Steaua Roşie, octombrie 1977 (Anul 29, nr. 232-257)

1977-10-01 / nr. 232

notffAm om nun rJA/ir. mr/-vi f _... • • • _ * Anul XXI«.. Nr. 232 (6.063) Simbăti, 1 octombrie 1977 4 pagini, 30 de bani ORGAN Al tmmTVLW JU0ET£AN MUMS Al P.C A. St AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN La întreprinderea chimică „Prodcomplex" din Tîrgu-Mureş Bilanţul celor trei trimestre s-a încheiat cu un spor de 40 milioane lei la producţia globală De o lună de zile, întreprinderea de industrie locală „Prodcomplex* a trecut în rîndul unităţilor economice de interes republican. Ea a fost preluată de Ministerul Industriei Chimice sub denumirea de întreprinderea chimică „Prodcomplex“ Tg.Mureş. In noua formă de organizare unitatea de bază din Tg.Mureş a preluat secţiile de profil chimic şi metalurgic ale industriei locale din Luduş, Tîrnăveni şi Sighişoara, făcînd să crească cu aproape 35 la sută producţia chimică şi de metal a actualei întreprinderi. Cum e şi firesc, trecerea în rîndul unităţilor republicane precum şi încorporarea unor noi secţii au impus şi aplicarea unor măsuri organizatorice şi tehnice în concordanţă cu noua situaţie dată, măsuri care se află în plină aplicare. De menţionat e faptul că în toată această perioadă de reorganizare şi preluare a secţiilor amintite procesul de producţie s-a desfăşurat şi se desfăşoară Shtrlin ritm constant, la nivelul sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă de oamenii mimeii care formează în prezent întreprinderea chimică „Prodcomplex“. Că lucrurile stau așa o dovedesc rezultatele înregistrată în muncă acum la sfîrșitul trimestrului III. In perioada celor nouă luni s-a realizat suplimentar o producţie industrială în valoare de 40 milioane lei şi o producţie marfă în valoare de aproape 8 milioane lei, care constă în importante cantităţi de produse electrotehnice şi din metal, pompe, covoare de tip oriental, ţesături din bumbac şi tip bumbac, alte articole de consum industrial şi bunuri de larg consum. Şi la activitatea de export s-au obţinut succese importante. In perioada la care ne referim s-aţi realizat şi expediat suplimentar pe adresa beneficiarilor externi produse în valoare de 1,7 milioane lei valută, cum ar fi piese turnate din fontă, confecţii metalice, sticlărie artizanat, covoraşe din cauciuc, covoare de tip oriental şi alte mărfuri. Realizările arătate ne permit să concluzionăm că la „Prodcomplex“ se munceşte cu spirit de răspundere şi dăruire, fapt ce permite învingerea unor greutăţi ivite în noua situaţie în care se află întreprinderea. Din dialogul purtat cu mai mulţi factori de răspundere, cu şefi de secţii şi maiştri, conducători de formaţii de lucru, am reţinut spiritul optimist şi preocuparea pentru onorarea întocmai a sarcinilor de plan şi angajamentelor suplimentare, pentru găsirea şi aplicarea unor măsuri şi reţete de fabricaţie care să asigure sporirea productivităţii muncii, a producţiei de bunuri materiale în general, reducerea consumurilor specifice şi a cheltuielilor de producţie în special. Am intenţionat ca în rîndurile de faţă să evidenţiem nume de oameni, formaţii de lucru şi colectivele din secţiile cu rezultatele cele mai bune, însă pînă la urmă am împărtăşit sugestia dată de factorii competenţi care ne spuneau că e mai echitabil să evidenţiem activitatea colectivelor din secţiile direct productive aflate în primele rînduri pentru traducerea în viaţă a indicaţiilor şi hotărîrilor ce le revin din documentele de partid. Activitatea ultimului trimestru al anului curent a început, de asemenea, în acelaşi spirit de res ponsa b il ita te nume itorească faţă de îndeplinirea fără rezerve a planului şi angajamentelor precum şi a pregătirilor pentru noul an de fabricaţie care se anunţă cu un volum de sarcini mult sporite faţă de cele actuale. IOAN HUSAR Decizia Nr. 519 din 17 septembrie 1977 a Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Mureş Comitetul executiv al Consiliului popular al judeţului Mureş. In conformitate cu dispoziţiile art. 21 din Legea nr. 57/1968, de organizare şi funcţionare a consiliilor populare, decide: Articol unic. — Se convoacă Consiliul popular al judeţului Mureş în sesiune, la data de 5 octombrie 1977, ora 14,30, în sala de şedinţe a Consiliului popular judeţean, Tg.-Mureş, cu următoarea ordine de zi: 1. Raport privind preocuparea Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, a comitetelor şi birourilor executive ale consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale, precum şi a conducerilor unităţilor subordonate pentru realizarea şi depăşirea angajamentelor asumate în cadrul întrecerii socialiste pe 1977. 