri pasionante, în care şi-au disputat întîietatea cîştigătorii etapelor anterioare, pe primele trei locuri s-au clasat, la fete: 1. Valeria Petruşel (Şc. prof. Sighişoara); 2. Vass Eva (Liceul real Sighişoara); 3. Ana Hudac (Şc. gen. nr. 1 Sovata). Băieţi: 1. Solomon Carol (Sc. gen. nr. 1 Sovata); 2. Ovidiu Mantea (Şc. gen. nr. 2 Reghin); 3. Alexandru Rus (Liceul agroindustrial (Tg.-Mureş). BASCHET BERLIN. — I« Berlin s-a disputat cel de-al doilea meci internaţional amical de baschet dintre selecţionatele masculine ale R.D. Germane şi României. De data aceasta, baschetbaliştii români au terminat învingători cu scorul de 104—86 (64—62). In primul joc gazdele au cîştigat cu scorul de 84—83. „CUPA POLIGRAFIA" LA ŞAH In cadrul celei de-a IlI-a etape a concursului popular de şah pe echipe dotat cu „Cupa Poligrafia“, duminică, s-au înregistrat următoarele rezultate: Seria A: Azomureş — Lemnarul 6—2; Banca — Ilefor 7—1; 1. R.A. — Progresul 2—6; Electromureş I — IMATEX 2—2 (2 partide întrerupte). Seria B: Electromureş II — înfrăţirea 5—3; Conserve — Comerţul 2—6; Constructorul — Poligrafia 3—5. Seria C: C.F.R. — Prodcomplex 8—0; Automureş — Voinţa 2—6; Victoria (Asociaţia nevăzătorilor) — Gaz metan 8—0. După trei etape clasamentele se prezintă astfel: Seria A: 1. Azomureş 5 puncte; 2. Progresul 5 puncte; 3. IMATEX; 4. Banca; 5. Ilefor cu cîte 4 puncte; 6. I.R.A. 3 puncte; 7. Electromureş I 2 puncte (2); 8. Lemnarul 1 punct. Seria B: 1. Comerţul; 2. Poligrafia cu cîte 7 puncte; 3. înfrăţirea; 4. Electromureş II cu cîte 4 puncte; 5. Constructorul 3 puncte; 6. Conserve; 7. Sănătatea cu cîte 0 puncte. Seria C: 1. Voința 6 puncte (din 2 meciuri); 2. C.F.R.; 3. Victoria; 4. Automureş cu cîte 4 puncte; 5. Proiectantul O.C.O.T.; 6. Prodcomplex cu cite 3 puncte; 7. Gaz metan 1 punct. I. FAUS Campionatul republican şcolar de schi Sub îndrumarea Inspectoratului şcolar, duminică la Buciu s-a organizat campionatul republican şcolar (etapa judeţeană) de schi alpin şi fond, pentru elevi şi eleve de liceu. Timpul puţin vitreg (ceaţă şi ninsoare abundentă) nu a influenţat buna desfăşurare a competiţiei, cîştigătorii dînd dovadă de o bună pregătire fizică şi tehnică. S-au remarcat echipele din Reghin, Tg.-Mureş şi Sovata. Cîştigătorii: fond, fete, S km: 1. Chirteş Rodica (Liceul nr. 2 de industria lemnului Tg.-Mureş); 2. Ciubotan Ionica (Liceul nr. 2 Reghin); 3. Márton Éva (Şc. gen. nr. 1 Sovata); băieţi, 10 km: 1. Stanciu Mihai (Liceul nr. 1 Reghin); 2. Máté Ákos (Liceul nr. 2 Reghin); 3. Epure Dorin (Liceul nr. 1 Reghin). Probe alpine, fete: 1. Székely Réka (Liceul „Unirea“ Tîrgu-Mureş); 2. Szabó Ildikó (Liceul Bolyai Tg.Mureş); 3. Szabó Gyöngyvér (Liceul „Unirea“ Tg.-Mureş); băieţi: 1. Fodor Ferenc (Liceul „Bolyai“ Tg.-Mureş); 2. Buzdugan Spiru (Grupul şcolar M.I.U. Tg.-Mureş); 3. Réth László (Liceul „Papiu Ilarian“ Tg.-Mureş). Câştigătorii sunt calificaţi la etapa pe zonă, unde sperăm să aibă o bună evoluţie. Apreciem comisia judeţeană de schi pentru buna colaborare în organizare. I. TIMBUS Divizia de şcolari şi juniori Duminică s-a disputat, în cadrul returului diviziei de şcolari şi juniori, atît la baschet cît şi la volei, etapa a II-a. Iată rezultatele înregistrate de echipele tîrgumureşene: BASCHET. Fetele de la Liceul Bolyai Farkas, au întrecut pe teren propriu, după un joc nesatisfăcător, cu 71—51 (27—17) colegele de la Liceul Liviu Rebreanu din Bistriţa. A corespuns doar Maria Cotorogea. Băieţii Liceului Bolyai Farkas au jucat la Deva, în compania Şcolii sportive din localitate. După un joc bun, în care s-au evidenţiat Szabó Iosif, Hochmal Otto şi Orbán Ladislau, elevii tîrgumureşeni au cîştigat cu 77—57 (38— 24). VOLEI. Echipele Şcolii sportive din Tg.