Timpul, ianuarie 2002 (Anul 13, nr. 2-25)

2002-01-15 / nr. 11

Anul XIII Nr. 11 (3377) Reșița Marți, 15 ianuarie 2002 8 pagini Venitul minim garantat electo -at lovește Legea 416/2001, privind venitul minim garantat, intrată în vigoare la 1 ianuarie a.c., a pus în mișcare un întreg aparat funcționăresc, care nu mai prididește cu eliberarea formularelor necesare, cu efectuarea anchetelor sociale ori cu primirea dosarelor. Mii de oameni care au luat cu asalt ghișeele primăriilor sunt purtați de la o instituție la alta, în vederea obținerii actelor doveditoare sărăciei lumii în care au ajuns să trăiască. Ca să intre în posesia venitului minim garantat, săracii trebuie să prezinte adeverițe eliberate de administrațiile financiare, din care să rezulte că nu înregistrează alte venituri, adeverințe de la Șomaj, prin care să facă dovadă că, șomeri fiind, au participat la cursuri de calificare și n-au refuzat nici un loc de muncă, adeverințe de la unitățile de învățămînt din care să reiasă că elevii, membri ai familiei respective, nu beneficiază de burse, însă aceasta nu-i totul. Solicitantul trebuie să aducă copiile xerox sau certificatețe, în original, de naștere, căsătorie, buletinul de identitate, saloanele de pensie, de alocație sau alocație suplimentară primită de copii, o adeverință din care să rezulte că minorii sunt școlarizați, precum și o declarație notarială, pe propria răspundere, care să cuprindă veniturile obținute. Nervi și timp pierdut, în speranța ajustării sărăciei, un fenomen social pe care nu-l mai contestă nimeni astăzi După ce dosarele sunt depuse, urmează partea a doua, a ceea ce s-ar putea numi „Circ fără pîine". Funcționarii primăriilor pleacă pe teren, în vederea efectuării anchetelor sociale. De cum intră în curtea gospodarului, încep să numere găinile, rațele, cîinii și pisicile aducătoare de profit, se numără straturile cu ceapă, pătrunjel și flori. Și dacă se dovedește că de pe acestea se obține un ban în plus, adio venit minim garantat! Nu sunt neglijate Trabantul sau bicicleta, cu care, închiriate, săracul solicitant și -ar putea rotunji veniturile personale. Apoi, se face inventarul locuinței. Victor NAFIRU Continuare în pagina a 3-a Fruntași la pagube Anul care abia s-a încheiat a fost unul deosebit de greu pentru angajații Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic și Cinegetic și dezastruos pentru județ. .în 2001, Caraș- Severinul a ocupat locul întîi la nivel de țară la valoarea pagubelor descoperite în domeniul forestier, spune ing. Romei Buzescu, inspector-șef al ITRSC, în urma controalelor efectuate de angajații mei în pășunile comunale din întreg județul, au fost descoperite pagube de 8 miliarde de lei. Cauzele au fost numeroase, însă cea mai des întîlnită este lipsa de organizare și necunoașterea legilor silvice". în cursul acestui an, ing Buzescu speră într-o mai bună colaorare cu primarii, în vederea creării de pepiniere pentru acoperirea terenurilor degradate în urma defrișărilor, în special terenurile din jurul localităților. O altă problemă stringentă ce amenință activitatea inspectoratului este legislația ineficientă în privința infracțiunilor de natură forestieră .De exemplu, dacă un inspector silvic oprește o mașină ce transportă material lemnos și constată că șoferul nu are nici un act de însoțire a mărfii, este obligat să întocmească un proces-verbal de reținere în vederea confiscării, însă legea îl obligă să-i acorde totuși 24 de ore pentru a aduce actele, precizează Romei Buzescu, în acest timp el poate face rost de acte și eu nu-i mai pot face nimic. Unde este atunci dreptatea?". Diana SIMION Pînă la Dumnezeu te