Apărarea Patriei, octombrie 1952 (Anul 8, nr. 233-259)

1952-10-01 / nr. 233

. . • l I ^ Pentru Patria noastră, Republica Populara Română ! ^PPARAREA PATRIEI Și Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. *ANUL VIII Nr. 233 (1917) Miercuri 1 Octombrie 1952 4 PAGINI — 20 BANI R. P. Chineză, o forță uriașă în slujba păcii și democrației Cu imensă bucurie și entuziasm sărbătorește astăzi poporul chinez cea de a treia aniversare a proclamării Republicii Populare Chineze. La 1 octombrie 1949, poporul chinez a pus capăt pentru totdeauna stăpânirii reacțiunii feudale din China și a imperialiștilor străini, și a pășit pe o cale nouă, cale ce-l duce spre o viață fericită și îmbelșugată. Lupta grea și îndelungată a poporului chinez a găsit întotdeauna răsunet în inimile oamenilor muncii din întreaga lume, care o considerau ca o parte a marii lupte dusă de proletariatul mondial și de popoarele asuprite împotriva imperialismului „Adevărul și dreptatea —” a spus tovarășul Stalin cu peste un sfert de secol în urmă — sunt aici în întregime de partea revoluției chineze. Iată de ce simpatizăm și vom simpatiza cu revoluția chineză in lupta ei pentru eliberarea poporului chinez, de sub jugul imperialiștilor și pentru unirea Chinei într’un singur stat“. Sub conducerea Partidului Comunist Chinez, în frunte cu tovarășul Mao Tze-dun, clasa muncitoare, în alianță cu țărănimea muncitoare, a înfrânt în lupte armate ce au durat peste două decenii pe toți dușmanii săi dinăuntru și dinafară, a înlăturat orice obstacol ce i s-a pus în cale. Izvor de inspirație, îndemn și îndreptar în luptă i-a fost învățătura atotbiruitoare a marxism-leninismului, i-au fost indicațiile prețioase, de o claritate și profunzime excepțională, ale tovarășului Stalin despre perspectivele revoluției în China. Urmând aceste indicații, poporul chinez a învins uriașele greutăți care stăteau în calea revoluției și și-a luat soarta, pentru prima dată în istorie, în propriile sale mâini. „Noi suntem recunoscători lui Marx, Engels, Lenin și Stalin care ne-au dat o armă — a spus Mao Tze-dun, conducătorul poporului chinez. Această armă nu este mitraliera, ci marxism-leninismul”. Victoria revoluției populare chineze a constituit un eveniment de o importanță covârșitoare nu numai în viața poporului chinez. Ea a fost cel mai mare eveniment internațional după Revoluția din Octombrie 1917 și după victoria Uniunii Sovietice asupra Germaniei fasciste și a Japoniei imperialiste în 1945. Nașterea Chinei noi a însemnat o lovitură din cele mai puternice dată imperialismului american și întregului sistem al imperialismului mondial; ea a înclinat cu putere balanța raportului de forțe pe arena mondiala în favoarea lagărului păcii, democrației și socialismului în frunte cu marea Uniune Sovietică. In cei trei ani ce s’au scurs de la proclamarea R.P. Chineze, poporul chinez a depus o muncă eroică pentru vindecarea rănilor lăsate de război și de un veac de stăpânire imperialistă. Conduși de Partidul Comunist, oamenii muncii au repurtat mari succese în, opera de refacere economică a țării și de întărire a puterii populare. Volumul producției industriale a fost mărit de mai bine de două ori, iar în ce privește producția de fier, oțel și mașini, a crescut de 8—9 ori. In agricultură au avut loc transformări radicale. Reforma agrară a lichidat clasa moșierilor feudali și a descătușat uriașul rezervor de energie și inițiativă creatoare a satului chinez. Nivelul material și cultural al oamenilor muncii se ridică necontenit. Salariul mediu al muncitorilor a crescut cu 60-120 la sută. Veniturile țăranilor au crescut de 2-3 ori. In țară se desfășoară o adevărată revoluție culturală. Sute de mii și milioane de oameni învață și își perfecționează calificarea. Poporul chinez a obținut aceste succese în luptă înverșunată împotriva imperialismului american, a lacheilor lui gomindaniști și a agenților acestuia din interiorul țării. Imperialismul american, pretendent