Steaua Roşie, mai 1987 (Anul 38, nr. 102-127)

1987-05-01 / nr. 102

PAGINA I STEAUA R®ŞIB ZIUA TINERETULUI în atmosfera de puternică angajare revoluţionară, alături de întregul nostru popor, tineretul mureşean acţionează plenar pentru înfăptuirea neabătută a istoricelor hotărîri ale Congresului al XlII-lea al partidului, pentru asigurarea progresului şi bunăstării societăţii noastre socialiste. Profundele semnificaţii din viaţa şi activitatea tinerei generaţii a României socialiste în anul în care am aniversat 65, de ani de la crearea UTC şi 30 de ani de la înfiinţarea UASCR, sărbătorirea Zilei internaţionale a oamenilor muncii şi a 110 ani de la cucerirea Independenţei de stat, precum şi a Zilei Victoriei asupra fascismului, reprezintă pentru tinerii de pe Mureş, Tîrnave, Gurghiu şi Luţi un nou prilej de acţiune, de manifestare a sentimentelor de adîncă recunoştinţă şi încredere nestrămutată faţă de Partidul Comunist Român, faţă de conducătorul său încercat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. In vederea sărbătoririi zilelor de 1 şi 9 Mai 1937, Comitetul judeţean Mureş al UTC, organele şi organizaţiile sale de tineret desfăşoară o intensă activitate politicoorganizatorică şi educativă, pentru a întîmpina cu rezultate deosebite, în toate domeniile de activitate, aceste evenimente majore din viaţa poporului nostru. In organizaţiile UTC din unităţile industriale, în cadrul întrecerii uteeiste se acţionează în vederea realizării exemplare a sarcinilor de plan la producţia fizică şi marfă, în toate colectivele organizîndu-se ample acţiuni de muncă în sprijinul producţiei sub genericul zilelor şi săptămînilor record, derulîndu-se sub semnul exigenţelor şi calităţii. Acţiunile politico-educative şi cultural-artistice se desfăşoară sub genericul „Partidul Comunist Român — conducătorul şi făuritorul amplului proces revoluţionar în noua istorie a patriei“. Dintre cele mai reprezentative acţiuni le amintim pe cele din ziua de 2 mai. Ziua tineretului din R. S. România. Comitetul judeţean Mureş al UTC, la colaborare cu CJEFS, va organiza un amplu spectacol cultural-sportiv susţinut de tinerii artişti amatori şi de sportivii evidenţiaţi în marea întrecere naţională „Daciada“. In dupăamiaza aceleiaşi zile, la „Cabana tineretului“, din zona de sport şi agrement „Mureşul“, , vor avea loc concursuri, jocuri distractive şi sportive, acţiunile încheindu-se cu mult aşteptatul „Carnaval al tineretului“. Şi în perioada următoare va fi continuată seria activităţilor organizate cu acest prilej. Astfel, la Casa de cultură, a ştiinţei şi tehnicii pentru tineret, la 5 mai va avea loc deschiderea „Lunii muzeelor pentru tineret“, acţiune unicat în felul ei la nivel naţional, organizată în colaborare cu Complexul muzeal judeţean, ajunsă în acest an la cea de-a V-a ediţie, care se va desfăşura, pe toată durata lunii mai, în toate municipiile, oraşele şi comunele mai mari ale judeţului, în perioada 8—9 mai vor avea loc alte acţiuni omagiale, depuneri de coroane şi jerbe de flori la mormintele şi la cimitirele soldaţilor români, întmînări festive, ale carnetelor cu ocazia primirilor în UTC, spectacole omagiale la monumentele eroilor români din Tîrgu-Mureş, Tîrnăveni, Oarba de Mureş, susţinute de ansamblurile artistice ale tineretului. Aceste sărbători ale patriei vor constitui pentru toţi tinerii judeţului Mureş un nou şi minunat prilej de manifestare a recunoştinţei profunde faţă de grija părintească şi permanenta preocupare pe care partidul, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu le acordă tinerei generaţii, condiţiilor de