Apărarea Patriei, august 1954 (Anul 10, nr. 179-202)

1954-08-01 / nr. 179

★ [ „M. HMINESCU“ IAȘI I --------PortîTIT ’patria noastră, Republica Populară Romnia | apărarea patriei V Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL X Nr. 179 (2484) | Duminică 1 august 1954 4 PAGINI — 20 BANI ORDINUL Ministrului Forțelor Armate ale Republicii Populare Romîne Nr. M. 61 august 1954 București Tovarăși matrozi și soldați, cartnici și sergenți . Tovarăși ofițeri, amirali și generali ! Astăzi poporul nostru muncitor și Forțele sale Armate sărbătoresc Ziua Marinei Republicii Populare Romîne. Vă salut și vă felicit cu prilejul Zilei Marinei Republicii Populare Romîne. Iirez marinarilor militari și oamenilor muncii din șantierele de construcții navale noi succese în întărirea continuă a forțelor maritime militare ale statului nostru democratpopular. Exemplul de înaltă măiestrie militară, de cunoaștere și mînuire la perfecție a tehnicii de luptă al glorioșilor marinari și tehnicieni ai Flotei Maritime Militare Sovietice, să vă fie model în pregătirea voastră ca apărători de nădejde ai hotarelor maritime și fluviale ale scumpei noastre patrii. In cinstea Zilei Marinei Republicii Populare Romîne, ORDON Astăzi, 1 august 1954 se vor trage în semn de salut 21 de salve de artilerie de pe navele de război și bateriile de coastă din orașul Constanța și Galați. Trăiască Ziua Marinei Republicii Populare Romîne ! Trăiască poporul nostru muncitor și Forțele sale Armate ! Trăiască Guvernul R. P. R. ! Trăiască Partidul Muncitoresc Romîn MINISTRUL FORȚELOR ARMATE ALE R. P. R. General de Armată, EMIL 3COMĂRAȘ Ziua Marinei Republicii Populare Romîne întregul nostru popor, militarii Armatei noastre Populare, sărbătoresc astăzi, pentru prima oară, Ziua Marinei R.P.R. . Poporul muncitor privește cu mîndrie și încredere către Forțele sale Maritime Militare, care, alături de întregul efectiv al armatei noastre, constituie pavăza de neclintit, apărătoarea vigilentă a hotarelor pe apă ale patriei. Salvele de artilerie care vor răsuna la Constanța și Galați vor vesti începutul sărbătorii populare. Cu acest prilej matrozii, Carmieni și ofițerii de pe nave și din unități își trec în revista succesele dobînndite în pregătirea de luptă și politică, în ridicarea măestriei lor marinărești pe o treaptă superioară. Ei raportează poporului, partidului și guvernului despre succesele însemnate obținute în cunoașterea și mînuirea tehnicii de luptă, în lărgirea orizontului lor politic și cultural, în întărirea combativității de luptă a navelor și echipajelor. Marinarii Forțelor noastre Maritime Militare, au o tradiție de luptă cu care se mîndresc. Cu sute de ani în urmă, alături de pedestrime, marinarii romîni au înscris fapte de vitejie în luptele pe apă. Ei au cauzat pierderi grele cotropitorilor care rîvneau la libertatea și liniștea poporului nostru pașnic. Pe vremea lui Mircea cel Bătrân, navele cu rame de pe Dunăre și-au dat aportul în bătăliile și incursiunile împotriva cotropitorilor turci. Mai tîrziu, Ștefan cel Mare, iscusit strateg și comandant de oști, a avut în vasele de pe Dunăre un sprijin prețios în transportarea trupelor de pe un mal pe celălalt al fluviului. In războiul de independență din 1877 navele romînești alături de cele rusești, au contribuit la zdrobirea jugului otoman. După 23 August 1944, navele romîne au luptat și ele pentru obținerea victoriei asupra fascismului. Tradițiile de prietenie și de luptă dintre marinarii ruși și romîni își găsesc o continuare strălucită în frăția de arme de nezdruncinat dintre marinarii sovietici și marinarii romîni. Forțele noastre Maritime Militare urmează în activitatea lor experiența înaintată a puternicei Flote Sovietice. Echipajele navelor noastre văd în marinarii sovietici cei mai apropiați tovarăși, din a căror experiență de luptă învață necontenit. In întîmpinarea Zilei Marinei R.P.R., marinarii de toate gradele au muncit cu însuflețire pentru desăvîrșirea măiestriei lor de luptă, pentru a deveni luptători pricepuți, buni patrioți și apărători de nădejde ai patriei. In lupta însuflețită pentru întîmpinarea cu noi succese a marii noastre sărbători, luminosul 23 August, cît și a Zilei Marinei R.P.R., au crescut rîndurile specialiștilor de clasă — radiști, timonieri, semnalizatori, artileriști, turbiniști și căldăriști, a