Steaua Roşie, iulie 1988 (Anul 39, nr. 155-181)

1988-07-01 / nr. 155

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE Sentimente de profunda gratitudine (Urmare din pag. 1) Recunoştinţa noastră faţă de partid, faţă de secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru condiţiile de muncă şi de viaţă ce ne sunt asigurate nu se poate exprima mai bine decit prin calitatea şi eficienţa muncii pe care o prestăm, printr-o activitate care să răspundă întocmai nivelului exigenţelor actualei etape pe care o parcurge ţara noastră pe drumul construcţiei socialiste. De aici, de la Fabrica de anvelope din Luduş, doresc să exprim adînca noastră gratitudine pentru recentele măsuri luate de partidul şi statul nostru, la iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru creşterea continuă a nivelului de trai al oamenilor muncii, începe majorarea retribuţiei personalului muncitor, de care vor beneficia, numai în acest an, 4.470.000 de oameni ai muncii, reprezentind aproape 60 la sută din întregul personal muncitor, urmînd ca pînă în luna august din anul viitor întregul personal muncitor să primească retribuţia majorată. Aceasta este încă o dovadă clară a grijii pe care partidul, personal tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ne-o poartă nouă, celor ce muncim. La această grijă sîntem hotărîţi să răspundem muncitoreşte, prin realizarea întocmai a planului economic, de dezvoltare şi modernizare a întreprinderii, onorarea exemplară a exportului — indicator la care pe primele 5 luni prevederile au fost depăşite cu 47,5 la sută, reducerea continuă a cheltuielilor şi consumurilor materiale şi energetice. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu ne-a spus în repetate rînduri că bunăstarea noastră depinde de munca noastră. Nici nu se poate altfel, pentru că sîntem proprietari, producători şi beneficiari. Deci, nu există altă sursă a proprietăţii decît roadele eforturilor noastre. Dar, aşa cum tot secretarul general al partidului a spus, măsurile de creştere a veniturilor se realizează concomitent cu dezvoltarea generală a economiei, a societăţii. Iată de ce, beneficiind, împreună cu mulţi muncitori din atelierul de prelucrări mecanice, de prevederile noilor majorări ale retribuţiei, ne angajăm să nu precupeţim nici un efort pentru a ne onora în mod exemplar toate îndatoririle care ne revin pe acest an, aducîndu-ne întreaga contribuţie la înfăptuirea amplului program de modernizare a tehnologiilor, de aplicare întocmai a planului de tehnică nouă, de îmbunătăţire sistematică a calităţii şi eficienţei produselor noastre. în deplină concordanţă cu principiile eticii şi echităţii socialiste Propunerile privind majorarea pensiilor pentru munca depusă şi limită de vîrstă, precum şi a pensiilor invalizilor de război, elocventă dovadă a grijii partidului şi a statului nostru, personal a tovarăşului secretar general Nicolae Ceauşescu, faţă de om şi cerinţele lui, constituie încă unul din aspectele şi criteriile fundamentale ale unei societăţi de a asigura un curs ascendent nivelului de trai material şi spiritual al întregii naţiuni, în deplină concordanţă cu aspiraţiile maselor, ilustrînd baza materială a ţării şi avuţia naţională, noile măsuri menite să ducă la ridicarea bunăstării generale demonstrează un lucru esenţial: rolul primordial acordat omului într-un proces social vital. Oglindind profundele transformări calitative petrecute în viaţa ţării, sporirea substanţială a veniturilor oamenilor muncii, dinamica ascendentă a pensiilor ilustrează pregnant spiritul documentelor Congresului al XIII- lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. Situîndu-mă printre cei 1.352.000 de cetăţeni care vor beneficia de majorarea pensiei pentru munca depusă şi limită de vîrstă cu 8 la sută, lunar, consider această grijă statornică pentru ridicarea nivelului de trai al tuturor categoriilor de cetăţeni o măsură binevenită, în concordanţă cu principiile eticii şi echităţii socialiste. pensionar PETRU BLOJ Tîrgu-Mureş îndeplinirea exemplară a planului (Urmare din pag. I) în eşalonarea perioadelor de majorare a pensiiilor, au stat aceleaşi principii ale eticii şi echităţii socialiste, după care se călăuzeşte partidul în înfăptuirea Programului de creştere a nivelului de trai în actualul cincinal. Fără îndoială că, aşa cum confirmă experienţa vieţii, măsurilor sistematice adoptate pentru ridicarea nivelului de trai sîntem chemaţi să le răspundem