2 Analiză privind realizarea planului de investiţii în profil teritorial pe 1977. Stadiul punerii în funcţiune a obiectivelor prevăzute în plan şi asigurarea condiţiilor pentru pregătirea investiţiilor pe 1978. Preşedinte, Secretar, IOAN FLOREA CORNEL HĂRŞAN MÂINE, 2 OCTOMBRIE, LA ORA 10:30, PE STADIONUL ORAŞULUI LUDUŞ VA AVEA LOC ADUNAREA FESTIVĂ CONSACRATĂ ANIVERSĂRII A 600 DE ANI DE LA PRIMA ATESTARE DOCUMENTARĂ A LOCALITĂŢII LUDUŞ. Freamăt de toamnă pe întinsul Şăuliei Toamna cu haina de aramă, cu miresmele dulci ce se revarsă din livezi şi vii, cînd se adună rodul bogat al ogoarelor şi se pun bazele noii recolte de grîu, a poposit şi pe meleagurile Şăuliei de Cîmpie, unitate distinsă cu titlul de Erou al Muncii Socialiste. Ca oameni harnici, cooperatorii şi mecanizatorii fac totul ca fiecare, lucrare să fie efectuată la timp şi să evite orice pierderi. După cum este firesc, startul s-a dat cu însăminţarea culturilor pentru masă verde pe 60 ha, apoi a urmat semănatul orzului pe alte 100 ha. Sarcina de cea mai mare răspundere este acum - aceea a insăminţării griului, a recoltării şi transportului produselor din cimp. Şi aici totul se face după grafic, respectindu-se întocmai termenele de execuţie înscrise in Decizia nr. 410 a Comitetului executiv al Consiliului popular județean. La lucrările de sezon participă tot satul, fapt dealtfel observat că pe artera principală cit și pe ulițe peste zi nu ai cu cine schimba o vorbă. In birou la cooperativa agricolă, personalul strict necesar, irr rest cu lofii la cimp, acolo unde se transpun in practică hotărîrile luate în organizaţia de partid, în comandamentul agricol comunal, îndatoririle şi le cunoaşte fiecare. Gheorghe Duma, preşedintele unităţii, răspunde de organizarea muncii, transportul şi livrarea produselor. Alexandru Iărbat, inginerul şef, e tot timpul cu mecanizatorii ce pregătesc terenul şi insăminţează griul. Brigadierii, la fel, sunt cu oamenii pe cimp. Ceea ce ni s-a părut un semn al bunei organizări a muncii a fost că încă in jurul datei de 20 septembrie unitatea avea eliberat 40 la sută din terenul destinat însămîntării griului, fapt ce va asigura in URMUS CĂMPEAN (Continuare în pag. a l-a) TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit delegaţia Partidului Comunist Portughez Vineri după-amiază, tovarăşul Nicolaie Ceauşescu, secretar general al P.I.R., a primit delegaţia Partidului Comunist Portughez, condusă de tovarăşul Octavio Pato, membru al Comisiei Politice, secretar al C.C. al P.C. Portughez. In cadrul convorbirilor, s-a procedat la o informare reciprocă asupra activităţii şi preocupărilor celor două partide, asupra dezvoltării relaţiilor dintre P.C.R. şi P.C.P., dintre România şi Portugalia, precum şi asupra unor probleme actuale ale vieţii internaţionale, ale mişcării comuniste şi muncitoreşti. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a reafirmat solidaritatea comuniştilor, a întregului popor român, cu activitatea Partidului Comunist Portughez, a celorlalte forţe politice democratice şi progresiste din Portugalia, în lupta lor pentru apărarea şi consolidarea cuceririlor Revoluţiei din 25 aprilie 1974, a principiilor democratice înscrise în Constituţia Republicii, pentru dezvoltarea procesului democratic, pentru înaintarea Portugaliei pe calea independenţei şi progresului social. In cadrul întrevederii a fost evidenţiată cu satisfacţie dezvoltarea rodnică a relaţiilor de prietenie, colaborare şi solidaritate militantă dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Portughez, care slujeşte dezvoltarea raporturilor dintre cele două ţări şi popoare, cauzei unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. S-a relevat, de comun acord, hotărîrea ambelor partide de a acţiona pentru dezvoltarea raporturilor bune de colaborare, pe multiple planuri, dintre România şi Portugalia, corespunzător intereselor celor două popoare, ale cauzei păcii şi înţelegerii internaţionale. Cele două partide au exprimat hotărîrea de a acţiona pentru edificarea unui sistem trainic de securitate şi cooperare în Europa şi au subliniat importanţa pe care o are în acest sens apropiata reuniune de la Belgrad chemată să dea un nou impuls înfăptuirii integrale a prevederilor şi principiilor Actului final al Conferinţei de la Helsinki, pentru realizarea unor progrese reale pe calea dezangajării militare şi dezarmării pe continentul european. A fost reliefată necesitatea instaurării unei noi ordini economice internaţionale care să ducă la lichidarea subdezvoltării în lume, să asigure progresul şi bunăstarea fiecărei naţiuni şi în primul rînd, ale popoarelor din ţările rămase în urmă din