Viața Nouă, aprilie-iunie 1971 (Anul 27, nr. 8177-8254)

1971-04-08 / nr. 8183

4 Pag. a 2-a FOTBAL F.C. GALAȚI - S.U.T. GALAȚI 3—0 (3—0) După cum am mai anunțat, Consiliul județean pentru educație fizică și sport Galați organizează, în cadrul manifestărilor consacrate aniversării creării partidului, o competiție de fotbal dotată cu „Cupa semicentenarului". La întreceri vor participa toate echipele din divizia B și C din județul nostru. Ieri după amiază, pe stadionul „Dunărea" s-a desfășurat primul meci din această competiție. S-au întîlnit echipele Fotbal Club și S.U.T. — ambele din Galați. Cele două formații au furnizat o partidă de bun nivel tehnic, în care au abundat fazele spectaculoase. Conform așteptărilor, partida a fost cîștigată de fotbaliștii formației divizionare B, la scorul de 3—0 (3-0). Primul gol a fost marcat de Adam (min. 17) în urma unei acțiuni personale. Fotbal Club a majorat scorul la 2—0 prin golul marcat de Bruștiuc (min. 24), apoi Ioniță (min. 44) a pecetluit scorul la 3—0, scor cu care avea să se încheie acest meci, deoarece în repriza secundă nici una din echipe n-au reușit să mai înscrie. A arbitrat corect Gh. Ștefănescu, formațiile : Fotbal Club, Iorgulescu (Șerbănoiu) — Ionescu (Vulpeanu), Podeț (Olteanu), Secășeanu, I. Nicu, Ioniță, Bruștiuc (Cernega), Chihaia, I. Ionică, Adam (Nicoară), Crăciunoiu (Gali). S.U.T.: Chiriazic (Florea) — Boeru, Calciu, Husar (Tătărășanu), Aldea, Jelesneac, Pastia, Calcaran, Stoleru, Zimmer, Enache. In cadrul aceleiași competiții, astăzi se dispută meciurile : Ancora — Dacia (stadionul „Dacia", ora 16) și A.S.M. Tecuci — Politehnica Galați (stadionul „Tineretului“, ora 16). SPORT • SPORT • SPORT Cupa semicentenarului la tenis de cîmp Clubul sportiv municipal Dunărea Galați organizează o competiție de tenis de cîmp dotată cu „Cupa semicentenarului P.C.R.“. Vor avea loc întreceri individuale și la dublu, pe categorii de vîrstă, la care din vor participa sportivi Constanța și Galați. Competiția are loc astăzi și mîine, de la orele 9 și 15,30, pe terenurile Complexului sportiv de la Grădina publică. BOX Au început întrecerile etapei de zonă Astăzi au loc finalele Marți seara s-au desfășurat în sala „Constructorul" din Galați primele întîlniri din cadrul etapei de zonă a campionatului național de box seniori. A fost o gală slabă, majoritatea boxerilor dovedind serioase lacune în pregătire. Meciurile au fost sărace în faze de box autentic, predominînd loviturile neregulamentare în dorința obținerii victoriei cu orice preț. Din cele 9 partide disputate, doar una s-a impus prin dinamismul și ardoarea cu care cei doi combatanți și-au disputat șansele. Este vorba de confruntarea dintre I. Nicolau (Nicolina Iași) și T. Chirilă (Dinamo București). Din cei 6 gălățeni care au urcat treptele ringului, 5 au obținut decizia de învingători. Iată rezultatele tehnice înregistrate, în ordinea categoriilor de greutate : M. Sumezeanu (Steaua) b.p. C. Maxim (Ceahlăul P. Neamț); C. Momoîu (Oțelul Galați) b.p. C. Nica (Viitorul Focșani) — decizie eronată ; I. Nicolau (Nicolina Iași) b.p. T. Chirilă (Dinamo București) ; A. Moraru (Dinamo) b.p. Gh. Badiu (Oțelul); B. Stoicescu (Voința Buzău) cîștigă prin descalificare în fața lui A. Ifrim (Ceahlăul P. Neamț) ; Gh. Roșea (Dunărea Galați) b.ab. repriza a II-a pe A. Mocanu (Constructorul Buzău) ; Octavian Amăzăroaie (Oțelul) b. ab. rep. a III-a pe E. Cojocaru (Relonul Săvinești) ; Șt. Popovici (Dunărea Galați) b.p. V. Brătie (C.S.M. Reșița) ; Ștefan Voicu (Oțelul) cîștigă prin descalificarea lui C. Mihai (Metalul Plopeni). Intrucît o parte dintre boxerii care trebuiau să boxeze în zona de la Galați nu s-au prezentat, organizatorii au fost nevoiți să procedeze la unele modificări în programul de desfășurare a galelor. In acest caz, finalele întrecerilor etapei de zonă nu vor mai avea loc sîmbătă ci astăseară. întrecerile se vor desfășura în sala „Constructorul“ de la ora 18,00. V. ȘTEFANESCU PLENARA LĂRGITĂ A CONSILIULUI JUDEȚEAN AL SINDICATELOR 1 (Urmare din pag. 1) cu propuneri valoroase pentru îndeplinirea sarcinilor ce revin sindicatelor. Plenara a adoptat un plan de măsuri. In lumina principiului largului democratism promovat cu consecvență de partid, a atribuțiilor ce revin sindicatelor, plenara a luat unele măsuri organizatorice prin alegerea în Biroul executiv al Consiliului județean al sindicatelor a unor noi membri, muncitori, ingineri, tehnicieni, din toate ramurile industriale din județ, oameni legați direct de procesul de producție. De asemenea, plenara a ales colectivul de conducere și rezolvare operativă a problemelor persoana tovarășilor curente în Paraschiv Benescu, președinte, Mircea Zgrumala, secretar, Victoria Lupoae, Cornel Boca și Costică Stoica, vicepreședinți, precum și colectivul de control financiar. In concluzie a luat cuvîntul tovarășul Ion Axente care s-a referit pe larg la sarcinile și atribuțiile ce revin în etapa actuală sindicatelor din județul nostru. Plenara a adoptat o telegramă adresată Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu, în care, printre altele se arată : „In lumina prețioaselor indicații date de dumneavoastră, stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, a hotărîrilor importante pe care Congresul U.G.S.R. le-a adoptat cu privire la rolul sporit și sarcinile de mare răspundere cu care sînt investite sindicatele, participanții la plenară se angajează să acționeze cu toată hotărîrea pentru continua dezvoltare a bazei tehnico-materiale a societății și avuției naționale — condiție esențială a ridicării nivelului de trai al celor ce mun La lucrările agricole de primăvară CALITATE ȘI RITM (Urmare din pag. 1) zonele județului, ceea ce înseamnă că specialiștii, care zilnic urmăresc evoluția temperaturii din sol — la adîncimea de semănat — au ajuns la concluzia că este timpul optim pentru executarea cu intensitate a semănatului florii-soarelui. Cu toate acestea, însă, mai sînt și cooperative unde lucrarea, după cum rezultă din datele centralizate la Direcția generală județeană agricolă, abia a fost declanșată sau chiar nu a început. Asemenea exemple se întîlnesc la C.A.P.-urile Umbrărești, Liești, Tămăoani, Balintești, Berești și altele. Fără îndoială că specialiștii acestor unități, care poartă răspunderea producțiilor ce se vor obține cunosc că timpul optim pentru semănat odată pierdut nu mai poate fi recuperat și, deci, vor acționa în consecință. Dar, nici faptul că vecinii lor lucrează cu întreaga capacitate a mașinilor de care dispun nu trebuie neglijat, constituind, fără îndoială, un semnal de alarmă. Dacă aceasta-i situația la însămînțarea florii-soarelui — cultură semănată în proporții de aproape 50 la sută, în unele unități mai sînt de semănat culturi din prima urgență ca : borceag și lucernă. De exemplu, la C.A.P. Țepu s-a semănat borceagul pe numai 32 la sută din suprafața planificată, la Barcea pe 60 la sută, la Cosmești pe 43 la sută și cu asemenea exemple s-ar putea continua. Cea mai mare rămînere în urmă se constată, însă la semănatul lucernei. Sunt cooperative care pînă ieri nu semănaseră nici un hectar destinat acestei valoroase plante de nutreț, fără a mai aminti de cele care au semănat suprafețe mult mai mici decît cele planificate. însuși faptul că pe județ s-a însămânțat numai 72 la sută din plan spune că rămînerea în urmă este destul de mare și aici nu se mai poate afirma că se așteaptă timpul optim. Cu rezultate remarcabile se înscriu în această primăvară legumicultorii. Pînă acum planul însămînțărilor de primăvară fost depășit cu 2 la sută, iar la a unele cooperative agricole — exemplu Șivița — s-a trecut la scoaterea răsadurilor în cîmp. Acum, considerăm însă că va trebui intensificat plantatul cartofilor, lucrare care s-a executat în proporție de peste 67 la sută. In urma controalelor efectuate de specialiștii Direcției generale județene agricole se constată că lucrările de întreținere a griului de toamnă, deși s-a atras din timp atenția inginerilor din unități, nu se execută cu mai mult discernămînt. Potrivit stării de vegetație a culturii și a indicațiilor date de cercetători, în această primăvară lucrările de întreținere a griului de toamnă, cu sapa rotativă, se execută numai acolo unde situația o cere cu strictețe. Cu toate acestea, la C. A. P.