la dominația mondială și jandarm al sistemului imperialist în putrefacție, încearcă toate mijloacele, până și cele mai mârșave, pentru a readuce poporul chinez sub jugul robiei. Unul din scopurile principale ale agresiunii criminale a imperialismului american împotriva Coreei a fost ocuparea și folosirea acestei țări ca bază de atac împotriva R. P. Chineze. Ocuparea insulei chineze Taiwan, sprijinul dat bandei comindaniste, blocada economică a Chinei, cât și actele agresive mai recente ale imperialismului american în Extremul Orient, dovedesc cu prisosință veleitățile războinice ale negustorilor din Wall Street împotriva Chinei, împotriva U.R.S.S. și a tuturor popoarelor doritoare de pace și libertate din Extremul Orient. Imperialiștii americani își concentrează eforturile asupra creării unui bloc agresiv al Pacificului, în care Japonia remilitarizată să joace rolul de berbec sub comanda statului major american. Acestui scop îi servesc „tratatul de pace” separat, ilegal, încheiat de S. U. A. cu guvernul Yoshida, conferința de la Honolulu, sabotarea tratativelor de armistițiu din Coreea, bombardarea barbară a populației pașnice din R. P. D. Coreeană, deslănțuirea războiului bacteriologic împotriva Coreei și Chinei de Nord-Est. Dar planurile odioase ale imperialiștilor americani sunt sortite eșecului. Valul de ură crește vertiginos în rândul popoarelor din țările Asiei și ale zonei Pacificului, crește forța rezistenței și luptei lor, care își ia exemplul din învățămintele revoluției chineze. Poporul chinez este conștient că are în imperialismul american un dușman de moarte. De aceea, el își ascute vigilența și întărește capacitatea de apărare a patriei sale. Vitejii voluntari chinezi din Coreea, care luptă cot la cot cu ostașii Armatei Populare a R. P. D. Coreene, dau o lecție usturătoarea amatorilor de aventuri războinice împotriva poporului chinez, a poporului coreean și a celorlalte popoare din Extremul Orient. Poporul chinez știe că alături de el este întregul lagăr al păcii, în frunte cu Uniunea Sovietică. De aceea, întărirea legăturilor de prietenie cu Uniunea Sovietică și țările de democrație populară este unul din obiectivele centrale ale politicii guvernului popular al Chinei. Ajutorul pe care poporul sovietic îl acordă Chinei noi în toate domeniile vieții constitue unul din factorii principali ai luptei cu succes a poporului chinez pentru desvoltarea și înflorirea multilaterală a R. P. Chineze, pentru apărarea patriei împotriva atentatelor imperialiste. Mulțumind tovarășului Stalin, guvernului și poporului sovietic pentru sprijinul acordat Chinei în toate împrejurările, tovarășul Mao Tzedun a scris cu ocazia celei de a doua aniversări a semnării Tratatului de prietenie, alianță și asistență mutuală între U. R. S. S. și China : „Puternica alianță dintre China și U.R.S.S. constitue o forță invincibilă și o garanție trainică în lupta împotriva agresiunii imperialiste și pentru apărarea păcii și securității în Extremul Orient, precum și o garanție a victoriei în apărarea măreței cauze a păcii în întreaga lume“. Noul acord sovieto-chinez, încheiat recent la Moscova, este o mărturie vie a faptului că prietenia dintre cele două mari popoare, devine tot mai strânsă, tot mai rodnică. Noul acord constitue în același timp un avertisment serios la adresa provocatorilor de războaie, imperialiștii americani și vasalii lor. R. P. Chineză, această țară uriașă cu resurse imense și cu o populație de 475 milioane locuitori, constitue un puternic factor în sânul lagărului mondial al păcii și democrației, un îndemn la luptă și un reazim pentru popoarele din țările Asiei și zona Pacificului, care se ridică împotriva înrobitorilor lor imperialiști. In strânsă prietenie cu poporul sovietic și popoarele din țările de democrație populară și cu ajutorul frățesc al acestora, poporul chinez își construește o viață nouă. El este gata însă în același timp să dea oricând o lovitură nimicitoare dușmanilor