Steaua Roşie, iulie 1987 (Anul 38, nr. 153-179)

1987-07-01 / nr. 153

ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN în spiritul sarcinilor şi orientărilor formulate de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Calitatea muncii la baza bunelor rezultate repurtate în primul semestru Pentru rezultatele deosebite obţinute în producţie în anul 1986, colectivul ţesătoriei de mătase din Sighişoara a fost distins cu „Ordinul Muncii“ clasa I, pentru locul I ocupat în întrecerea socialistă, desfăşurată la nivel de ţară, între unităţile industriale. Preţioasa distincţie înmînată în cadru festiv de conducătorul partidului şi statului nostru, reprezintă înalta cinstire a muncii făcute cu abnegaţie şi devotament, cu răspundere pentru calitate, pentru realizarea ritipică a sarcinilor de plan, în condiţii sporite de eficienţă economică, transpunîndu-se astfel în viaţă hotărîrile celui de-al XlII-lea Congres al partidului. •Harnicul colectiv sighişorean continuă seria succeselor şi în acest an, înregistrînd lună de lună rezultate valoroase la toţi indicatorii de plan, superioare celor din anul trecut. Drept urmare semestrul I al anului 1987 a fost încheiat cu un bilanţ pe măsura titlului obţinut, care îl menţine şi în continuare printre fruntaşii întrecerii socialiste desfăşurate la nivel de ţară, întreaga activitate productivă s-a desfăşurat şi se desfăşoară în atmosfera de puternică angajare patriotică pentru a întîmpina cu noi şi prestigioase succese Conferinţa Naţională a partidului, care va avea loc în ultima lună a anului pe care-l parcurgem. Atenţie deosebită se acordă realizării producţiei fizice pe sortimente, care asigură înfăptuirea tuturor indicatorilor valorici şi de eficienţă, aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în cuvântarea ţinută la Plenara comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale. Bilanţul primului, semestru este edificator în acest sens, evidenţiind devotamentul cu care s-a muncit la toate nivelele, unitatea de acţiune dintre conducerea colectivă şi realizatorii producţiei în luarea şi aplicarea măsurilor de modernizare şi organizare a proceselor de fabricaţie şi de asigurare a unei aprovizionări ritmice şi de calitate. Iată explicaţia depăşirii cu 1 la sută a producţiei marfă şi a productivităţii muncii, a realizării integrale a planului producţiei fizice pe sortimente, precum şi a tuturor contractelor încheiate cu partenerii externi. De subliniat efortul depus pentru încadrarea în consumurile specifice de materiale şi energie, pentru valorificare superioară a acestora printr-o bună gospodărire şi introducerea în fabricaţie a noi sortimente de ţesături. Înnoirea producţiei este o altă direcţie principală de acţiune în care sunt implicaţi deopotrivă specialiştii şi creatorii de modele, muncitorii şi conducătorii locurilor de muncă, cei care înfăptuiesc programul de modernizare-şi înnoire a producţiei. în prima jumătate a anului s-au introdus în fabricaţie şase articole noi de ţesături şi trei de broderii, acţiunea fiind în plină desfăşurare şi în cea de-a doua jumătate a anului. Eficienţa acestei acţiuni are influenţă directă in creşterea productivităţii muncii, în valorificarea superioară a materiilor prime, în creşterea randamentului maşinilor şi utilajelor, factori de primă importanţă în realizarea planului pe anul 1987, în condiţii de înaltă calitate şi eficienţă. IOAN HUSAR Lucrări de maximă urgenţă Prăşitul porumbului, recoltarea şi depozitarea furajelor In concordanţă cu îndrumările şi sarcinile subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului în cursul vizitelor in unele judeţe ale ţării, de a efectua peste tot lucrări de calitate şi de a realiza producţii record, de a strînge recolta acestui an la timp şi fără pierderi, lucrătorii ogoarelor mureşene au intensificat mult ritmul muncilor de sezon. Ca un prim succes este acela că în TAS şi CAP, pe o suprafaţă de peste 53.000 de hectare cultivate cu porumb a fost încheiată cea de-a doua praşilă efectuată mecanizat. Pentru realizarea unor recolte sporite, Comandamentul agricol judeţean insistă ca pînă la începerea secerişului, să fie încheiată şi prăşila a doua manuală. Condiţii sunt: în CUASC Riciu, flumbră, vioara, Band, Iernut, Sîngeorgiu de Pădure, Tîrnăveni şi Sărmaşu, unde s-a lucrat mai bine, a fost o participare masivă la prăşitul porumbului, realizările la zi la praşila a doua manuală sunt peste media de 50 la sută cit este pe judeţ. Grăbirea praşilei este necesară, deoarece se ştie că o lucrare cu sapa în plus are o eficienţă mare asupra creşterii producţiei. Apoi în luna iunie, ca urmare a ploilor căzute şi a zilelor călduroase porumbul a crescut mult. Peste tot sunt condiţii de a se efectua şi încheia în timpul cel mai scurt praşila a II-a manuală. REMUS CÂMPEAN (Continuare în pag. a 3-a) La noua Fabrică de cherestea din Lunca Bradului, dotată cu utilaje moderne de înalt randament, au fost puse în funcţiune şi două linii foarte productive de sortare a buştenilor şi de alimentare a gaterelor de 28 şi, respectiv, de 22 de ţoli. Controlul oamenilor muncii în acţiune Urmărind să vedem cum sunt reflectate aceste cerinţe de sezon în alimentaţia publică, vom evidenţia, în rîndurile care urmează, cîteva din constatările formulate în urma unor controale efectuate de echipe de control al oamenilor muncii, în unităţi cu asemenea specific. La magazinul alimentar nr. 141, din municipiul Tîrgu-Mureş, echipa de control, posesoare a legitimaţiei nr. 01262, formulează o serie de critici îndreptăţite la adresa modului în care s-a făcut şi se face aprovizionarea. Mai concret, deşi din actele unităţii reiese clar faptul că se înaintează cerere către furnizor pentru carne şi preparate din carne, comenzile nu se onorează. Deşi magazinul este amplasat într-o zonă populată (cartierul „Unirii“), echipa reţine şi un alt fapt, care ar putea da serios de gîndit factorilor de răspundere: de la începutul anului pînă la data controlului unitatea amintită nu primise nici o cutie de detergent... La capitolul lipsuri să mai notăm: nu se primesc sau se primesc în cantităţi insuficiente şi conserve de peşte, conserve de carne, margarină, brînzeturi. Concluzia echipei de control este clar formulată: se impune cu necesitate MNUI AT BOCAI (Continuare in pag. a 3-a) Cum este şi firesc, au căutare legumele şi zarzavaturile care şi-au depăşit stadiul de trufanda, băuturile răcoritoare şi îngheţata, o serie de mărfuri de primă cerinţă în alimentaţie. Măreţe împliniri ale socialismului în judeţul Mureş Anii parcurşi de la Congresul al IX-lea al partidului se disting ca ani de măreţe înfăptuiri economico-lociale, ani denşi, plini de realizări prestigioase, destinate în intregime oamenilor muncii. S-au înălţat cartiere, s-au ridicat uzine şi fabrici, s-au construit sute de edificii ale ştiinţei şi culturii pentru instruirea şi formarea tinerei generaţii. Elocventă mărturie este şi modernul cartier tîrgumureşean „1848“, un adevărat oraş pe coline, care oferă imaginea noului, a confortului şi arhitecturii inconfundabile. Fotó: IOSIF TRIF