Timpul, ianuarie 2004 (Anul 15, nr. 1-24)

2004-01-28 / nr. 21

Vreme închisă, în ușoară încălzire. Incorporarea tinerilor născuți între anii 1973 și 1984 are loc la Centrul militar județean pînă la 20 februarie. S-au prezentat peste 70%. Cei care absentează fără motiv vor primi amenzi sau mandate de aducere. (Foto: Diana Bogdan) ACCENTE J J J J J J J J J J J J J J j j J j j j j j j j . 0 Contractele de solidaritate încheiate, anul trecut, de Agenția pentru ocuparea forței de muncă cu 20 de șomeri din Bocșa, vor fi prelungite și în acest an. Ei vor participa la renovarea fațadei și interiorului Primăriei orașului Bocșa. (R.T.) 0 Casa de Cultură Studențească din Reșița a pus bazele unui Cenaclu literar-artistic, a cărui activitate se va materializa prin publicarea trimestrială a unei reviste de cultură, arte și civilizație. (D.S.I.) Ambasadorul Franței în Caraș-Severin Reșița (D.R.) - Excelența sa, Philippe Ethienne, ambasadorul Franței la București, face un tur al vestului țării și în cadrul acestuia se va afla azi și la Reșița. Delegația sosește la prefectura județului la ora 11.30, unde va fi primită de prefectul Enache Barbu, ne-a informat Gabriela Popescu, consilierul prefectului. Excelența sa Philippe Ethienne va mai vizita, tot azi, Universitatea «Eftimie Murgu» și secția franceză a Bibliotecii Județene «Paul Iorgovici». După-amiază, de la ora 17, delegația franceză va fi prezentă la Caransebeș, unde se va întîlni cu reprezentanții administrației locale, după care va vizita Liceul Pedagogic și se va întreține cu PSL Laurențiu Streza, episcopul Caransebeșului. Copiii cu HIV - o dispută Medici reclamați la M. Albright Reșița - Copiii și adolescenții din Caraș-Severin infectați cu temutul virus HIV se află cumva la mijloc, într-o serie de scandaluri intre ONG-uri, care se ocupă cu protecția lor, medici și alți factori adiacenți. Petrică Agape, președintele Asociației «Inocență și Speranță» din Reșița, ONG afiliat la UNOPA - o federație națională a organizațiilor care îngrijesc copii infectați cu HIV - a făcut diverse reclamații cu privire la medici sau instituții care nu-i dau concursul pentru ocrotirea în bune condiții a acestora. Ultima intervenție de acest gen, pe care Agape a adresat-o și Direcției de Sănătate Publică, incriminează o pretinsă lipsă de interes în tratamentul copiilor a doctorilor Erika Naidan, medic epidemiolog, și Marin Vasincu, stomatolog. p. 3 Consilierii locali au aprobat ieri gratuitățile pe transportul în comun pentru anumite categorii sociale. (D.B.) (Foto: Diana Bogdan) Salariile dascălilor Profesori pentru zonele izolate Diana Simion Reșița - Contractul colectiv de muncă pentru persoanele din învățămînt, la nivel național, a fost semnat și înregistrat, ieri, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, în trecut, în contabilitățile unităților școlare, nu numai din județ, ci și la nivelul întregii țări, s-au dat interpretări greșite legislației in baza căreia se efectuează salarizarea personalului din învățămînt. Tocmai pentru reglementarea acestui neajuns, în noul contract colectiv de muncă, la art. 34, alin. 2, a fost cuprinsă elaborarea unor norme metodologice privind calculul salariilor, sporurilor și indemnizațiilor clare și unitare. Următorul pas, ne-a informat Maria Zvarici, președintele Sindicatului Invățămîntului Preuniversitar Caraș-Severin, este negocierea pentru semnarea contractului de muncă la nivel județean. Cea mai importantă solicitare rămîne crearea de facilități pentru atragerea personalului didactic experimentat în zonele izolate și introducerea unor sporuri suplimentare pentru dascălii care instruiesc copiii infestați cu HIV. «Intenționăm ca în urma negocierilor, a precizat dna Zvarici, să reușim decontarea călătoriilor cu trenul, acordarea ajutorului de deces, decontarea navetei, în cazul profesorilor care predau în alte localități decât cele de domiciliu.» Maria Zvarici Bilanțuri sportive în 2003 Reșița (M.M.) - La Sala Polivalentă din municipiul de pe Bîrzava s-au desfășurat ieri, în prezența prof. Cristache Mitrea, inspector în cadrul Agenției Naționale pentru Sport, și a altor invitați, adunările generale de bilanț ale Direcției pentru Sport Caraș-Severin și Clubului Sportiv Municipal. Cu acest prilej a fost remarcată ascensiunea C.S.M.R., care, după doar un an și jumătate de la înființare, cuprinde un număr de șase discipline, cu 220 de sportivi. Iar faptul că, în condițiile în care a avut ca obiectiv în 2003 un număr de 36 de medalii, și a contabilizat 99, este o confirmare certă a bogatei activități desfășurată la nivelul tuturor secțiilor, și în special la cele de înot (69 de medalii) și Lupte (10). în cadrul discuțiilor, s-au detașat două probleme foarte importante: reînființarea unui centru olimpic de gimnastică la Reșița și găsirea unor soluții practice pentru ca sportivii să beneficieze de gratuitate la vizitele medicale. Mustăcilă, președinte executiv București (D.B.) - Vicepreședintele PSD Caraș- Severin. Ilie Mustăcilă, totodată președinte al Consiliului județean, așa după cum ne-a declarat, a fost numit ieri, în cursul întrunirii Delegației Permanente a partidului, președinte executiv al filialei județene social-democrate. Mustăcilă a mai precizat că speră ca, măcar acum, contestările la adresa sa să înceteze. Proaspătul președinte executiv, pe umerii căruia vor cădea sarcinile campaniei electorale din acest an, ne-a transmis și remarca președintelui PSD, Adrian Năstase, vizavi de numirea sa: «sînteți cel mai potrivit pentru această funcție». Tramvaie ale SC Prescom Reșița au staționat, ieri după-masă, în zona Piața Republicii mai mult de jumătate de oră, din cauza unui macaz care s-a deplasat. Iar pe parcursul zilei au circulat cu întîrzieri de ore. (D.I.) (Foto: Diana Bogdan)