-Mureş au jucat pe teren propriu, obţinînd victorii preţioase. Băieţii au întrecut cu 3—1 (15—13, 10—15, 15—12, 15— 12) echipa Şcolii sportive din Zalău. Remarcă pentru jocul prestat de Octavian Chirileanu, Dorin Baba, Dan Cozma şi Emil Ardeleanu. Fetele, după un joc bun, au cîştigat cu 3—0 (15—5, 15—7, 15—11) în faţa colegelor de la Şcoala sportivă din Zalău. S-au remarcat de la învingătoare Ileana Uilecan, Kobor Iudita, Botşia Iudita și Corina Oală. C. A Pregătirea arbitrilor e de fotbal mureşeni încă de la începutul lunii ianuarie 1977, lotul divizionar de arbitri de fotbal din judeţul Mureş, format din 10 cavaleri ai fluierului din Tg.-Mureş (printre care: Ioan Rus, Ioan Soos, Paul Korch, Augustin Szilágyi, Francisc Keresztesi, Ioan Miş şi alţii) şi 9 din celelalte localităţi din judeţ, şi-au început în mod regulat antrenamentele şi pregătirea fizică şi reîmprospătareacunoştinţelor de două ori pe săptămînă, joi şi duminică. Pregătirea fizică a arbitrilor tîrgumureşeni este coordonată de profesorul de educaţie fizică Carol Szász. La 20 ianuarie 1977 a început la Tg.-Mureş un curs de noi arbitri de fotbal, coordonat de resortul tehnic al Colegiului judeţean al arbitrilor de fotbal de pe lingă C.J.E.F.S. Mureş (responsabilul resortului: Constantin Cîmpeanu). La curs participă 52 arbitri şi are o durată de peste trei luni (20 ianuarie — 28 aprilie 1977), iar examenele teoretice şi practice vor avea loc între 5—9 mai 1977. In cadrul noului curs de arbitri lecţiile sunt predate de oameni experimentaţi şi cu o bogată activitate în conducerea meciurilor de fotbal, ca de exemplu: Constantin Cimpeanu, Ioan Bogdan, Ioan Rus, Francisc Keresztesi (secretarul cursului) și alții. 1 Oficiul judeţean de turism Mureş organizează următoarele excursii în străinătate:  • UNGARIA (Budapesta) 1 autocar, 25—29 martie şi 10—14 aprilie 1977 * Preţ informativ: 1.300 + 142 lei. | • UNGARIA — CEHOSLOVACIA — POLONIA 1 microbuz, 2—10 aprilie 1977 | itinerar Tg.-Mureş — Oradea — Miskolc — Kosice — Zako- i pane — Cracovia — Zilina — Bratislava — Buda ’pesta — Oradea — Tg.-Mureş. Preţ informativ: 2.614+246 lei. I • UNGARIA — CEHOSLOVACIA (Budapesta — Bratislava) autocar 4—10 aprilie 1977 . Preţ informativ: 1.688 + 197 lei. ţ 9 U.R.S.S. (Kiev — Poltava — Harkov — Moscova) tren 7—18 aprilie 1977 1 Preţ informativ: 3.600 + 374 lei. ’ • U.R.S.S. (Moscova — Ulianovsk — Togliatti — Moscova) ) tren 2—12 aprilie 1977 1 ţ Preţ informativ: 3.400 +336 lei. • BULGARIA (cu ocazia centenarului Independenţei României) , autocar 20—23 martie şi 10—13 aprilie 1977 * Itinerar: Tg.-Mureş — Bucureşti — Russe — Griviţa — Plevena — Tirnovo — Russe — Bucureşti — Tg.-Mureş. Preţ informativ: 784+85 lei. Înscrierile se primesc la unităţile de turism din Tg -Mureş, Sighişoara, Tîrnăveni, Reghin, Luduş şi Sovata. - -PROGRAMUL SPECTACOLELOR \ l LA TEATRUL DE STAT DE PĂPUŞI V J TlRGU-MURES ^ pe perioada 2—6 februarie 1977 | ) miercuri, 2 febr., orele 11 | i şi 16 — Harap Alb (secţia română) 6 \ vineri, 4 febr., ora 11 — Matei Gîscarul (secţia maghiară) î ora 16 — Prinţesa Majolenka (secţia ma- I ghiară) ţ ţ duminică, 6 febr.,orele 9,30 i L şi 11 — Toldi (secţia maghiară) . VREMEA Ieri, la ora 12, temperatura aerului la Tg.-Mureş era de 0 grade. TIMPUL PROBABIL: Vreme relativ călduroasă, cu cerul variabil, local sunt posibile precipitaţii slabe mai ales sub formă de ploaie. Vînt potrivit din sudvest şi vest. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 3 și plus 1 grad, maximele între 5 —9 grade.