Trybuna Ludu, maj 1961 (XIV/119-148)

1961-05-30 / nr. 147

-6 Warszawska inrg*4 11 ffTH r II ■ i III I mi li III ni i ii^Ti 11T W oda niżej! Na rogu Wspólne j i Poznańskiej Plankton zatyka przewody ^ najbliższych dniach z powodu przeróbek sieci nastąpi dalszy spadek ciśnienia Właściwie dyrekcję Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w uprzedzaniu warszawiaków o kilkudniowym spadku ciśnienia wody wyręczył już plankton. Niepokonany i zwycięski skutecznie Majstruje stołeczne filtry obniżając ich moc o blisko 1/3. Atakuje bez przerwy od 19 kwietnia i nikt się przed nim nie broni. Ponieważ warszawskie filtry nie dysponują żadnymi urządzeniami zabezpieczającymi przed tym złośliwcem pozostaje jako jedyne lekarstwo... cierpliwość. Co prawda przemysł chemiczny wcześniej powiadomiony mógłby tu pomóc. Np. Zakłady Chemiczne w Oświęcimiu gotowe są podjąć produkcję specjalnego środka chemicznego ze związków amidowych przyspieszającego strącanie zawiesin w wodzie, który stosowany jest zresztą od lat z powodzeniem w ZSRR. Ale niestety nie pomyślano o tym w odpowiednim czasie. Trudno też nawet marzyć o zastosowaniu siatki mikronowej, gdyż takiej siatki o 4.100 oczkach na 1 cm kw. nikt, przynajmniej na razie nie podejmie się pieść. Zresztą sama siatka sprawy nie rozwiąże — potrzebne są dodatkowe inwestycje budowlane. Tymczasem, mimo ocieplenia, z którym łączono wielkie nadzieje, planktonu przybywa. O- becnie w 1 ccm naliczono już 57 tys. łych drobnych ustrojów. W efekcie słup wody obniżył się o 6 m. Górne piętra coraz rzadziej mają wodę w kranach Przeróbki na sieci 31 bm. i ) czerwca w poważnej części prawobrzeżnej Warszawy nastąpi dalszy spadek ciśnienia. Związane jest to z robotami montażowymi na sieci. Po prostu do sieci włączony zostanie nowy odcinek magistrali ułożony przed kilku tygodniami wzdłuż ul. Nowogrodzkiej, który zastąpi likwidowane, przestarzałe przewody, znajdujące się pod jezdnią al. Jerozolimskich. Drugą część tych prac wykonają brygady MPRiW w dniach 3 i 4 czerwca W tychże dniach tj. 3 i 4.VI włączony zostanie do sieci, ułożony nowy przewód, który ma wzmocnić ciśnienie zarówno na Sielcach jak i poważnej części Mokotowa oraz na MDM, gdzie szczególnie w rejonie ul. Koszykowej, Natolińskiej odczuwano słabe ciśnienie nawet przy normalnej pracy filtrów. Tego rodzaju poważne prace, przy magistralach nie mogą nie spowodować mniejszych lub większych zakłóceń w dostawie : wody nie tylko na terenie Mokotowa i południowej części śródmieścia, Grochowa, Saskiej Kępy, ale w niektórych sąsiednich dzielnicach. Ten, miejmy nadzieję krótkotrwały incydent z przełączaniem, będzie jeszcze jednym dokuczliwym zabiegiem, wystawiającym warszawiaków na cierpliwość, w której ćwiczą się oni od wielu już lat. Można byłoby przecież zapobiec niektórym wyłączaniom sieci przy przebudowie, gdyby była, odpowiednia ilość zasuw. Niestety przy ich braku końcówki rur trzeba „zaślepiać1' (prowizorycznie zatykać). Oczywiście w razie przyłączania dalszego fragmentu sieci trze-ba rurociąg zamykać ażeby odetkać końcówkę. Gdyby były zasuwy w czasie budowy magistrali wodociągowej wzdłuż al. Niepodległości, nie trzeba by w niedzielę zamykać tej magistrali, by dołączyć do niej przewód prowadzący wodę na Sielce. Aie nadal z zasuwami jest tak, że np. wmontowane już w magistralę na moście Poniatowskiego, trzeba było wymontowywać. bo gdzie indziej są bardziej i pilniej potrzebne. Suchsze