Apărarea Patriei, mai 1952 (Anul 8, nr. 104-128)

1952-05-03 / nr. 104

2 _______________________________ APARAREA PATRIEI _______________ Sâmbătă 3 Mai 1952 Nr. 104 (178S) Grandioasa demonstrație de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală (Urmare din pag. l-a) se deschid. In fața partidului, ei se angajează să muncească cu înflăcărare pentru a deveni harnici și iscusiți constructori ai patriei ,noastre socialiste, viitori stahanoviști, ingineri, artiști. Un grup de pionieri poartă în mâini caimale, lopeți, stropitori, simbolizând setea de muncă, avântul lor tineresc, siguranța că viitorul le aparține în întregime. Uralele cristaline ale pionierilor, care privesc cu dragoste spre conducătorii iubiți ai poporului nostru muncitor, sunt tot mai mult acoperite de un uruit care se apropie, devine tot mai puternic, până ce domină imensa piață. In fruntea coloanei muncitorilor dela uzinele „23 August“ trece un enorm tractor pe șenile, de 120 C.P. Pe caroseria lui argintie se poate citi: „23 AUGUST“. Nr. 1. Este primul tractor pe șenile pe care metalurgiștii dela uzinele „23 August“ l-au construit în cinstea zilei de 1 Mai, este aportul lor creator adus măreței sărbători. Tractorul remorchează o platformă pe care se vede o locomotivă Diesel de mină, de 35 C.P., o nouă victorie a metalurgiștilor dela „23 August“. Uralele care izbucnesc din tribune, contopindu-se cu uralele manifestanților, subliniază .aralel cu coloana metalurgiștilor dela „23 August“, trece coloana raionului „Grivița Roșie“, deschisă de muncitorii, tehnicienii și funcționarii atelierelor „Grivița Roșie". Locomotiva care trece prin fața tribunelor, carul alegoric al ceferiștilor, arată că ceferiștii de la Grivița Roșie, respectându-și angajamentul luat, au dat patriei peste plan mai multe locomotive, vagoane și cutii focare pentru locomotive. Manifestanții poartă numeroase portrete ale conducătorilor partidelor comuniste și muncitorești frățești. Tablourile tovarășilor Mao Tze-dun, marele conducător al poporului chinez, Wilhelm Piek și Walter Ulbricht, conducătorii Partidului Socialist Unit din Germania Maurice Thorez, Palmiro Togliatti, Matyas Rakosi, Clement Gottwald,Boleslaw Bierut, Kim Ir Sen, Vâlco Cervencov, Enver Hodja, sunt purtate cu mândrie de muncitori, simbolizând solidaritatea internaționaliști a poporului nostru muncitor cu lupta plină de avânt a oamenilor muncii din țările de democrație populară pentru construirea socialismului, și cu lupta eroică pentru libertate și independență a popoarelor din țările înrobite de imperialiști. ...„Salut frățesc popoarelor din țările coloniale și dependente, care luptă pentru scuturarea jugului imperialist, pentru libertatea și independența lor națională“, spune o lozincă. Sute și mii de alte lozinci vorbesc despre prietenia de nesdruncinat a poporului nostru cu marele popor sovietic, despre solidaritatea poporului nostru muncitor cu lupta eroică a bravilor fii ai Coreei și a curajoșilor voluntari chinezi, despre ura neîmpăcată a constructorilor socialismului din patria noastră împotriva imperialiștilor și a slugilor lor, social-democrații de dreapta și banda de asasini și spioni Tito Rankovici. Prin piață continuă să treacă coloana ceferiștilor de la Grivița Roșie, pe care tribunele o aplaudă cu înflăcărare. Ei poartă portretele tovarășilor Nikos Zahariadis, conducătorul Partidului Comunist Grec, Dolores Ibarruri, conducătoarea comuniștilor spanioli, care stau în primele Metalurgiștii de la uzinele „Matyas Rakosi“ și „Boleslaw Bierut“ raportează cu mândrie partidului și guvernului victoriile obținute în lupta pentru îndeplinirea planului, pentru înzestrarea industriei noastre cu diferite tipuri de motoare și mașini. Folosind metodele sovietice de lucru, metalurgiștii de la uzinele „Matyas Rakosi“ au obținut deosebite succese în muncă. Inițiativa stahanovistului IVasu Nicolae, de folosire complexă a mașinilor, a devenit cunoscută în întreaga țară și se extinde cu repeziciune în fabricile și uzinele noastre. Prin fața tribunelor trec acum textilistele de la F.R.R. Coloana lor multicoloră, deasupra căreia flutură sumedenie de drapele, stârnește un ropot de urale. Carul