Tribuna, februarie 2002 (Anul 118, nr. 3327-3350)

2002-02-04 / nr. 3329

Pagina 8 Tribuna actualități 4 februarie 2002 Centrul de Tineret Avrig Primul din cele trei centre de tineret din judeţul Sibiu a fost inaugurat la Avrig. Aici, într-una din încăperile situate în vecinătatea Muzeului oraşului, ca urmare a aplicării programului promovat de MTS - Departamentul tineret şi derulat prin intermediul DJTS Sibiu în parteneriat cu Primăria Avrig, a fost amenajat şi dotat corespunzător un local gen Internet-café. Importanta delegaţie condusă de ministrul Georgiu Gingăraş a fost întâmpinată de primarul oraşului, ing. Gheorghe Fraticiu. Apoi, respectând tradiţia locului, un grup de tineri avrigeni îmbrăcaţi în frumoase costume populare a servit oaspeţii cu pâine şi sare, dar şi cu un pahar de ţuică. După tăierea panglicii inaugurale şi vizitarea centrului, primarul oraşului a prezentat o scurtă istorie a localităţii, moment urmat de alocuţiuni susţinute de o parte din cei prezenţi. Cu acest prilej, au fost făcute aprecieri pozitive în legătură cu aplicarea programului ministerial la Avrig. în continuare, delegaţia a făcut un tur al muzeului, moment ce a încheiat vizita la Avrig. La inaugurarea Centrului pentru Tineret Avrig au mai participat membri ai Consiliului Local, conducători ai unor importante unităţi economice din zonă, personalităţi ale vieţii culturale, elevi şi cadre didactice avrigene, diverşi invitaţi. Dan FRÂNCU Foto: Daniel BĂLŢAT Centrul de Tineret din Ocna Sibiului Centrul de Tineret din Ocna Sibiului funcţionează în Traian nr. 7. Acesta Incendii în două subsoluri din Sibiu * deşi s-au deplasat cu trei autospeciale, pompierii nu au intervenit * în subsolurile a două blocuri din Sibiu au izbucnit sâmbătă şi duminică incendii, provocate unul de un scurtcircuit iar altul de o ţigară. Sâmbătă, la orele amiezii, pivniţa Măriei G. din strada Rusciorului, bl.73, a luat foc de la o ţigară pe care un trecător a aruncat-o prin gura de aerisire, ne-au declarat surse din cadrul Grupului de Pompieri Sibiu. Femeia avea depozitate în pivniţă 70 kg de deşeuri textile şi hârtie, care s-au aprins. Anunţaţi imediat pompierii s-au deplasat la locul incendiului cu două autospeciale, dar nu a mai fost nevoie de intervenţia lor deoarece focul a fost stins de vecini. Cel de-al doilea incident s-a petrecut pe strada Şcoala de înot blocul 2, în pivniţa lui Ioan M. Aici, focul a izbucnit la o ladă frigorifică pe care proprietarul o avea în subsol. Din cauza unui scurtcircuit, cablul de alimentare s-a aprins. Proprietarul a anunţat şi el, pompierii, dar până au sosit, a reușit să stingă flăcările. Sorana MAIER este dotat cu patru calculatoare şi un server, sală de fitness şi un club de tineret. Prezent la inaugurare, alături de reprezentanţii Primăriei şi ai tinerilor din Ocna Sibiului, primarul localităţii, Mie Oprişor, a subliniat faptul că “acest centru reprezintă un mod mult mai eficient de petrecere a timpului liber, în comparaţie cu barurile şi discotecile” şi a atras atenţia asupra necesităţii construirii unui motel în cadrul staţiunii Ocna Sibiului, pentru atragerea mult mai multor tineri. Raluca AVRAM Centrul de Tineret Voinţa Ultima oprire a delegaţiei guvernamentale formată din ministrul Tineretului şi Sportului, Georgiu Gingăraş şi secretarul de stat Mario Ruse, şi însoţită de directorul DJTS Paul Frăsie, reprezentanţi ai administraţiei locale şi ai unor ONG-uri a fost la Sibiu, pentru inaugurarea Centrului pentru Tineret Voinţa. Centrul sibian dispune de un club-cafenea şi un club Internet dotat cu noua computere. Investiţiile, doar pentru mobilier şi dotări la cele trei centre din judeţul Sibiu, se ridică la aproximativ 1,2 miliarde lei. ‘‘Prin aceste centre-pilot de educaţie non formală şi nu numai, dorim să atragem tinerii, un segment neglijat în ultima perioadă, cu atât mai mult cu cât ei reprezintă o forţă şi o resursă”, a declarat Georgiu Gingăraş.. Oferta variată ce cuprinde acces la tehnologia informaticii, cursuri de iniţiere şi