lata Najbliższe dwa. trzy lata nie zapowiadają większej poprawy jeżeli chodzi o zaopatrzenie Warszawy w wodę. Istniejąca moc filtrów (o ile nie będzie zmniejszana bezkarnie buszującym planktonem), nie bedzie powiększana aż do 1983 roku. Tymczasem zapotrzebowanie na wodę rośnie, rośnie również jej marnotrawstwo. A nie wiadomo do tego, ile będzie zaskoczeń, takich jak przed trzema laty, kiedy to groził brak wody, jak przed dwoma laty w grudniu, jak obecnie, jak może być jutro. Przecież jutro może znów coś nawalić w stacji pomp rzecznych, stacji pracującej bez gruntownej renowacji kilkanaście lat. Płyną szeroką falą różnego rodzaju pomysły, plany, uchwały, zarządzenia i okólniki, których celem jest poprawa zaopatrzenia ludności stolicy w wodę. Nie płynie jednak z równą siłą... wóda. (i) Mija ostatni termin Kto się nie zaszczepił! Warszawiacy jak zwykle odkładają wszystko na ostatnią chwilę. Nic więc dziwnego, że *w ośrodkach zdrowia, przeprowadzających szczepienia ochronne . przeciwko durowi brzusznemu, wzmogia się frekwencja. Jeszcze tylko dziś i jutro (do 31 maja włącznie) —przypomina Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna — można się zaszczepić. Niestety, w ciągu kilkutygodniowego okresu obowiązku szczepienia dokonało tylko trochę ponad 400 tysięcy osób, chociaż podlega szczepieniu około 800 tysięcy. Nie lekceważmy tego obowiązku przede wszystkim ze względu na własne zdrowie, bo latem o zakaźną chorobę, dur brzuszny — nietrudno. Po zakończeniu akcji szczepień odbędzie się w wielu zakładach pracy kontrola. Na podstawie odpowiednich zarządzeń służba sanitarno-epidemiologiczna uprawniona jest do pobierania wysokich kar, lub też do kierowania sprawy do kolegium orzekaiaccgo. (kk) __________________________________________________ Jeszcze drogie Pierwsze czereśnie i truskawki pojawiły się na wózkach i bazarach Na wózkach ulicznych i na bazarach warszawskich ukazały się pierwsze . truskawki i czereśnie. W sobotę 27 bm. kilogram truskawek kosztowa! 100 zł. W poniedziałek, 29 bm., cena spadła do 50 zł za kilogram. Czereśnie, 28 bm. kosz-towały „tylko” 20 zł za kg. Ale truskawki, ani czereśnie .nie są jeszcze zbyt dojrzałe ; urodziwe. Pojawiły się też tegoroczne kalafiory — 7 zł sztuka. Pierwsze większe partie truskawek powinna stolica otrzymać, poczynając od 31 bm. Na plantacjach truskawek w pow. płockim i garwolińskim hodowcy spodziewają się zebrać, 30 bm., ok. 500 kg truskawek, a z drzew — ok. 1500 kilogramów czereśni. Zbiory na ogół zapowiadają się obficie. Znaczne jednak szkody w plantacjach płockich truskawek wyrządziła burza gradowa, która przeszła nad miastem w niedzielę 28 bm. Grad wielkości orzecha laskowego posiekał sporo dojrzewającego owocu. w Skup łubiankowy truskawek pow. grójeckim i soehaczewskim, z których Warszawa otrzymuje również sporo tego owocu, Centrala Ogrodnicza 31 bm. ma podjąć od środy, (rem) Indyjscy goście w Warszawie Bawiący z wizytą w Warszawie mer Madrasu, V. Munuswamy, oraz towarzyszący mu. były zastępca mera tego miasta, T. Venugopal Rao, odwiedzili dziś w godzinach przedpołudniowych lokal Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Indyjskiej, W imieniu Zarządu Głównego gości przywitał wiceprzewodniczący Grupy Parlamentarnej Pplsko-Indyjskiej Sejmu PRL, wiceprezes Zarządu Gł Antoni Korzycki-Przy lampce wina działacze TPP-I opowiedzieli gościom o zadaniach i pracy Towarzystwa. TRYBUNA LUDU __________________________________________________ Foto — A. Marczak .a my się bawim y! Słońce przygrzalo mocniej, słupek rtęci powędrował w górę i już warszawskie skwery, parki i podwórka objęła we władanie dzieciarnia. Poszły w ruch rowery, hulajnogi. Z zimowego lamusa wyciągnięto wiaderka i łopatki do piasku. Gra w klasy i skakanki sq nadal przebojem podwórkowej mody, tylko hula-hoop poszło już w zapomnienie. ...