lor alegoric reprezintă ajutorul masiv pe care industria noastră textilă îl primește din partea Uniunii Sovietice. Textilistele de la F.R.E. au fost primele în țară care au aplicat și au extins metoda sovietică de scoatere rapidă a levatei. In cinstea lui 1 Mai, ele au economisit cca. 230.000 lei și au redus prețul de cost al produselor cu 2 la sută, față de plan. Privind șirul nesfârșit de coloane, purpura drapelelor, miile de lozinci și portretele conducătorilor noștri iubiți, trăind entuziasmul și încrederea nestrămutata a sutelor de mii de manifestanți, ceastă nouă biruință a industriei noastre constructoare de mașini și utilaj greu. In cinstea zilei de 1 Mai, uzinele „23 August“ au economisit 2 milioane de lei noi. 80 de strungari se află angrenați în acțiunea complexă pentru o mai bună folosire a mașinilor. Aplauzele încetează pentru o clipă. Se stârnesc apoi din nou, mai puternice. Prin fața tribunelor trec acum câteva mașini pentru șantierele de construcții: un screper, un buldozer, un grader și un rulou-compresor, fabricate, pentru prima dată în țară, de metalurgiștii de la „Progresul"-Brăila, în cinstea zilei de 1 Mai. Aceste mașini vorbesc despre ritmul rapid de desvoltare a industriei noastre socialiste, ramura conducătoare a întregii economii naționale. Garda de onoare a metalurgiștilor dela „23 August“ poartă cu mândrie „Drapelul Roșu de producție al D.G.M.“ pe care l-a primit pentru victoriile în producție obținute în primul an al cincinalului. Deasupra coloanei fâlfâe mulțime de drapele roșii. In mijlocul coloanei, un uriaș portret al tovarășului Stalin, drapat în roșu, este purtat cu dragoste de muncitorii și tehnicienii uzinei. Urmează apoi tablourile secretarilor Comitetului Central al Partidului nostru, de asemeni drapate în roșu, rânduri ale luptei întregului popor pentru o Spanie liberă și independentă, al lui Wiliam Foster, președintele Partidului Comunist din Statele Unite și al lui Harry Politt, președintele lui Comunist Britanic. Urmașii Partidueroilor greviști de la Grivița sângerosului an 1933, muncesc astăzi într’o patrie liberă, așa cum au dorit-o și pentru care au luptat cu 20 de ani în urmă înaintașii lor. Ei au obținut succese de seamă prin aplicarea metodelor sovietice de marșrutizare a transporturilor și de prelungire a duratei de parcurs a motivelor, prin extinderea mișcării locopatriotice a cinci sutiștilor. Coloanele de manifestanți — trei rânduri de coloane, — se revarsă mereu mereu, spre piața Stalin. In elegantele lor uniforme, perfect aliniați și încolonați pe câte 16 rânduri, trec tinerii și tinerele din rezervele de muncă, viitorii stahanoviști și ingineri ai industriei noastre socialiste. In ținuta lor mândră, pe fețele lor care respiră sănătate, sete de viață, citești grija deosebită cu care îi înconjoară partidul și întregul nostru popor muncitor, pe ei, schimbul de mâine al cadrelor din fabricile, uzinele și minele țării. Coloana muncitorilor de la I. C. A. R. poartă cu dragoste portretele conducătorilor partidului nostru. Mândri de succesele lor, metalurgiștii duc portretele membrilor brigăzii stahanoviste condusă de Virgil Petrescu, brigadă care lucrează în contul anului viitor, prima brigadă stahanovistă din țară. Muncitorii și tehnicienii de la „Dinamo“, care au îndeplinit planul trimestrial cu 8 zile mai devreme, raportează partidului despre succesele obținute în producție. Ei au dat peste plan multe motoare și mașini electrice, contribuind astfel la îndeplinirea mărețului nostru plan de electrificare a țării, inițiat de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Despre aceste succese raportează și muncitorii și tehnicienii uzinelor „Electromagnetica“, care au depășit planul trimestrial al anului în curs cu 9,4 la sută, al uzinelor „Electro-Cablul“, „Electro - tehnica“ și „Electro-aparataj“, te pătrunzi tot mai mult de forța uriașă pe care o reprezintă poporul nostru muncitor, care, în frunte cu clasa muncitoare și sub conducerea partidului, înregistrează noi și noi victorii în lupta pentru îndeplinirea sarcinii sale istorice de construire a socialismului în patria noastră. Tribunele primesc cu entuziasm coloanele metalurgiștilor de la uzinele „Vasile Roaită“ — care în primul trimestru, au mărit productivitatea muncii cu 17 la sută, și de la „Semănătoarea“. Muncitorii și tehnicienii de la aceste fabrici luptă pentru a aduce contribuția lor cât mai de preț la crearea bazei tehnico-materiale pentru transformarea socialistă a agriculturii. Ei înzestrează S.M.T.