-urile Băleni și Frumușița, după cum am fost informați la Direcția generală județeană agricolă, inginerii au avizat asemenea lucrare și pe terenuri unde nu era nevoie. De aici se desprinde concluzia că nu peste tot, înaintea avizării unor lucrări, se execută un riguros control tehnic în cîmp, ceea ce, de altfel, nu este admis. I VIAȚA NOUA EC RA" „Romeo și Julieta“ In templul de piatră și de suferință al lui Romeo și al Julietei sale, Shakespeare ne cheamă de câteva secole să privim și să ne străbatem de un foc care fulgerează durerea și purifică dragostea. Eroii săi sunt tineri, poate prea tineri, ca pădurile de sălcii, primăvara, iubirea lor este deplină și fără de păcat. Dar cine nu știe povestea celor doi îndrăgostiți din Verona ? Regizorul de operă Franco Zeffirelli, care a demonstrat că este și un excelent realizator de film, a adus textul Shakespearean la înțelegerea contemporanilor noștri cu un discernămînt artistic remarcabil. Am auzit păreri dintre cele mai diferite în legătură cu filmul de față , de la desființare totală — la superlaude. Celor dinții (și-i amintim aici pentru că se pare ca și-au transferat opiniile chiar și asupra unei părți din public), li se pare neobișnuit, nepotrivit ca interpreții să aibă vîrstă eroilor piesei iar aceștia — să împrumute stîngăciile, farmecul personal al actorilor adolescenți. Alții consideră opera cinematografică în sine, o doresc lipsită de implicațiile concepțiilor estetice ale epocii, uneori — și ele — exclusiviste. Franco Zeffirelli a transpus pe ecran un Shakespeare foarte viu, foarte omenesc — dacă se poate spune așa. In filmul său, cu cadre împrumutate parcă din pictura Renașterii, regizorul a căutat din praguri amețitoare de lumină și de întuneric — conturul adevărat al iubirii adolescentine. Intr-adevăr, marele Will fost adus aici pe pămînt din a Olimpul său de veselii și drame neînchipuite. Scenele „de stradă", atît de literar expediate în producțiile cinematografice anterioare, nu sînt numai niște jocuri și hîrjoneli , de băieți; Mercuțio — nu este numai un tînăr cu veleități filozofice; el poate fi socotit un revoltat pentru propria sa condiție umană, nu tocmai strălucitoare, uu „inadaptabil“. De aceea, credem că interpretul său l-a compus după „rețeta furioșilor“. „Romeo și Julieta", in viziunea lui Zeffirelli, este un film al secolului nostru, care se apropie sensibil de numele de capodoperă cinematografică. Il justifică nu numai lumina, decorurile și costumele (pentru care de altfel s-au și primit cîteva distincții de mare valoare), ci, mai ales, impresionanta dedublare (de artist și subiect uman), naturalețea cu care regizorul și-a condus interpreții (Olivia Hussey și Leonard Whiting) intr-un poem care poartă un nume de iubire și moarte. T. VIRGIL (Urmare din pag. I) I BUNA ORGANIZARE nomiei, cu dotările tehnice de care dispune unitatea. Un merit al colectivului de aici este și acela că, deși uzina este modernă, totuși s-a trecut la o autoutilare în masă, proces ce vizează crearea unor dispozitive proprii de lucru, îmbunătățirea producției de scule, dotarea cu mașini, și utilaje cu productivitate înaltă. Această preocupare intensă (s-au obținut pînă în prezent prin intermediul lucrărilor de mică mecanizare cale de rulare pentru transportat bene, și mai multe scule și dispozitive de lucru) are efecte favorabile pe multiple planuri. In afară de faptul că întreprinderea a putut să-și asigure