Transilvania Jurnal, ianuarie 2003 (Anul 6, nr. 1420-1430)

2003-01-15 / nr. 1428

MIERCURI economic Paginile 5-11 Sindicatul fermierilor, premieră națională la Cluj... Euro țintește spre 1,06 dolari... Sindicaliștii clujeni cer convocarea extraordinarii a Consiliului Național al BNS... | Nr. 1.428, 15 ianuarie 2003 | preț 5.000 lei ! Pigmeii politici ai UDMR Radicalii Uniunii afirmă răspicat că vor înființarea unui alt partid al maghiarilor Pragul de cinci la sută ar putea fi prea mare în viitor pentru reprezentanții politici ai maghiarimii, și aceasta pentru că „Uniunea” maghiarilor riscă să se transforme într-un simplu concept. Prin intermediul deputatului de Cluj Vekov Karoly, radicalii UDMR și-au reafirmat ieri intenția de a-și face alt partid. Motivul: pluralismul intern ar fi dispărut, iar democrația internă ar fi și ea o poveste. Totuși, acest mod radical de a pune problema s-ar putea să țină de o stratagemă a radicalilor creată cu doar câteva săptămâni înainte de congres cu scopul de a obține avantaje maxime, în ciuda reprezentativității foarte reduse în cadrul unei formațiuni politice a cărei forță zdrobitoare aparține moderaților. Pagina 4 Cadouri pentru copiii săraci din Ardeal Aproximativ 2.000 de copii din județele Alba și Mureș au primit în perioada sărbătorilor de iarnă pachete cu alimente și dulciuri în valoare de 254,8 milioane de lei, în urma unei campanii de strângere de fonduri. Campania „Există copii triști de Crăciun”, care s-a desfășurat între 20 noiembrie 2002 și 10 ianuarie 2003, a fost inițiată de Asociația Filantropia Ortodoxă, Societatea de Ajutorare Diakonia și Organizația Caritas Arhidioceza Romano Catolică.. Pagina 2 Tăbliță în memoria maiorului Agache Urmașii maiorului de miliție Aurel Agache, ucis in timpul Revoluției din Decembrie 1989 la Târgu Secuiesc, se oferă să doneze sumele de bani pe care trebuie să le primească drept despăgubiri morale în schimbul permisiunii de a amplasa o plăcuță memorială pe locul în care a murit tatăl lor. Familia Agache încearcă de mai mulți ani să marcheze printr-un însemn oficial locul în care a fost linșat Aurel Agache. Pagina 3 Curs valutar BNR Dolarul SUA 33 632 lei Euro 35 618 lei Gramul de aur 382 507 lei Dolarul australian 19 680 lei Dolarul canadian 21 833 lei Francul elvețian 24 345 lei Coroana cehească 1 120,69 lei Coroana daneză 4 794,0 lei Lira egipteană 7 279,7 lei Lira sterlină 54 026 lei Forintul maghiar 151,58 lei Venul japonez 284,52 lei Leul moldovenesc 2 412,6 lei Coroana norvegiană 4 853,1 lei Zlotul polonez 8 853,4 lei Coroana suedeză 3 884,5 lei Lira turcească 0,02021 lei LDR 45 748 lei Mai multe persoane care locuiesc în cartierul Bărăbanț, aflat la periferia municipiului Alba Iulia, au afirmat că au văzut, în ultimele zile, mai mulți lupi care au coborât din păduri, în căutare de hrană. Localnicii din mai multe sate aflate în zonele de munte din județul Alba au solicitat ajutorul vânătorilor și pădurarilor pentru a scăpa de lupii care dau târcoale stânelor. Temperaturile scăzute din ultima vreme au făcut ca Lupii flămânzi caută hrană în Alba Iulia Vânătorii au început deja să pândească animalele aceste animale să nu mai găsească mâncare în păduri, așa că au pornit în căutarea turmelor de oi din zonă Șeful Asociației Județene a Vânătorilor, Nicolae Onețiu, a afirmat că au fost descoperite mai multe haite de lupi în Munții Cugirului și în preajma comunelor Galda, Cricău, Berghin și Tecșești. El a mai declarat că vânătorii au demarat deja pândele, dar rezultatele sunt, momentan, relativ slabe. Fiarele au fost zărite în imediata apropiere a unui cartier din Cetatea Marii Uniri Cinci accidente de muncă pe zi în Valea Jiului Potrivit raportului întocmit de către Inspectoratul Teritorial de Muncă Petroșani, pe parcursul anului trecut în Valea Jiului au avut loc 1204 accidente de muncă, dintre care 1186 de accidente s-au soldat cu incapacitate temporară de muncă. Dintre acestea, 18 accidente de muncă au fost mortale; în medie, anul trecut, zilnic, în Valea Jiului au avut loc cinci accidente de muncă. Potrivit inspectorilor de muncă, principala cauză care a stat la baza producerii accidentelor mortale a fost indisciplina tehnologică. Comparativ cu anul 2001, numărul accidentelor de muncă înregistrate în anul 2002 a scăzut cu 158 de accidente, însă evenimentele de anul trecut au fost mai grave. _ Marius Mitrache Sport Norocul ține cu ardelenii Echipele de handbal feminin Silcotub Zalău, „U” Ursus Cluj (în foto centrul Andreea Pop) și Selmont Baia Mare au toate șansele să se califice în sferturile Cupei Cupelor, respectiv Challenge Cup, tragerea la sorți repartizându-se adversari accesibili. Mircea Puni, vinovat de abuz în serviciu Ex-directorul Proditerm Bistrița a fost arestat în urmă cu două luni de PNA Potrivit raportului intermediar al Camerei de Conturi Bistrița-Năsăud privitor la contractele pe care societatea de termoficare a orașului Bistrița, Proditerm SA, le-a încheiat cu firma fantomă Yorkshire Financial LLC, ex-directorul Proditerm, Mircea Puni, este prezumtiv vinovat de abuz în serviciu, iar paguba pe care acesta a produs-o se ridică la 1,477 miliarde de lei. Pagina 3 Circa 1.500 de ortaci de la Remin Baia Mare vor fi disponibilizați Prețul cerut de sindicaliști: 20.000 de euro pe cap de om Viitorul celor 8.400 de angajați din cadrul Companiei Miniere Remin Baia Mare nu este deloc roz, atâta vreme cât guvernanții le-au pus din nou gând rău. Cum planurile stabilor din Ministerul Industriei prevăd închiderea până în 2007 a companiei aceștia s-au gândit că a sosit momentul pentru a mai scăpa de încă o parte din ortaci. Conform spuselor sindicaliștilor, aproape 1.500 de angajați ai companiei urmează să rămână fără slujbe. Pagina 2