Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1989 (Anul 41, nr. 9771-9846)

1989-01-15 / nr. 9782

Tezele şi orientările din Expunerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU- program de muncă şi acţiune revoluţionară Pe agenda priorităţilor: ritmicitatea, calitatea, eficienţa In procesul amplu al dezvoltării de tip intensiv se impune o mobilizare exemplară a tuturor forţelor, o organizare superioară a întregii activităţi, din toate sferele şi domeniile vieţii economice şi sociale. Acest lucru presupune, ca o necesitate obiectivă, să se acţioneze în toate întreprinderile pentru realizarea ritmică, decadă cu decadă, lună de lună, a sarcinilor stabilite prin plan. De aicidecurg problemele de organizare a producţiei şi a muncii, cele legate de necesitatea perfecţionării actului de conducere la toate nivelele şi, nu în ultimul rînd, complexitatea acestor probleme şi cerinţa rezolvării lor impune creşterea răspunderii colective şi personale a tuturor factorilor de conducere. Planul pe anul 1989 repartizat întreprinderilor industriale din judeţul nostru — parte integrantă a planului unic de dezvoltare economicosocială a României — are la bază cerinţele concrete ale economiei naţionale şi este dimensionat pornind de la potenţialul tehnic şi uman de care dispunem, de la experienţa dobîndită de colectivele de oameni ai muncii. Organele şi organizaţiile de partid, de masă şi obşteşti, consiliile oamenilor muncii au acţionat din timp, in spiritul preţioaselor indicaţii subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, luind o serie de măsuri politice, organizatorice şi tehnico-economice pentru pregătirea temeinică a anului economic 1989. La rîndul lor, colectivele de oameni ai muncii animate de dorinţa fierbinte de a obţine realizări de prestigiu în întîmpinarea Congresului al XIV-lea al partidului şi a celei de a 45-a aniversări a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, s-au mobilizat exemplar dovedind prin fapte, în numeroase întreprinderi, posibilitatea înregistrării unui bun demaraj din primele zile ale lunii ianuarie. Un lucru este clar: îndeplinirea planului pe luna ianuarie, la toţi indicatorii, de către toate întreprinderile, reprezintă o condiţie hotărîtoare pentru buna desfăşurare a întregii activităţi de realizare a prevederilor de plan pe acest an. Pornind de la această cerinţă esenţială, cu profunde implicaţii La nivel macroeconomic, conducerea superioară a partidului şi statului a efectuat o analiză exigentă asupra modului cum au fost pregătite condiţiile pentru realizarea indicatorilor de plan şi asupra realizărilor înregistrate în industrie pe prima decadă a lunii ianuarie. Astfel, la şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.G. al P.C.R. din 13 ianuarie a.c., s-a subliniat că în primele zece zile ale anului au fost obţinute, în general, rezultate superioare faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, ceea ce demonstrează hotărîrea fermă a oamenilor muncii de a înfăptui prevederile stabilite pe 1989. Totodată, au fost puse în evidenţă unele deficienţe manifestate, care au făcut ca realizările pe această perioadă să nu se situeze la nivelul planului, al posibilităţilor existente. în acest context, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar generalal partidului, a cerut tuturor organelor şi organizaţiilor de partid să ia neîntîrziat măsurile ce se impun pentru o cît mai temeinică organizare a muncii, desfăşurarea corespunzătoare a producţiei, pentru întărirea ordinii, disciplinei şi a spiritului de răspundere. în toa (Continuare în pag. a III-a) în perioada 20-28 ianuarie 1989 Recensămîntul animalelor domestice # o acţiune majoră pentru cunoaşterea structurilor cantitative şi calitative ale şeptelului • In procesul realizării noii revoluţii agrare, un loc de seamă il ocupă ridicarea zootehniei pe o treaptă superioară, caracterizată prin îmbunătăţirea structurii cantitative şi calitative a efectivelor de animale la toate speciile. In acest proces complex al dezvoltării se înscriu măsurile adoptate pentru sporirea efectivelor de animale, a producţiilor medii şi totale de produse animaliere, prin îmbunătăţirea selecţiei şi ameliorarea materialului biologic, precum şi prin creşterea indicelui de natalitate. In acest context, se are în vedere satisfacerea necesarului de consum al populaţiei, aprovizionarea cu materii prime a industriilor alimentară şi uşoară, precum şi satisfacerea altor nevoi ale economiei naţionale, în vederea fundamentării temeinice a măsurilor care trebuie să asigure sporirea