viaţă, de muncă şi învăţătură de care beneficiază întregul tineret al României socialiste. . IOAN ASTALUŞ prim-secretar al Comitetului judeţean Mureş al U.T.C. (Urmare din pag 1) O contribuţie deosebită în pregătirea şi desfăşurarea acestei mari demonstraţii a avut-o tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care, prin discernămîntul politic, prin dîrzenia revoluţionară, prin lupta sa energică împotriva fascismului şi a războiului, s-a aflat, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în primele rinduri, mobilizînd masele muncitorimii împotriva celui mai periculos duşman al umanităţii, pentru apărarea independenţei ţării, pentru unirea forţelor naţiunii în jurul partidului comunist. Intîi de mai Patria a îmbrăcat straie de sărbătoare, a arborat faldurile roşii şi tricolore, iar harnicul popor român se prezintă la marea sărbătoare cu hotărîrea fermă de a face din anul 1987 un an al unui puternic avînt creator, al intensivizării şi modernizării economiei, al continuării procesului complex de ridicare neîntreruptă a calităţii, de înfăptuire a strategicelor obiective adoptate de Congresul al XlII-lea al partidului. Strîns uniţi în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, oamenii muncii mureşeni, împreunăcu întregul popor, aduc la sărbătoarea muncii izbînzite şi certi- tudinea în obţinerea unor strălucite realizări cu care întîmpină Conferinţa Naţională a PC.R. împreună cu solemnul lor angajament, oamenii acestei vetre strămoşeşti aduc mesajul de pace, de prietenie şi solidaritate militantă cu toate forţele progresiste de pretutinden spre a făuri o lume fără arme, mai dreaptă şi mai bună. Pentru o lume pe al cărui cer senin, porumbelul cu ramura de măslin, simbol al Zilei de 1 Mai, să zboare in pace. Case pentru oameni Partea de est a municipiului Tîrgu-Mureş. Pe strada Voinicenilor înaintăm încet, încet spre interiorul cartierului Unirii. Cel mai nou ansamblu de locuinţe ce prinde zi de zi contur arhitectonic şi începe să-şi definească personalitatea constructivă Era în anul 1984. Atunci, în Podeni şi Remetea, s-a auzit uruit de maşini şi zvon de muncă caracteristic constructorilor Deschiderea şantierului s-a produs firesc şi cu totul, cu totul, în afara spectaculosului. Doar ineditul informaţiei receptată prin mijloacele mass-media avea să constituie noutatea momentului. Un nou cartier tîrgumureşean urma să apară pe harta oraşului, încărcată cu ctitorii ale construcţiei socialiste. Unirii — nume-simbol, nume de referinţă pentru neamul românesc, pentru istoria lui veche şi prezentă. O denumire ce va dăinui, iată, şi în plan constructiv. Unirea eforturilor pentru a făuri case pentru oameni. Cu două zile înaintea lui Florar am privit detaliul de sistematizare. Pe hîrtia cu nuanţe de roz-maroniu şi galben privesc chipul cartierului Unirii. Blocuri armonios amplasate, cu patru nivele (în prima etapă), apoi cu 6 şi 8 etaje la parterul cărora vor funcţiona spaţii comerciale şi de prestări servicii pentru populaţie. Am în faţă imaginea a ceea ce va fi in final acest spaţiu locuibil pentru tîrgumureşeni. Pe constructori i-am întîlnit acolo intr-o zi a lui Mărţişor. Muncă spornică pentru un urcuş, etaj cu etaj, spre înalt. Bucuria oamenilor în aşteptarea intrării în posesia cheii apartamentului ce le-a fost repartizat. Cele mai multe apartamente — 730 — au fost realizate în anul 1386. Din 1985 şi pînă în prezent, deci în doi ani şi patru luni, au fost recepţionate şi date in folosinţă 1.413 apartamente. ... Case pentru oameni realizate prin efort constructiv, prin grija statornică a partidului şi statului nostru