păcii, imperialiștii americani și sateliții lor, dacă aceștia ar îndrăzni să arunce omenirea într-un nou război mondial. Poporul nostru muncitor, care întreține cu R. P. Chineză relații frățești, politice, economice și culturale, își manifestă din nou, cu prilejul celei de a treia aniversări a R. P. Chineze, simpatia și solidaritatea lui cu poporul chinez și glorioasa lui armată, urându-i noi victorii în opera de construcție pașnică și de întărire a patriei lor. DECRET al Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române cu privire la formarea Comisiei Electorale Centrale In baza articolului 28 din Legea pentru alegerea deputaților în Marea Adunare Națională se aprobă formarea Comisiei Electorale Centrale pentru alegerea deputaților în Marea Adunare Națională a R. P. R. din următorii reprezentanți ai organizațiilor oamenilor muncii : Președintele Comisiei Electorale Centrale — Music Mihai, din partea Confederației Generale a Muncii ; Vice-președintele Comisiei Electorale Centrale — Mușat Vasile, din partea Comitetului Central U.T.M. ; Secretarul Comisiei Electorale Centrale — Bunaciu Avram, din partea Uniunii Sindicatelor Administrației de Stat și a Sfaturilor Populare; Membrii Comisiei Electorale Centrale : Colin Dumitru, din partea Comitetului Regional de partid Ploești ; Csupor Ludovic, din partea Comitetului Regional de partid al Regiunii Autonome Maghiare ; Dascălu Coman, din partea Uniunii Sindicatelor Salariaților din Transporturi și Comunicații ; Fioca Arhip, din partea unei unități militare din orașul București ; Kopetin Geza, din partea muncitorilor și inginerilor din mina „Lonea“ ; Kovacs Gheorghe, din partea Filialei Uniunii Scriitorilor din Regiunea Autonomă Maghiară ; Matei Paraschiva, din partea muncitorilor, inginerilor și funcționarilor din întreprinderea „Industria Bumbacului“ ; Mazilu Emil, din partea Sfatului Popular al Regiunii Iași ; Mihiai Rudolf, din partea muncitorilor, inginerilor și funcționarilor din uzinele „Reșița“; Murgulescu Ilie, din partea Universității „C. I. Parhon“ ; Pârdău Ieremia, din partea organizației Frontului Plugarilor din regiunea Suceava; Pârlog Tudora, din partea Gospodăriei Agricole Colective din comuna Ianca, regiunea Galați ; Râceanu Ileana, din partea Comitetului Central U.F.D.R. ; Sadoveanu Mihail, din partea Uniunii Scriitorilor din R.P.R. ; Săvulescu Traian, din partea Academiei R.P.R. ; Stoica Gheorghe, din partea Comitetului de Partid al orașului București. Președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale a R. P. R. Dr. PETRU GROZA Secretarul Prezidiului Marii Adunări Naționale a R. P. R MARIN FLOREA IONESCE Constituția Republicii Populare Române la Editura Partidului Muncitoresc Român a apărut: In cinstea Congresului al XIX-lea al P. C. (b) al C. R. P. S. Lucrează la 100 de războaie ieri, după schimbul I, muncitoarele, muncitorii și tehnicienii de la țesătoria „Răscoala 1907”. A. au trăit clipe de mare sărbătoare. Patru stahanoviste ale acestei țesătorii și-au luat angajamentul să treacă la lucrul la 100 războaie, cinstind astfel prin noi victorii în producție Congresul al XIX-lea al Partidului Comunist bolșevic) al Uniunii Sovietice. Deschizând meetingul, tovarășa Alexandrina Dinu, secretara organizației de partid, a arătat însemnătatea istorică mondială a celui de al XIX-lea Congres al P.C (b) al U.R.S.S. „După experiența vestitelor stahanoviste sovietice — a spus tovarășa Alexandrina Dinu — și la noi în fabrică s’a putut trece la lucrul la mai multe războaie. După metoda marșlut și la noi în fabrică s'a lucrat întâi la 8 războaie, apoi la 16. Astăzi două stahanoviste lucrează la câte 69 de războaie și alte două conduc câte 48 de războaie automate. Astfel fabrica noastră dă tot mai multă pânză oamenilor muncii. Neprețuită a fost și este pentru noi, țesătoarele, minunata experiență PETROȘANI, 30 (Agerpres). — Minerii și tehnicienii din Valea Jiului întâmpină cel de al XlX-lea Congres al P. C. (b) al