że dorosłych denerwują czasem może zbyt głośne okrzyki przy podwórkowej zabawie w Indian... Niech sobie wówczas przypomną, że sami takimi byli. Przecież my się dobrze bawimy.' (ż) Foto A. Marczak Na wiosenny piknik wystarczj wybrać sie na skwer tuż kole domu. Ile przyjemnych wrażeń można przeżyć przy butelce oranżady w tak małym, ale doborowvm towarzystwie. W takich przypadkach nie potrzebne są stalugi. Doskonale zastępuje je kawałek papieru przyłożony do ściany. Niewątpliwy talent i urocza modelka — oto gwarancja dobrego studium portretowego. Ci, to szczęśliwi — zażywają o chłody po prostu w dużej fon, tannie przed Pałacem Kultury GSdyby tak nam mama pozwoliła Pierwszego czerwca Warszawiacy jada za miasto Wycieczki, festyny, koncerty, tańce Potrzebna jest tylko pogoda aby wolny od pracy dzień 1 czerwca upłynął warszawiakom wesoło i przyjemnie. Zatroszczono się bowiem, by program imprez uwzględnia! najrómiejsze upodobania.Kormtet Warszawski ZMS zaprasza wszystkich chętnych do udziału w wielkim festynie organizowanym poza miastem w Świdrach Małych. Na zielonej estradzie „pod dębem’ przygrywać będą dwie orkiestry taneczne. Od czasu dc czasu przerwą tańce występy asów warszawskiej estrady konkursy z nagrodami itp. Miłośników turystyki zainteresuje z pewnością wystawa sprzętu turystycznego połączona z dwoma konkursami na jak najszybsze rozbicie namiotu i ugotowanie określonej potrawy. Ponadto program ZMS-owskiego festynu przewiduje przejażdżki kajakami odnogą Wisły, kiermasz nowości książkowych zorganizowany przez stołeczny Dom Książki itp. Z napojami i tzw. wyżywieniem nie powinno być żadnych kłopotów. Miejscowe władze gastronomiczne przygotowują ruchome kioski. Ażeby ułatwić warszawiakom przejazd do Świdrów Małych MPA uruchamia specjalne linie z 5 punktów miasta: PI. Narutowicza, PI. Komuny Paryskiej, spod Pomnika Braterstwa Broni, PDT-Wola i z Pi. Konstytucji. W tych punktach ustawia się specjalne przystanki. Autobusy będą kursowały od gociz. 7 do 21. Kilka ciekawych wyjazdów poza miasto w dniu 1 czerwca przygotowuje WKZZ. Będą to wycieczki z poszczególnych zakładów pracy do 17 podwarszawskich ośrodków wypoczynku świątecznego. Przy okazji pozamiejskich wyjazdów dodamy tu jeszcze że sporo stołecznych instytucji wybiera się na wyprawy turystyczno - krajoznawcze, organizowane przez „Turystę”. „Orbis”, „Gromadę”, Przedsiębiorstwo Turystyczne Warszawa—Olsztyn. Niemniej atrakcyjny jest program imprez w parkach i ośrodkach wypoczynku mieszczących się w samej stolicy. Wydział Kultury Prezydium St. RN zaplanował rń. in. w Parku Kuliury na Bielanach występy Zespołu Pieśni i Tańca z Mikulczyc (godz. 15) wielką zabawą kotylionową dla dzieci (godz. 15), zabawę taneczną z konkursami tańców (godz. 18) dla dorosłych itp. Czynne będą wszystkie punkty zabawowe w Parku Kultury na Powiślu. Amatorów dobrze zagospodarowanego campingu zaprasza ośrodek wczasów" letnich w Powsinie. Ponieważ 1.VI jest Międzynarodowym Dniem Dziecka nie zapomniano więc w nawale imprez