Viața Nouă, iulie-septembrie 1971 (Anul 27, nr. 8255-8333)

1971-09-26 / nr. 8330

1 Pag. am. HANDBAL Meciuri disputate in prima zi ieri după-amiază, în frumoasa sală de la Palatul sporturilor din Galați, s-au reluat întrecerile campionatului republican de handbal masculin cu disputarea etapei a șaptea. Partidele — foarte disputate — au fost urmărite de circa 1000 de spectatori. In primul meci al zilei, Politehnica Timișoara a întîlnit Independența Sibiu. Dispută aprigă, încheiată cu victoria sibienilor la scorul de 16—14 (10—7). Sport Club Bacău — Universitatea București 16—18 (7—9). Politehnica Galați — Dinamo Brașov 16—15 (8—8). Cel mai disputat meci al primei zile. Studenții au făcut eforturi lăudabile, luptînd cu multă pentru victorie, de care ambiție aveau mare nevoie. Scorul s-a menținut strîns majoritatea timpului : 0—1, 3—4, 6—6 (min 24), 8—7 și 8—8, la pauză. In repriza a doua : 9—9, 10—10, 13—13 și 16—15 printr-un gol marcat de Văduva. In urma acestei victorii Politehnica a părăsit ultimul loc și se clasează acum pe poziția a 8-a. Gh. Popescu și P. Tîrcu (București) au arbitrat formațiile : Politehnica: Stanciu (Pătrașcu) — Pădure 6, Văduva 2, Dumitrescu 2, Eftimie, Condrea 1, Spătare 2, Neagu, Hornea 3, Dinamo : Bogolea — Mesmer 7, Diliță 1, Buruc 1, Lechner, Hotnoga 1, Radu, Gheorghevici 2, Kroner 1, Schmidt 2. Steaua — Trotușul oraș Gheorghe Gheorghiu-Dej 21—14 (10— 6). Campionii au obținut o victorie scontată, dar cu prețul unor eforturi. Jucătorii de la Trotușul au ținut să servească o ripostă dîrză, și au reușit. Militarii s-au desprins de adversar doar în finalul partidei. Evoluția scorului 12—1 ; 4—2 ; 6—5 ; 10—6 ; 12—10 ; 12—11 (11) ; 16—11 ; 17—13 și 21—14. Au marcat: Gruia 6, Chiojd 3, Gațu 4, I. Popescu 3, Birtolom 3, Marinescu și Drăgăniță pentru campioni, respectiv Ghioc 5, Octaca, Gucu, Berbecaru, Badea, Kun. Au arbitrat : A. Maghețiu și I. Epure — Timișoara. Dinamo București — Universitatea Cluj 25—18 (9—7). Victorie facilă a dinamoviștilor, în fața unei echipe cu o comportare oscilatorie. Golurile învingătorilor au fost realizate de Samungi 3, Moldovan, Bota 2, Moțoc 4, Coman 2, Papp 3, Licu 7, Dan Marin 3. Pentru clujeni au marcat Schobel 4, Chireu 3, Capră 2, Tudosie, Oros 2, Udrea 3, Stuparu 3. Arbitri : Gh. Lungu și H. Boschner — Brașov. Astăzi de la ora 14,30, au loc meciurile : Trotușul — Dinamo Brașov ; Dinamo București — S. C. Bacău ; „U" Cluj — Politehnica Timișoara ; Universitatea București — Steaua ; Politehnica Galați — Independența Sibiu. Luni, de la aceeași oră se dispută ultimele jocuri după următorul program : S. C. Bacău — „U" Cluj ; Independența — Trotușul ; Politehnica Timișoara — Politehnica Galați; Steaua — Dinamo București ; Dinamo Brașov — Universitatea București. FOTBAL Politehnica Galați-Știința Bacău 3-1 (0-0) Stadion Portul roșu. Timp excelent pentru fotbal. Spectatori aproximativ 5 000. Arbitru — Marin Niță (București). Politehnica : Gheorghiu, Ungureanu, Tudorie, Dima, Rizea, Toma, Dinu, Marinescu (min 80 Birta), Popanică, Lehăduș (min 73 Diaconu), Bucur, Știința Bacău , Mîniosu, Boiangiu, Țană, Ciocoiu (min 70 Grosaru), Margaroiu, Petrea Mircea, Stănescu (min 80 Banu), Codreanu, Nemeș, Cernat, Stroie. Raport de cornere 11—2 în favoarea Politehnicii. Ieri după