Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-04-08 / nr. 67

Gurnalul ese în toate zisese afară de Dăminici și servători mari. Abonamentul ce Face in Iași la Liprăriea Nouă; in ținuturi la Comisioneri, în București la Librerul GLioanidi. - - - ---. ANUL. 111. Iașii, Vineri. S. Aprilie 1855. -Prețul de ant e de 111 pe 6 luni 60 pentru unu răndu de inștiințeru este 30 parale p Poiletonul Zimbrului , coală înld esă în toată Duminis a mi ce împarte Asnen - Aelei -NH- Prapu M. Monitoriul Frantezu au anunțatu muniipea contramralului Pened, la comandamentul anșeru al diviziunei navale din Baltica. Știrea cea mai însemnată este adeverirea recemărei generalului de Vedelu. Acestu pegoțiatoru se afla în drumu spre Parisu, căndu primi unu ordinu espeduitu prin telegrafu de a ce intiona la Berlinu. Se adaoge totu după zisa depeșă că el avea a se înturna în curăndu la scaunul guvernămăntului seu militaru din Lucsemburgu. în genere se crede că ființa D. Druin de Lui aa Biena, va grăbi lucrările conferinței, și că indoelele nu se voru mai amăna îndelungit. În 7 Anpiaie D. Druin de Lui, sinistrul trebilor din afară al Franței, au fostu primitu de M. S. Îmn. Austriei în audiență particulară. Diviziunea trupelor egiptene trimisă din Constantinopoli lui Omeru-Pașa au sositu la Esuatopia. seria 5 Anpisie. Flota anglo-sardină de transportu, trecăndu pe dinaintea portului Civitei Veche, va lua pe al 21 regimentu francezu de lipie, pentru de al transporta în Orientu. Poate că va lua și pe al 14-le, care avea să părăsiască Roma și care fu încă opritu de generalul Contrealu. Această armată francezo-sardină va forma o rezervă aproape de Constantinono și la Candili Haidar-Pașa, la Biena încă ce pare a ce aștepta la o vizită de curăndu a Împaratului Francezilor. Drumul de ieru de la Viena la Praga face cu deosebire pregătiri, și muzicile militare austriene învață aria reginei Hortenzia. Dupre unu vitetu de la curte, s'am zice că însși Împaratul Austriei în timpul Esposițiunei va face o vizită la Parisu. Totu atuncea Regina Engliterei și Regele Sardiniei voru merge la Parisu. — De la C. Petresburgu cu data 31 Martie ce creie în Bersental, Împaratul Alesandru, se zice, că are de găndu de a vizita cu fratele seu Nicolai, Finlanda wi mai cu samă Elsinforsul, mai nainte de începerea operațiunilor militare în Baltica. Daminii miliției din S. Petresburgu se voru întruni în curăndu subu comandamăntul principelui Cacovici. Împăratul se zice ca-i va trece în regiu. Conspiriționerul francezu stătue întru aceea că deslegarea puntului aa treilea, nu se va putea face aiurea, de cătu suvu murii Svastopolei. În lipsa evenimentelor militare se zice după unu corespondentu din Constantinopoli, că încurăndu ce voru proclama in totu cuprinsul imperiului otomanu astfelu de reforme, ce voru înspăimănta lumea întreagă, și de la care este ertatu a aștepta rezultaturi nemărginite pentru regenerațiunea Turciei. Dacă ce poate crede, unu altu corespondentu din Parisu în acestu sugetu, el zice că vorba este, de a se lăngă cămpia