Tribuna Sibiului, octombrie 1989 (Anul 41, nr. 10002-10027)

1989-10-14 / nr. 10013

4fr Af PROLEJAW 0!N TOATC TA*a£' VNITI-VAI 1 nmnm ORGAN Al COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. Şl AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XLI, nr. 10 013 Snobota, 14 octombrie 19894 pagini, 50 bani TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a efectuat, ieri, o vizită de lucru în unităţi ale industriei alimentare din Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a efectuat, vineri, o vizită de lucru în unităţi ale industriei alimentare din Capitală. Incadrîndu-se in seria analizelor efectuate în ultimele zile în legătură cu cele mai importante aspecte ale îmbunătăţirii aprovizionării Capitalei, noul dialog de lucru al secretarului general al partidului cu cadrele de conducere din ministerul de resort şi Consiliul popular municipal, cu colectivele unităţilor vizitate, s-a axat pe problemele prioritare ale dezvoltării şi modernizării industriei alimentare, cu deosebire în sectorul producţiei de carne şi preparatelor din carne. Sentimentele de aleasă dragoste şi preţuire, pe care locuitorii Bucureştiului, asemenea întregii naţiuni, le poartă conducătorului partidului şi statului nostru pentru grija deosebită manifestată faţă de sporirea continuă a nivelului de trai al tuturor cetăţenilor patriei, şi-au găsit o elocventă expresie în primirea călduroasă făcută tovarăşului Nicolae Ceauşescu în întreprinderile vizitate. O asemenea ambianţie entuziastă a caracterizat intîmpinarea secretarului general al partidului la Complexul de industrializare a ţării Bucureşti, unde mii de oameni ai muncii au aplaudat şi ovaţionat cu însufleţire. O formaţiune alcătuită din membri ai gărzilor patriotice a prezentat onorul. Tineri şi tinere au oferittovarăşului Nicolae Ceauşescu buchete de flori. Cei prezenţi au scandat cu putere numele partidului şi al secretarului său general, ca şi urarea, devenită expresie a voinţei întregului nostru popor, ca la Congresul al XIV-lea al partidului tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales In funcţia supremă de secretar general al partidului. în cursul vizitării noului abator construit In cadrul complexului, secretarului general al partidului i-au fost înfăţişate principalele caracteristici ale capacităţilor de producţie, modul în care este organizat fluxul de prelucrare şi procesul tehnologie, preocupările colectivului de oameni ai muncii pentru asigurarea unui înalt grad de mecanizare a lucrărilor. Pe parcursul vizitei s-a subliniat că toate utilajele sunt fabricate în ţara noastră, că transportul cărnii se face în întregime mecanizat, prin anii de conveiere. Secretarul general al partidului a parcurs întregul flux de prelucrare, interesîndu-se îndeaproape de aspectele legate de sporirea productivităţii muncii, de modul cum sunt asigurate condiţiile de igienă în care se desfăşoară fiecare operaţie, de calitatea produselor ce vor fi realizate aici. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că se impune reorganizarea actualelor sectoare şi folosirea mai eficientă a spaţiului, instalarea unor noi maşini şi utilaje, pentru a se putea realiza aici şi o serie de preparate din care. Pornind de la constatarea că in cadrul noului abator există spaţii ce nu sunt întrebuinţate integral, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se amenajeze încă o linie tehnologică pentru tăierea porcilor şi prepararea cărnii. Totodată, s-a cerut să se asigure sporirea capacităţii de tăiere a oilor, sector care să dispună de o linie specială, complet separată de sectoarele în care se prelucrează carnea de porc şi cea de vită. Adresîndu-se oamenilor muncii prezenţi, pe care i-a felicitat pentru moderna întreprindere construită aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a urat să obţină succese tot mai mari, să realizeze, în condiţii de igienă desăvârşită, produse de cea mai bună calitate, sporindu-şi astfel contribuţia la aprovizionarea corespunzătoare a populaţiei. în aceeaşi arie de preocupări s-a înscris şi dialogul conducătorului partidului şi statului nostru cu colectivul întreprinderii de preparate şi conserve din carne, unde în centrul atenţiei s-au situat problemele creşterii volumului şi diversificării producţiei. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-au fost înfăţişate măsurile aplicate în vederea îndeplinirii în condiţii cit mai bune a sarcinilor ce revin acestei unităţi, în conformitate cu prevederile programelor de autoaprovizionare. Apreciind că şi la această Întreprindere există suficiente rezerve de sporire a producţiei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că trebuie să se acţioneze pentru mai buna organizare a procesului tehnologic, atit la recepţionarea cărnii şi la tranşare, cit şi în secţiile de preparare. S-a cerut ca, prin folosirea cu mai mult spirit gospodăresc a spaţiilor existente, să se creeze posibilitatea montării unei linii suplimentare de conveiere, care să asigure sporirea simţitoare a capacităţii de producţie. In legătură cu diversele preparate din carne fabricate de întreprinderea bucureşteană, secretarul general al partidului a indicat să se treacă la specializarea pe grupe de produse a diferitelor unităţi, să se acţioneze pentru lărgirea gamei sortimentale şi, îndeosebi, pentru realizarea unor mezeluri de foarte bună calitate. S-a subliniat, de asemenea, că şi aici, ca de altfel în toate întreprinderile industriei alimentare, trebuie să se lucreze în condiţii de deplină ordine şi curăţenie, la un înalt nivel de igienă, să se acorde cea mai mare atenţie calităţii produselor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a insistat asupra necesităţii de a se acţiona astfel incit, prin măsurile tehnice şi organizatorice care vor fi luate, să se asigure dublarea, încă din luna noiembrie, a producţiei actuale şi livrarea ritmică a producţiei pentru desfacere. în continuare, s-a vizitat vechiul abator al Bucureştiului, care urmează să fie reprofilat ca unitate producătoare de preparate din carne. Au fost examinate la faţa locului, împreună cu specialiştii, starea clădirilor principale, a utilajelor şi instalaţiilor existente, precum şi principalele probleme ale organizării activităţii în concordanţă cu noul profil. S-a apreciat că, bine concepută, în urma unor lucrări de amenajare şi modernizare, vechea construcţie va dobîndi o funcţionalitate corespunzătoare. Clădirile dispun de o bună iluminare naturală, de sisteme de ventilaţie, încăperile sunt bine întreţinute ca şi toate instalaţiile şi echipamentele. în legătură cu viitorul profil al unităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că este necesar ca, pe lingă o mare unitate producătoare de mîncăruri, aici să se realizeze şi importante cantităţi de preparate din carne de pasăre, stabilîndu-se, în acest sens, o strînsă cooperare cu abatoarele crescătoriilor de păsări din jurul Capitalei. Secretarul general al partidului a cerut, ca şi în acest sector să se depună eforturi în vederea diversificării sortimentale, să se fabrice o gamă mai largă de specialităţi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că trebuie mobilizate toate forţele pentru ca lucrările de reprofilare şi amenajare a acestei capacităţi să se încheie în cel mai scurt timp, astfel incit colectivul să poata raporta, în cinstea Congresului al XIV-lea al partidului, că această importantă unitate a industriei alimentare funcţionează din plin. Referindu-se, în încheierea vizitei, la însemnătatea reprofilării fostului abator, conducătorul partidului şi statului nostru a subliniat că oamenii muncii de aici, care au asigurate toate condiţiile pentru a-şi desfăşura activitatea, trebuie să se angajeze, împreună cu constructorii, în acestefort de executare a lucrărilor, să facă totul pentru ca această unitate să producă în cel mai scurt timp. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat întregului colectiv urarea de a realiza o întreprindere modernă care să dea un volum mare de produse de bună calitate. Puternic mobilizaţi de aprecierile şi îndemnurile secretarului, general al partidului, cei prezenţi şi-au manifestat, prin puternice aplauze şi ovaţii, hotărârea de a transpune neabătut în viaţă orientările şi indicaţiile primite cu prilejul vizitei, de a-şi îndeplini în cele mai bune condiţii sarcinile care revin. Prin concluziile desprinse în cursul acestei noi analize, prin măsurile concrete de valoare practică deosebită atît pentru întreprinderile vizitate, cit şi pentru întregul sector al industriei alimentare, noul dialog de lucru din această zi a pus în lumină preocuparea statornică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu faţă de îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei cu bunuri de larg consum, faţă de creşterea necontenită a nivelului de trai al tuturor cetăţenilor