Viața Nouă, octombrie-decembrie 1971 (Anul 28, nr. 8334-8412)

1971-10-27 / nr. 8356

Pag. a 2-a Constituirea Comisiei județene de elaborare a prognozelor (Urmare din pag. 1) Comitetului municipal de partid Tecuci I Gheorghe Melinte — secretar al Comitetului orășenesc de partid Berești* Ion Ciucă — secretar al Comitetului orășenesc de partid Tg. Bujor * Paraschiv Benescu — președinte al Consiliului județean al sindicatelor * Nicolae Stoian — prim-secretar al Comitetului județean U.T.C. * Traian Gătej — președintele Uniunii județene a cooperativelor agricole de producție * Jean Iancu — președintele Uniunii județene a cooperativelor meșteșugărești , Valeriu Mitulescu — președintele Uniunii județene a cooperativelor de consum * Nicolae Osanu — directorul Direcției județene de statistică Stan Jirlăianu — directorul Sucursalei județene a Băncii Naționale R.S.R. I Elias Zissu — directorul a Sucursalei județene a Băncii de investiții I Ionel Ichim — directorul Sucursalei județene a Băncii pentru agricultură și industria alimentară Ion Vlad — directorul Direcției județene pentru problemele de muncă și ocrotire socială * Constantin Bădescu — directorul Direcției teritoriale de control și revizie* Gheorghe Angheliu — inspector șef al Inspectoratului județean pentru controlul calității producției Mișu Dobrotă — directorul Direcției de planificare a Consiliului popular județean Gheorghe Mihai — directorul Direcției de industrie locală * Mihai Teodorescu — directorul Direcției de gospodărie comunală Ștefan Tenea — directorul Direcției comerciale ; Emil Petrache — directorul general al Direcției generale a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor ; Alecu Stan — prim-vicepreședinte al Consiliului popular al municipiului Galați * Florica Șerbănescu — vicepreședinte al Consiliului popular al municipiului Galați * Ioan Năstase — primarul comunei Liești * Grigore Condurache — ofițer * Ion Potoceanu — director general al Combinatului siderurgic Galați * Panait Melisaratos — director general al Centralei navale * Ștefan Drugescu — director general al Șantierului naval * Constantin Iacob — directorul Uzinei mecanice navale * Virgil Cruțiu — directorul întreprinderii de prefabricate din beton * Alexandru Rus — directorul Uzinei de reparații auto Tecuci * Nicolae Ecobici, directorul U.F.R.M.A. Galați* Victor Mirea — directorul întreprinderii de rețele electrice Galați * Valeriu Stoenescu — directorul întreprinderii „Textila“ * Ion Sîmpetru — secretarul comitetului de partid C. S. G. * Ion Tănase — secretarul comitetului de partid S.N.G. I Ion Coman — secretarul comitetului de partid al Uzinei mecanice navale* Monica Decuseară — secretarul comitetului de partid al întreprinderii „Textila" * Alexandru Stoica — primtopitor la Combinatul siderurgic* Mircea Roibu — tehnician la Șantierul naval Galați * Vasile Trufășilă — directorul Inspectoratului județean silvic * Alecu Crăciun — președintele cooperativei agricole de producție Băleni * Ion Negoiță — președintele cooperativei agricole de producție „11 iunie“Pechea * Cornel Cazan — director general al Intreprinderii de construcții și montaje siderurgice Galați * Paul Popa — directorul întreprinderii de construcții agrozootehnice * Dumitru Florea — directorul Trustului județean de construcții* Dumitru Năstase — directorul Trustului de construcții și îmbunătățiri funciare * Nicu Bratu, Doru Nicolae — maiștri la întreprinderea de construcții și montaje siderurgice Galați * Gheorghe Aghiriță — directorul Regionalei de căi ferate Galați * Iulian Simionescu — directorul Direcției de Petre Ciupală navigație fluvială * — directorul întreprinderii de transporturi auto Galați * Ion Stoian — directorul Direcției județene P.T.T.R. * Mihai Radu — secretarul comitetului de partid al Complexului C.F.R. Galați * Sergiu Panaitescu — secretarul comitetului de partid al C.N.F. * Victor Buțincu — directorul întreprinderii pentru producerea, valorificarea și industrializarea legumelor și fructelor * Nicolae Popovici — directorul Oficiului județean de turism * Vasile Popa — directorul I.A.S. Tulucești * Petre Moțățăianu — directorul I.A.S. Galați* Gheorghe Lazăr — directorul I.A.S. Tecuci * Sandu Șindilă — directorul I.A.S. Dealu Bujorului; Mureșel Popa — directorul I.M.A. Galați * Dragomir Simion — directorul întreprinderii viei și vinului * Marian Simionescu — directorul I.E.S.I.F.G.A. * Nicu Popa — directorul Oficiului de gospodărire a apelor Galați * Vasile Grosu — directorul Centrului de proiectări și cercetări metalurgice Galați * Gelu Kahu — directorul ICEPRONAV * Silviu Teodorescu — directorul Institutului județean de proiectări Gheorghe Spiridonescu — inspector general al Inspectoratului școlar județean Iosif Egri — rectorul Institutului politehnic * Nicolae Maftei, Ion St. Popescu — profesori la Institutul politehnic * dr. Ștefan Costache — directorul Direcției sanitare județene * Dan Plăeșu — directorul Teatrului de stat * Nedelcu Oprea — directorul Bibliotecii „V. A. Urechia" și Gavril Nițu — directorul Casei județene a creației populare. Din punct de vedere al contractării, anul de plan 1972 a început (Urmare din pag. 1) unor fabrici de oxigen pentru satisfacerea necesităților. Este oare cazul să mai comentăm un asemenea mod de rezolvare a unor probleme de maximă importanță pentru producția uzinei ? Nu sunt însă cele două produse singurne deficitare. Dosarele cu adrese la centrală, la alți furnizori, la diferite ministere producătoare, tind si ia proporții. Delegații uzinei sunt de asemenea în permanentă alertă pentru obținerea de repartiții în vederea efectuării comenzilor și perfectării contractelor pentru o serie de materiale ca: furtunuri, plăci și covor din cauciuc, pompe necesare la unele vase aflate în construcție, aparataj electric, coroane dințate și alte materiale. De remarcat că pentru unele materiale nici nu s-au primit pînă în prezent nivelele de balanță, de la centrală, necunoscindu-se implicit nici furnizorii. O problemă nerezolvată o prezintă oțelul forjat, comandat la sfîrșitul lunii mai a.c. la Combinatul siderurgic dar care a refuzat comanda. In această situație, la indicația centralei navale, uzina s-a adresat Direcției plan economic a Ministerului Industriei Construcțiilor de Mașini. Acest organism însă tace, în timp ce uzina așteaptă indicarea furnizorului. La întreprinderea „11 Iunie" ponderea în totalul materiei prime utilizate o deține metalul. Necesarul nu este acoperit însă cu 1 543 tone și ceea ce este și mai grav, nu s-a încheiat nici un contract cu furnizorii, datorită faptului că Grupul întreprinderilor industriei de accesorii pentru industria ușoară Sibiu — noul for tutelar al unității — n-a catadlcsit încă să trimită specificațiile și lista furnizorilor pentru întocmirea comenzilor și încheierea contractelor. — De-abia de acum încep pentru noi necazurile, ne mărturisea tovarășul Gh. Chițu. Gama mare a profilelor, tablelor, laminatelor, multitudinea furnizorilor necunoscuți încă, vor îngreuna evident lansarea comenzilor în timp, perfectarea contractelor, ritmicitatea