punct de vedere economic. In cursul schimbului de păreri s-a exprimat, de asemenea, solidaritatea şi sprijinul P.C.R. şi P.C.P. faţă de popoarele şi mişcările care luptă pentru eliberare şi independenţă naţională, împotriva imperialismului, colonialismului, neocolonialismului, a politicii de apartheid şi de discriminare rasială, pentru dezvoltare de sine stătătoare pe calea progresului economic şi social. Cele două partide şi-au exprimat hotărîrea de a-şi aduce, în continuare, contribuţia la restabilirea şi făurirea unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti, în spiritul marxism-leninismului şi solidarităţii internaţionale, pe baza egalităţii în drepturi, a respectării independenţei fiecărui partid, a dreptului de a-şi elabora şi înfăptui propria linie politică, tactica şi strategia, în conformitate cu condiţiile şi realităţile concrete în care acționează. Şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid Ieri, 30 septembrie a. c. a avut loc şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid. Biroul a analizat preocuparea organelor şi organizaţiilor de partid, a conducerilor unităţilor agricole pentru aplicarea în viaţă a prevederilor programului privind dezvoltarea zootehniei, pregătirea adăposturilor şi a bazei furajere pentru stabulaţia 1977—1978. Biroul a apreciat preocuparea organelor şi organizaţiilor de partid, a conducerilor unităţilor agricole, a specialiştilor pentru dezvoltarea şi consolidarea sectorului zootehnic, măsurile luate în vederea sporirii efectivelor, îmbunătăţirea raselor, organizarea fermelor specializate pentru creşterea tineretului taurin şi femei, a fermelor de elită pentru producţia de lapte, cît şi exploatarea raţională a pajiştilor naturale, extinderea şi valorificarea mai eficientă a culturilor furajere, a tuturor resurselor care să asigure creşterea potenţialului productiv al întregului efectiv de animale la nivelul sarcinilor şi producţiilor prevăzute pe acest an. Sub îndrumarea şi conducerea Biroului Comitetului judeţean de partid, comitetele comunale, organizaţiile de partid din unităţile agricole, organele agricole judeţene, specialiştii din unităţi s-au preocupat mai concret şi în mod permanent de activitatea din sectorul zootehnic, reuşind ca majoritatea indicatorilor de zootehnie să capete în 1977 noi ailenţe faţă de anii precedenţi. Sub îndrumarea directă a Comitetului judeţean de partid, Comandamentul agricol judeţean şi comandamentele comunale au analizat periodic modul de înfăptuire a programelor de realizare a efectivelor şi a producţiilor, a programului de îmbunătăţire a pajiştilor naturale, de asigurare a bazei furajere, a programului de investiţii, punîndu-se un accent mai mare pe organizarea producţiei şi a muncii, asigurarea de îngrijitori corespunzători, încadrarea cu specialişti, perfecţionarea retribuirii în acord global. Analizînd realizarea efectivelor de animale, rezultă că faţă de sarcina de plan anuală, îndeplinirea este de 97,2 la sută la bovine, din care 91,2 la sută la matcă, 119,9 la sută la porcine şi 105,3 la sută la ovine. Unităţile agricole de stat şi-au realizat efectivele totale la porcine şi ovine, urmînd a se lua măsurile, ce se impun în vederea îndeplinirii planului şi la efectivele de bovine. Deşi sectorul cooperatist şi-a realizat efectivele totale de animale la toate speciile, se impun totuşi o serie de măsuri în unele asociaţii intercooperatiste şi C.A.P. pentru realizarea integrală a planului la bovine. Este necesar ca în toate unităţile agricole din judeţ să se urmărească (Continuare în pag. a 4-a) Şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Ieri, 30 septembrie a.c. a avut loc şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. Comitetul executiv a analizat modul în care se traduc în viaţă prevederile programului de măsuri adoptat în sesiunea Consiliului popular judeţean din 29 iunie 1976, referitoare la sistematizarea localităţilor urbane şi rurale, conservarea şi gospodărirea raţională a pădurilor, amenajarea bazinelor hidrografice şi folosirea complexă a apelor. Din analiză a reieşit că au fost elaborate studiile de sistematizare a judeţului şi de sistematizare a reţelei de localităţi. In cadrul acestor lucrări s-a făcut o analiză a actualului nivel de dezvoltare a funcţiilor economico-sociale şi a reţelei de localităţi în profil teritorial al judeţului, cuprinzînd propunerile de dezvoltare pe etape pînă în anul 1990. Din analiză a reieşit, de asemenea, că există posibilitatea trecerii în categoria oraşelor a încă 10 localităţi din judeţ. Concomitent cu aceste studii, au fost întocmite schiţe de siste(Continuare în pag. a 4-a)