Viitorul Social, 1983 (Anul 76, nr. 1-6)

Numerele paginilor - 3

Ü M A (i I U Istoria, atît de vitregă, de dramatică, a noastră, a românilor, a conferit locuitorilor acestor pămînturi, poate ca o compensaţie, ca o condiţie a propăşirii continue, privilegiul de a fi avut şi de a avea bărbaţii săi de frunte, bravi, neînfricaţi, destoinici, cărora poporul, în nemărginita sa recunoştinţă le-a creat şi o aureolă de legendă. Cercetătorii care studiază dezvoltarea societăţii şi a patriei române contemporane înscriu în acest an, în cronica luptei îndelungate desfăşurate de Partidul Comunist Român şi de popor pentru dreptate, libertate, progres şi demnitate, împlinirea unei jumătăţi de veac de cînd în istoria ţării se înalţă chipul omului de numele căruia se leagă înscrierea dezvoltării societăţii româneşti contemporane pe dimensiuni moderne, deschiderea sa spre noi orizonturi. Spre om şi omenire, într-o lume a păcii, înţelegerii şi cooperării între popoare. Născut în anul reîntregirii neamului, 1918, într-o străveche vatră românească, cunoscută, prin spiritul de dreptate, setea de libertate, vitejia şi neclintirea în apărarea fiinţei neamului, biografia politică a celui ce avea să devină cîrmuitorul destinelor noastre contemporane, reproduce fidel configuraţia locurilor sale de baştină, fiind prezent, pe parcursul unei jumătăţi de veac, în toate marile frămîntări ale poporului nostru, luînd parte activă la evenimentele deschizătoare ale noii epoci istorice. De atunci şi pînă astăzi, prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu în viaţa poporului, a ţării, a rămas permanentă şi a devenit decisivă pentru destinele noastre, atît colective, cit şi individuale, de aproape două decenii, de cînd se află în fruntea partidului. Puternica sa personalitate, forţa gîndirii sale creatoare, cutezătoare, au imprimat şi activităţii teoretice un nou ritm, o nouă vitalitate. Tezaur teoretic concretizat în cele 23 de volume ale Secretarului general al partidului, în Programul partidului, în celelalte documente de partid, lucrările tovarăşului Nicolae Ceauşescu constituie o ilustrare strălucită a efortului constant de înnoire a concepţiei despre lume a clasei muncitoare, de aplicare creatoare a principiilor generale ale filosofiei materialist-dialectice şi istorice la particularităţile şi condiţiile specifice ale ţării noastre. Nu există domenii importante ale cunoaşterii vieţii sociale, în care Secretarul general al partidului să nu-şi fi adus o contribuţie substanţială, originală, cu care participă la îmbogăţirea patrimoniului naţional şi universal al teoriei revoluţionare, al istoriei, gîndirii social-politice, filosofice şi economice contemporane. Un efort constant de investigaţie şi interpretare, de pe poziţiile metodologiei materialist-dialectice şi istorice s-a finalizat într-o viziune de largă cuprindere şi profunzime asupra istoriei ca disciplină ştiinţifică, viziunea ce situează pe prim plan convingerea că nimic nu se poate construi „VIITORUL SOCIAL”, an LXXVI, nr. 1, p. 3-6, Bucureşti, 1983.