patriei, subliniind totodată puternica angajare a tuturor celor ce lucrează în această importantă ramură a economiei naţionale de a răspunde înflăcăratelor îndemnuri ale secretarului general al partidului prin noi fapte de muncă, de a întâmpina cu succesetot mai mari cel de-al XIV-lea Congres al partidului. TEZELE PENTRU CONGRESUL AL XIV-LEA ŞI PROIECTUL PROGRAMULUI DIRECTIVĂ — ÎN DEZBATEREA ÎNTREGULUI PARTID ŞI POPOR O opţiune fundamentală -dezvoltarea de tip intensiv, in condiţiile creşterii puternice a eficientei economice in toate domeniile de activitate la procesul amplelor transformări revoluţionare în care este angajată cu toate forţele şi energiile creatoare de care dispune, România şi-a stabilit programe bine fundamentate, de lungă perspectivă, referitoare la dezvoltarea economico-socială pînă la începutul mileniului următor, orientîndu-se cu precădere spre utilizarea cu eficienţă sporită a factorilor de producţie, a resurselor materiale, financiare și umane. „Obiectivul fundamental al celui de-al 9-lea cvieinal — se precizează în proiectul Programului-Directivă cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1991—1995 și orientările de perspectivă pînă în anii 2000—2010 — îl constituie dezvoltarea intensivă a economiei naţionale, aplicarea programelor de organizare şi modernizare a producţiei pe baza celor mai avansate cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, realizarea unei noi calităţi a muncii in toate domeniile de activitate, asigurîndu-se trecerea la cea de a doua fază, superioară a construirii societăţii socialiste multilateral dezvoltată in patria noastră, a înfăptuirii Programului partidului". Remarcabilele înfăptuiri înregistrate în toate sferele activităţii economico-sociale în anii construcţiei socialiste, dar îndeosebi în anii ce au urmat istoricului Congres al IX-lea al partidului, sunt rezultatul strategiei dezvoltării economico-sociale elaborate din iniţiativa şi cu contribu(continuare în pag. a II-a) Muncitoarele Elena Cobuz şi Cornelia Cinezan din secţia maşini circulare I de la „7 Noiembrie" Sibiu manifestă deplină exigenţă în obţinerea unor produse de calitate, la locul lor de muncă Foto: Fred MSS inaltă şcoală politică, patriotică şi revoluţionară, moment esenţial pentru perfecţionarea întregii activităţi de partid Adunările generale şi conferinţele organizaţiilor de partid pentru dare de seamă şi alegeri se desfăşoară in atmosfera înălţătoare, de puternică angajare patriotică in care întregul partid si popor susţin Hotărârea Plenarei C.C. al P.C.R. din iunie a.c., cu privire la propunerea de realegere, la Congresul al XIV-lea, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al partidului, această istorică opţiune, cu profunde semnificaţii politice, constituind o puternică expresie a sentimentelor de fierbinte dragoste, înaltă stimă şi nemărginită recunoştinţă pe care comuniştii, toţi oamenii muncii din ţara noastră le nutresc faţă de cel mai iubit şi stimat fiu al naţiunii, ctitorul României socialiste, personalitate proeminentă a vieţii internaţionale contemporane. In acest fel este reafirmată încrederea nestrămutată a întregului popor că, sub conducerea partidului, a sc- A. I . v.esftferințe pentru dar c eretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, va fi asigurată înfăptuirea celor mai înalte năzuinţe de progres, bunăstare, civilizaţie, şi pace ale naţiunii noastre. Asemenea întregului popor, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Sibiu îşi exprimă, din adîncul inimilor, convingerea nestrămutată că, avîndu-1 în continuare la conducerea partidului şi statului pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, vom adăuga noi şi măreţe înfăptuiri la cununa de împliniri de pînă acum, asigurînd mersul înainte spre socialism şi comunism. In acest context, comuniştii, toţi oamenii muncii sunt pe deplin conştienţi de faptul că dezbaterea şi însuşirea vastului şi cutezătorului program prefigurat de proiectul Programului- Directivă şi Tezele pentru Congresul al XIV-lea al partidului vor contribui la dinamizarea energiilor materiale şi umane pentru înfăptuirea exemplară a planului, a tuturor sarcinilor, pentru eliminarea neajunsurilor şi crearea, unui spirit general de emulaţie creatoare pentru îmbunătăţirea întregii activităţi. Relatăm in pagina a IlI-a aspecte de la conferinţe de dare de seamă şi alegeri ale unor organizaţii de partid din județul nostru.