amiază s-a disputat in cadrul etapei a VII-a a turului campionatului diviziei naționale B — seria I — întîlnirea echipelor Politehnica Galați și Știința Bacău. Fără să strălucească Politehnica a obținut o victorie meritată, la capătul unui joc de factură tehnică modestă, presărat cu numeroase neregularități și greșeli. Este al doilea joc pe teren propriu (după acela cu Progresul GH. ARSENIE Brăila) în care echipa studenți- S. DUMITRU lor gălățeni se comportă inexplicabil de inegal. Este adevărat că în jocul de ieri antrenorul Dragoș Cojocaru a fost obligat să opereze cîteva modificări în formație. Acestea însă nu constituie un punct de plecare în aprecierea randamentului echipei și după opinia noastră nici un motiv pe seama căruia să se pună slaba comportare din acest joc. Oaspeții — cu o echipă modestă — însă obsedați de locul fruntaș pe care-l ocupă în clasament, au încercat prin toate mijloacele să obțină un rezultat favorabil. Nu s-au sfiit să tragă de timp, să arunce mingea în tribune sau să simuleze. A impresionat însă neplăcut și lipsa de educație a unora dintre ei, exprimată public prin durități, apostrofări și proteste vehemente la deciziile conducătorului de joc. Despre jocul propriu-zis prea multe nu am consemnat. In prima repriză, au existat doar două momente care au ieșit din comun : ocazia ratată de Bucur (min 14) cînd singur cu portarul oaspeților a tras de la 5 m în el, și șutul foarte puternic al lui Lehăduș (min 30) deviat în extremis de Mîniosu în corner. In rest joc a fost, greșeli peste greșeli și numeroase altercații provocate în special de băcăuani. După pauză jocul este extrem de disputat. Nu trec decît trei minute și Cernat profitînd de o greșeală colectivă a apărării echipei gazdă înscrie pe lîngă Gheorghiu. La 1—0 pentru oaspeți ritmul jocului crește. Politehnica se trezește și își amintește totuși că joacă pe teren propriu într-un campionat oficial. O zvâcnire de ulm moment restabilește egalitatea. Un șut foarte bine plasat de Lehăduș face inutilă intervenția portarului echipei Știința. Este 1—1 (min 54) și pe teren este parcă o altă echipă. Urmează o perioadă de dominare accentuată a gălățenilor materializată prin două goluri semnate de Dinu (min 56) și Toma (min 73 din 11 m). D. CONSTANTIN CAIAC-CANOE Astăzi se dispută ediția a IlI-a a Cupei ziarului „VIAȚA NOUĂ“ Amînată din cauza timpuriele de caiac 1, 2 și 4 pe distul nefavorabil, cea de-a III-a tanța de 1000 m pentru laediție a concursului de caiac mort și tineret, canoe dublu canoe organizat de redacția și simplu pe aceeași distanță ziarului nostru, în colaborare și probele feminine de caiac cu Consiliul județean pentru simplu și dublu pe distanța educație fizică și sport se de 500 m. dispută astăzi pe un traseu în La start se vor alinia cei fața vasului-hotel „Liberta- mai valoroși canotori din Gatea",lați și Brăila. In program figurează pro- Concursul începe la ora 11. Urgentarea lucrărilor agricole de toamnă impune o amplă mobilizare de forte (Urmare din pag. I) partid de la sate a tuturor specialiștilor de la organele agricole județene. insilozarea furajelor se face acum, cînd acestea există din belșug Furajele — una din condițiile materiale de bază pentru dezvoltarea zootehniei — trebuie asigurate în această perioadă, cînd există o abundentă bază materială, îndeosebi prin dezvoltarea satisfăcătoare a culturilor duble. Faptul că pînă acum în unitățile agricole de stat și cooperatiste s-au însilozat aproape 168 900 tone, ceea ce reprezintă peste 55 la sută din plan, este un lucru bun, el marcând un substanțial progres în comparație cu aceeași perioadă a anilor anteriori. Sunt unități agricole, ca I.A.S. Tulucești — a însilozat 21 600 tone, C.A.P.