Zori Noi, ianuarie-martie 1987 (Anul 40, nr. 11589-11663)

1987-01-15 / nr. 11599

Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XLI Nr 11589 No 15 ianuarie 1987 4 pag. 50 bani Fălticeni. Secvență din cotidian surprinsă in zona centrală a așezării SCRISOAREA tovarășei Elena Ceaușescu adresată celor care i-au trimis mesaje și telegrame de felicitare cu prilejul aniversării zilei de naștere Tovarășei Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim viceprimministru al Guvernului Republicii Socialiste România, președintele Consiliului Național al Științei și învățămîntului, i-au fost trimise, cu prilejul aniversării zilei de naștere și a îndelungatei sale activități revoluționare, un mare număr de mesaje, scrisori și telegrame de felicitare. Dînd expresie gîndurilor și sentimentelor lor de aleasă stimă și prețuire, muncitorii, țăranii cooperatori, oamenii de știință, artă și cultură, cadrele didactice, activiști de partid și de stat, vechi militanți ai mișcării muncitorești, revoluționare au adus un vibrant omagiu tovarășei Elena Ceaușescu și i-au adresat, din toată inima, calde urări de sănătate, viață îndelungată, fericire și putere de muncă, de noi și tot mai mari realizări în activitatea de înaltă răspundere pe care o desfășoară în conducerea partidului și statului, pentru progresul și înflorirea României socialiste. Tuturor celor care i-au transmis mesaje, scrisori și telegrame de felicitare, tovarășa Elena Ceaușescu le-a adresat următoarea scrisoare de mulțumire : „Doresc să mulțumesc călduros organizațiilor de partid, ministerelor, instituțiilor centrale, organizațiilor de masă și obștești, oamenilor muncii din întreprinderi industriale și unități agricole, din institute de cercetare științifică și proiectare, din învățămînt, cultură și artă, tuturor celor care mi-au adresat felicitări și urări cu prilejul aniversării zilei de naștere. * Apreciez aceste manifestări ca o expresie a sentimentelor de profundă încredere și atașament pe care oamenii muncii, întregul popor le nutresc pentru eroicul și gloriosul nostru partid comunist — forța politică conducătoare a întregii națiuni — în rîndurile căruia am militat din cei mai tineri ani ai vieții și pe care îl voi sluji, întotdeauna, cu întreaga mea ființă. Voi acționa cu toată energia, și în viitor, pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului de dezvoltare economică și socială a țării, pentru progresul continuu al științei și culturii, pentru împlinirea aspirațiilor supreme ale poporului român, pentru triumful cauzei păcii, colaborării și înțelegerii între toate națiunile lumii. Adresez, din toată inima, tuturor celor care mi-au transmis felicitări, cele mai calde urări de sănătate și fericire, de satisfacții și împliniri tot mai bogate în muncă și în viață. Urez întregului nostru popor succese și realizări tot mai mari în activitatea consacrată înfăptuirii prevederilor planului pe acest an și pe întregul cincinal, a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, care vor asigura ridicarea pe trepte tot mai înalte de progres și civilizație a României socialiste“. ELENA CEAUȘESCU Recent, la întreprinderea de rulmenți Suceava, am avut o convorbire cu tovarășul ing. Aurel Chifan, directorul unității beneficiare, despre mersul unor lucrări pe acest mare șantier, unde, în cursul anului în care ne aflăm, urmează să fie conectate la productiv fluxul primele capacități. L-am rugat mai întîi pe interlocutor să ne vorbească mai pe larg despre stadiile de execuție a unor utilități care condiționează punerile in funcțiune. — Deși a fost predat spre utilizare cu întîrziere față de ______ grafice, racordul provizoriu de cale ferată dintre Stația Suceava - Vest și incinta întreprinderii, executat de formații din brigada 613 Cîmpulung Moldovenesc, ne va fi de un real folos la transportul materialelor pentru constructori și al utilajelor pentru noi. Se vor înregistra, astfel, însemnate economii de carburanți, prin la mijloacele autorenunțarea de transport. Este însă necesar ca Regionala C.F.R. Iași să dispună măsuri ferme în vederea terminării tuturor lucrărilor în soluție definitivă. Se cuvine precizat că această investiție conexă, aflată, la un moment dat, sub raportul stadiilor fizice atinse, pe o poziție de frunte, înregistrează, acum, pe ansamblu, mari