livrărilor în noul an de plan. Este cu atît mai greu cu cît, pentru rezolvarea acestor probleme va trebui să parcurgem de acum drumul Galați - Sibiu - București, destul de întortochiat față de situația cînd aparțineam de un for din Capitală. Am desprins in cursul investigațiilor noastre o multitudine de aspecte care frînează bunul mers al aprovizionării tehnico-materiale, printre care numărul mare al verigilor intermediare, al coordonatorilor, care din cele expuse nu-și aduc contribuția necesară la reglarea acestui mecanism. In pofida unor indicații clare, precise ale conducerii de partid și de stat, drumul între furnizor beneficiar continuă să fie anevoios, dosarele cu adrese de intervenție se îngroașă, deplasările se înmulțesc și problemele legate de aprovizionare se rezolvă greu. Iată de ce considerăm că centralele industriale, grupurile de care aparțin aceste unități, trebuie să privească cu mai multă responsabilitate sarcinile care le revin pe linia sprijinirii întreprinderilor în rezolvarea problemelor aprovizionării, să-și intre mai complet în atribuții, să stabilească cît mai urgent măsurile necesare înlăturării neajunsurilor care mai persistă. In același timp, este de datoria comitetelor de direcție, organizațiilor de partid de a anualiza cu maximă răspundere stadiul realizării aprovizionării și al asigurării desfacerii producției pe anul 1972, dată fiind perioada înaintată în care ne aflăm. Producția anului 1972 și îndeosebi a semestrului I trebuie să se desfășoare în mod ritmic din prima zi, din prima oră și drept urmare, acestui scop, este imperios necesar să i se subordoneze toate preocupările factorilor interesați. La vremea recoltei și a hărniciei ! (Urmare din pag. I) secretar al Comitetului municipal de partid Tecuci, ne informa, spre exemplu, că în cooperativele agricole „Voința" Tecuci, Munteni, Negrilești, Țigănești și Drăgănești însămînțarea griului pe o suprafață ce a însumat peste 3 000 ha, a fost terminată la 9 octombrie a.c., respectîndu-se astfel una din cerințele tehnice de mare însemnătate : încadrarea în epoca optimă stabilită. Ca urmare a stilului de muncă imprimat, a mobilizării tuturor forțelor existente, la 23 octombrie a.c. porumbul fusese recoltat de pe întreaga suprafață în toate cele cinci cooperative amintite, iar pînă ieri au fost transportate în bazele de recepție cantitățile de porumb datorate statului, urmînd ca în cîteva zile să fie predate și cele circa 1 000 tone de porumb peste prevederi. Totodată, în baza planului de măsuri stabilit, cooperativele agricole din comunele suburbane și-au propus ca pînă la sfîrșitul acestei luni să fie executate ogoarele de toamnă pe întreaga suprafață planificată. Acum, cînd toamna aduce vremea unui bilanț fructuos, oamenii se pot mîndri și măsura satisfacției o dau pe deplin realizările. MICA PUBLICITATE VINZARI Vînd apartamentul 21 din blocul 12. Str. Traian 4 bis — 2 camere parter (achitat). Vînd WARTBURG LUX. Str. Silfidelor 2 (în spatele Halelor) Galați. Vînd casă liberă cu garaj. Telefon 14661. SCHIMB LOCUINȚA Ofer în București apartament bloc 2 camere pentru apartament 3 camere Galați. Relații telefon 13847, după orele 19. Cedez apartament 2 camere bloc confort I, Țiglina I, pentru apartament cu 3 camere. Telefon 30752. LECȚII MEDITAȚII Ofer educație copil 3—6 ani. Predau limba germană începători. Relații — Sindicatelor 23. PIERDERI Pierdut una BUTELIE ABAGAZ, prin cădere din furgonetă, în ziua de 23 octombrie 1971, în jurul orelor 12,45 pe traseul străzilor Cezar, Republicii, Bolintineanu, pînă