U. R. S. S. cu noi succese în lupta pentru mai mult cărbune. La mina Jieț-Lonea, în fruntea întrecerii socialiste se află minerii din brigada condusă de stahanovistul Kopetin Geza, care, aplicând metodele sovietice, extrag zilnic două norme și jumătate cărbune. De asemeni minerii din brigăzile conduse de Gh. Răduca și Gh. DinSchimbul de onoare organizat ieri în cinstea celui de al XlX-lea Congres al P.C. (b) al U.R.S.S., a fost un nou și minunat prilej pentru muncitoarele fabricii „7 Noembrie” de a-și manifesta dragostea lor fierbinte pentru slăvitul partid al lui Lenin și Stalin, cârmuitorul poporului sovietic în cucerirea grandioaselor victorii pe drumul comunismului, întreaga fabrică a trăit ieri o adevărată sărbătoare. Locurile de muncă și mașinile erau frumos pavoazate cu drapele și lozinci mobilizatoare, care chemau muncitoarele să lupte cu avânt sporit pentru a da în această zi cât mai multe produse de bună calitate. hotărîte să cinstească istoricul eveniment care va avea loc la 5 octombrie, muncitoarele și-au pregătit din timp locurile de muncă, le-au curățat cu mai multă atenție și și-au pregătit materiale de rezervă. însuflețite de exemplul comunistelor, harnicele muncitoare au lucrat în această zi cu eforturi sporite. După cinci ore de lucru, întreaga fabrică știa că tov. Rădulescu Victoria, membră de partid, care lucrează după metoda marșlui, și a însovietică, pe care, în focul întrecerii socialiste, o aplicăm cu toată însuflețirea”. A luat apoi cuvântul stahanovista Elena Iordăchescu, care a spus emoționată: „Până astăzi am lucrat după metoda sovietică marșrul la 69 de războaie. Aplicând în continuare această metodă, mă simt capabilă ca din ziua de 1 Octombrie să lucrez la 100 de războaie și voi face aceasta în cinstea celui de al XIX-lea Congres al gloriosului partid al lui Lenin și Stalin”. 1 ’ Au mai vorbit stahanovistele Florica Bolovan, Sanda Nicolau și Ioana Preda, care s’au angajat ca din ziua de 1 Octombrie să lucreze și ele în cinstea Congresului al XIX-lea al P.C. (b) al U.R.S.S. la câte 100 de războaie automate. Cele patru stahanoviste și-au luat în același timp angajamentul să dea pânză de cea mai bună calitate și să atragă în lupta pentru noi victorii în producție, tot mai multe muncitoare, pentru ca secția țesătorie să devină o secție stahanovista, iar secția filatură să se poată mândri cu titlul de secție fruntașă coru, care lucrează la sectorul I al minei Lonea, dau zilnic cu 125 la sută mai mult cărbune peste plan. La mina Petrila, brigada de mineri condusă de Traian Ciordaș, care lucrează într-un abataj frontal după metoda graficului ciclic, a extras în ziua de 24 Septembrie cu 70 la sută mai mult cărbune decât își propusese, iar brigada de mineri condusă de Nicolae Mâț, din sectorul II, și-a întrecut în aceeași zi norma cu 45 la sută, deplinit planul zilei. La sfârșitul celor Ü ore de lucru ea a dat peste plan 20 m. de țesături. Comunista Angelescu Elena, fruntașă în producție, a dat în ziua schimbului de onoare peste planul său 10 m., țesături. Succese frumoase a obținut și utemista Bratu Maria, care a țesut peste norma zilnică 13 m. pânză, și fruntașa în producție Focșeneanu Fița, care a dat peste plan 12 metri doi de sartea întregul sector al țesătoriei a dat peste plan 426 metri țesături. Cu mult spor au lucrat și filatoarele de la această fabrică. In ziua schimbului de onoare ele au dat peste plan 110 kg. fire bumbac, din care se pot confecționa 340 cămăși bărbătești. Cele mai mari depășiri au fost obținute de brigada stahanovista condusă de atemista Badea Dumitra. Textilistele dela fabrică ,,7 Noembrie” închină victoriile obținute în muncă Congresului al XIX-lea al marelui Partid al lui Lenin și Stalin, inițiatorul succeselor în construirea comunismului în Uniunea Sovietică. (Agerpres). Brigada condusă de Kopetin Geza extrage zilnic două norme și jumătate cărbune Schimb de onoare Centrul școlar „Gh. Gheorghiu-Dej“ din Păltiniș-Ciuc, fruntaș