Tribuna Sporturilor, 2001 (Anul 11, nr. 549-598)

2001-01-15 / nr. 550

Fotbal/ Iniţiativă Primăria Sibiu vrea să se implice cu adevărat în fotbal După cum se ştie, recent, Primăria Sibiu a avut o iniţiativă pentru a ajuta, în cel de-al doisprezecelea ceas, fotbalul sibian. Ideea principală a fost aceea de a ajuta o echipă, căruia să-i pună la dispoziţie atât baza materială (stadionul "Municipal") cât şi suportul financiar, în consecinţă, atenţia s-a îndreptat spre Danco Şoimii şi CS Universitatea, echipe care, cu toate că au probleme, prin fuzionarea lor ar putea da naştere la ceea ce orice sibian încă mai speră, o echipă de fotbal puternică ce să reprezinte oraşul nostru la cel mai înalt nivel competiţional. Săptămâna trecută a avut loc o primă serie de negocieri între conducerile celor două formaţii, finalizate cât se poate de promiţător. Aşadar, sibienii mai au de aşteptat doar până la şedinţa Consiliului Local din această lună pentru ca noua formaţie ce va lua naştere prin asocierea celor două formaţii să poată lua fiinţă. După toate probabilităţile, echipa se va numi CSU Şoimii Sibiu şi va avea ca obiectiv, anul viitor, promovarea în a doua ligă fotbalistică a ţării. La rândul său, Primăria Sibiu se va obliga să finanţeze noua echipă cu 1 miliard de lei şi să găsească o serie de sponsori care să continue această finanţare. De asemenea, Primăria se obligă să pună la dispoziţia clubului nou înfiinţat, în mod gratuit, şi baza sportivă de la "Municipalul" sibian. Marius Ionescu Baschet/ Amical Partidă fără probleme CSU Sibiu - Elba Timişoara 108 - 69 (56-36) Acest weekend a fost unul încărcat pentu elevii antrenorului Mircea Vulc, care au avut de susţinut, imediat după coborârea de la Păltiniş, două partide amicale, în prima, desfăşurată vineri, 12 ianuarie, sibienii au dispus cu scorul de 89-66 de formaţia Herlitz Mobex Tg. Mureş. A doua zi, Palatul Sporturilor "Transilvania", de la ora 11, studenţii sibieni au întâlnit echipa Elba Timişoara, pe care au întrecut-o cu categoricul scor de 108 - 69. Partida a fost la discreţia gazdelor, care au reuşit să-şi impună jocul încă din primele minute ale partidei. Cel mai bun jucător al partidei a fost americanul Jim Grandholm, care a marcat nu mai puţin de 27 de puncte. Au marcat: Grandholm 27 (6x3), Bubanja 22, Alecu 21 (2x3), Perger 13 (3x3), Spânu 11 (3x3), Covacs 6, Muntean 3 (1x3), Crăciun 3 (1x3) și Lăpădat 2. M.I. c®UqD22ii sn UUU=si Tupeu A fost odată un termen limită, fixat de UEFA, pentru obţinerea licenţelor de club profesionist. Tot uitându-se prin jur, UEFA a observat că în România situaţia este "originală", aşa că a hotărât o decalare specială a termenului, astfel încât România să poată săşi reglementeze chestiunea licenţelor în sezonul 2003 - 2004. Ca întotdeauna, am fost luaţi pe nepregătite şi vestea de la UEFA, în prima ei variantă, a fost interpretată ca o absurditate, iar revenirea a fost interpretată ca o scuză a UEFA: scuzaţi, voi aveţi termen elastic, mai întindeţi! Cum înştiinţarea a venit pe adresa Federaţiei Române de Fotbal, primul care a sărit să aplaude a fost însuşi Mircea Sandu, preşedintele acesteia. Să trecem peste adevărul că, în adevăratul sens al cuvântului, cluburile noastre, ştim noi care, au fost mai profesioniste înainte de a se declara, căzând într-un amatorism jenant după ce au acceptat statutul de profesionism, să trecem și peste obiceiul de a cere, câte ceva, de la oricine, numai să dea, să observăm că FRF, prin președintele ei, sare peste "bară" și cere Guvernului să acopere, cu bani de la buget, modernizarea stadioanelor care vor trece, ulterior, în patrimoniul cluburilor private! Aşadar, FRF care s-a dorit independentă, autonomă şi fără obligaţii, angajându-se să-şi acopere singură toate cheltuielile, cere bani Guvernului, pentru a-şi face treabă proprie şi a ieşi cu faţa curată în relaţia cu nişte organisme internaţionale. Mai precis, domnul Mircea Sandu vrea să-i plătească Statul român nişte merite cu care se va împodobi Federaţia de Fotbal Cine este FRF? Păi, cine să fie altcineva decât "naşul", care se pune în poziţie de sprijinitor, apărător, salvator etc. al fotbalului profesionist românesc. S-o fi gândit "naşul", în momentele sale, rare, de popas intelectual şi managerial, că pe acolo, pe la Parlament, îşi începe activitatea şi domnul Mitică Corleone? Dacă aşa s-o fi gândit "naşul", atunci tupeul ar avea o anume explicație. Dar atât. Să sperăm că nu va înregistra și un succes. Mihai BRATU ■**T •' Retrospectiva turului celei de-a 83-a ediții amănunte în pag.3 Handbal/ Turneu Sibiul ar putea sa găzduiască şi al doilea turneu de sală Al doilea turneu de sală din cadrul CN de juniori I s-ar putea desfăşura tot la Sibiu, în perioada 1 -2 februarie a.c. Recent, conducerea CSS Sibiu a remis o adresă federaţiei de specialitate prin care cerea organizarea celui de-al doilea turneu. La acest turneu vor participa 6 echipe, aceleaşi care s-au înfruntat şi în primul, adică Dinamo Braşov, Dacia Piteşti, Liceul Militar Alba lulia, CSŞ Făgăraş, CFS Sebeş şi echipa gazdă, CSŞ Sibiu (antrenor Nicolae Ştefan), Marius Ionescu Baschet/ Sediu CSU Sibiu va avea un nou sediu Peste puţină vreme, CSU va primi în folosinţă un sediu sub tribunele "Municipalului" sibian. Acesta va fi pus la dispoziţie de către Primăria Sibiu ca răspuns la cererile făcute de conducerea Clubului Sportiv Universitar Sibiu. Acest lucru a fost adus la cunoştinţa opiniei publice de către antrenorul Mircea Vulc în cadrul unei conferinţe de presă. M.I. Boris Becker are Inca o fiica? Manechinul rus Angela Ermakova a declarat, într-un interviu acordat, vineri, postului german de televiziune SAT 1, că a depus o plîngere împotriva lui Boris Becker, pentru ca fostul tenisman să efectueze un test de paternitate, care va dovedi că acesta este tatăl fetiţiei ei, Anna, în vîrstă de nouă luni. "Este adevărat, Boris Becker este tatăl copilului meu", a spus Angela Ermakova, care locuieşte la Londra. Ermakova, în vîrstă de 33 de ani, a negat faptul că i-a cerut bani lui Boris Becker, adăugind că ceea ce doreşte este ca oamenii să afle că fostul lider al clasamentului ATP este tatăl Annei. Angela Ermakova a afirmat că Boris Becker i-a propus o sumă de bani. "Este adevărat că mi-a oferit bani, dar mai multe nu trebuie să se știe", a afirmat Ermakova. Firma de avocatură Mishcon de Reya, care o reprezintă pe Angela Ermakova, nu a făcut nici un comentariu.