-urile Cudalbi I — 3 400 tone, Grivița — 2 400 tone care au încheiat — referindu-ne la strictul necesar — acțiunea de însilozare. In alte unități această lucrare, deosebit de importantă pentru sectorul creșterii animalelor, este într-un stadiu avansat și exemple putem da C.A.P.-urile Foltești, Stoicani, Tulucești, Cuza Vodă, „Voința“ Tecuci, „11 Iunie 1948 și „7 Noiembrie" Pechea, Suceveni și Cerțești. Sunt însă și o seamă de neajunsuri, în special în unitățile unde și în anii trecuți lipsa furajelor a fost cauza producțiilor mici și a unor mari mortalități în sectorul animalier. Un prim exemplu în acest sens ni se oferă de către C.A.P. Adam (președinte Nicolae Ignat). Deși sîntem aproape la sfîrșitul lunii septembrie, în această cooperativă s-au însilozat numai 50 tone de furaje, ceea ce reprezintă mai puțin de trei la sută din necesarul unității. Cu toate acestea în ultimele zile, cînd timpul a fost prielnic acestei lucrări nu s-a însilozat nici un kilogram de furaje. O situație asemănătoare se întîlnește și la C.A.P.-urile Rogojeni și Bălăbănești, alte cooperative unde în iernile trecute animalele au fost subnutrite. In aceste unități s-au însilozat 60 și respectiv, 80 tone de furaje adică 2,4 și 4,2 la sută din necesar. Iată de altfel și alte cooperative agricole care, de asemenea, au avut în anii trecuți o lipsă acută de furaje și pînă acum au însilozat puțin : Bujor a însilozat 13 la sută, Priponești — 15 la sută, Cosmești — 15 la sută, Ivești — 19,6 la sută, Condrea — 24 la sută, Movileni — 24,2 la sută din plan și altele. Față de aceste neajunsuri se impun a se lua neîntârziat măsuri de completare a necesarului de furaje. Condiții materiale sunt: Acum se pot însiloza, în amestec, cocenii de porumb cu porumbul verde rezultat din culturile duble. Pentru aceasta este necesară o temeinică organizare a muncii, concentrarea mijloacelor mecanice care comitetele necesare, scop în de partid vor trebui să acționeze cu mai multă hotărîre și energie, iar consiliile de conducere din cooperativele care au rămas mult în urmă cu însilozatul să se gîndească că în curînd animalele vor trebui să consume din ce s-a depozitat în parcurile de furaje și trebuie să aibă ce găsi în aceste depozite. La adăpostul unor justificări, minusuri în valorificarea produselor legumicole (urmare din pag. 1) cooperativei care nu a luat măsuri ca recolta de cartofi să fie sortată și pregătită pentru livrare. In aceste condiții, delegatul C.L.F. Tecuci a găsit de cuviință să refuze preluarea motivînd lipsa spațiului de depozitare la centru. Este adevărat că în ultima vreme (timp de aproape 10 zile) nici un reprezentant al C.S.F.ului n-a mai trecut prin unitate dar, tot atît de adevărat este că în acest răstimp conducerea cooperativei nu a întreprins nimic pentru sortarea cartofilor. Se pare, așa după cum ne informa tovarășul Sandu