i o najmłodszych. We wszystkich ogrodach jordanowskich, domach kultury świetlicach odbędą się wesołe zabawy połączone z licznymi niespodziankami. Czynny będzie także kiermasz artykułów dziecięcych przy ul. Świętokrzyskiej (koło Zielnej) i przy Parku Praskim. Na zakończenie informacja dla kibiców sportowych Czwartek — 1.VI obfituje w imprezy sportowe. Na stadionach sportowych w każdej dzielnicy odbywać się będą zawody i pokazy z udziałem 1 w wykonaniu młodzieży szkolnej. Z imprez centralnych wymienimy spotkanie w piłce nożnej o mistrzostwo II ligi Gwardia Warszawa z Śląskiem Wrocław. Miejsce — Siadion X-lecia, godz. 17.30. Natomiast o godz. 12 początek międzynarodowych regat motorowych na Wiśle w rejonie przystani RKS „Skra” o puchar „Trybuny Ludu”. (ż) Nie czekając na budowę pawilonów Białe plamy w sieci sklepowej We Włochach i na „starym” Okęciu istnieją możliwości uruchomienia lokali handlowych Na tle choćby Ochoty 1 Wolj — sieć sklepowa starego Okęcia i Włoch — wygląda bardzo ubogo. Ponieważ akurat w tych rejonach buduje się niewiele, więc mieszkańcy Okęcia Włoch muszą niepotrzebnie po i wiele artykułów spożywczych i codziennego użytku jeździć do centrum, gdyż nowych sklepów tutaj się wcale nie otwiera. Był czas, gdy WSS-Wola 0- biecywała, że we Włochach, najpóźniej do 1960 r„ wybuduje wielobranżowy pawilon handlowy. Ale zmieniły się władze spółdzielcze to i zmieniły się plany. Bardzo też jest wątpliwe, czy pawilon WSS, który w 1963 r. miał stanąć na Okęciu, zostanie zbudowany. Podczas tegorocznej kampanii wyborczej postulaty ł wnioski zgłaszane przez wyborców w ogromnej większości dotyczyły właśnie rozbudowy sieci sklepowej na Okęciu i we Włochach. Jedynym rozwiązaniem, które jednak może szybko przynieść pewne efekty, to rewindykacja pomieszczeń, które kiedyś były handlowymi, względnie przeróbka na cele handlowe parte, rów większych kamienic, gdzie pozwalają na to warunki techniczne. Czekanie bowiem na nowe bloki to odkładanie realizacji wniosków mieszkańców co najmniej na kilka Ikl. Wydział Handlu DRN Ochota wskazuje np., że samoobsługowy bar gastronomiczny na Okęciu, którego brak dzielnica bardzo odczuwa, można by 2 powodzeniem urządzić na parterze kamienicy przy Alei Krakowskiej 143 przenosząc do mieszkań zastępczych mieszkające tu trzy rodziny. Wskutek braku takiej placówki szerzy się na Okęciu pijaństwo w melinach organizowanych przez „inicjatywę prywatną”. Rocznie ok. 50 punktów nielegalnego wyszynku alkoholu likwiduje się na Okęciu. Ponieważ meliny są na ogół kiepsko zaopatrzone w „konsumpcję” alkohol niesłychanie szybko bierze pijaków we władanie Na parterze kamienicy Ale: Krakowskiej 143 można by zlokalizować sklep rybny i papierniczy. Kilkunastotysięczne Okęcie ma tylko jeden, niewielki sklepik papierniczy w dodatku często zamknięty. Dzieci niejednokrotnie po zeszyt, atrament czy ołówek muszą odbywać wyprawy do Śródmieścia. We Włochach, przy ul. Popularnej -27 należałoby na parterze budynku uruchomić sklep drogeryjny i papierniczy. Tego rodżaju placówka jest niezbędna w tym rejonie! Na realizację tych zamierzeń potrzeba jednak łącznie kilkanaście izb zastępczych. Bez tegc absolutnie nie ma co myśleć c zrealizowaniu tych postanowień i zamierzeń. Ale chyba taniej to wypadnie niż budowa nawet skromnie wyposażonych pawilonów. Chodzi bowiem tylko o adaptacje i przeróbkę parterów wybudowanych już domów. (rem.) Letni czas zdekonspirował