specializare în diferite domenii, consultanţă şi consiliere, activităţi culturale, sportive, reprezintă atuul centrului sibian care, suntem convinşi, va deveni o alternativă atractivă pentru tineri, pentru petrecerea timpului liber. Iulia NAGY Asociaţia "Sáw&ffíö şi Tempeflflţă*, în educaţie pentru sănătate pe următoarele coUîbivi'âfs (M Ftífíoffyia "Pentru Inimi terne: prevenirea bolilor canceroase, de Sănătate Publică prevenirea bolilor cardiovasculare şi Sibiu - Birou de Printmtf, a Sănătăţii, controlul greutăţii corporale. Prefectura Sibiu şi Centrul de Sănătate La deschiderea oficială au participat dr. şi Mteafora Preventivă România, Gheorghe Nandriş, din partea Fundaţiei organizează perioada 3-10 februarie “Pentru Inimi Sănătoase”, dr. Simona a.c., la Colţ.j -Vilitar, expoziţia 1Expo Berariu, din partea Direcţiei de Sănătate Sănătate, iartul evenimentului sunt Publică Sibiu şi şef cabinet Prefectură - prezentaţi rrraranii factori de risc care Titus Dunăreanu, care a subliniat faptul ameninţă sarea de sănătate, proiecţii că “acest eveniment inedit este benefic video şi inciturri îşiia pentru prevenirea pentru comunitatea noastră, deoarece bolilor sănătăţi. .râmaţi se încadrează perfect în eforturile de cu privire ‘u militţirairaa snittei De reabilitare în judeţul Sibiu a calităţii asemeni», îlu cronul «npeste- varf semafor in sistemul sanitar." sBistaliute a- o şeii® tir ntar-îannije de Raliuca AVRAM,, Foto: Fred MSS In doar două zile 20 de sibieni cu viroze au ajuns la Urgenţă 5 persoane au suferit traumatisme craniene iar un gorjean a ajuns la spital cu degerături grave . 20 de sibieni cu viroze respiratorii au ajuns la Serviciul de Urgenţă, doar în ultimele două zile. “Este o perioadă în care cazurile de acest fel sunt numeroase. Sfatul nostru pentru sibieni este să evite, pe cât posibil, locurile aglomerate, iar atunci când tuşesc sau strănută să folosească batiste pentru a nu împrăştia virusurile”, ne-a spus dr. Ovidiu Coca, medic specialist de urgenţă, în cazul în care apar simptome uşoare, frisoane sau dureri de cap, se poate face un tratament simplu acasă, cu ceaiuri calde, miere, vitamina C sau paracetamol. La Urgenţă au mai ajuns cinci persoane cu traumatisme cranio-cerebrale, între care şi cazul unui medieşean care s-a accidentat după ce căzut de pe bicicletă. El a fost adus de Ambulanţă la Sibiu pentru un consult la neurochirurgie. Secţia de Ortopedie este şi la această oră ocupată în totalitate de pacienţi cu fracturi. Doi sibieni care au suferit fracturiîn acest weekend au fost internaţi în saloanele Urgenţei, deoarece nu au fost locuri libere în Secţia de Ortopedie, ne-a declarat dr. Ovidiu Coca. Un alt pacient care a apelat la ajutorul medicilor din Spitalul Clinic Judeţean Sibiu a fost un bărbat cu domiciliul în judeţul Gorj. El a ajuns la Urgenţă cu degerături de gradele III şi IV la degetele de la picioare şi a fost internat în Secţia Chirurgie II. Sorana MAIER Seminar şi workshop la Centrul Teritorial de Formare Centrul Teritorial de Formare, în colaborare cu Academia Funcţionarilor Publici din Bonn organizează, începând de ieri, un seminar şi un work-shop adresat funcţionarilor publici. Aceste acţiuni se desfăşoară în cadrul mai amplului proiect de sprijinire a municipalităţii sibiene, coordonat de Dieter Haschke, şef proiect GTZ Sibiu. Seminarul susţinut de dr. Dieter Nowotny are tema “Colaborare şi cooperare” şi se adresează cadrelor de conducere din administraţie, având ca scop perfecţionarea personalului din domeniu. Work-shopul se află la a doua ediţie şi va fi condus de dr. Josef Schiffer. Participanţii - funcţionari din cadrul Primăriei Sibiu şi serviciilor aferente - vor fi antrenaţi în dialoguri şi ateliere pe tema “Dezvoltarea unui concept privind personalul”. Cu prilejul vizitei sale în Sibiu, Dieter Haschke a participat la Consiliul Administrativ al CTF pentru discutarea continuării proiectelor în parteneriat şi a avut o întâlnire cu primarul Klaus Johannis pentru stabilirea următorilor paşi. Iulia NAGY