Matei, secretarul comitetului comunal de partid Bălășești că și în această privință cooperativa întîmpină unele greutăți prin necunoașterea condițiilor de calitate prevăzute de noul standard. La C.A.P. Drăgușeni numeroasele acuzații, scuze și explicații pe care și le furnizează reciproc cooperativa agricolă, pe de o parte, și C.S.F. Tecuci pe de altă parte, privind preluarea cantităților de ceapă contractate are în acest caz o explicație precisă. Mai întîi cele 10 tone de ceapă prevăzute pentru contract nu puteau fi livrate deoarece producția totală obținută a fost de numai 4 tone. Cauza ? Cu toate că se știa de la bun început sarcina de plan, conducerea C.A.P. Drăgușeni nu s-a interesat să procure arpagicul necesar plantării suprafeței stabilite, lăsînd realizarea planului pe seama cepei stufat din toamna anului trecut. Ca un prim rezultat producția de ceapă uscată recoltată a fost nu numai insuficientă pentru acoperirea sarcinii contractuale dar și de proastă calitate. Totuși la sfîrșitul lunii august au fost sortate circa 3 500 kg. Cum și în această situație nu s-a ținut seama de condițiile prevăzute de standard (condiții pe care brigadierul legumicol Ștefan Munteanu nu avea de unde să le cunoască) recepția calitativă n-a fost semnată de către delegatul C.L.F. Tecuci, preluarea făcîndu-se în baza găsirii unui... eventual beneficiar. Și cum un beneficiar dornic să preia o cantitate de ceapă în condițiile livrate de C.A.P. Drăgușeni nu s-a găsit, ceapa cu pricina a făcut cale întoarsă. Fără îndoială vinovată de această situație se face conducerea cooperativei agricole de producție Drăgușeni (președinte Miluță Istrate) care nu s-a preocupat cu răspunderea ce s-ar fi cuvenit pentru asigurarea producției (atît cantitativ cit și calitativ) de ceapă contractată cu C.L.F. Dacă și din partea I.P.V.I.L.F. Galați (director V. Buțincu) ar fi existat mai mult interes, o îndrumare efectivă și un sprijin concret în ceea ce privește asigurarea și respectarea condițiilor de calitate a produselor contractate, greutățile și neînțelegerile ivite în valorificarea legumelor ar fi putut fi evitate, VIAȚA NOUA Avancronica etapei a șaptea Astăzi se dispută jocurile etapei a VlI-a a turului diviziei naționale B. In prima serie, etapa a început sîmbătă cînd s-a disputat meciul Politehnica Galați — Știința Bacău al cărui rezultat vă este cunoscut. Dintre jocurile programate astăzi rețin în mod deosebit atenția cele de la Pașcani și Brăila, unde Progresul București și, respectiv F. C. Galați susțin examene dificile, în compania formațiilor locale C.F.R. și Progresul. Progresul București va încerca să demonstreze că este totuși o echipă aproape de divizia A, în timp ce gazdele vor încerca să dovedească asprimea categoriei B, printr-un joc avîntat și fără menajamente. Oorntem să anticipăm un rezultat de egalitate. La Brăila, F. C. Galați se Progresul și întîlnesc într-un joc de tradiție. Brăilenii au avantajul terenului propriu de partea lor, în timp ce oaspeții prezintă un „11“ mult mai valoros, întîlnirea este deschisă oricărui rezultat. Credem, însă că călățenii pot obține cel puțin un punct, cu condiția ca să joace cel puțin la nivelul partidei din etapa precedentă. Liderul clasamentului — Sportul studențesc București întîlnește, pe teren