Timpul, ianuarie 2001 (Anul 12, nr. 1-24)

2001-01-15 / nr. 10

POPOR ROMÂN, NU GREȘEȘTE CINE CREDE ÎN TINE COTIDIAN SOCIAL-POLITIC-CULTURAL INDEPENDENT ISSN 1221-11848 pagini - 2000 lei hii.1...... ....... ■ [UNK] .... I ................................. ........... ................. * Andrei Zeno, imun? Senatorul PDSR de Suceava Gheorghi Prisăcaru a declarat, ieri, că, potrivit reglementărilor in vigoare, imunitatea parlamentară este valabilă „pentru opiniile pe care persoana respectivă le exprimă din momentul în care devine parlamentar“ Curtea Supremă de Justiție se confruntă tot mai des cu dosare în care sunt inculpate persoane care au dobîndit imunitate parlamentară în urma alegerilor din noiembrie 2000, fiecare magistrat trebuind să decidă în cazul acestora Vineri, un complot al instanței supreme a fost sesizat despre faptul că fostul colonel de Securitate Andrei Zeno, acuzat de ofensă adusă autorității, a devenit deputat în urma scrutinului din 26 noiembrie 2000 Avocatul lui Andrei Zeno a susținut că fostul ofițer este deputat PRM de Caraș-Severin, iar acest mandat îi conferă imunitate în acest moment (Mediafax) Casa de Copii din Teregova. Prădată de foștii săi elevi Administratorul Casei de Copii Teregova, Matei Popa, a sesizat Postul de poliție din localitate că persoane necunoscute au pătruns în magazia unității, de unde au sustras mai multe bunuri Polițiștii au stabilit că hoții au forțat sistemul de închidere a ușii, după care au furat o mașină automată de spălat, 15 perechi de pantofi sport tip Otter, 18 pături, opt treninguri, șapte perechi de bocanci, un picup, mai multe ghiozdane și șapte perechi de pantaloni In urma investigațiilor întreprinse au fost identificați și autorii. Doi dintre ei, Cătălin Băluță, din Caransebeș, și Mircea Varga, din Săcuieni- Bihor, sunt foștii elevi ai acestei unități școlare. Ei au fost ajutați de un localnic, Ionică Ghimboașă, în vîrstă de 20 de ani Jumătate din bunurile furate au fost recuperate și înapoiate Casei de copii (vn ) ANUL XII NR. 10 (3074) REȘIȚA LUNI 15 IANUARIE 2001 La Prefectura Caraș-Severin. S-a predat ștafeta Comisia administrativă a județului s-a întHnit sîmbătă, 13 ianuarie a.c., pentru a participa la instalarea noului prefect, Gheorghe Pavel Bălan, și a noului subprefect Enache Barbu Pentru prima dată în județul nostru, învestirea prefectului s-a făcut de un membru al Guvernului, respectiv Hildegard. Carola Puwak, ministrul integrări europene Ion Marcel Vela a predat ștafeta, după șase luni și șase zile, conform propriei mărturisiri, cu deosebită satisfacție, deoarece, cunoscîndu-l pe Gheorghe Pavel Bălan, știe că acesta are o bogată experiență în administrație, beneficiază de o susținere politică solidă și, mai ales, va fi întotdeauna apropiat de locuitorii județului, dispus să le asculte doleanțele și să depună eforturi pentru a le rezolva necazurile Demnitatea și seriozitatea cu care un prefect își încheie mandatul au constituit o premieră absolută, Gheorghe Pavel Bălan recunoscînd că își dorește puterea de a proceda la fel ca Vela atunci cînd, la rîndul său, își va încheia mandatul de prefect. De altfel ministrul Hildegard Carola Puwak i-a mulțumit lui Marcel Vela pentru prestația din scurtul timp in care a fost prefect, afirmînd că, indiferent de partidele din care fac parte, cei care ocupă funcții de conducere, chiar dacă au fost aleși sau numiți trebuie să fie uniți în efortul comun de redresare economică și socială a județului, de transpunere in practică a programului de guvernare al Cabinetului Năstase Referindu-se la modul in care și-a propus să acționeze în viitor Gheorghe Pavel Bălan a afirmat „Nu am venit ca prefect pentru a ftar sau cneaz de Caraș Severin , pentru a colabora cu Consiliul județean, cu președintele Lie Mustăciță, cu primarii și consilierii locali doresc un dialog permanent cu sindicatele și patronatele pentru ca împreună să găsim soluțiile de dezvoltare a întreprinderilor mici și mijlocii și de rezolvare a dificultăților cu care se confruntă marile întreprinderi din județ. Prefectul Gheorghe Pavel Bălan a afirmat că dorește o relație corectă, deschisă, cu presa, pentru o bună informare a locuitorilor județului menționînd că apreciază ca amicale înțepăturile apărute in presă înainte chiar de numirea sa iar faptul că ziariștii nu i-au acordat nici măcar o săptămînă de grație este explicabi datorită experienței pe care o are in problemele administrației publice locale De altfe Gheorghe Pavel Bran a recunoscut că o parte din suflet i-a rămas in biroul in care, ca președinte al Consiiului județean, a pus bazele aceste instituții , in 1992 și că ,alături de Ilie Mustăcila, a trăit experiența lipsei de colaborare dintre conducerea Gonsmulu județean și trei prefecți. în Rodica MIRI) Continuare in pagina a 3 a ■ La Combinatul Siderurgic Reșița se profilează o criză managerială fără îndoială că acest început de an este unul dintre cele mai negre din istoria modernă a Combinatului Siderurgic