Timpul, ianuarie 2004 (Anul 15, nr. 1-24)

2004-01-15 / nr. 10

Panoramic Membri ai AP la politie Astăzi: Publicitate pag. 5-6 / p.2 Cotidian Ce reprezintă Eminescu pentru dv.? / p. 4 Sport Campionii / p. 7 Magazin încurajat să devină actor APARE LA REȘIȚA ® 0255/212739 15 ianuarie 2004 / p. 8 Anul 15, nr. 10(3982) 8 pagini * 4000 lei Joi In perioada 15-18 ianuarie a.c., Poliția Rutieră Reșița demarează o acțiune de depistare a șoferilor care conduc sub influenta băuturilor alcoolice. (Foto: Diana Bogdan) ACCENTE J J -J -J J J J J J J j j J J -j J J j' j J J j B Examenul de bacalaureat din acest an va cuprinde doar subiecte de sine stătătoare, fiind eliminate testele grilă, ne-a informat Dan Nicolae Grindeanu, inspector general al Inspectoratului Școlar Județean. (D.S.I.) . Direcția Silvică Caraș-Severin participă la o Expoziție de profil care se desfășoară la Berlin. Păstrăvi, fazani și potîrnichi, mostre din fiecare tip de împletitură din răchită, au fost trimise ieri, la Berlin. (D.S.I.) V.M. Zaberca, decan Reșița (D.R.) - Facultatea de Științe Economice a Universității «Eftimie Murgu» din Reșița și-a ales ieri conducerea. Astfel, Vasile Mircea Zaberca a fost reales decan, prodecan este Gheorghe Popovici iar secretar științific Mirela Minică. Cei trei, alături de cadrele universitare Liviu Spătaru, Vasile Petrica, Ana Vasile, Constantin Popp, Mihai Dobrescu și Angela Bretcu sunt, totodată, și senatori ai universității din partea facultății pe care o reprezintă. Vineri, în 16 ianuarie, ne-a informat prof.univ.dr.ing. Ion Vela, rectorul universității, același proces de alegeri se va desfășura la Facultatea de Inginerie. 4 SAMTID, locul I în județul nostru Proiecte de 12 milioane de euro —---------------------------------Daniel Botgros Reșița - în Caraș-Severin ar putea intra 12 milioane de euro, sau, aproximativ 480 de miliarde de lei, prin programul european SAMTID. SAMTID reprezintă unul din mijloacele prin care importante fonduri de preaderare la Uniunea Europeană intră în țara noastră, în circuitul economic și social al statului, imprimînd zonelor beneficiare o dezvoltare accelerată. Ariile vizate sînt cele urbane, unde banii vor fi investiți în alimentări cu apă și rețele de canalizare. Județul Caraș-Severin are, deja, prin cele opt orașe, grupate în Asociația «Apă- Canal», un proiect comun, care se situează pe primul loc din punct de vedere al punctajului acumulat, devansînd Timișul, Aradul și Hunedoara, judetele-colege din Regiunea de Dezvoltare V Vest, în cazul în care proiectele vor fi cîștigătoare, în Caraș-Severin vor putea intra 12 milioane de euro, din cele 40 destinate României în ansamblu. Sorin Maxim, președintele Regiunii V Vest, cu sediul la Timișoara, prezent ieri la Reșița, în cadrul unei întîlniri cu primarii orașelor și cu specialiștii implicați în proiecte, întîlnire prezidată de viceprimarul Ion Simion Purec, era optimist. «Deși criteriile sînt stricte, Caraș- Severinul se află pe primul loc și are șanse mari să primească investițiile. Procedurile bancare de împrumut pentru coparticiparea orașelor sunt și ele rezolvate, deci nu ar trebui să fie probleme.» «Trebuie să fim credibili la finanțatori, ne-a spus și Ion Simion Purec, viceprimarul Reșitei și să prezentăm proiecte viabile. Problema alimentărilor cu apă e una foarte serioasă și chiar dacă prin SAMTID nu se poate rezolva integral, investițiile acestea sunt un mare pas înainte.» Tineri la statuia Poetului National din Oravita. (Foto: Diana Bogdan) Investiții în apa caldă Reșița (D.S.I.) - CET Energoterm continuă, în acest an, măsurile de reabilitare a punctelor termice din municipiu. «Se știe că rețeaua de conducte din Reșița datează de aproximativ 30 de ani, a spus ing. Mircea Căpriță, purtătorul de cuvînt al instituției. Or, acest lucru se răsfrînge și asupra calității serviciilor furnizate de CET. Țevile sunt vechi și cedează. în 2003 au fost reabilitate punctele termice nr. 23,24 și parțial nr. 19. Vechile conducte au fost înlocuite cu unele preizolate, atît pe circuitul de încălzire (tur-retur), cit și cel de apă caldă; în plus, acestea din urmă au fost prevăzute și cu circuit special de reîncălzire. Astfel, apa care a rămas blocată pe conductă se va întoarce în permanență în punctul termic pentru a fi reîncălzită. I «iK-ritiu - 1 1 i Zilele Mihai Eminescu Oravița (M.C.) - Consiliul județean și Direcția pentru Cultură Caraș-Severin, Primăria Oravița și Casa de cultură din același oraș, organizează în zilele de 15 și 16 ianuarie a.c. cea de-a XIII-a ediție a Zilelor Eminescu la Oravița. Manifestările încep astăzi, 15 ianuarie, ora 13 cu un Te Deum la statuia poetului din parcul central al orașului. Acțiunea culturală propriu-zisă cuprinde decernarea premiilor Concursului Național de Creație Literară «Mihai Eminescu» (au participat 25 de concurenți), vernisarea expoziției de artă plastică, Igor Isac, lansarea de cărți noi apărute în editurile cărășene, colocviul Mihai Eminescu în eternitate. Acțiunile se încheie cu o seară de muzică și poezie, spectacolul urmînd a avea loc în la Casa de cultură din Oravița. p. 3 înotătorii Reșița (M.M.) Conducerea Clubului Sportiv Municipal Reșița și-a desemnat recent cei mai buni sportivi în anul 2003, pe fiecare disciplină sportivă în parte. Secția înot este dominată de Raluca Radoslavescu, clasată pe locul întîi, fiind în ultimul an de juniorat. Ierarhia este completată, în ordine, de Nada Cocor, Flavius Dalea, Carmen Pan, Filip Creteanu, Sabrina Osiac, Cristian Păsulă, Laura Oțel, Anca Imling, Adelin Preda, Anda Cătană și Aurel Lăzăranu. Felicitări, cuvinte calde și șampanie - într-o aglomerație demnă de invidiat - aceasta a fost atmosfera de la ceremonialul consacrat Radioului Reșița. p. 3 (Foto: I.M.C.)