propriu, formația Poiana Cîmpina, într-un joc în care bucureștenii păstrează prima șansă. Programul etapei este completat de jocurile : Metalul Plopeni — Metalul București, Portul Constanța — Ceahlăul Piatra Neamț, Metalul Tîrgoviște — Chimia Rm. Vâlcea și S. N. Oltenița — Dunărea Giurgiu —■ jocuri în care gazdele pornesc favorite. In perspectivă, o etapă disputată cu serioase posibilități de mutații în clasament. Dar să așteptăm. fin ¥ ] 2 J II N DUMINICĂ 26 SEPTEMBRIE 1971 8,30 Deschiderea Sport și sănătate. 9,00 emisiunii. Matineu duminical pentru copii. La rampa celor mici! Intîlnirre cu copii, artiști amatori din Rîmnicu-Vîlcea. Film serial : „Sebastian și misterul epavei" (I). Episodul „Conacul de la Morșan". 10,00 Viața satului. 11,15 Albumul compozitorilor români : Gherase Dendrino. 12,00 De strajă patriei. 12,30 Emisiune în limba maghiară. 14,00 Fotbal Steaua — F.C. Argeș (Divizia A). 15,50 Polo pe apă : România — S.U.A. și România — Italia. înregistrare de la Nr.ar. 16,20 Box . Finalele turneului internațional de la Ostrava (aspecte înregistrate). Postmeridian. 16,45 Magazin. 18,10 Film serial pentru tineret „Planeta giganților", 19,00 Vetre folclorice . Bistrița-Năsăud, 19,20 — 1001 de seri. 19,30 Telejurnalul de seară. 20,00 Reportajul săptămînii „Pe locul viitoarelor orașe". 20,20 Film artistic : „Asasinul din cartea de telefon". Cu Fernandel, Maurice Teynac, Marie Dea. 21,50 „Zi-le d-alea, de-ale noastre". Emisiune de varietăți muzicale. Cu : Doina Badea, Dorina Drăghici, Petre Geambașu, Fărâmiță Lambru. Momente vesele și cuplete muzicale cu Cosma Brașoveanu, Nicu Constantin și Alexandru Lulescu. 22,45 Telejurnalul de noapte. Sport. LUNI 27 SEPTEMBRIE 1971 18,00 Deschiderea emisiunii. Muzică populară interpretată la cimpoi și la țambal. 18,15 Ecranul. Emisiune de informație și critică cinematografică. 18,45 Stop cadru. Minerii de la Ohaba. Reportaj filmat. Norme obligatorii sau facultative. Respectarea normelor de protecția muncii. 19,15 Publicitate. 13,20 — 1001 de seri. 19,30 Telejurnalul de seară. 20,10 Te laud, și te apăr, și te cînt. Emiisiune literar muzicală. 20,40 Film serial „Aghiotantul excelenței sale" (III). 21,20 Prim plan : Alexandru Popescu, primarul municipiului Pitești. 21,50 Parada vedetelor: Juliette Greco și Sergio Endrigo. 22,20 Din țările socialiste. 22,35 Telejurnalul de noapte. Buletin meteorologic Pentru următoarele 3 zile : Pentru 24 ore, Vremea va fi frumoasă și călduroasă, cu cerul variabil mai mult senin. Vînt slab pînă la potrivit, din sectorul estic. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 6 grade și 8 grade, iar maximele între 22 grade și 25 grade. Vremea se menține frumoasă și călduroasă la început apoi devine instabilă. Vor cădea ploii de scurtă durată. Minimele vor oscila între 9 grade și 14 grade, iar maximele între 20 grade și 23 grade. MICA PUBLICITATE VINZARI-CUMPARARI Cumpăr apartament 2 camere bloc central Galați, eventual prin schimb de proprietate la București. Informații Galați telefon 15571, orele 13—17. Vînd apartament spațios tras. Plata cu aconto, restul ceaîn rate. Adresați Bejan — Culturii 3. Vînd casă liberă cu dependințe. Singur în curte. Dorobanți 19. Vînd casă liberă, curte mare. Craiului .