-urile, gospodăriile agricole de stat și gospodăriile agricole colective cu tot mai multe batoze, combaine, secerători, trioare și alte numeroase mașini și unelte agricole, care ajută țărănimea muncitoare în lupta sa pentru o recoltă cât mai bogată. Deosebit de impresionant a fost momentul în care a apărut în fața tribunelor un grup de țărani muncitori, călări. Ei au venit din raioanele din apropierea Capitalei să raporteze partidului despre victoriile obținute de ei în campania însămânțărilor de primăvară. In cinstea zilei de 1 Mai, țărănimea noastră muncitoare, în frunte cu țăranii colectiviști, a obținut succese însemnate, îndeplinind planul de însămânțări. Salariații comerțului de stat, care se străduesc să extindă acțiunea de formare a brigăzilor pentru patriotică o mai bună deservire a consumatorilor, care luptă pentru un comerț civilizat, au fost de asemeni viu aplaudați de conducătorii partidului și membrii guvernului, de miile de stahanoviști, muncitori fruntași, oameni de știință și artă, ofițeri și generali, care au umplut tribunele din piața Stalin.La măreața demonstrație de 1 Mai au pășit umăr la umăr cu constructorii socialismului din fabrici și de pe ogoare, oamenii științei, literaturii și artei. Uriașa coloană care trecease prin Piața Stalin sugera minunat tabloul unirii tuturor forțelor poporului nostru în lupta pentru socialism. Savanții care sunt încleștați zi de zi în bătălia pentru perfecționarea și ușurarea muncii, pentru apărarea sănătății oamenilor, pentru lichidarea inculturii, încadrați în coloanele institutelor științifice, au reînoit, în fața partidului, angajamentul de a continua cu același elan lupta pentru progresul științei. Cântăreții entuziaști ai victoriilor poporului, vestitorii talentanți ai viitorului luminos pe care îl construește astăzi poporul, căutătorii neobosiți ai frumuseților tăinuite în adâncurile folclorului, zugrăvitorii bucuriei care înflorește tot mai deplină pe fețele oamenilor, scriitori, compozitori și artiști plastici, și-au luat angajamentul de a crea mereu tot mai multe opere care să servească construirii socialismului. Editurile au raportat succese importante dobândite în lupta pentru luminarea poporului. Din 1949 și până astăzi, ele au tipărit 8.948 titluri de cărți în 169.696.870 volume. Numai Editura P. M. R, răspânditoare în mase a învățăturii marxist-leniniste, a editat de la înființarea ei și până astăzi 3.148 titluri în 98.758.336 volume. Prin Piața Stalin au defilat și oamenii artei scenice. Actorii Teatrului Național „I. L. Caragiale”, în rândurile cărora se găsesc artiști ai poporului și artiști emeriți, precum și numeroși decorați cu ordine și medalii, au raportat succesele repurtate în munca de valorificare deplină a operelor marelui scriitor și dramaturg al cărui nume stă înscris pe frontispiciul teatrului lor. Actorii Teatrului Municipal care au realizat spectacole de un înalt nivel artistic s-au angajat să dea publicului din Capitală noi spectacole care să-l înarmeze în lupta pentru socialism. Același angajament entuziast au formulat și artiștii Operei de Stat, realizatorii minunatelor spectacole „Macul Roșu” și „Rusalka”. A defilat în rânduri dese și tineretul studios al Capitalei. Cu frunțile senine, purtând în priviri tinerețea, elevii și studenții au arătat că îndemnul stalinist, de Pentru o clipă piața unde are loc grandioasa manifestație rămâne goală. Fanfarele întrunite cântă „Marșul Sportivilor“, de Dunaevschi. Din Piața Stalin se văd până la statuia aviatorilor, și mai departe, spre Piața Victoriei, coloanele sportivilor, cu minunatele lor drapele multicolore. Defilarea sportivilor este deschisă de colectivul sportiv al Casei Centrale a Armatei. Asistența aplaudă coloana sportivilor militari, care, prin victoriile lor, demonstrează caracterul de masă pe care îl ia sportul în