Universul Sport, septembrie 1938 (Anul 1, nr. 166-195)

1938-09-01 / nr. 166

Redacția și Administrația: Falatot „UNIVERSUL“, str. Brezeia nri 23—25. Telefon Centrala: 3.30.19. Redactor respoonsabil EUGEN DUMITRESCI Proprietar: „Universul S. A. h ^ î * „..1 I Adm.delegat STELIAN POPESCURT. I.C. *— Attul I Înscris sub No. 167, Trib. Ilfov BUCUREȘTI. — Joi 1 Septembrie 1938 ABONAMENTE ( 1 an Lei 500 : 1 6 luni Lei 200 3 luni Lei 150 Un trimis extraordinar al federației ungare de football, la București Vor fi luate in discuție chestiuni foarte importante Reprezentantul oficial al federației ungare de football, la București, a fost înștiințat telefonic că d. Edwin Herczog, secretarul ligii profesioniste de football, a fost însărcinat Luni, seara, de către M. L. Sz., cu o misiune specială în România. Trimisul extraordinar al forului maghiar va veni la București astă seară sau mâine dimineață. CE SE VA DISCUTA Iată ce se știe în mod oficial 1.» .»rpv»7.î+a oficialului maghiar in Romania. In privința scopului acestei călătorii nu se pot afirma multe lucruri precise. In orice caz, reprezentantul M. L. S.-ului și cei ai federației române vor discuta chestiuni foarte importante. MATCHURILE ROMANIAUNGARIA In primul rând se vor definitiva matchurile Internaționale dintre reprezentativele prime și secunde ale României și Ungariei. Vor fi puse la punct ultimele amănunte ale întâlnirilor, cari se vor disputa la 15 și 16 octombrie. LITIGIILE DINTRE CLUBURI Un alt punct, care va fi atins în discuții este acela al litigiilor existente între cluburile maghiare și românești, cari au luat naștere, mai ales, din diversele turnee ale echipelor pestane. Se crede că aceste chestiuni delicate vor primi,acum, o soluție definitivă, care va conduce la grabnica lor lichidare. PROGRAM INTERNATIONAL COMAN D. Edwin Herczog, care este și un mare organizator de matchuri, va discuta, la București, posibilitatea , program internațional comun .c.'vizarea acestei propuner, ar însemna ca toate echipele străine,ari vor juci la Budapesta, se evolueze și la București. C Invenția aceasta are desi, mai ales, reglementarea turneelor continentale ale echipelor engleze. ...și c. E. c. ‘deși ofical nu se afirmă nimic, în privința aceasta, este mai mult ca sigur că se va discuta și chestiunea Cupei Europei Centrale. Se vor discuta în special incidentele întâmplate în matchurile de la București și Budapesta, cari au dus la scrisorile federației italiene, căutându-se să se adopte o atitudine comună. Se va stabili de asemenea — pe cât posibil — un punct de vedere comun în cazul unei eventuale retrageri a Italiei din competiție. UN TURNEU AL VENUSULUI D. Herczog va face o vizită la sediul Venusului, pentru a lua contact cu conducătorii bucureșteni în vederea unui turneu al negriilor în Occident. Se pare că acest proces mai vechi se va înfăptui de data asta. Toate aceste chestiuni vor reține în Capitală, pe trimisul ungar cel puțin cinci zile, astfel că d. Herczog va asista la matchul România BIugoslavia B. Din cauza timpului defavorabil Concurenții circuitului Micei Antante nu au putut decola ori din Zlin Zlin, 30 (Tel. part.). Ploaia continuând, comisarul sportiv respectiv de la punctul Zlin, a amânat plecarea echipagiilor, spre Uzhorod- Cluj - București. Buletinele meteorologice indicau un plafon prea jos pentru o încercare de decolare și furtună, pe tot traseul până la frontiera cu România. Decolările se vor face, deci, Miercuri, la ora 8 de pe aerodromul uzinelor Balta, în ordinea și după programul stabilit pentru astăzi. Concurenții vor fi deci la București, Miercuri după amiază, decolând apoi spre Belgrad Joi dimineața la ora ce se va stabili ulterior. Din Praga, se anunță telegrafic aci, că organizația centrală a concursului a stabilit, de asemeni, ca proba de viteză să se desfășoare Duminică, în loc de Sâmbătă Astă seară se face Instalarea d-lui maior Brezeanu la districtul București Astă seară la ora 19 va avea loc la districtul de foot-ball București, instalarea noului președinte în persoana d-lui maior Gh. Brezeanu. Instalarea d-sale se va face într-un cadru festiv prezenți fiind membrii comisiunei, arbitrii districtuali și conducătorii grupărilor. Tot astă seară se va ține prima ședință prezidată de d. maior Gh. Brezeanu. Toma Aurel va boxa cu Ernst Weiss la 23 Septembrie, la Berlin Ziarul „Sport Tagblatt" în ultimul număr sosit în Capitală, publică în legătură cu activitatea lui Toma Aurel următoarele: „Toma Aurel campionul Europei la categoria cocos boxează la 3 Septembrie la Vichy în Franța cu cubanul Raphaelite Valdez. După acest match este probabil ca la 25 Septembrie, campionul "să boxeze cu Ernest Weiss la Berlin". Informația dată de confratele vienez, în cazul când se confirmă, va căpăta o importanță capitală, dovedind că reprezentantul nostr caută să perfecteze cât da multe mâtcuri, Stanei ia dispoziția oricărui organizator care îi va oferi o bursă demnă de un campion european. Regele Petru II al Iugoslaviei este un pasionat al atletismului tatăr aci sărind cu multă îndemânare la garduri Schmidts a învins pe Vodicka in cadrul matchurilor de tennis inter-oras&^lacZnainT (Cehoslovacia) rul român A. Schmidt a obținut o victorie frumoasă împotriva lui Vodicka. învinsul lui Schmidt este unul dintre cei mai buni jucători cehoslovaci. Rezultatele . SCHMIDT b. Vodicka. (Brno) 6:2, 6:4 . Ambros, (Brno) b. Fillo (Bratislava)1 3:6, 6:1, 6:3 . Vodicka (Brno) b. Danzig (Bratislava) 6:4, 6.4. Marsalek, Ambros (Brno); b. Fillo, Krejci (Bratislava)1 6:2, 6:3. D-ra Merhaut (Brno) b. d-ra Strahufek (Bratislava) 6:3, 6.4. Marsalek, Blanar (Brno) b- SCHMIDT, BERESCU (București) 6:3, 7.5. Praga: 30. — in cadrul matchurilor de tennis care se joacă la Znaim între reprezentanții orașelor Bratislava- Brno-București-Praga, jucăto Campionatele mondiale de tir Praga. 30. — Campionatul mondial de tir la porumbei de lut, care s-a desfășurat la. Luhacovece a revenit lui St. Strassburger mat de Hoche (Ungaria) tiz(Cehoslovacia). In campionatul european al aceleași probe, francezul Carroy a câștigat, după baraj, in fața ungurului dr. Lummitzer.