śpiochów W nocy i soboty no niedzielę przesunęliśmy o godzinę naprzód wskazówki naszych zegarów. Niedziela była więc dniem „aklimatyzacji” w nowym czasie letnim. Było to o tyle łdtwiejsze, że w dzień świąteczny ludzie na ogół mniej zwracają uwagi pa zegarki, niż w dni powszednie. Nic wszystkim jednak wystarczyła to niedzielna „kwarantanna”. W poniedziałek rano sporo osób spóźniło się do pracy. Większą nii zwykle ilość spóźnionych odnotowano w wielu zakładach przemysłowych, biurach i urzędach. M. in. w Zakładach Radiowych im. Marcina Kasprzaka do pracy na pierwszą zmianę spóźniło się ponad 40 osób. Jest to co najmniej dwukrotnie więcej niż wynosi ilość spóźnień w każdy normalny poniedziałek. Również w Hucie „Warszawa” na kartach pracowniczych odnotowano o 100 procent więcej spóźnień niż normalnie. W tym ostatnim zakładzie liczba osób, które spóźniły się do pracy byłaby może mniejsza, gdyby nie wystąpiły w godzinach rannych - pewne zakłócenia w komunikacji miejskiej. Z instytucji gdzie w ubiegły poniedziałek nie było ani jednej osoby spóźnionej, wymienić możemy m. in.... Główny Urząd Miar, w którym, jak wiadomo, czas mierzy się z dokładnością do... jednej tysięcznej sekundy. Przy takiej dokładności — łatwiej o punktualność... (sier) W czerwcu na ekranach Cztery nowe filmy radzieckie • Parada gwiazd w „Słabej płci" • Western - „15.10 do Yumy" Ä Tydzień Filmu Angielskiego Czerwiec jest pierwszym miesiącem urlopowym, ale w repertuarze filmowym dominuje tematyka poważna. W tym czasie na ekrany kin Warszawy wejdzie 15 nowych filmów zagranicznych, z czego 9 to dramaty społeczne i obyczajowe. Kinematografia radziecka będzie reprezentowana przez 4 nowe filmy, Pierwszy to „SPRAWA 13”, dramat sensacyjno-psychologiczriy, rozgrywający się w latach 1912—1917. Reżyserem filmu jest N. Szwej cer, a w rolach głównj^ćh grają W. Tiehonow, J. Tietierin, N. Śergiejew, W. Pokrowski i inni. Film opracowano w polskiej wersji językowej* Drugi film radziecki, „SZYBSZA OD WIATRU”, jest dramatem obyczajowym. Jego twórcami są reżyserzy A. Kuroczkin i W. Dowgan. W rolach głównych grają E. Koszman, Ł. Szpara, W. Lubimow. Film jest także dubbingowany. „ZWYKŁA HISTORIA” to tytuł trzeciego filmu radzieckiego, będącego dramatem obyczajowym. Reżyserem filmu jest Jurij Jegorow. W rolach głównych grają m. in. N. Modrijukowa, M. Üljaiiow 1 D. II. czenko. Czwarty film radziecki to bajka rysunkowa dla dzieci pt. „PRZYGODY BURATINA”. Z produkcji węgierskiej zobaczymy współczesny dramat psycholo. giczno-obyczajowy „GORSZA MIŁOŚĆ”, zrealizowany przez reżysera F. Mariassy. W rolach głównych grają znani aktorzy węgierscy Marianne Krencsey i Ferencs Zentlie. Film jest dubbingowany. Drugi film węgierski reż. G. Meszarosa nosi tytuł „PRZECIWNICY” i jest dramatem społecznym. Dramatem sensacyjnym dla mto?. dzieży jest czechosłowacki film „TAJEMNICZA PUDERNICZKA” zrealizowany przez reż. Milian Vos. mika. W czerwcu zobaczymy także na ekranach nowy film jugosłowiański. Jest to, dramat sensacyjny pod tytułem „WIATR UCICHŁ PRZED ŚWITEM”. Reż. R. Novakovic powierzył główne rolę. znanym już w Polsce aktorom. Grają m. in. Radmila Radovanovic, Antoun Vrdoljak, Branko Plcsa, Stevan Stukelia Z filmów państw zachodnich zvvra. ca uwagę dramat sensacyjno-psychologiczmy, nawiązujący w tematy, ce do czasów ostatniej wojny, pt „NOC SZPIEGÓW”’. W tym włoski francuskim filmie główne role grajc Marina Vlady i Robert