Tribuna, februarie 2002 (Anul 118, nr. 3327-3350)

2002-02-04 / nr. 3329

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXVIII, serie nouă, nr. 3329 Luni, 4 februarie 2002 8 pagini, 3500 lei (la abonați -1500 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Dezertorii ucigaşi au fost capturaţi intr-un lanţie porumb * doi morţi şi un rănit grav este bilanţul unei neglijenţe făcute la înrolarea a doi tineri în Armată * cei doi militari în termen care au dezertat sâmbătă, în jurul orei 18, de la o unitate militară din Frânceşti - Vâlcea, au fost capturaţi ieri, la ora 14:15, într-un lan de porumb din apropierea comunei Slătărei din judeţul Vâlcea . Cei doi militari care au fugit înarmaţi, sâmbătă seară, de la unitatea din Frânceşti-Vâlcea, au fost prinşi de forţele de ordine ale Ministerului de Interne ieri, pe un câmp, în jurul orei 14:15, în apropiere de Drăgăşani. Ion Vasile Măgureanu şi Mihai Bărăgan au fost localizaţi în apropierea comunei Slătărei, de lângă Drăgăşani, aproape de calea ferată care duce la Piatra Olt. Ei alergau spre gospodăria unui localnic, jandarmii urmărindu-i câţiva kilometri înainte să-i prindă, fugarii erau îmbrăcaţi în civil, iar asupra lor nu au fost găsite nici armele, nici muniţia, luate de la unitatea militară din Frânceşti-Vâlcea. O altă echipă a forţelor de ordine a început ieri, cercetarea zonei, pentru a depista armamentul. Cei doi fugari au fost hăituiţi de peste 300 de poliţişti şi jandarmi de sâmbătă seară, când au părăsit postul de gardă de la o unitate militară din comuna vâlceană Frânceşti, iar apoi au omorât două persoane şi au rănit grav o a treia. Dezertorii l-au împuşcat pe plutonierul major Ion Munteanu, sâmbătă seara, după care au fugit cu două pistoale mitralieră AK-47 (Kalashnikov) şi cu câte două încărcătoare pline cu cartuşe de război. Comandantul gărzii a fost operat la Spitalul Militar din Piteşti şi se pare că acum starea lui este stabilă. După ce au ieşit din perimetrul unităţii militare, cei doi dezertori au furat o maşină, l-au împuşcat mortal pe proprietarul acesteia şi au plecat în mare viteză ucigând încă o persoană. Din acel moment, dezertorii ucigaşi au dispărut şi trupele speciale Ml şi jandarmii au început căutarea, care a durat 20 de ore._______________________ continuare in pag. 7 Delegaţia poliţiştilor turci n-a putut să treacă pe sub blocul plombă O delegaţie de înalţi reprezentanţi ai Poliţiei turce, venind dinspre judeţul Alba, a făcut sâmbătă un popas la Inspectoratul Judeţean de Poliţie Sibiu, unde a fost întâmpinată de întreg colectivul de conducere al Inspectoratului, în frunte cu col. Nicolae Şuteu. Delegaţia turcă a fost condusă de Emin Arslan, director general adjunct al Poliţiei Naţionale Turce şi Sabri Uzun, şef al Departamentului Informaţii, ei fiind însoţiţi de specialişti în informaţii şi crimă organizată. Discuţiile au prilejuit un util schimb de experienţă în perspectiva strângerii relaţiilor dintre poliţiile română şi turcă pe linia combaterii terorismului şi a criminalităţii transfrontaliere. Oaspeţii au ajuns cu oarecare întârziere faţă de ora anunţată, la care a contribuit şi un mic incident greu de prevăzut, dar cu consecinţe nu tocmai de neglijat. Venind dinspre “Bulevard”, coloana oficială - compusă din trei autovehicule - a dat să intre pe sub blocul “plombă", când şoferul microbuzuluiromân] a frânat brusc, arătând bara limitatoare de înălţime. Pe acolo nu putea trece, având gabarit depăşit. Convoiul s-a dat cu greu înapoi, trecătorii au savurat încurcătura şi până la urmă maşinile au luat-o mai departe pe B- dul V. Milea şi au fost nevoite să intre pe sens interzis, pentru a ajunge la sediul Inspectoratului. Ion SORESCU Pe podul de pe Şoseaua Alba Iulia Bătrân acroşat de un autoturism Dacia Un bărbat de 62 ani din din cauza soarelui. Victima, Sibiu a fost