Armata noastră Populară, nivelul tehnic tot mai înalt spre care se îndreaptă cu pași repezi. In coloana sportivilor defilează cicliști și motocicliști, atleți și fotbaliști, planoriști și parașutiști, care sunt primiți cu urale de întreaga asistență. Sportul pătrunde azi tot mai mult în masele largi ale poporului, contribuind la creșterea unui tineret puternic, sănătos la minte și la trup. Către ora 15, ultima coloană de sportivi trece prin dreptul tribunelor. In urma a cuceri cetatea științei, le este mereu treaz în minte și suflet. Și coloanele continuă să treacă mereu, entuziaste și hotărîte, prin fața tribunelor. Trec coloanele de muncitori de la fabrica „Ilie Pintilie“ care lucrează de două săptămâni în contul lunii Mai, de la „Postăvăria Românească“, pe al cărui grafic stă scris că lucrează pentru ziua de Mai, de la „Uzinele 7 Noembrie“, „Tehno- metal”, „Grivița-Conserve”, și „Flamura Roșie“, care au redus prețul de cost cu 1,20 la sută, de la uzinele „Steaua Roșie“, care au îndeplinit planul trimestrial în proporție de 127 la sută, etc. Urmează apoi colectivele fabricii „N. Bălcescu“, „Kirov“, ale „Șantierului muzical“, ale fabricilor „Industria Bumbacului" A și B, de la „Bumbăcăria Românească", Jilava etc. Asistența aclamă cu deosebită simpatie coloana muncitorilor și tehnicienilor fabricii de confecții „Gheorghe Gheorghiu-Dej", fruntașă pe țară în ramura confecțiilor, ca și pe aceea a muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și redactorilor de la „Casa Scânteii“, mărețul palat al culturii și luminii. Ei poartă cu mândrie o machetă a minunatei construcții. Când ajung în fața tribunelor, coloanele se opresc pentru o clipă și aplaudă îndelung, cu entuziasm, pe conducătorii poporului nostru muncitor, în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Ar dori să întârzie mai mult în fața tribunei oficiale, dar mereu, alte coloane vin din urmă, alte zeci de mii de oameni ai muncii vor să vadă pe conducătorii lor dragi, vor să-i aplaude și să-și manifeste hotărîrea în lupta pe care o duc pentru înflorirea și întărirea patriei, pentru sporirea capacității ei de apărare. Pe traseul coloanelor de manifestanți, megafoanele au anunțat la un moment dat : „Vorbește Moscova, vorbește Moscova.Sutele de mii de manifestanți au urmărit cu atenție reportajul desfășurării impresionantei manifestații a oamenilor muncii din glorioasa Capitală a marii Uniuni Sovietice, reportaj transmis de toate posturile noastre de radio. Oamenii au văzut pentru o clipă cu ochii minții pe tovarășul Stalin, înconjurat de colaboratorii și tovarășii săi de luptă în tribuna mausoleului lui Lenin, au văzut uriașa paradă militară din Piața Roșie și au simțit și mai puternic ce forță uriașă reprezintă marele lagăr al păcii, democrației și socialismului, în frunte cu invincibila Uniune Sovietică. Manifestanții au ascultat și transmisiunile desfășurării manifestațiilor cu prilejul zilei de 1 Mai, din Capitalele R. D. Germane, R. D. Ungare, și R. P. Bulgaria. Prin Piața Stalin continuă să treacă în fâlfâirea drapelelor, entuziaste coloane. Alte și alte victorii raportează partidului oamenii muncii în lupta lor pentru consolidarea succesului reformei bănești, pentru îndeplinirea înainte de termen a planului celui de al doilea an al cincinalului. lor defilează coloana acelora care au asigurat ordinea perfectă a desfășurării grandioasei demonstrații. Ultima coloana se oprește în fața tribunelor. După o entuziastă manifestare de dragoste adresată genialului conducător al oamenilor muncii, stegarul păcii, tovarășul Stalin, și conducătorilor partidului nostru, în frunte cu tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej, fanfara cântă, împreună cu asistența, marșul revoluționar al comuniștilor, „Internaționala“. Grandioasa manifestare a oamenilor muncii din Capitala patriei noastre cu prilejul zilei de 1 Mai a dovedit odată mai mult hotărîrea poporului nostru muncitor de a lupta pentru întărirea și continua desvoltare a economiei noastre naționale, pentru apărarea păcii, contribuind astfel la întărirea uriașului front mondial al luptei pentru apărarea păcii, în frunte cu Uniunea Sovietică, fortăreață invincibilă a păcii, condusă de marele învățător al omenirii muncitoare de pretutindeni, tovarășul Stalin. "(Urmare din pag. 1-a) produsele agrare-alimentare de care are nevoie. Planul însămânțărilor de primăvară a fost îndeplinit. Tovarăși și tovarășe. 