Viața Nouă, octombrie-decembrie 1971 (Anul 28, nr. 8334-8412)

1971-11-26 / nr. 8382

Pag. a 2-a „ Salonul de desen și gravur (Urmare din pag. I) inițiativă, constituie într-adevăr un centru sensibil interesat în a promova arta, în sensul acestei nobile exigente. La deschiderea „Salonului de desen și gravură ’71“ au participat : tovarășul Brăduț Covaliu, membru supleant al C. C. al P.C.R., președintele Uniunii artiștilor plastici, tovarășa Tamara Dobrin, vicepreședinte al Consiliului culturii și educației socialiste, membri ai Biroului Comitetului județean de partid și ai Consiliului popular județean Galați, numeroși oaspeți din Capitală, artiști de prestigiu ai plasticii românești, membri ai Filialei U.A.P., oameni de cultură din municipiul Galați, studenți și elevi. „Putem constata cu bucurie — spunea tov. Gheorghe Hendoreanu, vicepreședinte al Comitetului de cultură și educație socialistă al județului Galați în cuvîntul de prezentare a Salonului — că lucrările de grafică și de șevalet, afișele și ilustrațiile evidențiază dragostea și pasiunea artiștilor noștri plastici, preocupați de a reprezenta la un cît mai înalt nivel artistic realizările obținute de poporul român în construirea societății socialiste multilateral dezvoltate, de a oglindi aspecte din trecutul glorios de luptă revoluționară a clasei muncitoare, a oamenilor muncii din România". „Selecția de față — nota în cuvîntul său tovarășul Ovidiu Maitec ,vicepreședinte al Uniunii artiștilor plastici — aduce ceea ce este mai important și mai reprezentativ atît ca nume cît și ca lucrări recent create in grafica din ultimii ani. (...) Diversitatea temelor abordate, a viziunilor artistice, oferă variația ispititoare a unei multitudini de individualități distribuite nuanțat într-un peisaj plastic plin de efervescență creatoare, unite în același umanism generos al epocii noastre, în același sentiment de răspundere". Observînd, ceea ce de fapt expoziția republicană de grafică deschisă la Galați a evidențiat prin orientare tematică, tov. Marcel Chirnoagă, secretar al Uniunii artiștilor plastici, s-a referit în cuvîntul său la implicațiile sociale ale artei, la imperativele epocii care desemnează pe artist în prima linie a luptei pentru emanciparea spiritului, pentru elevarea conștiinței maselor : „Rolul artistului este de natură educativă activă, prin calitatea sa de modelator pe plan social. Întotdeauna marea artă s-a aflat in mijlocul vieții și viața este aceea care i-a oferit durabilitate și forță de-a lungul istoriei. Suntem datori să dăm opere în care să ne recunoaștem și prin care să fim recunoscuți, în care să găsim întruparea artistică a celor mai valoroase, mai frumoase gînduri și simțiri". Vizitarea expoziției, urmată de simpozionul dedicat „Dezvoltării artei grafice furnizat publicului românești“, a gălățean revelația unei certe cotituri tematice în operele graficienilor români, reprezentanți ai unui gen care, prin specific, are disponibilități nelimitate de a influența direct gustul maselor, de a se apropia de ele pe coordonatele celei mai firești accesibilități. Mai mult decit atît „Salonul de desen și gravură ’71“ oferă gălățenilor posibilitatea aprecierii, prin comparație, a valorilor locale care își dezvăluie cu acest prilej disponibilitățile remarcabile. In zori, pe Brateș. mm SPORT • SPORT • SPORT • SPORT ■ 1 • • . ; ■ ; ■ . fotbal A luat sfârșit turul campionatului județean ■ U.R.A. Tecuci — campioană de toamnă. K Trei echipe cu același număr de puncte în fruntea clasamentului Ei Metalosport și Tehnometal — performerele ultimei etape. Duminică au luat sfîrșit întrecerile turului campionatului județean de fotbal. La capătul unei dispute pasionante, care a durat 12 etape, titlul de campioană de toamnă a revenit formației tecucene U.R.A., la golaveraj. Ea totalizează același număr de puncte (18) ca și echipele gălățene Tractorul și Metalosport, al căror golaveraj este însă, inferior. De altfel aceste trei echipe, împreună cu Constructorul S.P.I. (a cărei comportare totuși în final a