Hossein, ktory jest' także reżyserem filmu. Podobać się będzie zapewne barwna komedia francuska „SŁABA PŁEĆ”, której reżyserem jest Michael Boisrond. W rolach głównych grają gwiazdy filmu francuskiegc Mylenc Łemongeot, Pascale Petit Jacqueline Sassard oraz Alain Delon. Włoslco-argentyński barwny i panoramiczny film „OD APENINÓW DO ANDÓW” jest filmem przygodowym dla młodzieży i opowiada historię wędrówki małego chłopca najpierw przez Ocean, a potem przez kontynent południowoamerykański. Scenariusz filmu został oparty na powieści E. de Amicisa, a reżyserem filmu jest Folce Quilici. W roli głównej występuje mały Marco Pao_ letti a obok niego Eleonora Rossi- Drago i G. Harrera. „PERŁA” to meksykański dramat społeczny. Reżyserem jest Emilio Fernandes. Scenariusz filmu powstał na podstawie powieści J. Steinbecka. Produkcję szwedzką reprezentuje dramat psychologiczny „KOBIETY CZEKAJĄ”, której reżyserem jest Ingmar Bergman. Jak zwykle w filmach Bergmana, grają wybitni aktorzy szwedzcy — Anita Björk, Maj- Britt Nilson, Eva Dahlbeck, Karl- Arne Holmsten, Gunnar Björstrand i inni. Repertuar uzupełniają dwa filmy produkcji amerykańskiej: western „15.10 DO YUMY” reż. Demera Davesa z Van Heflinem i Gleen Fordem w rolach głównych oraz disneyowska bajka „KOPCIUSZEK” (tytuł oryg. „Cinderelle”). Przypominamy, że uzupełnieniem repertuaru czerwca będzie Tydzień Filmu Angielskiego od 17 do 22 czerwca w kinie „Skarpa”. W programie 6 filmów — „Synowie i kochankowie”, „Z soboty na niedzielę”, „Jak zabić starszą „Szlachectwo zobowiązuje”, panią”, „Melonik i muzy” i „Błękitny patrol”. <JJ) Nr 147 Pechów/ dzień warszawskich tramwajów Najpierw, około południa, w aL Jerozolimskich przy pl. Starynkie« wieża wóz linii 11, w’ którym uszkodzone zostały hamulce, uderzył w wóz linii 19; skończyło się na szczęście na drobnych uszkodzeniach. Przez 17 minut inne wozy kursowały przez Marchlewskiego. (Chyba niepotrzebnie, bo uszkodzone wozy natychmiast zjechały na pętlę przy pl. Starynkiewicza). Później, w godzinach popołudniowych urwał się zacisk na sieci tramwajowej przy zbiegu Świerczewskiego i Marchlewskiego, w związku z czym przez 40 minut wozy kursowały na zmienionych trasach. Również* koło południa zaobserwowaliśmy wstrzymanie ruchu na pl. Dzierżyńskiego — trwała tara naprawa sieci. Niestety centrala ruchu MPK nie umiała nas bliżej o tym poinformować. Oto wczorajszy, pechowy dzień tramwajów. Trzeba jednak przyznać, że awarie usuwane były szybko i sprawnie, (grj DZIŚ W STOLICY je alrtj ł ........ Polski (Karasia 2) — Eryk XIV 19.3C Kameralny (Foksal 16) - Wysoka ściana — g. 19.30. Narodowy (pl. Teatralny) — Szkoła obmowy - g. 19. Współczesny (Mokotowska 13) - Ifigenia w Taurydzie — g. 19. Dramatyczny (PKiN) - Makbet - g. 16 (abonament.), Król Edyp - g- 19.30. Ateneum (Jaracza 20) - Kram z piosenkami - g. 19. Ateneum - Scena 61 (Jaracza 20) Dwoje na huśtawce — g. 19. Rozmaitości (Marszałkowska 8) — Noce królewskie — g. 19.15. Klasyczny (PKiN) - Złote ręce g. 15, O burmistrzu — g. 17. Powszechny (Zamojskiego 20) — Kupiec — g. 19.30. Ludowy (Szwedzka 2-4) — Próba generalna. Ludowy (Czackiego 15-17) — Próba generalna. ■ Komedia (Sierpecka 7) - Złoty cielak — g. 19. Syrena (Litewska 3) - Słomkowy kapelusz — g. 19.15. Opera (Nowogrodzka 49) — Rigoletto Operetka (Puławska 39) — Miss Polonia — g. 19. Lalka (PKiN) - Tymoteusz w tezie -g. 17. Baj (Jagiellońska 28) - Przedstawienie zamkn ięte. Guliwer (Różana 16) — Porwanie w Tiutiurlistanie — g. 17. Buffo (Konopnickiej 6) — A my nic, tylko gramy — g. 19.15. kina Atlantic (Rutkowskiego) — Babette idzie na wojnę (panor. - fr. od I. 12] - a. 15.30. 