accidentat, Constantin Oltean, însâmbătă dimineaţă, pe pingea un cărucior cu podul peste Cibin, de pe zarzavaturi şi se îndrepta Şoseaua Alba Iulia, fiind spre Piaţa Cibin. in urma lovit de un autoturism accidentului, C.O. a fost Dacia. Maşina era condusă internat în Spitalul Clinic de Adrian Ploşniţă (18 ani) Judeţean Sibiu cu traumadin Sibiu, care venea tism cranian şi contuzii dinspre Aeroport şi se pare toracice, că nu l-a văzut pe bătrân Felix DAMIAN Direcţia pentru Tineret şi Sport a judeţului Sibiu cu Solidarităţii Sociale, Ioan Cindrea, precum şi reprezentanţi sprijinul Ministerului Tineretului şi Sportului, a inaugurat al Direcţiilor judeţene de tineret şi sport din ţară, sâmbătă, la Sibiu, prima reţea de Centre de tineret din Principalul obiectiv al acestui program-pilot îl constituie ţară. Aceasta cuprinde Centrul de tineret Voinţa Sibiu, atragerea tinerilor care în prezent sunt neglijaţi de Centrul de tineret Ocna Sibiului şi Centrul de tineret Avrig, societate, prin promovarea şi implementarea unor La eveniment au participat o delegaţie a Ministerului programe adresate tinerei generaţii, organizarea de Tineretului şi Sportului condusă de ministrul Georgiu schimburi de tineret cursuri la cerere, consultanţă în Gingăraş, preşedintele CJ, Constantin Morar, prefectul domeniul juridic şi antreprenorial, informare privind piaţa Mircea Silvestri Lup, şeful cabinetului prefectului, Titus muncii, dar şi prin activităţi de destindere. Dunăreanu, secretarul de stat în Ministerul Muncii şi (continuare in pag.8) Raluca AVRAM Foto: Daniel BĂLȚAT n dat în urmărire generală, principalul implicat a fost omorât la Bruxelles * Inai Ahmed, cetăţeanul turc implicat în “atentatul de la kilometrul 12" Veştem, şi dispărut din ţară a fost omorât acum câteva zile la Bruxelles. Din surse preliminare rezultă că respectivul turc se ocupa cu traficul de droguri.(Ion S) Discursul ambasadorului american Michael Guest, rostit la Iaşi, cu prilejul zilei de 24 ianuarie, deşi a fost clar pentru auditoriu, pentru cititorul de ziar a prilejuit uşoare confuzii, în funcţie de care anume “parte a presei” l-a prezentat Pentru a risipi orice dubiu, Excelenţa Sa revine, prin intermediul secţiei române a BBC, reluând subiectul, mai pe înţelesul tuturor. Subiectul, care nu sărea în ochii tuturor, era după cum am şi spus în acest colţ de pagină, marea corupţie din România şi rolul ei în respingerea candidaturii noastre la NATO. Reproducem din interviul de lămurire acordat prin BBC: “Discursul meu de la Iaşi s-a concentrat asupra necesităţii ca toţi românii şi toate partidele să se unească în lupta împotriva problemelor cu care se confruntă societatea românească. Corupţia este una dintre ele. M-am referit într-adevăr, la ea”. Acum este clar pentru oricine. Preşedintele Ion Iliescu, care, desigur, a înţeles de prima dată despre ce e vorba şi a sesizat nuanţa de avertisment din cuvântarea ambasadorului american, a propus o dezbatere la Cotroceni, pe tema corupţiei, dezbatere la care să ia parte toată floarea politică a tuturor partidelor. Lozinca sub care trebuie dezbătută corupţia este una nouă: “Fiecare partid să aibă grijă de corupţii lui”. Foarte bine!, zicem noi, gândindu-ne că “aria” corupţiei se cântă în cor. Nu putem zice că până acum partidele n-au avut grijă de corupţii proprii. Ba i-au şi condus cu alai partinic pe la Procuratură. De data asta se cere altfel de grijă. Să vedem cum vor înţelege politicienii mesajul noii lozinci. Asta dacă îi credem, când strigă, tot în cor, că vor în NATO şi în Uniunea Europeană. Multe am vrut noi după ’89. Populaţia, ca să dăm primul exemplu care ne vine în minte, a vrut să scape de sărăcie. Acum ar vrea să-i vadă pe corupţi eliminaţi din viaţa publică, scoşi de pe ecranul televizorului de unde purtează ca sepiile umbre dese care să le ascundă urma. Mihai BRATU