marcat serioase fluctuații) s-au dovedit a fi peste nivelul celorlalte competitoare. La jumătatea clasamentului, un grup de șase echipe (Mecanizatorul Tg. Bujor, Victoria I.G.L., Tehnometal, Trefilerul, Foresta Serdaru și Electrica) alcătuiesc plutonul valoric mediu al acestui campionat, departajate între locurile 5—10 doar de trei puncte. Pe ultimele locuri, trei echipe (Victoria Independența, Victoria T.C. și Mobila) cu comportări modeste datorate, în special, valorii scăzute a jucătorilor cît și unor deficiențe organizatorice. Duminică, în cadrul ultimei etape, Constructorul S.P.I. a terminat nedecis cu Tehnometal (2 —2). Acest semieșec al echipei Constructorul, a plasat-o, cel puțin pînă la primăvară, pe poziția a patra în clasament. Cele patru goluri au fost înscrise de Timofte (min. 58), Cincu (min. 89) pentru Tehnometal, Bălănică (min. 25) și Ouatu (min. 75) Constructorul. Intilnirea a pentru fost condusă de A. Vlădescu. La Tecuci, în derbiul etapei, U.R.A. și Metalosport au terminat nedecis : 0—0. Deși gazdele au dominat mai mult, ele nu au putut trece peste fermitatea apărării gălățene. In întîlnirea cu Foresta Serdaru, Tractorul a realizat scorul etapei (4—0) la capătul unui joc pe care l-a controlat cu autoritate. Victorie scontată la Tg. Bujor. Jucînd mai bine, formația locală Mecanizatorul a dispus clar (3 —1) de Victoria Independența. Fără eforturi deosebite, Victoria I.G.L. a întrecut cu 3—0 pe deținătoarea lanternei roșii, echipa Mobila. Aceasta este singura echipă din campionat care nu a obținut nici o victorie. Trefilerul și Electrica au furnizat o întîlnire plăcută, cu numeroase faze spectaculoase. Mai ordonată în joc, formația Electrica a cîștigat pe merit cu scorul de 3—1 (1—0). Golurile au fost înscrise de Ciocan (min. 31), Moscu (min. 61 și 69) pentru Electrica, Severin (min. 57) pentru Trefilerul. D. CONSTANTIN GH. ARSENIE CLASAMENTUL 1. U.R.A. Tecuci 2. Tractorul Galați 3. Metalosport Galați 4. Constructorul S.P.I. Galați 5. Mecanizatorul Tg. Bujor 6. Victoria I.G.L. Galați 7. Tehnometal Galați 8. Trefilerul Galați 9. Foresta Serdaru 10. Electrica Galați 11. Victoria Independența 12. Victoria T.C. Galați 13. Mobila Galați Un nou curs de arbitri de fotbal De la Colegiul județean al arbitrilor de fotbal am aflat că luni 6 decembrie a.c., ora 18,00, se va deschide cursul școlii de arbitri de fotbal, promoția 1972. Anunțăm pe această cale pe cei interesați, că pot depune cereri de înscriere la secretariatul colegiului, din strada Gării nr. 6 (sediul Aeroclubului Galați) în fiecare luni și joi între orele 18.30 — 20.00, pînă la data de 2 decembrie 1971. Și un fapt inedit, cursul poate fi urmat și de iubitoare ale fotbalului, viitoarelor arbitre fiindu-le rezervate conducerea jocurilor de fotbal feminin. VIAȚA NOUA Astăzi, un meci de mare atracție în campionatul masculin de volei Politehnica — Steaua Revenită de curînd din Cehoslovacia unde a participat la turneele internaționale de la Nitra și Praga, formația masculină de volei Politehnica Galați susține astăzi un nou examen în fața propriilor susținători. Este vorba de întîlnirea de campionat, programată în compania redutabilei echipe bucureștene Steaua. Desigur, sarcina studenților gălățeni este destul de dificilă, avînd în vedere valoarea recunoscută a echipei noastre campioane. Să sperăm însă, că tinerii voleibaliști gălățeni vor face totul pentru o comportare cît mai bună. întîlnirea are loc la ora 16, în Palatul sporturilor. baschet Echipa institutului pedagogic învingătoare la Constanța In cadrul diviziei naționale B, echipa feminină a Institutului pedagogic din Galați a întîlnit duminică, la Constanța, formația locală Voința. La capătul unui joc extrem de disputat și cu o interesantă evoluție a scorului, studentele gălățene au obținut victoria cu scorul de 51—50 (24-19). Echipa pedagogic Institutului a folosit următoarele jucătoare : Diaconu(9), Stroe (10), Dragomir (5), Petrichei (2), Savi, Buruiană (8), Enache, Fabian, Cineschi (17). TILI W 313 PA VINERI 26 NOIEMBRIE 1971 18.00 Deschiderea emisiunii: Căminul. OD 8 contra OS 2. 