de a crea condiţii tot mai bune de viaţă pentru cei ce muncesc. DORIN BORDA Programul manifestărilor cultural-sportive în zilele de 1, 2 şi 3 mai Tîrgu-Mureş, 12 mai, începind cu ora 13:00 la Platoul Corneşti, formaţiile artistice ale TAGOM, IPL „23 August“, IRA, IJGCLM, UJCM, Fabrica de Bahăr, Industria cărnii, Metalotehnica, IMATEX şi ICSAP, vor susţine programe cultural-distractive. (In caz de timp nefavorabil, spectacolele vor avea loc în sălile cluburilor Prodcomplex şi TAGOM). La baza de agrement Mureşul, vor fi organizate întreceri sportive la minifotbal, popice, şah, tenis de masă şi de cîmp. Pe rîul Mureş, cluburile sportive „Voinţa“ Reghin şi IPL „23 August“ se vor afla în concurs pentru a cuceri „Cupa Mureşul“ la navomodelism. Pe stadionul „Mureşul“ vor avea loc întreceri sportive, urmînd ca după amiază ele să fie susţinute de cluburile sportive ale întreprinderilor Azomureş, IPL „23 August“, Metalotehnica, IMATEX. In ziua de 3 mai, la platoul Corneşti, fanfara întreprinderii Electromureş, va susţine un program de divertisment muzical. Seara, la baza de agrement „Mureşul“, în organizarea CCSTPT va avea loc un program cultural-distractiv pentru tineret. Programe cultural-distractive pentru oamenii muncii vor avea loc şi în oraşele judeţului: Sighişoara — în Piaţa Cetăţii şi Dealul Gării; Reghin — la Pădurea Rotundă şi stadionul „Avântul“; Tîrnăveni — la restaurantul „Trei brazi“, Luduş — la popasul turistic „Salcîmul" şi Parcul tineretului. Cele mai proaspete blocuri din tinărul cartier tîrgumureşean Tudor Vladimirescu Foto: SZÁSZ CAROL NESTEMATE FOLCLORICE Renumita muzicalitate a românilor, simţul artistic înnăscut ce-şi au mărturie in străvechea noastră cultură consemnată în documente, în inimile şi gîndul nostru, al moşilor şi strămoşilor noştri, sunt legate de portretul spiritual al oamenilor de azi ai României. Acest lucru, ne este mereu viu în, minte, nouă, membrilor Ansamblului artistic „Mureşul“, acum în această frumoasă primăvară, în programarilor sărbători naţionale, în Intîiul de Mai, gîndul şi dorinţa noastră fiind acelea de a transmite publicului spectator valoroase nestemate folclorice, autentice dansuri populare, frumosul cîntec românesc ştiu din bătrîni, rotunjit, toate în datina străbună şi-n mîndrul cîntec nou rostit cu respect şi dragoste. Dorim, la acest început de Mai, să fim mereu, prin spectacolele noastre, aproape de Simţirea oamenilor, sădind în inimile lor profunde sentimente patriotice, elevate trăiri spirituale, împlinind astfel menirea educativă şi formativă a artei noastre, a artei acestui timp revoluţionar eroic. EMILIA LATEŞ director al Ansamblului artistic „Mureşul“ GÎNDURI DE PRIMĂVARĂ In preajma Zilei Muncii, noi, păpuşarii ne gîndim la privilegiul ca munca noastră să se numească artă, şi la şansa ca ea să se adreseze copiilor, aceste mici făpturi candide şi pure, ca însăşi Primăvara. Gindurile noastre se îndreaptă, cu respect, spre cei de care munca ne leagă prin viguroase şi temeinice fire, cadrele didactice, care, după copii, şi însoţindu-i, sunt criticii noştri cei mai avizaţi, singurii adulţi care văd anual zece spectacole pentru copii. Poate de aceea sunt mereu tineri şi generoşi. Ne gîndim la colegii de breaslă, la colaboratorii noştri, plasticieni, compozitori, tipografi, bibliotecari. Şi, nu în ultimul rînd, la susţinătorii noştri, muncitorii de la „Faianţa“ şi „Tîrnava“ — Sighişoara, IPL — Reghin, IJPPS, ITA, IJTLM, Prodcomplex, TCM şi mulţi alţii, cărora le urăm satisfacţii în muncă şi un veşnic suflet de copil. SMARANDA ENACHE director al Teatrului de păpuşi din Tîrgu-Mureş .