Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-09-26 / nr. 203

rești la Libretul Soanidi. Prețul pe anu este 111 lo pe 6 luni 60 pentru unu răndu de inștiințeni este 30 parale Foiletonul Zimbrului o coală îndesă în toată Duominica și se împarte Lune- IMN. PP. gașii, Luni 26 Septemvrie, 1855. N. 203. Păurbatul ese în toate vilele afară de Duminici și serbători mari. Abonasientul se face in Iași la Sărăriea Nouărin ținuturi magazinele erau pline pănă'n gură cu prafuri progectile. „Nu poate cineva a și face o idee de întăriturile cetăței. Afară de întăririle naturale datorite configurației localităței, Rușii grămădiseră o așa mare culme de țărnă, încă nu politica devenise, ba să zic așa, pridentul . EE? KE EEH d'El A L Patriea franceză au primitu de la cores- seu din Crîma scrisoarea urmăcare cuprinde oarecare amănunțimi asupra Sevastopolului după retragerea Rușilor: - Sevastopoli, 15 Septemvrie. „Precum v'am anunțatu. Rușii au deșertatu politica și toată partea sudică a portului. Ei au dat foc preste tot retrăgănduie, și l'au lăsatu să ardă trei zile. Urmau esplosii de mine după 62 oare încă În cele întăi mtoare de la plecarea lor, nuie am avutu un care număru de soldați răniți, însă s'au hotăritu a se aștepta, ca totul să fie stinsu, pentru a ne feri de noue nenorociri. Azi se vizitează toate cele cu cea mai mare îngrijire și se stingu toate materiile inflamabile. „Cu toate aceste ori care au fostu bunavoință a Rușilor, ei s'au retrasu cu o așa grabă că lucrul lor de distracție nu au fostu așa de desăvărșitu precătu l'ar fi doritu. Ei au dat focu fortului St. Neculai, însă așa precum fortul acesta este boltitu cu piatră, ei au rămasu mai neatinsu. Căzu pentru fortul Cf. Pavel, ei au săritu în aeru. Tunurile găsite în fortul St. Neculai suntu în o stare destul de bună; acolo se afla o foarte mare vătime de pulbere pregătită pentru mine. Materialul lăsatu de neamțu este numerosu: ea nu avusese timpul a țintui tunurile, mi ne învinesă. Ei făcuse sub pămîntu așăzări nebătute de boambe, unde se adăposteau soldații pentru a primi o oară de repaosu, aceea ce n'au împiedecatu, în timpul bombardamentului, a urma unu mare număru de morți Se văd încă la fiecare pasu mari bălți de singe, casce, îmbrăcăminți și arme Toate cadavrele nu'au îngropate, asta e unu specpărăsite. tacolu îngrozitoriu. Rușii lăsase într'unu spitalu răniți, care nu fusese vizitați de trei zile; mai toți periseră cănd noi am intratu în poliție. „Sevastopoli, ca să zicem așa nu e mai multu de lăcuitu. Aceea ce rămasă neatinsu de progectile, fu consumatu de flacări. Politica are o privire întristătoare: ea trebue să fi fost destul de frumoasă însă acum, afară de puține case destul de plăcute, restul e numai o movilă de nisipuri. „S'au rînduitu o mulțime de pentru a o curăți, și a lucrători rezidi acele ce Nu poate cineva intra în Generalul Bazen este pot fi reparate, ea fără învoire, numitu guvernatoru. „Malacolul era cumplitu apăratu. Nu se poate înțelege cum l'am putut lua așa