bună aprovizionare a procesului de producție, dar a eliminat în mare parte stagnările, a influențat randamentul la unele sectoare și în final a redus volumul importurilor. Se poate concluziona în final că, prin rezultatele deosebite, prin preocupările care se manifestă, colectivul Uzinei de reparații auto Tecuci concurează și în acest an în mod cert, la ocuparea unui loc fruntaș în cadrul întrecerii dintre unitățile economice ale județului nostru. In imagine cîțiva dintre fruntașii în producție de la U.R.A. Tecuci. De la stînga la dreapta : VASILE ROTARU — șef de echipă în secția agregate-șasiu-cardane; GH. JUGARU — maistru în secția montaj-motor; DUMITRU CINDEA — șef de echipă în secția punți-spate ; IOAN CHIRILĂ — șef de echipă în secția strungărie-fabricație ; GH. MUNTEANU — maistru în secția strungărie fabricație. nale 9 © JOI 8 APRILIE 1971 PROGRAMUL 1 6,00 De la 6 la 9,30. 7,00 Radiojurnal. 9,30 Odă limbii române. 10,00 Buletin de știri. 10,05 Muzică populară din Muntenia. 10,30 Clubul călătorilor. 11,00 Buletin de știri. 11,15 Din țările socialiste. 11,30 Frumoasă ne este tinerețea — cîntece. 12,00 La microfon Tony del Monaco. 12,10 Un interpret și rolurile sale : Cesare Siepi. 12,30 Întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,15 Avanpremieră cotidiană. 13,27 Rebus melodii. 14,00 Compozitorul săptămînii : Joseph Haydn. Muzică populară. 15,00 Buletin 14,40 de știri. 15,05 O jumătate de secol de luptă eroică. 15,25 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16,00 Radiojurnal. 16,30 Muzică ușoară. 16,50 Publicitate radio. 17,00 Antena tineretului. 17,30 Omagiu Partidului. 18,00 Orele serii. 20,00 Tableta de seară de Pop Simion. 20,05 Zece melodii preferate. 20,40 Romanțe și cîntece populare. 20,55 Știința la zi 21,00 Bijuterii muzicale. 21,25 Consemnări de Radu Vasiliu. 21,30 Revista șlagărelor. 22,00 Radiojurnal. 22,30 Pentru magnetofonul dv. 22,55 Moment poetic. 23,00 Concert de seară. 24,00 Buletin de știri. 0,03—6,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL NI 6,00—8,10 Program muzical de dimineață. 6,05 Buletin de știri. 7,00 Radiojurnal. 8,10 Tot înainte. 8,25 Mari interpreți — Jean Pierre Rampal. 8,50 Noi înregistrări ale corului Ansamblului „Rapsodia română“. 9,30 Buletin de știri. 9,35 Orchestra de muzică populară Cindrelul din Sibiu. 10,00 Matineu de operă : „La drumul mare de Constantin Nottara. 10,45 Un cîntec străbate lumea. 11,20 Melodiile anotimpurilor. 11,55 Știința la zi. 12,00 Buletin de știri. 12,03 Avanpremieră cotidiană. 12,15 Dansuri de estradă. 13,00 Radiojurnal. 13,15 Concert de prînz. 14,00 Buletin de știri. 14,05 Muzică populară. 14,30 Ateneu. 15,00 Melodii de Aurel Giroveanu. 15,20 La microfon; Eugenia Frunză. 15,30 Radioșcoală. 16,00 Radiojurnal. 16,40 Cronica lirică. 16,55 Sfatul medicului. 17,00 Buletin de știri. 17,05 Doine și jocuri. 17,30 Teatru serial. „Să nu uiți Darie“ de Zaharia Stancu. 18,00 Publicitate radio. 18,55 Partidului, inima și versul. 19,00 Buletin de știri. 19,05 Cîntecul e pretutindeni. 19,30 Cadran. 19,50 Noapte bună, copii. 20,00 Concertul orchestrei de studio a Radioteleviziunii. 22,00 Discul săptămînii. 22,30 Vocile artei moderne. 22,50 Romanțe în interpretări corale. 23,00 Buletin de știri. 23,05 Actualitatea muzicală. 23,45 Cvartete pentru coarde de Luigi Boccherini. 0,55—1,00 Buletin de știri. T ¥ JOI S APRILIE 1971 18,00 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba maghiară. 18,30 La volan — emisiune pentru conducătorii auto. 18,50 Mult e dulce ș frumoasă. 19,15 Publicitate. 19,20 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19,30 Telejurnalul de seară 20.000 de ani, în 50 de evocări 20,10 Istoric vie. 20,50 Antologie lirică, emisiune de versuri. 21,10 Intermezzo folcloric cu frații Petreuș 21,20 „Planeta se grăbește“ — film documentar de montaj „Contraste pe planetă“. 