efectivelor de animale şi păsări este necesară cunoaşterea datelor ce caracterizează sub multiple aspect, evoluţia zootehniei. Aceste informaţii ample referitoare la numărul total, structura de virste şi sexe a întregului efectiv de animale şi păsări se pot obţine numai prin recensămînturi, acţiuni de mare anvergură, care se efectuează periodic, pentru a da o cit mai exactă imagine asupra acestei importante avuţii naţionale. In acest an, recensămîntul se va desfăşura pe baza metodologiei statistice aplicate la recensămintele anterioare şi va avea ca moment de referinţă data de 20 ianuarie 1989, ora 8 dimineaţa, în raport de care se realizează înregistrările şi va dura pînă la 28 ianuarie a.c. Ca urmare, animalele cumpărate, livrate statului, vîndute, sacrificate sau care au murit în intervalul cuprins între momentul de referinţă şi momentul înregistrării se vor înscrie la unităţile sau gospodăriile care le-au deţinut la (Continuare în pag. a III-a) IOAN FOLEA director al Direcţiei Judeţene de Statistică Sibiu, vicepreşedinte al Comisiei judeţene de recensămînt SIBVR PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI VA I ibunul ORGAN Al COMITETULUI JUDETEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XLI, nr. 9 782 Duminică, 15 ianuarie 1989 4 pagini, 50 bani IN PAGINA A III-A: invatamintul agrozootehnic de masa, pîrghie importanta pentru ocuparea unui loc fruntas I.P.L. Sibiu, sectorul II mobilă, în imagine — componente pentru mobilă aflate în fază de finisaj Foto: Fred MSS Din experienţa consiliilor populare Perfecţionarea activităţii de înfăptuire a hotăririlor şi deciziilor Referindu-se la creşterea necontenită a rolului consiliilor populare, ca organe ale puterii şi administraţiei de stat in profil teritorial, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sublinia, în Tezele din aprilie, necesitatea perfecţionării activităţii lor privind elaborarea şi îndeplinirea hotăririlor şi deciziilor proprii, precum şi a organelor superioare. Insuşindu-şi această cerinţă majoră, consiliile populare din judeţul nostru acţionează cu mai multă responsabilitate, unele dintre ele acumulînd, astfel, o bogată experienţă, cu efecte benefice în activitatea de dezvoltare economico-socială a localităţilor respective. O asemenea experienţă înaintată am constatat-o, recent, în comuna Bruiu, a căror coordonate principale le încredinţăm, astăzi, tiparului, cu mărturisită intenţie de a servi ca pildă şi pentru alte consilii populare comunale. Solicitată să-şi exprime un prim punct de vedere, tovarăşa Daiana Maura Vesmaş, secretar al Buoului Executiv al Consiliului Popular Comunal, precizează: „Considerăm că o condiţie esenţială în îndeplinrea hotăririlor şi deciziilor, atît a celor proprii, cît şi a organelor ierarhice superioare, este cunoaşterea lor temeinică şi operativă de către toţi cetăţenii satelor comunei noastre. în acest sens, am iniţiat un sistem simplu de studiere, dar deosebit de eficient, ceea ce v® determina conferirea unui caracter mai organizat şi diversificat acţiunii de popularizare a lor, desigur că, prioritar, in rîndul factorilor locali chemaţi a contribui direct la înfăptuirea acestora, continuînd, astfel, într-o viziune unitară responsabilităţile, formele şi modalităţile specifice de acţiune în această direcţie“. Aşadar, să intrăm în miezul problemei, nu înainte de a sublinia că stabilirea de răspunderi precise, încadrate în termene scadente, realmente realizabile, reprezintă aici o activitate practică, cu caracter permanent, ştiindu-se diversitatea factorilor de care depinde reuşita faptică în îndeplinirea hotăririlor şi deciziilor adoptate. In primul rînd, este acordată cuvenita atenţie factorilor primi, respectiv ca toţi membrii Biroului Executiv şi deputaţii Consiliului Popular Comunal, cadrele de conducere ale unităţilor din teritoriu să aibă bine precizate răspunderile ce decurg din decizii şi hotăriri, stabilindu-se, totodată, şi modalităţile concrete de acţiune în respectivele sectoare de activitate de care acestea răspund pe durata unei legislaturi. (Continuare in pag a IV-a) Lucian JIMAN &min.£LuL Mai stăruie o clipă cuvintul Ivit din seninul de stea Horă-ncingind cu pămintul Aripi poetul sâ-i dea lată: se face din taină suflare de vînt Eterna durere cîntată-i în vers Marginea mării e dorită mormint iubirea-i mereu al naturii revers. Ning flori de tei peste noi şi acum El ne-nsoţeşte pînă la capăt de drum Săgeţi de foc trimite aripi pentru zbor Cu el începe viaţa-n cuvînt Gabriela A. STUPARU LUCEAFĂRUL SPIRITULUI ROMANESC (In pag. a II-a)