Tribuna, iulie 1997 (Anul 113, nr. 1950-1972)

1997-07-16 / nr. 1961

Pagina 12 Tribuna at&ozldaţi Atenţie la falsuri! la un singur control, OJPC Sibiu a găsit aproape 200 de perechi de adidaşi PUMA contrafăcuţi! De multe ori produsele expuse spre vânzare nu sunt ceea ce par a fi, ele sunt falsuri, prin comercializarea cărora buzunarele noastre sunt puternic subţiate, dar sunt serios umflate la comersanţii necinstiţi. Un astfel de fals sunt adidaşii şi ghetele sport PUMN, marcă de care, cu siguranţă, nu aţi auzit, şi asta, pentru simplul motiv că ea nu există, fiind o tentativă (reuşită se pare) de a copia modelul încălţămintei PUMA. De cele mai multe ori falsurile sunt foarte bine făcute, doar 2-3 amănunte diferenţiindu-le de produsul original, amănunte pe care cetăţenii, în majoritate, nu le cunosc. încălţămintea PUMA, în primul rând, are sigla alb-gri (pe gheaţă), cu trei stele şi cu inscripţia ‘Clasic Universal". Deseori însă şi aceste caracteristici sunt copiate fidel. Rămâne astfel ca cetăţenii să identifice produsul după inscripţia de pe limbă (cu lotul, seria etc.), după talpă (combinaţie alb-gri) şi după R-ul ce specifică faptul că PUMA este marcă înregistrată. La o privire atentă, consumatorii pot sesiza că inscripţia PUMA este de fapt PUMN, cu toate că sigla (pantera în salt) este aceeaşi. Potrivit declaraţiilor directorului Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sibiu, ing. Dana Pecheanu, agenţii economici care comercializează astfel de produse nu au certificate care să ateste calitatea mărfii, fapt pentru care pot fi sancţionaţi. De altfel, la un singur control, efectuat în târgul Obor, OJPC a găsit aproape 200 de perechi încălţăminte PUMA false! La rândul său, şeful Poliţiei Economice, col. Viorel Oros, a afirmat că “cei ce nu vor retrage marfa contrafăcută de la vânzare sunt pasibili de pedepse între 6 luni şi 5 ani închisoare, pedepse stipulate în Codul Penal care, la articolul 297, cuprinde prevederile referitoare la mărfurile ori produsele false”. OJPC şi Poliţia Economică au oferit un răgaz de două săptămâni celor care deţin astfel de mărfuri să le retragă de la comercializare. Rázván MARCU P.S. Produse contrafăcute au mai fost găsite la Sibiu, ele copiind mărcile de cafea Jacobs şi Amigo şi whiskyul Teachers. Dihonie la Inspectoratul Şcolar din Sibiu “Serviciile Juridic şi Tehnic din cadrul inspectoratului lucrează mai mult pe cont propriu, îngreunându-ne activitatea”, ne-a declarat inspectorul general şcolar, Adriana BĂLDEAN. Juristul Vasile BARAC este acuzat de inspectorul general că nu susţine activitatea inspectoratului şi că, mai mult, este ocupat, în timpul programului, cu firmele de construcţii proprii, cu care contractează lucrări pe banii inspectoratului. De asemenea, serviciul tehnic desfăşoară o activitate ce lasă de dorit, în opinia d-nei Băldean, angajaţii serviciului fiind implicaţi în procese penale cu serviciul juridic. în opinia inspectorului general, soluţia de onoare a persoanelor menţionate mai sus este să-şi dea singure demisia. De partea cealaltă, consilierul juridic, Vasile Barac consideră că relaţiile de colaborare cu inspectorul general sunt foarte bune, prin activitatea prestată aducând numai beneficii inspectoratului. Prin intermediul firmei sale, “Ella Construct”, consilierul Barac ne-a declarat că a adus câştiguri instituţiei şcolare, licitaţia de la Liceul Independenţa adjudecând-o cu preţul de 104.782.222 lei, ofertă cu 34 milioane lei mai mică decât celelalte prezentate. “Doamna inspector general Băldean s-ar putea să fie dezinformată în ceea ce priveşte activitatea din inspectorat”, ne-a mai declarat consilierul Barac. “în ceea ce priveşte o viitoare demisie, însă, nu va fi vorba" - a conchis dumnealui. Dan TOMOZEI vești din MM! Plecări, veniri, reveniri • De luni, gaziștii medieșeni se află la Sovata, în lot, două nume noi: Mândroc și Găldean, ambii de la Minaur Zlatna • Ajuns la F.C.M. Bacău, antrenorul Mihail Marian crede că noua sa echipă va