1 Mai din acest an este sărbătorit de popoarele sovietice în condițiunile înfăptuirii cu succes a programului stalinist de construire a comunismului. Marile construcții ale comunismului sunt o dovadă vie a politicii de pace a Uniunii Sovietice și arată lumii întregi calea spre viitorul luminos al păcii, democrației și socialismului. Popoarele țărilor de democrație populară, eliberate de către invincibila Armată Sovietică, sărbătoresc aceste Mai prin noi și remarcabile succese pe frontul construcției socialiste. Marele popor chinez trece în revistă în acest 1 Mai succesele sale istorice pe care le-a obținut, sub conducerea gloriosului Partid Comunist Chinez, în construirea Chinei democrat-populare. Eroicul popor coreean, sprijinit cu fermitate de vitejii voluntari chinezi, duce o luptă eroică împotriva imperialismului american și a sateliților săi, demonstrând că imperialiștii nu mai pot să cotropească și să înrobească popoarele, dacă aceste popoare luptă hotărit pentru independența lor națională. In lumea întreagă, toți oamenii cinstiți sunt profund revoltați de monstruoasele crime săvârșite în Coreea și China de Nord-Est de către agresorii americani care folosesc arma bacteriologică pentru exterminarea în masă a oamenilor pașnici, înspăimântați de valul mereu crescând al forțelor păcii, democrației și socialismului, lagărul imperialist, în frunte cu imperialiștii americani, continuă cu turbare politica de pregătire a unui nou război mondial, întreaga povară a acestor nebunești pregătiri de război este suportată de masele largi populare. Dar oamenii muncii se ridică tot mai ferm la luptă împotriva exploatării capitaliste, împotriva jugului imperialist și politicii de provocare a unui nou război mondial. Aceasta o dovedește întărirea mișcării muncitorești și creșterea acțiunilor greviste în țările capitaliste, desvoltarea luptei pentru eliberarea națională a popoarelor din țările coloniale și dependente. Crește și se întărește viguroasa mișcare a popoarelor, în frunte cu marea și invincibila Uniune Sovietică: menținerea și consolidarea păcii, pentru împotriva ațâțătorilor la un nou război mondial — agresorii americano-englezi. Tovarăși și tovarășe. In această zi de 1 Mai, ziua luminoasă a frăției muncitorilor din toate țările, gândurile și privirile pline de recunoștință și devotament nemărginit ale întregului nostru popor muncitor se îndreaptă către eliberatorul și sprijinitorul luptei noastre, pentru construirea unei noi vieți socialiste, către conducătorul proletariatului internațional, slăvitul stegar al luptei pentru menținerea și consolidarea păcii — marele Stalin. Salutul fierbinte și entuziast al clasei noastre muncitoare, al țărănimii muncitoare, al tuturor oamenilor muncii din Republica Populară Română, se în La Ploești PLOEȘTI, 1 de oamenii muncii (Agerpres). Alături din orașul Ploești, mii de delegați din întreaga regiune Prahova au participat cu entuziasm la sărbătorirea zilei de 1 Mai. In orașul înveșmântat în haină de sărbătoare, muncitorii din rafinării s’au întâlnit cu bravii sondori din schele, metalurgiștii din uzine cu colectiviștii și țăranii muncitori întovărășiți. Primit cu entuziaste aplauze, tovarășul Dumitru Collu, membru al C. C. al P. M. R., prim secretar al Comitetului regional de partid Prahova, a vorbit celor prezenți despre însemnătatea zilei solidarității internaționale a celor ce muncesc. Marea demonstrație a oamenilor muncii a fost deschisă de coloanele de pionieri și s-a încheiat cu defilarea asociațiilor sportive. La Cluj CLUJ, 1 (Agerpres). — Zeci de mii de oameni ai muncii — români maghiari — din orașul și regiunea Cluj și au sărbătorit ziua frăției muncitorilor din toate țările printr’o grandioasă manifestație desfășurată în Piața Libertății, dreaptă către conducătorul și organizatorul tuturor victoriilor noastre obținute in drum spre socialism, către Partidul Muncitoresc Român și Comitetul său