Steaua Roşie, august 1987 (Anul 38, nr. 180-205)

1987-08-01 / nr. 180

MOKTA/V WK TORTC ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Mici un moment de răgaz pînă la punerea la adăpost a întregii recolte de grîu! Ca urmare a timpului bun de lucru şi a activităţii susţinute a combinaţilor secerişul griului avansează în ritm rapid, pînă ieri fiind recoltate 84 la sută din suprafeţele planificate. Cu cele mai bune realizări la seceriş se situează unităţile agricole din consiliile agroindustriale Ungheni şi Tîrnăveni care adunau ieri recolta de grîu de pe ultimele hectare, lucrarea fiind practic acum terminată. Acest succes se datorează în principal şi organizării temeinice a întregii activităţi de seceriş, folosirii eficiente a mijloacelor mecanice din dotare, a interesului manifestat de combineri şi specialişti pentru a finaliza neîntîrziait această .Importantă lucrare. De asemenea, recoltarea griului se află într-un stadiu avansat şi în unităţile agricole din consiliul agroindustrial Iernut, unde secerişul poate fi terminat în cursul acestei zile. O activitate mult mai rodnică, intr-un ritm mai intens, trebuie să se desfăşoare în aceste zile şi în cooperativele agricole din consiliile agroindustriale Fărăgău, Miercurea Nirajului, Morăreni, Reghin, Rîciu, Sighişoara, Sovata şi altele, în care mai sunt suprafeţe mari de recoltat, pentru a pune şi în aceste unităţi cit mai grabnic întreaga recoltă la adăpost. Avînd în vedere că numeroase cooperative agricole din zona de jos a Tîrnavei, Mureşului şi cîmpiei judeţului au terminat secerişul şi combinele au fost redistribuite şi■egrupate în celelalte unităţi cu suprafeţe mari de recoltat, creşterea ritmului de lucru în aceste unităţi şi finalizarea neîntîrziată a lucrării peste tot este pe deplin posibilă. Urmărind sporirea vitezelor zilnice de lucru nu trebuie insă să se neglijeze nici un moment calitatea secerişului, luîndu-se toate măsurile necesare evitării oricăror pierderi, pentru livrarea ritmică a producţiei în bazele de recepţie, în contul obligaţiilor contractuale. V. ORZA (Continuare in pag. a 2-a) IMV Serișul griului la CU ASC Tîrgu-Mureș. Acţiuni susţinute pentru utilizarea deplină şi eficientă a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor tehnologice Ritmul înalt al progresului tehnico-ştiinţific, grăbind procesul de înnoire şi perfecţionare a mijloacelor de muncă, depăşeşte într-o măsură tot mai mare ritmul uzurii fizice a fondurilor fixe aflate în exploatare, cu efecte directe asupra nivelului amortizării acestora. Totodată, rapiditatea excesivă a progresului tehnic contemporan creează o stabilitate relativă a bazei tehnico-materiale a industriei. Astăzi se consideră un lucru obişnuit ca maşini şi utilaje recent fabricate să fie înlocuite cu altele care sporesc considerabil productivitatea muncii şi micşorează cheltuielile de producţie. In acelaşi timp, se amplifică consecinţele negative care decurg din uzura morală a utilajelor, proces deosebit de acut în vremurile noastre. în asemenea condiţii, pentru a menţine şi ridica gradul de competitivitate industrială, cit şi pentru a preveni efectele uzurii morale, devine deosebit de important să se amplifice eforturile pentru utilizarea cu maximum de randament a fondurilor fixe. Sub conducerea directă a Consiliului judeţean de control muncitoresc al activitătii economico-sociale Mureş, controalele efectuate de Inspectmnbil teritorial pentru controlul spbomăririi fondurilor fixe Târgu-Mureş au scos în relief prezennarea unităţilor economice industriale pentru utilizarea extensivă a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor tehnologice. Anulîzând situaţia încărcării maşinior-unel♦e pe semestrul I a.c. în unităţile constructoare de maşini şi de prelucrare a metalelor din judeţ, s-a constatat o îmbunătăţire continuă, mai accentuată faţă de perioada aferentă a anului 1986. Astfel, indicele de încărcare se prezintă după cum urmează:. Din datele prezentate se remarcă faptul că majoritatea unităţilor au realizat indici mai mari faţă de planul anului 1587 Totodată, la IMATEX, „Electromureş“ din Tîrgu-Mureş, IUPS Reghin nu s-a realizat indicele planificat, datorită lipsei de materii prime, materiale şi energie, reparaţiilor accidentale, lipsei de comenzi etc. De asemenea, analizele elementelor semnificative din perioada ianuarie—iunie 1987 au scos în evidenţă următoarele: timpul de lucru disponibil al unor utilaje şi instalaţii tehnologice a fost folosit în proporţie mai mare faţă de planul anului 1987, îndeosebi la instalaţiile pentru producerea amoniacului (98,0 la sută faţă de 95,3 la sută) — C.T.Ch. Tîrgu-Mureş, maşini de tras geam (99,9 la sută faţă de 99,8 la sută) — întreprinderea de geamuri Tîrnăveni, maşini automate pentru prelucrarea topiturii de sticlă (100 la sută) — I.Ch. „Prodcomplex“ Tîrgu-Mureş, linie tehnologică pentru prelucrat cămăşi cilindri tractor, fuzetă (100 la sută faţă de 96,5 la sută) — IRA Tîrgu-Mureş, cuptoare continue pentru ars produse ceramice (99,8 la sută faţă de 99,5 (Continuare in pag a 4-a) Denumirea întreprinderii Plan Realizat 6 luni 1987 1987 TOTAL JUDEŢ MUREŞ 116,7 87,0 din care: — I. M. ,,Republica“ Reghin 85,1 85,2 — întreprinderea „Metalotehnica Tîrgu-Mureş “8,6 91,4 — întreprinderea ,,Electromureş“ Tîrgu-Mureş 87,5 86,8 ■— întreprinderea „Nicovala“ Sighişoara 85,5 86,0 — IMATEX Tîrgu-Mureş 85,5 88,4 — I.Ch. „Prodcomplex Tîrgu-Mureş 88,5 89,3 — TUPS Reghin 87,3 85,6 — IRA Tîrgu-Mureș 85,0 85,3 ul ai inimiiHii • Sucursala judeţeană a Casei de Economii şi Consemnaţiuni face cunoscut celor interesaţi că, zilnic, intra orele 7,13—20,30, prin ghişeul propriu din Tîrgu-Mureş, prin filialele sale din Reghin şi Sighişoara, deschide conturi curente pentru cumpărarea de autoturisme, atît cu plata în rate cit şi cu achitarea integrală a sumei. Cumpărătorii autoturismelor cu plata în rate se pot prezenta apoi pentru înscriere la magazinul auto IDMS Braşov, iar cei cu achitarea integrală a contravalorii autoturismului la oricare magazin similar din ţară. • începînd de azi, în fiecare joi şi sîmbătă, de la ora 18, Casa de cultură a sindicatelor din Tîrgu-Mureş, în colaborare cu Comitetul municipal al UTC şi Clubul sportiv „Mureşul", organizează seri distractive pentru tineret la patinoarul de lingă Stadionul Municipal. La aceste seri distractive îşi dau concursul cele 10 formaţii tîrgumureşene de rock. • în cadrul cooperaţiei meşteşugăreşti se realizează 2,2 miliarde de lei producţie marfă, 51 la sută din totalul industriei mici a judeţului nostru, 728 milioane de lei la prestări de servicii pentru populaţie, 114 milioane de lei export. • La nivelul UJCM Mureş reţeaua unităţilor de mică industrie şi prestări de servicii se ridică la cifra de 758, din care 621 de prestări servicii amplasate în municipiile şi oraşele judeţului, în comunele Miercurea Nirajului, Sărmaşu şi Singeorgiu de Pădure. Anul XXXVIII^ Nr. 180 (9.109) ^ Sîmbătă, 1 august 1987 4 pagini li 50 de bani // Noi ansambluri arhitectonice completează zestrea edilitargospodărească a orașului Luduș. . din fotografie: imagini din cartierul „Dacia“. Şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid Vineri, 31 iulie a.c., a avut loc şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid. Biroul a examinat ■ şi aprobat Raportul cu privire la activitatea desfăşurată în anul 1986 şi în primele 6 luni ale anului 1987, de secţia organizatorică a Comitetului judeţean de partid pentru înfăptuirea sarcinilor reieşite din Documentele celui de-al XlII-lea Congres al PCR, din celelalte hotăriri de partid şi de stat, din indicaţiile date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, pentru perfecţionarea continuă a stilului şi metodelor de muncă ale organelor şi organizaţiilor de partid din judeţ. A fost analizat şi aprobat apoi Raportul privind aprovizionarea populaţiei cu legume-fructe şi pregătirea silozurilor pentru iarnă, atît la consumuri colective cit şi în depozite centrale şi Raportul privind rezultatele obţinute de către formaţiile cltfical-artistice, " creatorii " interpreţii individuali în cadrul etapelor judeţeană şi republicane ale Festivalului naţional „Cîntarea României“ şi măsurile ce se impun pentru desfăşurarea în continuare a activităţii acestora în perioada viitoare, în continuarea şedinţei Biroul a fost informat despre desfăşurarea campaniei agricole, de vară şi realizarea fondului de stat şi de furaje din orz şi grîu şi despre activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii în luna iulie 1987, în încheierea şedinţei au fost rezolvate unele probleme ale activităţii curente. Şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean In cadrul primului punct al ordinii de zi, Comitetul executiv a examinat şi a aprobat Raportul privind activitatea desfăşurată de instituţiile artistice profesioniste în semestrul I 1987, măsurile ce se impun pentru îmbunătăţirea acestei activităţi, pentru realizarea sarcinilor privind autofinanţarea. Comitetul executiv a fost apoi informat despre stadiul îndeplinirii planului de colectare, recuperare şi valorificare a materialelor refolosibile în semestrul I 1987 şi măsurile ce trebuie întreprinse pentru realizarea planului pe întregul an 1987, despre realizarea investiţiilor cu caracter de gospodărie comunală, precum şi a planului de reparaţii la locuinţele din fondul locativ de stat şi despre modul de soluţionare a scrisorilor, cererilor, propunerilor şi sesizărilor oamenilor muncii în luna iulie 1987. Ieri, 31 iulie 1987, a avut loc şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean.