Viața Studențească, ianuarie-martie 1978 (Anul 23, nr. 1-13)

1978-03-15 / nr. 11

DIN SUMAR : Conștiința responsabilității universitare de Ion Calafeteanu (p. 3) Din spiritul dezbaterilor și Rezoluției Conferinței a XI-a a U.A.S.C.R.: Prevenirea abaterilor înseamnă, mai ales, cunoașterea îndeaproape a colegilor, a problemelor și preocupărilor lor (p. 4-5) . Tîrzia pasăre a studenției. Reportaj de Silviu Hoișie (p. 6) # Corul „Preludiu" — o formație de prestigiu, de Adrian Georgescu (p. 7) # „Ecuații" de Solomon Marcus (p. 7) „Efectul razelor gamma asupra anemonelor" — radiografia unui succes (p. 8) Q So schön ist Hamburg ? Reportaj de Mihai Tatulici (p. 9)0 Preuniversitaria (p. 10) Proletari din toate tarile, uniti-vă ! Cronica social-politică In spiritul bunelor relații, de strinsă prietenie și conlucrare dintre Partidul Comunist Român și Partidul Comunist din Spania, duminică, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al P.C.R., s-a întîlnit și a avut convorbiri cu Santiago Carillo, secretar general al Partidului Comunist din Spania. In cadrul întrevederii care a avut loc s-a realizat o informare reciprocă asupra activității și preocupărilor actuale ale celor două partide, efectuîndu-se și un schimb de vederi asupra unor probleme ale vieții politice mondiale, ale mișcării comuniste și muncitorești internaționale. A fost evidențiată și cu acest prilej importanța pe care partidul nostru comunist și partidul comuniștilor din Spania o acordă profundelor transformări revoluționare care au loc astăzi în lume, transformări determinate de afirmarea tot mai puternică a voinței popoarelor de a-și hotărî de sine stătător destinul, de a trăi libere și independente. Tovarășul Nicolae Caușescu și tovarășul Santiago Carillo au subliniat faptul că rezultatele recentei reuniuni de la Belgrad sunt nesatisfăcătoare, că ele n-au răspuns așteptărilor și aspirațiilor popoarelor de pe continentul european, nu au marcat un progres față de spiritul care s-a manifestat la Helsinki, ceea ce impune ca, în viitor, toate guvernele, toate forțele politice responsabile să acționeze in comun, cu mai multă hotărire pentru îmbunătățirea climatului european, pentru adincirea și extinderea colaborării pe continent. Totodată secretarii generali ai celor două partide au subliniat necesitatea de a fi întreprinse acțiuni con „Viața studențească" (Continuare in pag. 2) Dincolo de planșetă și de arcele descrise de compas vine oricum, iremediabil primăvara.. (Fotomontaj de Emil Cojocaru) Pentru un schimb permanent de idei și de experiență Conferința a XI-a a U.A.S.C.R. a pus în fața asociațiilor studenților comuniști, a tuturor studenților, sarcini sporite pe linia împletirii tot mai strinse a intregii activități cu noile realități sociale, economice și politice ale patriei noastre socialiste, în lumina indicațiilor și orientărlor de o mare valoare teoretică și practică cuprinse în cuvintele pe care și cu acest prilej secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, le-a adresat tineretului revoluționar universitar. In acest proces, de perfecționare continuă a muncii și vieții de asociație, spiritul revoluționar, atît de caracteristic generației tinere, recunoscut in manifestările sale concrete ca receptivitate la nou și refuz al rutinei și al închistării, se ordonează firesc pe axa ascendentă a întregii evoluții a societății noastre, ca aspirație spre multilaterală cunoaștere a lumii și a vieții, spre o trăire plenar socială a indivizilor, reuniți de comunitatea de sentimente și idealuri. Căutarea continuă a noului, lupta pentru calitate in toate domenile, devin astfel componente active ale procesului cunoașterii și înțelegerii rolului fiecărui tinăr in lume și societate, al autocunoașterii individuale și colective deci, intr-un proces de continuă clarificare față de sine și față de colectivitate. Activismul, acțiunea revoluționară, ca trăsături pregnante ale personalității tineretului patriei noastre, ale studenților comuniști, conduc la permanenta afirmare a unor noi și valoroase acțiuni și inițiative, al căror succes este asigurat tocmai de participarea conștientă, încă din faza de elaborare, a fiecăruia. Studentul-activist, studentul care se bucură de încrederea și de prețuirea tovarășilor săi, justifică această încredere numai și tocmai printr-o mai justă înțelegere și apreciere a obiectivelor muncii de fiecare zi, în acest efort general, de perfecționare continuă a activității, înțelegere și apreciere ce se cer verificate și generalizate prin puterea de convingere a faptelor, dar și a argumentelor. In acest dialog viu, continuu, cu masele, în acest transfer profund calitativ de experiență și de înțelegere lucidă a realităților noastre noi, rezidă menirea și sarcina fiecărui student activist de a fi, totodată, un propagandist al noului, un ferment emulativ al acțiunilor, în colectivul din care face parte, în îndeplinirea sarcinilor puse in fața tineretului studios de conducerea de partid și de stat, pentru transpunerea în viață a Programului partidului de construire in România a societății socialiste multilateral dezvoltate și, în perspectivă, comuniste. Realitatea universitară, munca și viața asociațiilor studenților comuniști dezvăluie zi de zi, mai convingător, fondul valoros de studenți-activiști de care se bucură organizațiile A.S.C., zestrea lor de pasiune și experiență revoluționară care asigură și explică succesul inițiativelor și al acțiunilor ce se desfășoară continuu. Conferința a XI-a a U.A.S.C.R. făcînd un bilanț al bogatelor realizări din trecut, a constituit, totodată, prin dezbaterile ce au avut loc, un forum al experienței studenților activiști, un cadru semnificativ pentru schimbul de idei ce se cere întreținut și generalizat la nivelul cotidian al fiecărei organizații A.S.C. Revista noastră, revistă a studenților comuniști din toată țara, iși propune să participe la permanentizarea acestui schimb de idei și de experiență, punîndu-și paginile la dispoziția celor mai valoroase cadre de asociație, a celor mai buni activiștistudenți, contribuind astfel la generalizarea experiențelor și inițiativelor înaintate, la promovarea spiritului de dialog și de dezbatere, aducînd in sprijinul acțiunii revoluționare, suportul teoretic, al ideilor înnoitoare, rod al pasiunii și al experienței. Noua noastră rubrică „Opinii" va fi inaugurată, prin apariția în numărul nostru viitor, a contribuției lui Petru Andea, președintele C.U.A.S.C. din Centrul universitar Timișoara, cu tema „Rolul creator al inițiativelor A.S.C.“. Marian GRIGORE