18,50 Lumea copiilor. Povestea bătrînului cedru. 19,10 Tragerea Loto. 19,20 1001 de seri. 19,30 Telejurnalul de seară. 20.00 Cronica politică internă de Eugen Mândric. 20,15 Intermezzo muzical cu orchestra Valențiu Grigorescu, solist Ion Ulmeanu. 20,25 Film artistic: Nemurire — o producție a studiourilor Albania Nouă 1970. Regia Viktor Ghika, 22,05 Panoramic științific. Noutăți științifice din lumea întreagă, prezentate de Andrei Bacalu și Dumitru Cucu. 22,35 Telejurnalul de noapte. Iarna și-a făcut prezența la Galați o dată cu primii fulgi de zăpadă de duminică. S-au făcut peste tot pregătirile necesare în vederea acestui anotimp friguros ? Ne referim la asigurarea condițiilor optime de locuit în blocuri, încă de la sfîrșitul lunii septembrie și în cursul lunii octombrie, ziarul a consemnat în coloanele sale o serie de aspecte negative cu privire la desfășurarea lucrărilor de revizuire și reparare a centralelor termice, la verificarea și punerea în stare de funcționare a instalațiilor din apartamente etc. Măsurile luate de organele în drept au determinat soluționarea în bună parte a acestor probleme, astfel că în prezent centralele termice din Galați funcționează, în marea lor majoritate, normal, asigurând căldura necesară locatarilor. A mai rămas însă pe ici pe colo este ceva de făcut, „mici" lucrări fără de care căldura nu poate să pătrundă în apartamentele unor locatari. Stația centrală S.C. 1 din microraionul 40, la care lucrările de punere în funcțiune erau mult rămase în urmă, a fost racordată la rețeaua orășenească de termoficare la 26 octombrie a.c., furnizind de la această dată căldură pentru blocurile din acest cartier. Bucuria locatarilor care așteptau cu multă nerăbdare acest eveniment a fost mare, dar pentru unii de scurtă durată deoarece caloriferele din unele apartamente au rămas tot reci. Iată ce ne scriu locatarii din blocurile C 2 scara 4 și 1 1 scările 3 și 4: „... De la data de 27 octombrie a.c. s-a dat căldură la toate blocurile din cartierul nostru însă la blocurile în care locuim nici pînă în prezent nu s-a rezolvat cu încălzitul apartamentelor, din cauza unor defecțiuni la calorifere. Vremea este destul de rece și nu se mai poate locui fără căldură. Cu toate că am adus la cunoștință organelor în drept această situație și, ce-i drept, s-au făcut încercări de remediere, nu unele s-a schimbat însă nimic în bine. Nu înțelegem de ce nu se pune capăt acestei situații?..." Realitatea constatată și de noi atestă existența unor mari deficiențe. Reține atenția faptul că o serie de apartamente din aceste blocuri primesc parțial căldură, în timp ce altele nu primesc deloc. Am întîlnit calorifere complet reci și calorifere pe jumătate sau pe sfert încălzite. Unde sunt instalatorii ? De ce nu intervin ? De existența acestor lipsuri se face vinovată în primul rînd, întreprinderea de construcții agrozootehnice care, după cum s-a constatat la data verificării, nu terminase încă lucrările de instalații la stația centrală. O echipă de instalatori executau chiar în acea zi (22 noiembrie) remedieri, înlocuind diferite piese necorespunzătoare. Tot aici izolația aparatelor instalate era abia începută, dar abandonată. Poate că o dată cu recepția acestor lucrări, încălzirea apartamentelor va fi rezolvată. Spunem poate pentru că pînă la data cînd am scris aceste rînduri răspunderea pentru funcționarea defectuoasă a caloriferelor sau pentru nefuncționarea lor afectează deopotrivă atît întreprinderea de construcții agrozootehnice (pentru tărăgănarea lucrărilor amintite), cît și întreprinderea de gospodărie locativă al cărui serviciu de întreținere nu și-a dat toată silința pentru buna funcționare a caloriferelor din apartamente. Situații similare privind funcționarea caloriferelor există și în alte blocuri. Asociația de locatari a blocului M din strada Albatros ne informează că și aici caloriferele din unele apartamente nu încălzesc suficient, vasele de expansiune defecte nu au fost înlocuite iar plafonul