Steaua Roşie, februarie 1987 (Anul 38, nr. 26-49)

1987-02-01 / nr. 26

în pregătire. Expoziţia crescătorilor de iepuri, animale de blană şi păsări sediul Filialei din Tgrgu-Mureş a Asociaţiei crescătorilor de iepuri şi animale de blană întîlnim în aceste zile o animaţie ceva mai deosebită. Motivul îl aflăm de la tovarăşul preşedinte Ioan Gălăţeanu. — In aceste zile pregătim o expoziţie în care vom prezenta tot ce au mai frumos în crescătoriile lor membrii asociaţiei noastre. Trebuie să ieşim şi noi în lume, să ne facem cunoscuţi şi să transmitem şi altora pasiunea pe care o avem. — Cînd va fi deschisă această expoziţie pentru public şi cit va dura ea? — Expoziţia se va deschide joi, 5 februarie, în strada Lenin nr. 8 şi va fî zilnic la dispoziţia vizitatorilor pînă în ziua de 8 februarie. — Concret, ce vom putea vedea şi admira? . — Cel puţin 15 rase de iepuri, de la cele cu talie foarte mică şi pînă la uriaşii de carne, mai multe rase şi varietăţi de nutrit de blană, în culori şi nuanţe din cele mai frumoase şi atrăgătoare. Material mult şi foarte divers vor expune şi membrii Asociaţiei crescătorilor de păsări de curte, cu care ne-am unit în organizarea acestei manifestaţii, din total peste 30 de rase — unele foarte mici şi decorative, altele neobişnuit de mari, pentru carne. — Ştim că filiala dumneavoastră are foarte mulţi membri, unii dintre ei deosebit de iscusiţi , creşterea iepurilor şi a nutriilor. — Membrii asociaţiei noastre deţin în crescătoriile lor peste 10.000 de iepuri şi peste 8.000 de nutrii matcă! Pentru fondul de stat am livrat în 1980 peste 30 de tone de carne de iepure, 3.000 de blăniţe de iepure şi peste 2.000 de blăniţe de nutrie. In expoziţie vor putea fi admirate şi apreciate rezultatele muncii şi priceperii unor crescători de frunte, cum este Iosif Marton, care va prezenta iepuri de carne din rasa Belgian uriaş în greutate de 8—9 kilograme, sau Augustin Pelea care va aduce exemplare din rasa Uriaş alb belgian de 7—8 kilograme, sau Miclos Vaida care va expune iepuri de frumuseţe şi de blană. L MOCEANU La Casa Armatei din Tîrgu- Mureş a avut loc adunarea anuală a foştilor luptători antifascişti, veteranilor din primul şi cel de-al doilea război mondial şi a cadrelor militare pensionare. La adunare a participat şi tovarăşul Ioan Movilă, secretar al Comitetului judeţean de partid. Raportul a fost prezentat de tovarăşul general maior în rezervă Ioan Scrieciu, întreaga adunare a purtat girul înaltului patriotism, dorinţa tuturor participanţilor de a-şi aduce întreaga lor contribuţie la înfrumuseţarea localităţilor, la alte acţiuni de educare a tineretului şi pionierilor. ŞTEFAN MESAROŞ LA LUDUŞ O nouă uzină de apă Incepînd de astăzi, locuitorii oraşului Luduş vor beneficia de aportul noii uzine de apă recent pusă în funcţiune. Obiectiv de mare capacitate, ea va asigura pentru o bună perioadă de timp aprovizionarea îndestulătoare cu apă atît a populaţiei cît şi a tuturor unităţilor economice. Noua construcţie în valoare de circa 30 de milioane de lei, realizată de brigada 33 Luduş a Antreprizei nr. 3 Tîrgu-Mureş, se înscrie în cadrul preocupărilor sistematice ale partidului şi statului nostru de sporire necontenită a calităţii vieţii, de ridicare a nivelului de dezvoltare şi civilizație al tuturor localităților patriei. I Rebus 1 Amestecate Orizontal: 1) Boabă de nisip din clepsidra vremii — Februarie (pop.). 2) Haina apărătorilor dreptăţii — Nu-i luată în serios. 3) Cîntece de slavă — Mai marele plasei. 4) Nu-i poţi băga vreo vină — Nota 2. 5) Bătut în cap — Făcut pe acelaşi calapod. 6) Dop tare — Mare retrograd. 7) Intră sub pielea unora, dar le vrea binele — Rămas fără replică. 8) Serveşte ... la filmare — Timp berechet. 9) Intră în pielea unora — Făcut de rîs. 10) Suprafaţă... muzicală — Producţia „Electrecordului“ (sing.). Vertical: 1) Alergare în teren variat — Dacă-i bună o-ndrăgim, dacă-i rea, o pedepsim. 2) Pardesiu dintr-o stofă păroasă — Fără comentarii. 3) Din Spania şi Portugalia sau viceversa (mase.) — Crestături pe răbojul vieţii. 4) Rămas bun, mai pe scurt — Cu vigilenţa ... trează. 5) Un puf chiar fără conţinut! — Soldat de linia întîi în armata regelui. 