(fost Columb) 56, orele 14—17,30. Vînd MOSEVICI 408, culoare albă, 17 000 km. Telefon 13658. Vînd casă bună, liberă. Relații str. Dogăriei 104 . Strigă. PIERDERI Pierdut legitimație S.N.G. nr. 10554 pe numele Corleancă Mircea. O declar nulă. Pierdut legitimație C.S.G. nr. 12144 pe numele Moga Octavian. O declar nulă. Pierdut legitimație C.S.G. nr. 5818 pe numele Malairău Gheorghe. O declar nulă. Pierdut legitimație eliberată de S.N.G. pe numele Mihăilă Lucian. O declar nulă. Pierdut certificat de absolvire a 7 clase nr. 36363/1135 din 1952 eliberat de Școala pedagogică de fete Galați pe numele Georgescu Stavrina. II declar nul. Pierdut certificat naștere eliberat de Sfatul popular Nicorești, județul Galați pe numele Popovici Florica. N declar nul. Nr. 8330 D.N.F. NAVROM GALAȚI (Gara fluvială) ANGAJEAZĂ DE URGENȚA î căpitani fluviali piloți I și II fluviali șefi mecanici șefi de echipaj ingineri electromecanici ingineri nave și instalații bord sau exploatare nave și porturi inginer energetic muncitori necalificați pentru portul Galați. Grupul școlar C. S. C. Str. Silozului nr. 25. Telefon 30492 angajează de urgență : PEDAGOGI Condiții , școala medie și stagiul militar satisfăcut. Alte relații se pot lua de la secretariatul școlii. Întreprinderea centrală pentru valorificarea ambalajelor UNITATEA GALAȚI Str. Vadul Cărăbuș nr. 3 angajează urgenti — Șef depozit fară gestiune — Merceolog principal — Tehnician principal producție — normare — Merceolog — recepționer cu gestiune — Mecanic întreținere calorifere și utilaje — Dogari calificați — Paznici Angajarea se face conform HCM 914H968 Relații suplimentare se obțin la sediul unității. UZINA LAMINORUL DE TABLA galați angajează MUNCITORI NECRUIFICAȚI întreprinderea pentru valorificarea cerealelor și plantelor tehnice GALAȚI Str. Griviței nr. 38 ANGAJEZÄ REVIZOR CONTABIL PRINCIPAL pentru serviciul C.F.I. cu respectarea prevederilor HCM 91411968 și ale Legii nr. 511970. Relații suplimentare la telefon 15915 — 15916 — serviciul personal. S. M. A. BERHECI Comuna GOHOR ANGAJEAZĂ : — SUDORI ELECTRICI sAU AUTOGENI — STRUNGARI Oficiul județean de turism Galați a pus în vînzare locuri pentru petrecerea REVELIONULUI 1971 1972 în țară și străinătate în țară, în pitorestile stațiuni : — TUȘNAD — CACIULATA — BORSEC Se asigură : transportul cu autocare, cazarea în camere cu 2 locuri la vile, meniuri bogate, muzică, antren, surprize plăcute. In străinătate : — R.S.C. — PRAGA — U.R.S.S. — MOSCOVA — R.P.U. — BUDAPESTA — R.P.B. — SOFIA — R.P.P. — VARȘOVIA — R.D.G. — BERLIN Locurile fiind limitate, înscrierile pentru revelioanele din țară se fac numai pînă la data de 30 noiembrie, iar pentru cele din străinătate, în termenul legal (cu 60 zile înainte) pentru obținerea vizelor, înscrieri și informații la sediul Oficiului județean de turism Galați și la sediul Filialei din municipiul Tecuci. Autobazele nr. 1 și 2 cu sediile în Galați, str. Ștefan cel Mare și, respectiv cartierul Filești, recrutează candidați din municipiul Galați, pentru ȘCOALA DE ȘOFERI PROFESIONIȘTI seria 15 octombrie 1971 Candidații trebuie să fie absolvenți a 7 clase și să aibă stagiul militar satisfăcut. CURSURILE DE ȘOFERI PROFESIONIȘTI SE ȚIN IN ORAȘUL TG. BUJORU înscrierile se fac zilnic între orele 10,00—15,00. Informații la telefon 15184, 13460, 14686. \ V 1 t.