18, 20.30, dod. - Dojeżdżamy. i Aktualnoici-Atlantic — PKF wydanie A B. Ujarzmiona rzeka (jug.), Gioconda (fr.) - początek o g. 15, ostatni seans o g. 20 (seanse co godzinę). Albatros (Skoczylasa 10) - Dama kameliowa (USA od I. 16) — g. 13, 15, 17.15, 19.30. Avia (Siedlecka 47) — Statek z dynamitem (rum. od I. 16) — g. 17.45, 20. Anatol ‘ (Elektoralna 12) — Rozstanie (poi. od I. 16) - g. 17.30, 20. Aurora (Kredytowa 5-7) — Marysia I krasnoludki (poi. od I. 7) — g. 14. Barbara (Wspólna 62) — Wzgórze 905 (jug. od I. 12) - g. 15.30, 17.45, 20. Bemowo (przy GKZ) — Biały szejk (wł. od I. 16) — g. 19. Czajka (Cjzern i akowska 73-79) Strażnica w górach (radź. od I. 12) — g. 15.45. 18, 20.15. Czerniaków (Czerniakowska 102) -Spotkali się w pociągu (radź. od I. 12) - g. 18, 20. Cytadela (Zakroczymska) — Jeździec znikąd (USA od I. 12), g. 17, 19.30. Dar (Jelonki) — Pierwsza lekcja (bułg. od I. 12) - g. 17.30, 19.45. Drops (Zamojskiego 26) - Bambi (USA od I. 7) - g. 15.45, Nędznicy ser. I, II (NRD od I. 14) — g. 18. Delfin (KRN 42) — Ginąca preria (USA od I. 10) - g. 13.30. 15. Młode Iwy (panor. - USA od I. 16) - g. 17, 20. Energetyk (Wybrzeże Kościuszkowskie) - Przebudzenie (CSRS od I. 16) — a. 16, 18, 20. Fregata (Skolimów) — Ginąca preria (USA od I. 10) — g. 18, Korsarze Pacyfiku (2 serie — radź. od I. 16) - g. 19.15. Femina (Świerczewskiego 115) — Romeo, Julia i ciemność (cz. od l. 12) — g. 15.30, 18, 20.30. Kamionek (Grochowska 341) — Noce nad Newą (radź. od i. 16) - g. 15.30, 17.45. 20. Kos (Elekcyjna 112) - Jeńcy króla mórz (radź. od I. 9) - g. 13.30, 15.30, Kochanek lady Chatterley (fr. od I. 18) g. 17.45, 20. Klub (Wyzwolenia 3-5) - W środku nocy (USA od I. 18) - g. 16, 18.30. 21. Kultura (Krak. Przedmieście 21-25) - Pułapka miłości (panor. — USA od I. 16) - g. 16, 18.15, 20.30. Lotnik (Powstańców 1) — Korsarze Pacyfiku ser. I (radź. od I. 16) - a. 17, 19.30. 1 Maj (Podskarbińskä>4) - Odwiedziny prezydenta (poi. od I. 12) - g. 15, 17.30, 20, dod. - Europa PSS. Mazowsze (Kasprzaka 30) - Wieczór trzech króli (radź. od 1. 12) - g. 15.30, Sprawcy nieznani (wł. od I. 16) - a. 17.45, 20. Metro (Marszałkowska 79) - Nie ma miejsca dla dzikich zwierząt (NRF od I. 7) — g. 15, Ostatni dzień lata (poi, od I. 16) - g. 17, 19.30. Mewa (Skoczylasa 10) - Bitwa pod piramidami (radź. od I. 12) - g. 13.30, 15.30, Wyzwanie (wł. od I. 16) - a. 17.45, 20. W Młoda Gwardia (PKiN) - Kopciuszek (USA od I. 7) - g. 9.45, 12, 14.30, 17, 40 15 Moskwa (Puławska 19) - Złodziej z Bagdadu (ang. od I. 12) - g. 10.30 13, 15.30, 18, 20.30. Muranów (pl. Dzierżyńskiego) - Piotruś Pan (dubbing - USA od ł. 7) - g. 10, 13, (g, 11, 12 za rezerw,). Widmo (fr. od I. 18) - g. 14.30, 17. 19.30 Niezastąpiony kamerdyner (ang. od l 12) - g. 15.30, 17.45, 20. Ochota (Grójecka 65) — Zycie pustyni (USA od I. 7) - g. 10.30, 13, Romeo, Julia i ciemność (cz. od I. 12) - g. 15.30, 18, 20.15. Oświata (pl. Inwalidów) — Zestaw dla dzieci - g. 15, Tajemnicza pudernićzka (cz. od I. 12) - g. 18. Orzeł (Młociny, Dom Kultury Huty W-wa) - Księga dżungli (ang. od I. 9) - g. 16, 18. Oka (Nowowiejsko 26 a) — Gorączka w El-Pao (fr. od I. 18) - g. 15.45, 18, 20.15. Olsztyn (Włochy) - Expo 58 (radź. od I. 7) - g. 