printr-o muncă de calitate, desfăşurată cu toată răspunderea, care defineşte însăşi eficienţa economică a activităţii noastre. Acum, la debutul unei noi etape de plan , semestrul al II-lea al celui de-al treilea an al cincinalului eforturile mureşenilor se cer concentrate pentru realizarea exemplară a tuturor indicatorilor, de accent pe producţia fizică, la toate sortimentele prevăzute în bran, în contracte şi comenzi. O atenţie majoră, cu caracter permanent, trebuie acordată producţiei pentru export, în temeiul adevărului bine cunoscut şi verificat că schimburile comerciale internaţionale, derulate optim, slujesc în modul cel mai direct la sporirea venitului naţional. Totodată, se impune din partea tuturor colectivelor muncitoreşti gospodărirea judicioasă a materiilor prime şi materialelor, a energiei electrice, pentru încadrarea riguroasă în consumurile normate, pentru reducerea constantă a cheltuielilor de producţie — condiţii hotărîtoare pentru realizarea unei rentabilităţi reale. Cuvîntul de ordine trebuie să fie pretutindeni ritmicitatea în realizarea sortimentelor lansate în producţie, calitate, competitivitate, promptitudine maximă in livrări, atingerea parametrilor de eficienţă planificaţi. Pentru realizarea acestor obiective de mare importanţă este necesară întronarea fermă, la toate locurile de muncă, a unui climat de ordine şi disciplină, de angajare şi răspundere, cu accent deosebit pe dezvoltarea spiritului revoluţionar. Acesta trebuie să fie răspunsul nostru, al tuturor oamenilor muncii mureşeni, la măsurile adaptate de majorare a retribuţiilor, la chemările partidului, ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, privind mai puternica mobilizare a capacităţilor tehnico-materiale şi umane în scopul realizării întocmai, la înalţi parametri de calitate şi eficienţă, a sarcinilor de plan pe 1988, pe întregul cincinal. .__ Fruntaşi în întrecerea socialistă Întreprinderea de bere Rechin (Urmare din pag. I) multe din ele fiind premiere în ramura industriei berii. Ele sunt rezultatul aplicării cu consecvenţă a programului de modernizare şi organizare a producţiei prin care s-au implementat în procesul de fabricaţie iniţiative valoroase, care au condus la creşterea necontenită a calităţii podusului finit, a eficienţei economice şi implicit la impunerea pe piaţa internă şi externă a mărcii fabricii, a berii de Reghin, care este solicitată in mod expres pretutindeni în ţară şi peste hotare. Scrisoarea de felicitare adresată de tovarăşa Paula Prioteasa, ministrul industriei alimentare, colectivului întreprinderii de bere din Reghin pentru rezultatele remarcabile obţinute în muncă, pentru calitatea berii de nivel mondial, apreciată la export, are darul de a mobiliza şi stimula mai puternic întreaga activitate a fiecărui om de la unitatea reghineana în obţinerea unor resultate superioare in producţie, în îndeplinirea exemplară a planului pe întregul an. Expresia angajării lor este depăşirea substanţială a sarcinilor prevăzute la toţi indicatorii, pe primul semestru din 1988, răspunzînd prin fapte îndemnului tovarăşului Nicolae Ceauşescu, adresat naţiunii la recenta Plenară a CC al PCR. Dovada faptică a voinţei unanime de a urca şi în anul viitor pe cea mai înaltă treaptă a podiumului întrecerii socialiste, de a realiza înainte de termen prevederile actualului cincinal este hotărîrea adunării de a suplimenta angajamentul pe anul 1988 cu încă 300.000 lei la producţia marfă, cu 5.000 hl de bere şi cu 50 de tone de malţ, hotărîre exprimată şi în telegrama adresată Comitetului Central al partidului, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, asigurîndu-i şi cu acest prilej că nu se va precupeţi nici un efort în vederea înfăptuirii sarcinilor stabilite de Congresul al XIlI-lea şi de Conferinţa Naţională ale partidului. Oficiul judeţean de turism Mureş, evidenţiat în întrecerea socialistă intr-o adunare festivă s-au reunit şi reprezentanţi ai oamenilor muncii de la Oficiul judeţean de turism Mureş, miercuri, 29 iunie 1988. Un moment sărbătoresc prilejuit de înmînarea Drapelului roşu şi a Diplomei de onoare pentru locul V ocupat în întrecerea socialistă desfăşurată în anul 1987, între unităţile de profil din ţara noastră. La adunarea festivă au luat parte tovarăşul Ioan Movilă, secretar al Comitetului judeţean de partid, reprezentanţi ai Ministerului Turismului, ai Uniunii sindicatelor din comerţ, cooperaţie şi turism. Oficiul judeţean de turism