6) Făcut cu lapte, este febleţea ţîncilor — Mult,doar pe jumătate! 7) Nişte ţipi care vorbesc discuţii — „Rasă“ de pasăre măiastră. 8) Afară din teren — Luată în balon. 9) Făcut de rîs — Are aceleaşi vederi cu şeful. 10) Domnul pescar — Mama noastră dragă tuturor. CORNELIU BANZARU. Cercul rebusist „Maris“ Tîrgu-Mureş ţ DE LA LUME ADUNATE... \ Actriţa de cinema Mylene Demongeot» norat celebrului autor al lui Maigret, Georges Sime-i non, are o limbă cam ascuțită. Intr-o zi, la o J premieră, sărutîndu-se drăgăstos cu o rivală, » îi spuse: — Vai, ce rochie îneîntătoare ai, draga mea. ■ De la an la an mi se pare tot mai frumoasă! Bourvil călătorește cu trenul. Un călător din același compartiment îl întreabă: — Nu știți, trenul trece prin Pontauvent?, că acolo trebuie să cobor. — Da, răspunse Bourvil. Te dai dumneata jos exact cu o stație înaintea mea . . . Papucul — Pantoful de bal înseamnă idilă pantoful de mireasă — dragoste, şi papucii de casă ... căsnicie. Porcul — Intr-o zi m-am îmbătat ca un om. Cucul — Din două conjuncţii: „cucu“, noi cucii am scos un substantiv: primăvara! Pisica — Omul este un animal domestic, care trăieşte pe lingă casa pisicii. Stiloul — Buffon a spus că „stilul e omu“. Inexact. Stiloul e omul. Peria — Unii susţin că aspiratoarele ne-au luat plinea de la gură. Pe aceştia îi sfătuiesc să se spele pe dinţi cu aspiratorul de praf. Un zîmbet cu horea remusupure * STEAUA ROȘIE PAGINA 3 Acrostih deminicat Cărturarului mureşean... Viaţa unui om, o carte rară, Azi şi-adună filele-ntr-un semn: Satul Deda ne-a făcut s-apară Iorga- Văii Mureşului, demn. Limpede lumină ne-ntreruptă Evocare a-ntrupat slăvind Naţionala unitate-n luptă. E un trunchi ce-ntinde: braţe tari . Transilvania a cuprins cu fală: Epoci, oameni, lupte, fapte An de an, prin trudă şi mari, migală^ VALERIU NIŢU LAUREAŢII „Vă rog un lucru, nu vreau să se scrie mult despre mine“. Am început rîndurile de faţă, cu vorbele de încheiere a convorbirii avute zilele trecute cu o tînără ce practică o meserie „dulce“. N-am să scriu mult, doar atît cît mi-a fost dat să aflu din mărturisirile Anişoarei Cioloca. Cine este Anişoara Cioloca? Este cofetar. Coborîtă ■ din Chiherul de Sus, vine cu peste 17 ani în urmă la Tîrgu-Mureş. Termină şcoala profesională comercială. La deschiderea laboratorului de cofetărie din Tîrgu-Mureş se află printre membrii colectivului. De atunci şi pînă azi, din mîinile ei au ieşit zeci de mii de produse de cofetărie. Anişoara este un foarte bun cofetar. Ani la ritul a deţinut supremaţia la fazele pe întreprindere şi judeţene ale concursului profesional „Cel mai bun bucătar, cofetar-patiser şi ospătar“. In anul 1986, luna decembrie, a fost încununată cu laurii marelui învingător La Buzău, în confruntarea cu cei mai buni cofetari din ţara noastră, Anişoara a ocupat locul I. Un succes asociat perseverenţei, seriozităţii şi muncii. Succes, mult succes la viitorul examen de absolvire a liceului economic şi multe bucurii lingă soţul şi copiii dumitale! Serios, sobru, aşa îl ştiu consumatorii pe Madaras Iosif. .Acest tînăr cu privirea parcă mereu întrebătoare (să fie doar aparentă?) îşi profesează meseria la restaurantul „Mureşul“ din Tîrgu-Mureş. Din 1972 aşează pe masa consumatorului preparate culinare diverse ieşite din bucătăria restaurantului. Nu voi proceda la o „radiografiere'' a calităţilor sale de ospăţar. Nicidecum. Voi spune că, împreună cu reprezentanţii, judeţului Mureş, a participat şi el la faza naţională a concursului „Cel mai bun bucătar, cofetar-patiser şi ospătar“ — Buzău 1936. Pe anevoiosul drum al probelor de concurs a „sosit“ al doilea, un loc mai mult decit onorant pentru Madaras Tosif Felicitări! P.S. Dacă cu cîţiva ani în urmă, la una din ediţiile întrecerii naţionale a aceluiaşi concurs, organizată la Tîrgu- Mureş, reprezentanţii judeţului nostru se prezentau lamentabil, iată că în deplasare se cîştigă poziţii de unirereuşesc spectaculoase succese care plasează echipa mureşeană pe locul I Să mai notăm că la meseria bucătari, Milăşan Gorea, de la „Cocoşul de aur“ a format locul VI. DORIN BORDA ANIŞOARA CIOLOCA MADAROS IOSIF