Central, în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Salutul cald al dragostei și prieteniei veșnice îl adresează poporul nostru muncitor marelui și gloriosului popor sovietic, dorindu-i noi victorii în lupta sa pentru înfăptuirea planului stalinist de construure a comunismului și pentru apărarea păcii în lume. Cu multă dragoste și prietenie poporul nostru muncitor transmite salutul său frățesc marelui popor chinez, a cărui prietenie cu eroicul popor sovietic constitue chezășia trainică a păcii și securității în Extremul Orient, dorindu-i uoi succese pentru crearea condițiilor de trecere la construirea socialismului în China democrat-populară. Oamenii muncii din țara noastră transmit tuturor popoarelor din țările de democrație populară, salutul lor frățesc, urându-le noi și însemnate succese în lupta lor plină de elan pentru construirea socialismului și apărarea păcii. Dorim succes deplin forțelor democratice ale Germaniei care luptă pentru Germanie unită, democrată și iubitoare de pace. Poporul nostru muncitor transmite cu prilejul zilei de 1 Mai salutul frățesc și de solidaritate tuturor popoarelor din țările capitaliste, coloniale și dependente, care încă mai suferă sub robia, jaful și teroarea fascistă a imperialiștilor și care luptă cu fermitate pentru libertatea și independența lor națională. Tovarăși și tovarășe. Poporul român, înfrățit cu minoritățile naționale, a înfăptuit importante realizări pe drumul construcției socialiste în Republica Populară Română. Am întâlnit și am înfrânt multe greutăți. Vom întâlni și pe viitor greutăți în calea noastră. Dar nu pot exista greutăți și piedici, oricât de mari ar fi ele, care să nu fie înfrânte și lichidate de poporul nostru muncitor, în frunte cu clasa muncitoare legată printr’o frățească alianță cu țărănimea muncitoare. Strângând și mai mult rândurile în jurul Partidului Muncitoresc Român și Comitetului său Central în frunte cu conaducătorul iubit al poporului nostru muncitor — tovarășul Gheorghiu-Dej - să ridicăm tot mai sus steagul luptei noastre pentru întărirea puterii economice și de apărare a patriei noastre scumpe, pentru făurirea unei vieți fericite poporului nostru. Să mergem cu hotărîre și fermitate înainte, fiind convinși că sub conducerea partidului nostru și cu ajutorul neprecupețit al Uniunii Sovietice și al marelui Stalin, patria noastră devine o țară puternică, înfloritoare, o țară a socialismului biruitor. Trăiască 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor din toate țările! Trăiască Partidul Muncitoresc Român, forța conducătoare în Republica Populară Română, inspiratorul și organizatorul victoriilor noastre! Slavă celui mai iubit prieten al poporului nostru, genialul conducător și învățător al oamenilor muncii din întreaga lume, marele stegar al luptei pentru pace și socialism, tovarășul Stalin! Prin fața tribunei oficiale au defilat mii și mii de oameni ai muncii împreună cu familiile lor, manifestând îndelung pentru solidaritatea cu cei ce muncesc din întreaga lume, în, lupta pentru pace și socialism, împotriva imperialismului și a războiului. La Constanța CONSTANȚA. 1 (Agerpres). — Piața Independenței din orașul Constanța a fost însuflețită în ziua de 1 Mai de entuziasmul miilor de oameni ai muncii care și-au manifestat puternic voința de pace și solidaritatea cu oamenii muncii de pretutindeni. Ei și-au manifestat totodată bucuria pentru adâncile transformări din regiunea lor, căreia regimul de democrație populară i-a deschis calea înfloririi. Impunătoarea coloană a miilor de muncitori, constructori ai canalului Dunăre-Marea Neagră, a fost întâmpinată cu nesfârșite aplauze. Ovaționând puternic pentru partid, pentru tovarășul Gheorghe Gheorghiu- Dej, au defilat colectiviștii. Ascultând îndemnul partidului, peste 10.000 familii de țărani săraci și mijlocași din regiunea Constanța au constituit 137 gospodării agricole colective. Trec ceferiștii de la „Grivița Roșie" O imagine a desvoltarii mișcării noastre stahanoviste Trec sportivii Cuvântarea tovarășului Gheorghe Apostol 1 Mai în țară Gărzile muncitorești defilează cu nas hotărit UN ASPECT.. AL GRANDIOASEI. DEMONSTRAHL DE 1 MAI A OAMENILOR MUNCII DIN CAPITALA