mănincă... furnizorii Stareța Mănăstirii Sf. Ilie de la Izvor din Bocșa, maica Filofteia Nistor, era intrigată zilele trecute de faptul că pe luna decembrie 2001 are de achitat 15.600.000 de lei, sumă ce reprezintă contravaloarea gazului metan consumat. „Este enorm, ne-a spus maica stareță. Pînă acum, cel mai mult am plătit 9 milioane într-o lună, ca dintr-o dată să ne trezim că avem de dat aproape 16 milioane de lei... * Facem precizarea că cea mai mare parte a gazului metan a fost folosită pentru încălzirea mănăstirii. Nu era normal ca. de sărbători, credincioșii să rostească rugăciunile clănțănind din dinți, ori să-și facă crucea cu mîna tremurîndă. Cum slujitoarele Domnului nu au salariu, singurul venit al mănăstirii fiind constituit din daniile credincioșilor, la întrebarea de unde va face rost de acești bani, maica Filofteia Nistor a săltat din umeri și a răspuns: „Dumnezeu cu mila! Pentru că factura de curent încă nu am primit-o". Ne-ar place să credem că Constantin ȚICĂNELE Continuare în pagina a 3-a mu A venit Mike (Maic) Aseară a sosit la Reșița cel mai bun prieten al liderilor Sindicatului Vatra din CSR, John Michael McNutt, cunoscut și sub apelativul „Bă, Maic!", omul care i-a încurcat pe Muhu și compania în intenția lor de a renaționaliza Combinatul Siderurgic Reșița. De unii așteptat, de alții hulit, John Michael McNutt intenționează ca în perioada următoare să înceapă demersurile pentru repornirea la data anunțată a activității combinatului. De altfel, ieri, reprezentanți ai firmei Noble ventures au prezentat la Oficiul Registrului Comerțului Caraș-severin hotârîrea de închidere a procedurii de reorganizare judiciară a C.S.R.. în același timp, la București, Chanes Norman Franges face demersurile necesare obținerii creditului promis de Banca Comercială Română. (Uica Patru Press) Citiți în pagina a 6-a: Actualitatea lui Eminescu Noapte bună, părinți! într-una din serile trecute, aflîndu-mă într-o mașină, am auzit la radio, o melodie cunoscută demult, care deschidea o emisiune de demult crezută de subsemnatul scoasă din programele radio. Melodia care precede emisiunea, Noapte bună, copii! Ba, chiar, am ascultat și povestea de adormit copiii. Nu știu dacă după clin, clin, noapte bună, copii năzdrăvanii copii calculatoriști de astăzi au și pus geană peste geană, dar mă îndoiesc pînă mă rup că la ora opt fără zece, copiii de acum dorm lemn cu toții, cu Făt- Frumos în gînd. Nici măcar ăia de țîtă, și ei umbla cu tot felul de șmecherii să mai tragă cu ochiul și urechea la emisiunile noastre, toate cit se poate de deocheate. Chiar acu puțină vreme am avut excepționala șansă să prind un final de emisiune „culturală", în care Șapa și lopata un individ ii punea nonșalant actorului (?) Claudiu Bleonț, fostul soț al regizoarei (?) Beatrice Bleonț, următoarea întrebare: Cine v-a creat asupra penisului sensibilități mai mari, prima soție sau a doua? Am rămas hipnotizat, precum copiii altădată, la emisiunea. Noapte bună, copii!, hipnotizat de două ori. O dată datorită imbecilității întrebării și apoi pentru că imbecilitatea era difuzată la o oră de maximă audiența, pe un post național de televiziune. Răspunsul, de fiecare dată e altfel, tot așa de adînc, precum sensibilitatea penisului din capul amîndurora, chiar că nu mai contează, iar emisiunea, Noapte bună, copii!, de care am vrut să ne luăm, poate fi o ultimă relicvă comunistă. Optimistă, deși nefolositoare, Noapte bună, părinți!, nu s-a gîndit nimeni să introducă în vreo grilă de program? Eventual, difuzată în tot cursul zilei și nopții, să ne țină într-o stare perpetuă de hibernare, pentru a nu mai vedea și auzi nimic. Mircea CAVadia