la centrul de butelii din piața „11 Iunie". Cei care au cunoștință, sunt rugați să anunțe la telefon 15705, contra recompensă. I.C.M.S.G. anunță pierderea foii de parcurs nr. 98002 din 16 octombrie, pentru auto 31 Gl. 5230. O declară nulă. I.C.M.S.G. anunță pierderea foii de parcurs nr. 33350 din 14 octombrie 1971, pentru auto 31 Gl. 1356. O declară nulă. Pierdut legitimație C.S.G. nr. 20833 pe numele Negru Ioan. O declar nulă. Pierdut taloanele bonurilor de benzină eliberate de I.C.M.S.G. cu nr. 102432/00, 102433 01 — 102433/16 pentru auto 31 Gl. 4766. Se declar nule. Pierdut foaia de parcurs nr. 140120 eliberată de I.T.C. Galați la 15 octombrie 1971, pentru auto 31 Gr. 4242. O declar nulă. Pierdut cartea de muncă seria T.J. nr. 98587 eliberată de S.T.G. pe numele Hîrșu Smaranda. O declar nulă. Pierdut legitimație S.N.G. pe numele Mălăescu Constantin. O declar nulă. ▼ f VIAȚA NOUA fotbal Rezultate din divizia C Echipele gălățene continuă să aibă o comportare oscilatorie, în această ediție a campionatului diviziei C. Constructorul Galați s-a deplasat la Constanța, unde a întîlnit echipa Șantierelor navale. Deși echipa gălățeană prezintă în acest campionat un lot omogen, cu jucători cu multă experiență pe terenurile de sport, totuși victoria a revenit echipei din Constanța la scorul de 1—0 (1-0). Ancora a jucat pe teren propriu, cu Granitul Babadag. Comportîndu-se sub orice critică, gazdele au cedat din nou. Scor: 1—2! Un merituos rezultat de egalitate a obținut Oțelul Galați. Jucînd la Brăila cu formația locală Unirea Tricolor, Oțelul a cucerit un punct prețios (scor 1—1). In seria a II-a, în care activează echipele tecucene, acestea au obținut rezultate favorabile. A.S.M. Tecuci — Letea Bacău 3—1 (2-1). Vîntul puternic a influențat negativ nivelul spectacular al jocului. Cel puțin în prima repriză au fost rare fazele de fotbal. La un contraatac, în minutul 14 băcăuanii reușesc să înscrie prin Finici II, împotriva cursului jocului. Gazdele încep să-și organizeze cu mai multă atenție atacurile și în scurt timp egalează, apoi iau conducerea. Autorii golurilor : Bujor (min 25) și Vasilache (min 43). In a doua parte a jocului gazdele au inițiativa și reușesc să mai înscrie prin Ghiță (min 75). Rezultat final 3—1. A.S.M. Tecuci a utilizat următoarea formație: Croitoru — Enache, Pralea, Merișor, Rusu, Blaga, Ghiță, Bujor, Dumitrescu, Ganea, Vasilache. Arbitraj corect prestat de T. Podaru (Brăila). Gloria Tecuci a jucat în deplasare, cu Oituz Tg. Ocna, cu care a terminat nedecis : 0—0. După 9 etape echipele din județul Galați se clasează astfel: Constructorul — locul I, Oțelul — locul 5, Ancora — locul 13 (seria a III-a), A.S.M. Tecuci — locul 7 și Gloria Tecuci — locul 12 (în seria a II-a). Etapa viitoare programează jocurile : Oțelul — Dunărea Tulcea * I. M. U. Medgidia — Constructorul * Dunărea Brăila — Ancora * Luceafărul Focșani — A. S. M. * Gloria — Cimentul Bicaz. In loc de cronică la meciul Ancora — Granitul Din nou, Ancora s-a comportat lamentabil și în consecință a capotat în fața celei mai slabe echipe a seriei, ajungînd pe locul 13, la egalitate cu echipa clasată pe ultimul loc ! Este știut că de mai multă vreme (încă din campionatul trecut) și-a făcut loc în sînul echipei, indisciplina, actele nesportive. Noi am tras la momentul oportun semnalul de alarmă, dar măsurile, care să curme această stare de lucruri, au întîrziat să fie luate. Duminică, indisciplina unor jucători a ajuns, se poate spune, la culme. Anghel, Tarpan și încă cîțiva fotbaliști „înfumurați", au refuzat să joace, venind cu pretexte puerile. A fost necesară intervenția conducerii Șantierului naval pentru ca pînă la urmă aceștia să intre pe teren ! Cum au jucat nu mai este necesar să amintim ! De asemenea, săptămlna trecută, cu ocazia unui meci amical cu F.C. Galați, jucătorii de la Ancora au provocat un scandal penibil. Cum de sînt posibile asemenea acte în contextul actual, cînd dezbaterile privind munca educativideologică au avut loc și în cadrul Șantierului naval , este posibil ca unii indivizi Cum de teapa lui Anghel să ignoreze total munca cinstită și plină de abnegație a muncitorilor de la această mare unitate care le-au acordat mandatul reprezentării pe un teren de sport ? A sosit, credem, momentul, luării unor măsuri care să curme această situație. Asociația sportivă Ancora are juniori talentați care oricînd pot înlocui pe „senatorii", care de multă vreme au devenit niște vedete demne de plîns. T. MĂRGĂRIT e cran „SÍMÉI BOLIVAR“ V La începutul secolului trecut, atunci cînd, la noi, slugerul Tudor din Vladimiri își adunase pandurii,, punînd temei de inimă și de arme revoluției populare de la 1821, la depărtare de mii de kilometri, un alt destin înflăcărat își conducea ostașii spre victorie. El s-a numit Simon Bolivar. Folclorul latino-american, istoria scrisă sau amintirile contemporanilor, ale celor ce au preluat flacăra idealurilor sale de libertate și independență — au creat din Bolivar un monument al demnității naționale. In conștiința latino-americanilor Simón Bolivar este un ceas al curajului, al frumuseții pe care o generează inteligența și cultura. Au izbutit cineaștii si cinioli și italieni să reînvie pe ecran chipul lui „El Libertador“ ? — iată o întrebare la care cronica noastră încearcă să răspundă, fără a avea pretenția că epuizează, astfel, posibilitățile de calificare a filmului lui Alessandro Blasetti. Scenariul (John Nelson, José Luis Dibildos, Enrique Llovat, Rafael Mateo) — demonstrează că nu întotdeauna o reuniune de condeie asigură succesul. Se face foarte mult caz de felul in care „generalul“ izbutea să impresioneze prin grandoarea gesturilor sau a tăcerilor sale. Ni se pare că nu modul cum știa eroul să privească, meditativ in gol și nu amploarea sentimentelor sale erotice se cuveneau subliniate, în primul rînd. Voind să releve în persoana lui Bolivar trăsăturile omului de excepție, ale geniului politic, realizatorii au sfîrșit prin a crea (este părerea mai multor spectatori) un erou „romanțios“, de serial de duzină. Surprinzător ni se pare insă faptul că un interpret de talia artistică și cultura lui Maximilian Schell a acceptat un asemenea rol. Am vizionat „Procesul de la Nürnberg" și, foarte recent, am avut prilejul să-l reîntîlnim în „Sechestratul din Altona“ ,colaborînd de cu un regizor italian, asemenea. Am îndrăzni chiar să precizăm că Schell nu a fost bine ales pentru a-l evoca pe Simón Bolivar, desigur interpretul deține un farmec al mișcărilor, rezultat dintr-o deosebită vitalitate cerebrală , dar de aici pînă la a rezuma, temperamental, viața eroului revoluției latino-americane, există o distanță considerabilă. In plus, scenele „tandre”, destul de dese, se încadrează, după opinia noastră în categoria sentimentelor de culise. Se face astfel, din nou, o demonstrație pentru faptul că stelele de import cinematografic nu se încadrează în contextul istoric și omenesc, cerut de o prezentare loială. Pentru noi, numele lui Simón Bolivar rămîne — nu al unui film — cinemascop in culori, ci al unui erou care, din nefericire, nu și-a aflat încă corespondența artistică pe care o merita cu prisosință. VIRGIL ȚIGĂNUȘ T ¥ MIERCURI 27 OCTOMBRIE 1971 18,00 Deschiderea emisiunii. „Micii meșteri mari" — Transmisiune de la Expoziția „Tineretul școlar și munca", deschisă la Palatul Pionierilor. 