pe fără dru In ziua de 28 Septembrie, într’un casărbătoresc, a avut loc conferirea titlului de școală fruntașă pe țară și decernarea Steagului Roșu al Rezervelor de Muncă, centrului școlar profesional metalurgic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ din Păltiniș-Ciuc. Alături de cei peste 1.000 elevi ai centrului școlar Păltiniș au luat parte numeroase delegații de elevi, profesori și maiștri de la diferite școli profesionale din București, Iași, Ploești, Bacău și alte centre școlare regionale din întreaga țară. In cuvântul de deschidere, tovarășul I. Motronea, director general al Rezervelor de Muncă, a făcut o expunere asupra desvoltării învățământului profesional al Rezervelor de Muncă din țara noastră. Vorbitorul a arătat realizările, dobândite an de an de centrul școlar profesional „Gh. Gheorghiu-Dej “-Păltiniș, menționând în mod special succesele obținute în anul școlar 1951-1952, fapt pentru care acest centru școlar a fost distins cu titlul de școală fruntașă pe țară, precum și cu Steagul Roșu al Rezervelor de Alunea, Tovarășul D. Mărgăritărescu, directorul centrului școlar profesional „Gh. Gheorghiu-Dej“ Păltiniș, a făcut un scurt istoric al școlii și a prezentat apoi rezultatele obținute în întrecerea socialistă din anul școlar 1951-1952 pentru obținerea titlului de școală fruntașă pe țară. Tovarășul Adrian Mârza, director general adjunct al Direcției Generale a Rezervelor de Muncă, a dat apoi citire deciziei pentru înmânarea Steagului Roșu al Rezervelor de Muncă și pentru decernarea titlului de școală fruntașă pe țară, centrului școlar profesional „Gh. Gheorghiu-Dej“ din Păltiniș. Aplauze puternice au răsunat în sală în momentul când tovarășul I. Motronea a înmânat Steagul Roșu și drapelul de școală fruntașă pe țară, directorului centrului școlar profesional Păltiniș. Cu un mare avânt și cu deosebită emoție a fost primită telegrama adresată de tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej centrului școlar profesional Păltiniș, citită în adunare. Iată textul telegramei : Colectivul de profesori/ maiștri și elevi ai Centrului școlar profesional de metalurgie „Gh. Gheorghiu-Dej* Păltiniș. Vă felicit cu prilejul acordării titlului de școală fruntașă și a Steagului Roșu al Rezervelor de Muncă. Succesele obținute de întregul colectiv al școlii dovedesc largile posibilități pe care le au școlile Rezervelor de Muncă pentru a îndeplini cu cinste sarcina ce le-a fost încredințată de partid și guvern — pregătirea viitoarelor cadre de muncitori calificați, necesari industriei noastre socialiste. Vă doresc noi succese în muncă, pentru a da patriei muncitori temeinic pregătiți din punct de vedere politic și profesional, patrioți înflăcărați, capabili de fapte mărețe pe marile șantiere ale construcției noastre socialiste, luptători hotărîți pentru triumful măreței cauze a apărării păcii. Președintele Consiliului de Miniștri al R.P.R. GH. GHEORGHIU-DEJ Citirea telegramei a prilejuit o caldă și puternică manifestație de dragoste pentru tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. In cuvintele președintelui Consiliului de Miniștri, tinerii elevi văd un nou imbold de a se pregăti temeinic pentru a deveni constructori destoinici în opera de construire a socialismului în patria noastră. A luat apoi cuvântul tov. Marin Roșea, care, în numele C.C. al U.T.M., a felicitat colectivul de profesori, maiștri și elevi ai centrului profesional „Gheorghe Gheorghiu-Dej “-Păltiniș. Numeroși profesori și elevi din delegațiile celorlalte școli din țară au felicitat de asemeni pe tovarășii lor de muncă, aducându-le în dar, cu acest prilej, numeroase obiecte lucrate în atelierele lor. Intr’o atmosferă de entuziasm s’a adoptat textul unei telegrame către tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, (Agerpres) , In numărul de aziî 14 ani dela apariția „Cursului Scurt de Istorie a P. C. (b) al U.R.S.S." - Marea carte stalinistă (pag. 2-a) Desemnarea candidaților