Mureş — s-a menţionat în informarea prezentată — şi-a realizat sarcinile de plan pe anul trecut, în numai 11 luni, la volumul total economic. Rezultate bune s-au înregistrat la desfacerea mărfurilor, turism, producţie industrială, prestări de servicii pentru unităţi socialiste şi în construcţii, gospodărie comunală pentru populaţie, la beneficii. Cei care au luat cuvîntul şi-au exprimat satisfacţia pentru realizările obţinute, s-au angajat, în numele colectivelor de lucrători, să acţioneze in aşa fel incit, şi în anul 1988, activitatea să se desfăşoare sub semnul calităţii, răspunderii, solicitudinii şi eficienţei economice. DORIN BORDA „Igiena“ — cooperativă fruntaşă pe ramură Un moment de adîncă trăire, dominat de emoţie şi satisfacţie, pentru lucrătorii cooperativei tîrgumureşene „Igiena“, în cadrul unei adunări generale extraordinare, reprezentantul forului tutelar a înmînat cooperativei. Steagul roşu al UCECOM şi Diploma de onoare „Cooperativă fruntaşă pe ramură“ în întrecerea socialistă pe anul 1987. Fără a detalia, rememorând activitatea anului trecut, trebuie menţionat faptul că lucrătorii „Igienei“ şi-au depăşit toţi indicatorii de plan. Realizări în consens cu imperativele impuse cooperaţiei meşteşugăreşti de conducerea superioară de partid şi de stat, consecinţă firească a creşterii calitative a pregătirii profesionale şi politice, a spiritului de răspundere şi a solicitudinii. Să mai amintim că performanţa competiţională a cooperativei „Igiena“ nu este nici întimplătoare, nici izolată, înscriindu-se într-un palmares bine definit, de cinci ori cooperativă fruntaşă pe ramură. De trei ori consecutiv, urmînd ca drapelul să le rămină definitiv. „Este frumos să participi la sărbătoarea altuia, şi mai frumos să-ţi creezi şi să-ţi trăieşti vibrant propria sărbătoare“, remarca, în cuvîntul de salut, tovarăşa Angela Isăroiu, secretar al Comitetului judeţean de partid. Şi pentru ca şi ceilalţi meşteşugari mureşeni prezenţi la adunarea festivă să-şi aibă propria sărbătoare, cu acelaşi prilej a fost acordat locul I şi Diploma pe Uniune de Evidenţiat pe ţară în activitatea cultural-educativă pentru rezultatele obţinute în 1987, UJCM Mureş, de asemenea, o diplomă bibliotecă pentru activitatea deosebită desfăşurată. Prin cuvinte calde, emoţiona ■ te dar şi angajante, vorbitorii a exprimat hotărîrea fermă a „lor 22.000 de meşteşugari mureşeni de a consolida şi amplifica, realizările pe 1988. MIHAI SUCIU INSTANTANEE La compiexul de sere din Mureşeni se pregăteşte un nou transport de roşii pentru consumul populaţiei Foto: IOSIF TRIF CALENDAR Vineri 1 IULIE Soarele răsare la ora 5,35, apune la ora 21,03. Zile trecute 183, zile rămase 183. CINEMA TÎRGU-MUREŞ — Arta! Simon Templar intervine. Grădina de vară- Secretul lui Bachus. Unirea. Legenda şerifului din Tennessee. Progresul) Ora 11. Select: Umbrele soarelui. Tineretului. Cineva acolo sus mă iubeşte (orele 9, 11, 15 17 şi 19). Anotimpul iubirii (ora 21) Flacăra: Samba. SIGHIŞOARA — Lumina: Un gentleman în vestul sălbatic. Grădina de vară: Misterele Bucureştilor. REGHIN — Patria: Iacob. TIRNAVENI — Melodiai Baciul fermecat. Grădina de vară Parada Chaplin. LUDUȘ — Flacăra: Pistruiatul (seria a II-a) — Ascunzişuri. SOVATA — Doina: In cadrul Zilelor filmului pentru tineret: Căpitanul vasului „Pelerin“. Muncitorul: Evadaţi din viitor. SARMAŞU — Popular: Dragoste la Las Vegas. IERNUT — Lumina: Fantomele se grăbesc. SÎNGEORGIU DE PĂDURE — Popular: Primăvara bobocilor. FÎNTÎNELE — Patria- Cei şapte samurai (seriile I—II). MIERCUREA NIRAJULUI — Nirajul: O zi la Bucureşti. Şapte păcate. TEATRU TEATRUL NAŢIONAL, azi, ora 19, Herghelegiul (secţia maghiară). FILARMONICA DE STAT, azi, ora 19,30, în sala mare a Palatului culturii, va avea loc un concert simfonic. Dirijori Gheorghe Coslin. Solist, pianistul Sorin Petrescu, în program, lucrări de Dan Voiculescu, Schubert, Weber și Grieg. SALONUL DE GRAFICA SATIRICA La Casa de cultură, a ştiinţei şi tehnicii pentru tineret s-a vernisat, ieri, Salonul municipal de grafică satirică. Expun 16 artişti, majoritatea debutanţi. Pe genericul manifestării şi-au înscris numele şi patru invitaţi, cunoscuţi şi preţuiţi: Ioan Sfîriac, Boroş Ştefan, Molnár Denes şi Traian Furnea. în urma jurizării, pe primele trei locuri s-au situat, în ordinea Olimp Boros, Heim István, Marius Forgaciu. „TIRGUL CIREŞELOR“ Duminică, 3 iulie a.c., se organizează, la Brîncoveneşti, tradiţionalul „Tîrg al cireşelor“.