16, Kołysanka (radź. od I. 16) - g. 18, 20. Palladium (Kniewskiego 7) — Mein Kampf (dubbing — szw. od I. 16) — g- 15, 17.30, 20. Pelikan (Gilarska 21) -r- Główna wygrana (CSRS od I. 14) - g. 17, 19. Pod Kopułą (gmach b. PKPG) — Wojna (panor. - jug. od I. 12) - g. 15, 17.30, 20. Polonia (Marszałkowska 56) — Miejsce na górze (dubbing - ang. od I. 18) - g. 15, 17.30 ,20. Praha (Jagiellońska) — Lwy afrykańskie (dubbing — USA od I. 10) - g. 8.30, Złodziej z Bagdadu (ang. od I, 12) - g. 10.30, 13, 15.30, 18, 20.30. Promyk (Kołowa 18) - Wieczór kawalerski (dubbing - USA od I. 18) - g. 16.30, 19. ' Przyjaźń (PKiN) - Ludzie z pociągu (poi. od I. 12) - g. 10.30, 12.45, 15.15; 17.45, 20, dod. - Warmia. Reduta (Wolska 159) - Krzyżacy (panor. poi. od I. 12) - g. 18. Skarb (Traugutta 5) - Mściciel z Laramie (USA od I. 12) - g. 16.15, 18 15. 20.30, Skarpa (Kopernika 5/9) - Witaj smutku (panor. USA od I. 18) - a 15.30, 18, 20.30. Sokół (Paca 42) - Jeńcy króla mórz (radź, od I. 9) — g. 13.30, Tajemnica szyfru (rum. od I. 16) - g. 15.30, 17.45. 70 Słowik (Radość, Tomaszowska 4) — Pies przy klawiaturze (węg. od I. 9) 9- 15.30, Dwa zeznania (węg. od I. 16) - g. 17.30, 19.30. Sputnik (Koszykowa 82). — Casino de Paris (panorama — f. od I. 16) — a, 16, 18.15. 20.30. Stolica (Narbutta 50) - Mein Kampf (dubbing szw. od I. 16) - g. 15.30, 18, 20.30. Studio (Mazowiecka 6/8) - Dziewiąty krąg (jug. od I. 12) - g. 17, 19.30. Syrena (Inżynierska 4) Przed maturą (jug. od I. 12) — g. 15, Dwa piętra szczęścia (węg. od I. 18) - g. 17.30, 20. Szpak (Falenica) — Bunt kapitana (CSRS od I. 16) - g. 16, 18, 20. Szarotka (Rembertów) - Porucznik jazdy (rodź. od I. 16) - g. 17.45, 20. Śląsk (Wspólna 3/7) — Lwy afrykańskie (dubbing USA od I. 10) - g. 10, Puccini (wł. od I. 12) - g. 11.30, 14, Pożegnanie z bronią (panor. USA od I. 18) - g. 16.30, 19.45. Świt (Bródno. Białołęcka) - Kłopoty z miłością (dubbing - NRD od I. 14) - g. 17.30. 20. Świat (Nowy Świat 21) - Mąż swojej zony (poi. od I. 12) - g. 16, 18.15, 20.30. Tęcza (Suzina 4) — Gorączka w El Pao (fr. od I. 18) - g. 15, 17.30, on Ustronie (Płudy) — Królewna ze złota gwiazdą (cz. od I. 12) - g. 17, Ciao, ciao bambina (wł. od I. 16) - g. 19. Wars (Rynek N. Miasta 5/7) - Reszta jest milczeniem (NRF od I. 16) -g. 15, 17.30, 20. Kino Dobrych Filmów „Wiedza” Imieniny Henrietty (fr. od I. 181 g. 10. 12.30, 15, 17.30, 20. Wrzos (Anin) - Portret Jennie (USA od I. 18) - g. 18, 20. W-Z (Leszno 19) - Lwy afrykańskie (dubbing USA od I. 10) - g. 15, Rzeczywistość (poi. od I. 16) - g. 17.30, Szklana góra (poi. od I. 16) -g. 20. z Wilga (Pyry, Leśna 4) - Dziewczyna gitarą (radź. od I. 12) - g. 16, Marynarzu strzeż się (ang. od I. 18) - g; 18. 20. Wisła (pl. Komuny Paryskiej) - Kopciuszek (dubbing USA od I. 7) - q. 15, 17.30, 20. Zdrowie (Miodowa 15) — Rosemarie wśród milionerów (NRF od I. 18) -g. 16.45, 19. Znicz (P. Skargi 48) — Czerwony atrament (węg. od ł. 16) - g. 19.30. dstffdUAsrv/ SZPWAU WTOREK - 30 MAJA Interna: Kasprzaka 17, Goszczyńskie1 go 1, Al. Wojska Polskiego 25 Al. Chirurgia ogólna: Świerczewskiego 67, Wojska Polskiego 25, Czerniakowska 231 Chirurgia urazów»: Jotejki 9-11 Chirurgia dziecięca: Niekłońska 6, Saska Kępa Chirurgia szczękowa: Jotejki 9-11 Okulistyka: Kasprzaka 17 Laryngologia: dorośli - Kasprzaka 17j dzieci - Kopernika 43 Urologia: Kasprzaka 17 Ambulatorium chirurg.-urazowe dziecięce czynne w godz. 8-20 Al. Jerozo« I iskie 57