Reșița. Datorii ce însumează peste 1 400 de miliarde de lei, activitate întreruptă total din data de 5 ianuarie ca urmare a debranșării de la sistemul energetic național și de la rețeaua de gaze naturale, dar mai cu seamă, incertitudinea ce planează asupra societății La doar șase luni de la vînzarea combinatului prilej cu care personalități de marcă prezente la Reșița, precum ambasadorul american James Rosapepe și Lordul Owen, fost ministru de externe al Marii Britanii considerau privatizarea că pe una dintre cele mai reușite din România, astăzi se vorbește tot mai insistent despre rezilierea contractului de vînzare-cumpărare semnat de FPS și americanii de la Noble Ventures Inc. Cauzele care au determinat o astfel de stare sunt multiple și implică o analiză atentă a fenomenului, pentru că vinovat nu este doar acționarul american Ceea ce este însă Victor NAFIRU Continuare in pagina a 3-a Sporturi naționale în Caraș-Severin sîmbătă, 13 ianuarie a.c., au fost instalați în funcțiile de prefect și subprefect dmi Gheorghe Pavel Bălan și respectiv, Enache Barbu Dl Bă jian va renunța zilele astea la i deputăție și îi va face cadou demnitatea de deputat dlui Mocioalcă zis Suflet Mare. Dlui Bălan ii doresc o carieră lungă în scaun și multe realizări Cam asta fu pe-aci pe lingă casa noastră bănățeană Dar pe afară? Dar pe lingă gard? Ce sporturi naționale sau mai inventat? Unul din sporturile cu mare priză la combatanți, public și cititori, ar fi sportul spargeri conductelor cu produse petroliere Vinovat din pedersul meu guvernul indiferent cum îi zice Prețul benzinei față de puterea de cumpărare a românilor e de-a dreptul dement La motorină aceeași poveste După ce ti s-a rupii la stînă permis sa te motorizezi, fără benzină și motorină ești fiul arșiței trebuie să scoți de undeva Pe vremea altui bolnav mintal arde ceaușescu, exista o astfel de criză a benzinei Nu era fie piață De nevoie, omul căuta soluții, și găsea cita una de te-ndeia își pornea Dacia cu insecticid. Acu Criza la fel de provocată, așa ca să-și bată joc de om, se cheamă ca e (benzina), dar n-ai cu ce s-o cumper Atunci hai cu țepușele și robinetele pe conducte și facem noi prețul maxim 7 mii litrul cit și merită benzina asta Rezolvarea pompieristico- păguboasă a probleme și anume poliție, armată, aviație și marină călăreață să păzească țevile cu motorină înseamnă o prostie și o pierdere de vreme Se vor da lovituri mari draci Nu vedeți altă soluție? V-o spun eu Guvernul sa facam mii benumaia nu începeți cu statui cu firmele cu concurența,u capitalismul, că la mine nu mai ține Dar am s-o țin tot așa* Mircea CAVADIA Doi ani, doi minori, două sute de milioane de lei Lucrătorii Biroului Ordine Publică, din cadrul Poliției Municipiului Reșița au organizat în data de 11 ianuarie a c . un control pe mia combaterii activității ilicite de comerț stradal și de depistare a persoanelor ce domiciliază fără forme legale în zona căminelor de nefamiliști Rezultatele acțuni au fost aproape ridicole față de fenomenul ca atare, polițiștii reușind să aplice un număr de 16 sancțiuni contravenționale, in sumă de numai 1,2 milioane de lei, și să confiște zece cartușe de țigări în schimb, ei au reținut doi minori pe care i-au identificat ca fiind autorii mai multor furturi comise pe raza municipiului Reșița Petru Vîrtole 16 ani, și Octavian Nicolae 14 ani amon .ocu+nd • in Poiana Golum au reușit performanța ca in perioada ianuarie 1999-ianuarie 200"’ să fure din locuințele, sălașele și garajele reșițenor, bunuri- in valoare totală de 200 de milioane de lei Re numele lui Virtob a fost emis mandat de arestare pe timp de 30 de zile urmînd ca organele de anchetași stabilească întreaga activitate infracțională a acestuia Ghiuluri contrafăcute, escroc în libertate Nu de puține ori am sesizat de riscul pe care ni-l asumăm atunci cînd cumpărăm de la persoane necunoscute bijuteria pre* ae chilipir, prezentate ca fiind din aur de 24 de karate Cu aît mai mult cu cit ele ne sunt oferite de țigan maeștri recunoscuți în astfel de tranzacții Cu toate acestea continuăm să ne zgircim la tănie pentru a rămîne, de cele mai multe ori, cu buza umflată Cazume de față sunt o dovadă în acest sens în timpul efectuării din control pe DE 70 lucrătorii Poliției Armenis au verificat un autoturism Volskwager amatriculat n Austria, condus de un anume Cristian Gheorghe Micu 2/ de ani din județul Vîlcea. Alături de el, în VW se mai aflau alte trei persoane domiciliate în același județ: Dumitru Miclescu, 16 ani, Alexandru Trandafir, 55 de ani, și Vasile Ștefan, 35 de ani , suficient să precizăm că minorul este fiul lui Permadian pentru a înțelege cu cine au avut de-a face polițiști" Dăr noi suspecți cei patru au fost conduși la sediul Poliției Municipiulu Caransebeș unde u urma cercetărilor ce au urmat sa stabia Vaste Ștejar vinduse puțin timp in urmă a PA or Caransebeșu așa / « ghiu de aur, care in realitate era confecționat dint- ur metal obișnuit NiCt Victor NAFIRU Continuare in pagina a.