în componența Comisiei Electorale Centrale pentru alegerea deputaților în Marea Adunare Națională (pag. 2-a) A treia aniversare a R. P. Chineze — Republica Populară Chineză pe calea progresului și a bunei stări (pag. 3-a) Nota de protest a Ministerului Afacerilor Externe al R P. R. transmisă ambasadei iugoslave la București (pag. 3-a) Răsunetul noii Constituții a R. P. R. în străinătate (pag. 4-a) Grele înfrângeri suferite de americani pe frontul din Coreea (pag. 4 a)' Către MAO TZE-DUN Comitetul Central al Partidului Comunist Chinez Tovarășului MAO TZE-DUN Pechin-China Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român vă trimite un salut fierbinte, frățesc, Dumneavoastră și marelui popor chinez, la cea de a 3-a aniversare a proclamării Republicii Populare Chineze. Puternic legat prin alianță și prietenie cu U. R. S. S. și având relații frățești cu țările de democrație populară, poporul chinez construește cu succes statul său popular, independent și iubitor de pace. Poporul român privește cu solidaritate frățească lupta patriotică de rezistență a poporului chinez împotriva agresiunii americane, de ajutorare a Coreei și acțiunile sale energice împotriva renașterii militarismului japonez. Urăm Partidului Comunist Chinez și marelui popor chinez condus de Dumneavoastră, succese tot mai mari în opera de construire a Chinei democrat-populare, factor de seamă în marele front al păcii, în fruntea căruia se află puternica Uniune Sovietică și genialul dascăl al oamenilor muncii din lumea întreagă, stegarul luptei pentru pace, tovarășul Stalin. Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român Marele ajutor acordat de Uniunea Sovietică poporului chinez în războiul antijaponez și zdrobirea de către Armata Sovietică a principalelor forțe ale armatei japoneze—armata din Kuantaa, au dat posibilitate poporului chinez să obțină victoria finală în războiul antijaponez. Uniunea Sovietică acordă ajutor frățesc poporului chinez în opera de refacere și de construire a Chinei și contribue astfel la creșterea și întărirea rapidă a forțelor poporului chinez. Tovarășului MAO TZE-DIN Președintele Guvernului Central Popular al Republicii Populare Chineze Pechin La împlinirea a trei ani "de la proclamarea Republicii Populare Chineze, vă transmit, tovarășe Președinte, cele mai calde felicitări ale Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române și ale mele personal și vă urez noi și mari succese în măreața luptă pe care poporul chinez sub conducerea D-voastră o duce pentru construirea Chinei Populare și pentru triumful cauzei păcii în lume- Dr. PETRU GROZA Președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române Tovarășului CIU EN LAI Președintele Consiliului Administrativ de Stat al Republicii Populare Chineze Pechih Cu prilejul celei de a treia aniversări a proclamării Republicii Populare Chineze, vă rog să primiți, tovarășe Președinte, din partea poporului român, Guvernului Republicii Populare Române și din partea mea, pentru poporul chinez și conducătorul său încercat tovarășul Aîao Tze-dun și pentru D-voastră personal, cele mai călduroase felicitări și cele mai sincere urări, de noi succese pe drumul Întăririi și desvoltării Chinei Populare și pentru triumful cauzei păcii și frăției între popoare. GH. GHEORGHIU-DEJ Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române Tovarășului CIU ENLAI Președintele Consiliului Administrativ de Stat și Ministru al Afacerilor Externe al Republicii Populare Chineze Pechin Cu ocazia celei de a 3-a aniversări a proclamării Republicii Populare Chineze vă rog să primiți cele mai calde felicitări. Poporul român privește cu dragoste succesele marelui popor chinez și îi urează noi victorii pe drumul desvoltării patriei sale și în lupta dusă,alături de toate popoarele iubitoare de pace din puternicul lagăr al păcii, în fruntea căruia se află marea Uniune Sovietică. SIMION BUGHICI Ministrul Afacerilor Externe al Republicii Populare Româna