juca, peste 3 ani, în cupele europene. .Păi atunci unde or juca Steaua, Dinamo, Rapid, F.C. Naţional, U. Craiova? • Florin Prunea rămâne în Ştefan cel Mare. El i-a speriat atât de tare pe C. Dinu şi P. Buduru că pleacă la Steaua încât şefii lui Dinamo i-au satisfăcut toate pretenţiile. Ajută şi şantajul la ceva! • La semnalul lui Mircea Lucescu, Mircea Rednic a dat Belgia pe Giuleşti. S-a mai potrivi treaba cu cine n-are bătrâni să-şi cumpere? Şi cu Lucescu, şi cu Rednic, dar şi cu ceilalţi. Rapid rămâne, zic eu, o echipă imposibil de antrenat • Gabi Popescu (U. Craiova) s-ar putea să ajungă coechipier cu Viorel Moldovan în Elveţia. Oltenii i-au oferit 100.000 dolari pentru 2 ani, dar impresarul Becali zice că mijlocaşul Universităţii merită cel puţin 1 milion de dolari • Marius Gângă, fostul portar interist, a plecat la Făgăraş, uitând să returneze clubului sibian autoturismul pe care l-a primit, spre folosinţă personală, pe perioada cât a fost jucătorul lui F.C. Inter. O maşină, fie ea şi second hand, nu-i o batistă, domnule Gângă! • Marcel Băban nu s-a adaptat la Slavia Praga, trecând banca de rezerve. Acum, întors în ţară, are o ofertă de la Dinamo. S-a întărit zdravăn, Ţânţarul! • F.C. Braşov îl are antrenor pe Costel Orac • Dan Potocianu (F.C. Naţional) face furori în Elveţia, la Servette Geneva, unde s-a transferat • Emerich Dembrovschi, demisionat de la “Poli" Timişoara, a ajuns acum la U.T.A. Cât va rezista? • Curtat de F.C. Barcelona, argentinianul Gabriel Batistuta n-a reuşit să plece din Peninsulă, Fiorentina cerând spaniolilor 23 de milioane de dolari. O fi mult, o fi puţin? • Real Madrid, campioana Spaniei, va fi condusă de pe bancă de germanul Jupp Heynckes • Roberto Baggio nu-şi mai găseşte loc pe nicăieri. A.C. Milan l-a refuzat, Parma a făcut la fel, mai nou refuzându-l şi Bologna. Ce-ai fost şi ce-ai ajuns, “Iodino”? A consemnat Sorin CRIVĂŢ Pompierii in “locul întrecerii”... Finaliştii fazelor zonale ale concursului profesional al Formaţiilor Civile de Pompieri din judeţul Sibiu au participat la probele fazei judeţene a aceluiaşi concurs. Astfel, au obţinut locuri fruntaşe formaţiile civile de pompieri ale SC COVTEX SA Cisnădie, SC SEIL Tălmaciu şi SC INDEPENDENŢA SA Sibiu (la probele practice cu autospeciale), şi ale SC MEDIMPACT Mediaş, VITROMETAN Mediaş şi FLARO SA Sibiu (la probele cu motopompe). De asemenea, s-au clasat pe primele locuri formaţiile civile de pompieri ale localităţilor Ocna Sibiului, Cisnădie şi Miercurea Sibiului. Premiile puse în joc la acest concurs sunt oferite, ca de obicei, cu generozitate, de Consiliul Judeţean Sibiu. R. MARCU Primerii Sibiului pleacă o zi la Grez! Aflat în concediu legal de odihnă, primarul de Sibiu, Dan Condurat, va pleca azi, pentru o zi, la Graz. El va răspunde astfel invitaţiei firmei SAUBERMACHER, societate de salubritate care încearcă să i convingă pe reprezentanţii municipalităţii sibiene că serviciile pe care le prestează în Austria le poate presta şi în Sibiu. Alături de primar vor fi prezenţi, în Austria, consilierul local Lucian Cuşnir şi şefa serviciului Relaţii Interne şi Internaţionale al Primăriei Sibiu, Carmen Nicula. biblioteca SIBiv R. MARCU •ASTRA SPORT - SPORT tupa Il'illMIlNioilNtlillli ediţia a IV-a pentru radioamatori Cu prilejul aniversării a 55 de ani de la înfiinţarea primei Şcoli Militare de Ofiţeri de Transmisiuni şi împlinirea a 124 de ani de existenţă a Armei Transmisiuni în armata română, Şcoala de Aplicaţie pentru Transmisiuni, Informatică şi Război Electronic din Sibiu a organizat două activităţi sportive de anvergură din domeniul radioamatorismului. în perioada 1-14 iulie a.c., radio-clubului şcolii i-a fost autorizat un indicativ “special”, prin care iubitori ai radioamatorismului au putut lua legătura, pe calea undelor, cu cele 8 cadre militare şi studenţi, elevi, operatori pe staţia şcolii. Deocamdată, s-au primit 22 cereri de confirmare. Tuturor celor care au realizat baremul de cel puţin 5 legături li se va conferi