18,25 Tragerea Pronoexpres. 18,30 Handbal feminin . România — URSS (Trofeul Carpați), în pauză, la ora 18,55. 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19,30 Telejurnalul de seară. 20,00 Ancheta TV: „O întrebare despre tinerețe". 20,50 Telecinemateca . Film artistic : „Porte des Lilas". 22,25 Teleglob: Teheran. 22,45 Telejurnalul de noapte. 22,55 Fotbal : Cehoslovacia — Țara Galilor (Campionatul european). Intregistrare de la Praga. A SIESSE "!!= 99 NAVROM“ Portul Galați are vacante următoarele posturi : — 18 posturi magazineri — 1 post fochist la uzina electrică — 25 posturi de electricieni întreținere — 20 posturi de lăcătuși mecanici — 10 posturi de macaragii pe macarale mecanice Condiții . Pentru magazineri se cer 7 clase elementare pentru salarizarea de 1030 lei. Pentru celelalte meserii se acordă salariu conform calificării și categoriei pe care o au solicitanții. Uzina de fabricație, reparații și montaj pentru agricultură Galați B-dul G. Coșbuc nr. 256 califică prin cursuri de scurtă durată, pe timp de 8 luni, în următoarele meserii : — 80 lăcătuși construcții metalice (dintre care 30 femei) — 30 sudori (dintre care 10 femei) — 30 turnători (dintre care 15 femei) — 30 strungari (dintre care 10 femei) înscrierile se fac pînă la data de 1 noiembrie 1971 Condiții de admitere : 7—8 clase elementare. — Se primesc și absolvenți ai școlii medii—vîrsta 18—40 ani In timpul școlarizării se va acorda o indemnizație conform H.C.M. 2105/1969. întreprinderea de reparații construcții GALATI str. 1 Mai nr. 67 ANGAJEAZĂ — maistru constructor — gestionar materiale I — zidari I — tinichigii I — izolatori hidro I — tîmplari I — parchetari — mozaicuri — excavatori st pentru excavator 0,4 mc Informații se pot obține la sediul întreprinderii. întreprinderea prefabricate din beton Galați Str. Bazinul nou nr. 83, telefon 12922, 12923, 15215 ANGAJEAZA: TEHNICIENI ȘI MAIȘTRI CONSTRUCȚII CIVILE ȘI INDUSTRIALE SAU PREFABRICATE PENTRU CONSTRUCȚII (pentru secțiile Galați și Doaga) — Electricieni categoriile IV—VI — Lăcătuși mecanici categoriile IV—VI — Instalatori — Sudori — Betoniști — Fierari betoniști — Muncitori necalificați Anunț important întreprinderea de gospodărie ORĂȘENEASCĂ GALAȚI anunță cetățenii municipiului că s-a deschis pentru public PATINOARUL ARTIFICIAL de pe bulevardul G. Coșbuc. Nr. 8358 Oficiul pentru construirea de locuințe proprietate personală — GALAȚI — oferă cetățenilor cu domiciliul stabil în orașul Galați APARTAMENTE CONFORT I cu 2, 3 și 4 camere în blocul U 1, U 3, și 1 din microraionul 19. Apartamentele cu 4 camere din blocul U 1 sunt situate la etajul IV și pot fi ocupate imediat. Avansul minim necesar la înscriere se poate împrumuta de la C.E.C. Relații suplimentare se obțin la sediul O.C.L.P.P. din str. Navelor nr. 3 Galați în fiecare zi între orele 7—15 și 17—20 (sîmbătă pînă la ora 15, iar duminică între orele 9—12). întreprinderea viei și vinului Galați Bulevardul G. Coșbuc 257 Telefon 20078, 30800 ANGAJEAZĂ: — ȘEF SERVICIU APROVIZIONARE — DESFACERE — INSTALATOR SANITAR categoria IV—V Condițiile de angajare și salarizare, conform HC.M. 914/1968. Fabrica de ulei „Prutul" GALAȚI str. Ana Ipătescu nr. 12 angajează urgent : LĂCĂTUȘI MECANICI categoria 4—6. *» f > 4