rămîneri în urmă. Intr-o situație similară se află și racordul la canalizare al întreprinderii, constructorii de aici trebuind să urgenteze lucrările la subtraversarea drumului national 17. . . — De primă urgență sunt și lucrările pentru alimentarea întreprinderii cu energie termică și electrică. . . ■ — In primul caz, este vorba despre un racord provizoriu la centrala F.C.C.F. Șcheia, nivelul realizărilor fizice fiind de aproximativ 50 la sută. Ce-i drept, constructorii n-au nici o vină că aprobările pentru acest racord au venit foarte tîrziu; ei s-au ____________ mobilizat exemplar, angajîndu-se să termine lucrările pînă la sfîrșitul acestei luni. Asigurarea căldurii în întreprindere are un rol deosebit CH. PARASCAN (Continuare in pagina a fl-a) INVESTIȚII l pe șantierul întreprinderii de rulmenți suceava Se impune grăbirea lucrărilor la principalele utilități Imagine dintr-unul din spațiile productive ale întreprinderii de sticlărie-menaj Suceava Foto , D. VINTILA împreună cu inginerii Tiberiu Cujbă și Vasile Hie, șeful centrului municipal de distribuție a energiei electrice și, respectiv, responsabilul cu probleme FEE al acestuia, am efectuat, la sfîrșitul săptămînii trecute, un raid în unități și secții aparținînd Cooperativei meșteșugărești „Confecția" din Suceava, refăcînd, practic, în bună măsură, un traseu parcurs la mijlocul lunii ianuarie 1985. Faptul ne permite, prin urmare, să comparăm concluziile de atunci cu cele prilejuite de acest ultim raid, avînd astfel posibilitatea de a stabili mai exact eficiența măsurilor luate de cooperativa amintită (dacă le-a luat !) cu două ierni în urmă. Adevărul reieșit din amintita comparație a fost „sintetizat“ de o interlocutoare de la complexul „Moda“ : „Puteți scrie și în ziar ! Tot așa rămîne. . .“( ! ! ! ). Din păcate, așa este : lucrurile bune s-au perpetuat (pe ici, pe colo fiind chiar amplificate), cele rele — așijderea, astfel nncit s-a cambătut pasul pe loc. Oricum, nu s-ar putea afirma că nimic n-ar mai fi de făcut pe tărîmul bunei gospodăriri a energiei electrice la cooperativa „Confecția". Dimpotrivă ! Și, pentru a susține o asemenea apreciere, vom recurge la nouă comparație : consumul de o energie al celor două complexe mai mari ale cooperativei — „Moda“ și „Ana Ipătescu“ — sporește, în trimestrul al IV-lea al anului trecut față de perioada corespunzătoare a anului 1984, cu aproape 13 la sută, la primul, și cu circa 34 la sută, la cel de-al doilea complex. Este mult și, cu certitudine, aceste creșteri reflectă absența preocupărilor pentru limitarea la nivelul optim a consumului de energie electrică al cooperativei. Vom reaminti aici concluzia unui articol apărut în ziarul nostru, ce viza același deziderat la I.M.P. Suceava : ritmul de creștere a puterii instalate și a consumului de energie electrică este incomparabil mai redus decât cel al dezvoltării DUMITRU TEODORESCU (Continuare în pagina a II-a) " • .. . * 1 i Í Un imperativ de maximă importanța economico-socială: шт [UNK]к- sespapÄ RITA вдо [UNK]аM —COMPARAȚIA---ACUZĂ INERȚIA ------------- 1ГТТПЛШ1 -------------- Л и douăzeci și cinci de ani în urmă, cînd descindea în Broșteni, Petre Bordeianu nu știa că avea să rămînă aici pentru totdeauna. „Eram tinăr venisem să mă bat cu munși ții, cum se zice", surîde nostalgic maistrul specialist de acum. Apoi adaugă : „A fost însă o bătălie frumoasă, deși nu aveam nici utilajele, nici experiența și nici forțele de care dispunem azi“. Trebuie precizat înainte de „VENISEM SĂ MĂ BAT CU MUNȚII” toate că Broștenii reprezintă pentru nordul Moldovei unul dintre principalele perimetre de prospectare și explorare geologică pentru punerea în valoare a noi rezerve de materii prime. Pe o rază de zeci de kilometri, oameni și mașini răscolesc adîncurile în căutarea acestor resurse. Munca lor, avînd ceva din febra „căutătorilor de comori“ de altădată, nu e nici ușoară nici lipsită de riscuri, penitru că dincolo de dificultățile propriu - zise ale meseriilor practicate primea iernilor, părtarea de casă rea cu roca. Dimineața, la sediul Brigăzii geologice complexe din Broșteni, Petre Bordeianu este omul cel mai căutat și întrebat. Șefi de șantiere și de puncte de lucru, mecanici, sondori, șoferi, bărbați ION BELDEANU (Continuare in pagina a II-a) există asexistă deînfrunta (WWW).