22,00 Telejurnalul de noapte. "22,10 Recital Enrico Macias. COTELE APELOR DUNĂRII PE ZIUA DE 7 APRILIE 1971 Drencova 418 cm scade 8 cm Orșova 568 cm crește 5 cm Tr. Severin 551 cm staționează Calafat 525 cm crește 3 cm Corabia 505 cm scade 5 cm Tr. Măgurele 438 cm scade 4 cm Giurgiu 514 cm scade 6 cm Oltenița 506 cm scade 1 cm Călărași 448 cm crește 3 cm Cernavod 452 cm crește 7 cm Hîrșova 505 cm crește 2 cm Brăila 455 cm crește 5 cm Galați 433 cm crește 3 cm Tulcea 286 cm crește 4 cm MICA PUBLICITATE VINZARI Vînd imobil liber 3 camere str. Miron Costin 2. Vînd imobil pentru două familii, liberabil prin schimb. Str. 23 August nr. 11. Vizitarea duminică orele 11 — 13. Telefonați proprietar 12575. Vînd I. M. S. jumătate Carpați, stare perfectă. Adresați str. Silfidelor nr. 2. Vînd material construcție cărămizi, grinzi, tîmplărie din demolări. Deșteptării 2. Vînd SKODA 1000 M. B. 40.000 Km. stare perfectă. Adresați Cerbului 33. PIERDERI I.C.M.S.G. Galați — Secția exploatare auto anunță pierderea 2 foii de parcurs seria M.b. nr. 572677 din 5 aprilie a.c. pentru auto 31 Gr. 885, pe care o declară nulă. Pierdut act de calificare în meseria de lăcătuș eliberat de Uzina „Metrom" Brașov pe numele Bogza Ion. II declar nul. Pierdut cartea de indentitate tip CFR cu nr. 056917 eliberat de stația Galați pe numele Leu Sandu. II declar nul. Pierdut legitimație serviciu nr. 16189 eliberată de C.S.G. pe numele Scorpie Ion. O declar nulă. Pierdut legitimație nr. 19248 eliberată de C.S.G. pe numele Roșca C. Gheorghe. O declar nulă. SCHIMB LOCUINȚA Ofer garsonieră centru apartament 2 camere centru pentru sau Mazepa. Telefon 13267. Marcela soție, Mioara — fiică, surori și rude apropiate anunță cu durere încetarea din viață după o scurtă și grea suferință a scumpului lor Maior ZARAFESCU GHEORGHE Inmormîntarea are loc vineri 9 aprilie, orele 14, cortegiul pornind din str. Vasile Alecsandri 13. Nr. 8183 COMBINATUL SIDERURGIC CALAȚI recrutează pînă la 15 aprilie a.c. muncitori necalificați cu școala generală terminată (7 — 8 ani) și stagiul militar satisfăcut, pentru calificare în meseria de Finisator laminate actele necesare . — Copie legalizată de notariat a certificatului de studii. O copie nelegalizată a certificatului de naștere. Solicitanții se vor prezenta la serviciul învățămînt al C. S. G. Uniunea județeană a cooperativelor meșteșugărești GALAȚI angajează : — TEHNICIAN PRINCIPAL ORGANIZAREA MUNCII — CONTABILI REVIZORI PRINCIPALI Angajarea se face cu respectarea condițiilor de studii și stagiu stabilite de normele în vigoare. Informații suplimentare se pot obține la sediul Uniunii județene a cooperativelor meșteșugărești Galați, str. Traian nr. 69. Telefon 12487—12488. Cooperativa „AVÎNTUL" Galați Str. 13 iunie nr. 1 angajează de urgență : — matrițeri categoria 4—6 — modelieri lemn „ 4—6 — vopsitor auto „ 3—6 — frezor „ 3—6 Relații suplimentare se pot obține de la sediul cooperativei, biroul personal — învățămînt I. A. S. TULUCEȘTI cu sediul în comuna Tulucești județul Galați angajează: Inginer energetic conform H. C. M. 914/1969. Policlinica teritorială nr. 2 Galați anunță deschiderea Cabinetului de ginecologie infantilă în cadrul dispensarului comasat Țiglina III din str. Lebedei (lângă cinematograful „Doina") Cabinetul de ginecologie infantilă va funcționa după următorul program : luni, miercuri, vineri orele 16 — 19 marți, joi, sîmbătă orele 10,30 — 13 întreprinderea de industrializarea laptelui — Galați B-dul George Coșbuc nr. 257 angajează de urgență : — MECANICI FRIGOTEHNIȘTI — FREZORI — ELECTRICIENI ÎNTREȚINERE Informații suplimentare se pot obține la sediul întreprinderii. Trustul de construcții t GALAȚI angajează de urgență — șef depozite — magazinele cu respectarea legii nr. 22/1969 și a Instrucțiunilor pentru aplicarea HCM 914/1968 și HCM 2383/1969. Informații suplimentare se pot obține de la serviciul personal, str. Cpt. Cristea Nicolae nr. 1—3, telefon 14961. M. £