Steaua Roşie, mai 1985 (Anul 36, nr. 102-127)

1985-05-01 / nr. 102

OMAGIU MUNCII Sărbătoarea zilei frăţiei muncitorilor din întreaga lume se desfăşoară în climatul de puternică efervescenţă creatoare în care întregul nostru popor, strîrns unit în jurul Partidului Comunist Român, al secretarului său general, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, îşi mobilizează toată energia pentru a încheia acest ultim an al actualului cincinal cu un bilanţ remarcabil, asigurînd ast ■ fel traducerea in viaţă a istoricelor hotărîri ale celui de-al XIII-lea Congres al partidului. Însufleţirea cu care oamenii muncii din judeţul Mureş, răspunzând chemării partidului, îndemnurilor înflăcărate ale secretarului său general, au desfăşurat larg întrecerea socialistă în cinstea zilei de 1 Mai, ilustrează concludent înalta conştiinţă revoluţionară a celor ce muncesc, hotărîrea lor de a asigura înflorirea continuă a patriei, ridicarea ei pe noi trepte de progresşi civilizaţie. Ziua de 1 Mai, prin bogata sa cronică a activităţii revoluţionare a proletariatului şi-a adăugat o filă glorioasă în 1959. Rămîne în istorie data de 1 Mai 1939, ca o importantă etapă de luptă a comuniştilor, exemplu de înalt patriotism, cînd aceştia, în pofida condiţiilor grele şi a prigonirilor, au organizat o amplă şi viguroasă manifestaţie antifascistă şi antirăzboinică. S-a făcut şi la acea dată istorică, dovada înaltelor trăsături moral-politice, a spiritului revoluţionar caracterizante pentru comunistul exemplar, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Totodată, ziua de 1 Mai este sărbătorită în ţara noastră ca o zi a frăţiei şi solidarităţii cu oamenii muncii din toate ţările, cu toate forţele înaintate ale lumii contemporane, în lupta pentru pace, destindere, independenţă, colaborare şi înţelegere între naţiuni, pentru dezarmare, pentru oprirea deteriorării situaţiei internaţionale, pentru triumful idealurilor de progres şi bunăstare ale întregii omeniri. Atenţia noastră, a tuturor, se îndreaptă astăzi în mod deosebit asupra ultimelor două decenii de impetuoasă construcţie socialistă. Le acordăm această prioritate nu neapărat prin prospeţimea memoriei, ci da(Continuare în pag. a 2-a) CÎNTEC DE 1 MAI La geamuri luminează merii, grădinile sonore sînt, tîmpla de vis a primăverii atinge cerul de pămînt. Și pretutindeni viscolesc zăpezi florale de lumină — tot darul ochiului lumesc la pragul graiului se-nchină. E o statornică chemare a fintinilor de adevăr — veniți la marea sărbătoare în cosmosul cu flori de măr! E-un viscol pur, de înflorire şi plopii duc melancolii — veniţi, sub pleoape, cu uimire, natura trece-n armonii! Natura-i cîntec şi vibraţii şi vis, pe globul pămîntesc — veniţi, sub aripi de ovaţii zăpezi florale viscolesc! EUGENIU NISTOR PROilTAI)/ DIN tOATl TÂRUE .UM/Tl-VĂ / // Anul XXXVIII Nr. 102 (8.412) II Miercuri, li 1 Mai 1985 \\ 4 pagini lj 50 de bani // TRĂIASCĂ 1 MAI, ZIUA SOLIDARITĂŢII INTERNAŢIONALE A CELOR CE MUNCESC, ZIUA FRĂŢIEI MUNCITORILOR DE PRETUTINDENI! „în mai, cînd rozele-nfloresc... “ Dimineaţa îşi ridică pleoapa peste ţară. Osia lumii se întoarce iarăşi spre Florar. Din nou luminează Armindeni prin grădinile Cetăţii şi prin aurul păpădiilor ne însoţeşte în realul clipei murmurul ca o nemoarte: „In mai, cînd rozele-nfloresc“ ... Triumfătoare, o nouă primăvară urcă în biruinţă solară, caligrafiind orizonturile cu vitraliile de culoare ale întiiului de Mai. Luntrii de abur se furişează pe sub haina mugurilor. O mină nevăzută ne aruncă în fereastra sufletului zîmbetul roz al magnoliei, flamuri de zarzări şi bulgări de cireşi zburători. Meri lumi- LAZAR lAdariu (Continuare în pag. a 2-a) A In prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU la Bucureşti a avut loc adunarea festivă consacrată zilei de 1 Mai Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, marţi după-amiază, la adunarea festivă consacrată zilei de 1 Mai. Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc.. . îintr-o impresionantă unitate şi vibrantă trăire patriotică, toţi fiii ţării au adus în această zi de scumpă sărbătoare, de strălucit bilanţ al marilor împliniri, al istoriei lor-izbinzi în edificarea noii orinduiri — prinosul lor de caldă recunoştinţă eroicului nostru partid comunist, continuatorul celor mai înaintate tradiţii ale luptei revoluţionare duse de poporul român, forţa politică conducătoare a societăţii, inima puternică, veşnic tînără a naţiunii. în acelaşi timp, ei şi-au îndreptat gîndurile pline de dragoste şi stimă spre conducătorul iubit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care şi-a dedicat întreaga viaţă, gîndirea şi fapta revoluţionară cauzei "nobile a partidului, patriei şi poporului, binelui şi fericirii naţiunii, înfloririi continue a României, în deplină libertate şi independenţă, triumfului idealurilor socialismului şi păcii. Aceste înalte gînduri şi simţăminte şi-au găsit o vie şi pregnantă expresie în primirea însufleţită făcută tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu de miile de bucureşteni prezenţi în Parcul Tineretului, care au aclamat îndelung pentru partid şi secretarulsău general, pentru patria noastră socialistă, pentru minunatul ei popor, constructor victorios al socialismului. Coruri reunite au intonat atunci îndrăgitul cîntec „Partidul — Ceauşescu — România“. Cu adîncă emoţie, pionieri şi şoimi ai patriei, tineri şi tinere s-au apropiat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, oferindu-le cu afecţiune buchete de flori. Aceeaşi atmosferă entuziastă domnea şi în Palatul Sporturilor şi Culturii, care a găzduit adunarea festivă, în aclamaţiile celor prezenţiîn sală, împreună cutovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în prezidiu au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai unor întreprinderi şi institute de cercetări, ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale, muncitori, specialişti, alţi oameni ai muncii din Capitală. în sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, miniştri, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. (Continuare în pag. a 4-a) Şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid Ceauşescu, secretar general al partidului, cu ocazia vizitei de lucru efectuată în judeţul Mureş în luna septembrie 1983. A fost analizat, de asemenea, Raportul privind stadiul îndeplinirii sarcinilor din zootehnie pe trimestrul I ac., în spiritul hotărîrii Biroului Comitetului judeţean de partid, din 25 decembrie 1984 şi Raportul cu privire la preocuparea organelor şi organizaţiilor de partid, de masă şi obşteşti şi ale organelor de procuratură şi miliţie pentru educarea moral-cetăţenească a oamenilor muncii, pentru întărirea ordinii şi disciplinei şi combaterea actelor antisociale. Biroul Comitetului judeţean de partid a fost informat apoi despre modul de soluţionare a scrisorilor, cererilor şi propunerilor oamenilor muncii şi despre modul cumşi-au îndeplinit sarcinile unii membri ai Biroului. Au fost rezolvate, apoi, unele sarcini ale activităţii curente. Marţi, 30 aprilie a.c., a avut loc şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid. în cadrul ordinii de zi a fost analizat stadiul de înfăptuire a sarcinilor trasate de tovarăşul Nicolae Prestigioase succese in marea întrecere socialistă In atmosfera de înaltă vibraţie patriotică, de profundă angajare revoluţionară şi responsabilă cu care întregul popor român acţionează pentru înfăptuirea măreţelor obiective stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului, pentru realizarea sarcinilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii, comuniştii, oamenii muncii mureşeni, aduc la marea sărbătoare a muncitorilor de pretutindeni, un remarcabil bilanţ de succese în întrecerea socialistă, însufleţiţi de grandioasele perspective ale etapei 1986— 1990, de strălucitele împliniri din „Epoca Ceauşescu“, oamenii muncii mureşeni au acţionat şi acţionează cu dăruire şi abnegaţie, cu răspundere comunistă pentru onorarea prevederilor pe ultimul an al actualului cincinal, pentru obţinerea unor prestigioase realizări în înfăptuirea obiectivelor pe 1985, în asigurarea unor indici înalţi în utilizarea capacităţilor de producţie ale întreprinderilor. Graţie hărniciei cu care colectivele muncitoreşti cinstesc ziua de X Mai, 55 de unităţi mureşene raportează îndeplinirea şi depăşirea planului la producţia marfă industrială pe primele patru luni ale anului, realizînd suplimentar 110,6 milioane de lei. Pe panoul de onoare al întrecerii îşi înscriu numele colectivele muncitoreşti de la întreprinderea Electrocentrale, întreprinderea pentru industrializarea sfeclei de zahăr Luduş, de la Trustul I.A.S., I.P.M. Sport Reghin, întreprinderea „Avicola“, Fabrica de anvelope Luduş, întreprinderea de stofe Sighişoara, întreprinderea pentru nutreţuri GH BARBULESCU (Continuare în pag. a 2-a)