Diploma “Jubiliar 55”. Luni, 14 iulie a.c., cu prilejul “Zilei transmisionistului”, între orele 18-20, s-a desfăşurat a IV-a ediţie a Cupei transmisionistului pentru radioamatori. Timp de două ore, circa 200 de staţii de emisierecepţie din toată ţara, în banda de 3,5 MHz, au căutat să realizeze cât mai multe legături cu cele 30 de staţii ale MApN. Se preconizează că peste 150 de participanţi vor trimite prin poştă referate şi fişe de concurs. Dintre aceştia se vor decide câştigătorii celei de-a IV-a ediţii a “Cupei transmisionistului”, cărora li se vor acorda importante premii în obiecte şi bani. Ediţia a IV-a din acest an s-a desfăşurat într-o ireproşabilă organizare, confirmând, încă o dată, că este printre cele mai valoroase concursuri ale genului din ţară. La reuşita întrecerii, un rol meritoriu l-au avut, din partea organizatorilor, radio-clubul condus de dl.cpt.loan Dragoe, comanda Şcolii de Aplicaţie de Transmisiuni, în frunte cu dl. col. loan Popa şi, nu în ultimul, rând, sprijinul efectiv primit din partea Federaţiei Române de Radioamatorism, la care mai adăugăm şi generozitatea sponsorilor. A consemnat mr. Ioan CIPARIU N Mulţumiri cu privire la admiterea in liceu... Ieri, în faţa Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu un număr mare de elevi nepromovaţi la examenul de admitere în clasa a IX-a (însoţiţi de părinţi) au cerut forurilor judeţene să suplimentaze locurile, în special la liceele Economic, “Octavian Goga”, Pedagogic şi Colegiul "Gheorghe Lazăr". Pentru că cei prezenţi nu au fost mulţumiţi de răspunsul primit au cerut sprijinul prefectului, care le-a promis că va lua, legătura cu Ministerul învăţământului pentru a găsi, în măsura posibilului, soluţii la solicitările părinţilor. (D.T.) “Lectoratul de vară al profesorilor de istorie” Azi, la Facultatea de Teologie “Andrei Şaguna", cu începere de la ora 8.30, vor avea loc ultimele comunicări din cadrul “Lectoratului de vară al profesorilor de istorie”. Vor susţine referate pr. prof. univ. dr. Mircea Păcurariu, pr. prof. univ. dr. Aurel Jrii,şi prof. dr. Bogdan Teodorescu. Vom reveni cu concluzii după închiderea cursurilor lectoratului de vară. Lucian SĂLCUDEAN SC ICOS Ocna Sibiului scoasă la licitaţie SC ICOS Ocna Sibiului se află pe lista societăţilor comerciale care se scot la vânzare, prin licitaţie publică fără preselecţie, în data de 28 iulie a.c., ora 9. Licitaţia va avea loc la sediul filialei FPS din Sibiu. Structura acţionariatului la ICOS: FPS - 39.89%; SIF - 0, alţii-60.11%. V.A. Expoziţie chinologică Asociaţia Chinologică din România - filiala Sibiu anunţă organizarea expoziţiei chinologice în data de 16 august 1997, la camping Dumbrava. înscrierile se fac la sediul asociaţiei din Sibiu, Piaţa Mică nr.16, până în data de 25 iulie. întreruperi de curent Mâine, între orele 9 - 14, se întrerupe furnizarea energiei electrice în Sibiu, pe străzile: Cindrel, Rozdeşti, Iazului şi Bobâlna. Joi, 17 iulie a.c., între orele 9 - 14, se întrerupe furnizarea energiei electrice în Cartierul Valea Aurie, de la bl. 35 până la bl. 52 (inclusiv). Doi pentru...spital Vineri, 18 iulie a.c., de la ora 8.30, conducerea Spitalului Clinic Judeţean Sibiu convoacă mass-media sibiană în cadrul unei conferinţe de presă. Sunt invitaţi să participe maxim doi reprezentanţi pentru fiecare instituţie de presă. Tema întâlnirii se axează pe problemele actuale ale spitalului. Lucian SĂLCUDEAN Accident rutier inaut... Două autoturisme Dacia și un microbuz “TV" au fost implicate, luni, într-un accident pe Calea Cisnădiei din Sibiu. Taxi Negoiu nr.47 (SB 01 VUG) a fost prins la mijloc de taxi Euro nr. 65 ( SB 4120), care acorda prioritate de trecere unor pietoni, şi de microbuzul TV cu nr. SB 01 DAF. Şoferul microbuzului, circulând imprudent, a lovit din spate taxiul Negoiu proiectându-l în taxiul Euro şi în barele de protecţie de pe marginea şoselei. Din fericire, nu au fost înregistrate victime, doar pagube considerabile la cele două taxiuri. Dan T. w 16 iulie 1997