de la scara 4, care în urma scurgerii apei din instalații a fost străpuns în două locuri, nu a fost încă remediat după un an de zile, cu toate intervențiile făcute la I.G.L. Am întîlnit aici tot felul de materiale (țevi, diferite piese demontate etc.) aruncate vraiște printre blocuri, de pe timpul cînd au fost efectuate lucrări de revizuire și reparare a centralei termice și cînd s-au înlocuit conductele instalației exterioare subterane. Un aparat contracurent neîntrebuințat încă, este aruncat la o margine de alee și supus degradării de luni de zile. Sub titlul „Timpul trece, leafa merge", ziarul nostru a publicat iarna trecută o notă, semnalînd că la blocul E 3 din cartierul Țiglina II în unele apartamente nu este furnizată căldură suficientă. In răspunsul comunicat redacției cu adresa nr. 28-1971, I.G.L. Galați ne-a asigurat că în urma intervențiilor, temperatura în aceste apartamente este corespunzătoare. Iată însă că la confruntarea din nou cu anotimpul friguros afirmațiile din adresa citată nu se confirmă. Locatarii Oprea Constantin și Ilie Sava sesizează că și în această iarnă, la instalația interioară au apărut aceleași defecțiuni care dăinuie de trei ani. Mai precis, unele apartamente de la scările 1, 2 și 3 nu au suficientă căldură. La parter nu este căldură aproape de loc. Concluzia ce se desprinde din cele relatate mai sus este clară : nu se acordă suficientă atenție rezolvării acestor probleme. Se impune, așadar, luarea de măsuri pentru întărirea simțului de răspundere în ceea ce privește executarea operativă și la nivel calitativ corespunzător a lucrărilor, pentru înlăturarea defecțiunilor semnalate. V.NETCU Surprize neplăcute la confruntarea cu anotimpul friguros Buletin meteorologic Pentru 24 ore , Vremea se va răci ușor. Cerul va fi schimbător mai mult acoperit, favorabil burnițelor și ploilor slabe izolate. Vînt slab pînă la potrivit. Temperaturile minime vor fi cuprinse intre — 2 grade și 1 grad iar maximele între 2 grade și 5 grade. Ceață locală dimineața. Pentru următoarele 3 zile ! Vreme în încălzire ușoară. Cerul temporar noros. Vor cădea precipitații izolate. Vîntul va sufla potrivit. Temperaturile minime vor oscila între — 2 grade și 2 grade iar maximele între 6 grade și 7 grade. Pițu Maria cu fiii: profesor Georgeta, dr. Aurel, George, Iordan și Petrică, împreună cu rudele apropiate, anunță cu durere încetarea din viață a dragului lor NICOLAE PIȚU în vîrstă de 72 de ani Inmormîntarea are loc la 27 noiembrie a.c. Marcela fiică, Nelu ginere, Luminița nepoată și rudele apropiate, anunță cu durere încetarea din viață a scumpei lor TANASE CATINCA (Tincuța) înhumarea va avea loc în ziua de sîmbătă 27 noiembrie a.c. orele 13, cortegiul pornind din str. Stelei 8. Soția, fiica, rudele și colegii cu adîncă durere anunță încetarea din viată a neuitatului lor soț, tată, frate și coleg IORGA NAPOLEON în vîrstă de 37 ani Corpul neînsuflețit se află depus în str. Ion Creangă nr. 13. Inmormîntarea — sîmbătă 27 noiembrie a.c. orele 13,00. « 4 Nr. 8382 1 COMBINATULuI I SIDERURGIC |jgF GALAȚI recrutează muncitori necalificați, absolvenți a 4—7 clase, cu stagiul militar satisfăcut, pentru CALIFICARE PRIN CURSURI DE SCURTĂ DURATĂ ÎN URMĂTOARELE MESERII — MANEVRANT VAGOANE — ACAR — REVIZOR ACE Actele necesare — copie legalizată de notariat a actului de studii — copie nelegalizată a actului de naștere In timpul școlarizării se asigură cazare gratuită. Relații suplimentare la telefon 18300, interior 231, Uzina de utilaj greu „Progresul“ Brăila angajează de urgență DACTILOGRAFE pentru lucrări de dactilografie în limbile franceză, engleză și germană. Relații în legătură cu angajarea se pot cere la sediul uzinei sau la telefon 16200 interior 372, 374, 262, 250. Condițiile de angajare sunt cele stabilite prin H.C.M. 914/1968. I.C.R.A. GALAȚI oferă consumatorilor prin unitățile „ALIMENTARA“ produs cu proprietăți gustative și nutritive deosebite, preparat cu lapte, indicat în mod deosebit în alimentația copiilor. De vînzare la toate unitățile alimentare. r