sporit numărul trăgătorilor fruntași. Cu marinari ca tînărul comandant ofițerul Nedelea Vasile, distins cu Diploma de Onoare a G.C. al U.T.M. și decorat cu Ordinul „Steaua Republicii Populare Romîne“, Forțele noastre Maritime Militare se mîndresc. El a meritat aceste înalte distincții prin munca rodnică desfășurată în rîndurile subordonaților. Ofițerul Comunici Ștefan, distins cu Diploma de Onoare a C.C. al U.T.M., candidat de partid, a cărui unitate de luptă deține astăzi titlul de unitate fruntașă pe navă, a tradus în fapte angajamentul său, ca aparatul propulsor cu întregul ansamblu de mașini să funcționeze perfect pe timpul marșurilor, fără nici o avarie sau incident. Veniți în rîndurile Forțelor Armate să slujească patria pe navele de luptă sau unitățile flotei, tinerii sînt educați în spiritul dragostei față de patrie. Ei se califică în specialități. Grijii pline de dragoste pe care poporul o manifestă față de Forțele sale Maritime, — înzestrînd-o cu o tehnică de prim rang, trimițînd în rîndurile ei cadre de nădejde — marinarii răspund cu însuflețire și entuziasm, cu hotărîrea nestrămutată de a înscrie în activitatea lor de viitor noi succese. Ziua Marinei R.P.R. trebuie să constituie un nou pas spre întărirea continuă a puterii combative de luptă a navelor și echipajelor, a unităților ce deservesc navele. Marinarii de toate gradele au datoria să pornească cu și mai mare însuflețire spre obținerea indicilor cît mai înalți în pregătirea marinărească și de specialitate. La baza muncii de la bordul navelor noastre trebuie să stea respectarea și aplicarea cu strictețe a regulamentelor militare, a tuturor ordinelor și instrucțiunilor privitoare la deservirea, întreținerea și folosirea tehnicii din dotare. Interesele patriei noastre cer marinarilor să, întărească necontenit — așa cum s-au legat prin jurămînt — ordinea și disciplina pe nave, să-și ridice necontenit nivelul cunoștințelor lor politice. Ofițerii Forțelor noastre Maritime Militare, comandanții navelor, comandanții unităților de luptă, sînt chemați să-și dea aportul lor hotărît în ridicarea gradului de pregătire al subordonaților, să facă din marinarii din subordine fruntași ai specialității, tehnicieni desăvîrșiți, maeștri ai tragerilor precise, specialiști de clasă, apărători pricepuți ai patriei. Lucrătorii politici, organizațiile de partid și U.T.M., sînt chemate să sprijine neîncetat pe comandanți în lupta pentru întărirea disciplinei și ordinei, în educarea efectivelor în spiritul patriotismului înflăcărat. Organizațiile de partid și organizațiile utemiste au datoria să facă din fiecare comunist și utemist exemplu de comportare, marinar de frunte, specialist de clasă. Marinarii Forțelor Maritime Militare știu că datoria lor sfîntă este să justifice prin fapte încrederea, ce le-o poartă poporul, de a întări neîncetat capacitatea de luptă a navelor și echipajelor, ca alături de întregul efectiv al Forțelor Armate să apere cu strășnicie liniștea și fericirea poporului nostru muncitor. Ei sînt hotărîți să răspundă cu cinste misiunii nobile ce li s-a încredințat, să pășească înainte pe calea noilor succese, cinstind cu noi fapte ele muncă ziua de 23 August, cea mai mare sărbătoare a poporului nostru muncitor. In numărul de azi: CINSTE MARINARILOR FORȚELOR NOASTRE ARMATE ' Nicolae Dumbravă : Pămîntul patriei T. Marin : Secundul navei Locotenent V. Lupu și Locotenent C Tomoșoiu : Echipajul navei fruntașe (pag. 2-a). Ziua unională a feroviarilor sovietici (pag. 3-a). AU LUAT SFIRȘIT LUCRĂRILE CONFERINȚEI PE ȚARA A UNIUNII TINERETULUI MUNCITOR (pag. 3-a). Recepția oferită de ambasadorul R. D. Vietnam în U.R.S.S. cu prilejul vizitei în Uniunea Sovietică a lui Fam Van Dong (pag. 4-a). Pentru admiterea R. P. Chineze în O. N. U. (pag. 4-a). Dezbateri în Camera Comunelor (pag 4-a). Pentru securitatea colectivă a postoarelor Europei (pag. 4-a), Ciu En-lai s-a reîntors la Pekin (pag. 4-a). Partea americană continuă să încalce acordul de armistițiu din Coreea (pag. 4-a). V. Polianschi . Forțele armate ale Turciei în planurile imperialiștilor din S.U.A. (pag. 4-a). DECLARAȚIA Guvernului Republicii Populare Romîne cu privire la rezultatele Conferinței de la Geneva La 21 iulie, Conferința de la Geneva a Miniștrilor Afacerilor Externe a luat sfirșit prin semnarea acordurilor privind încetarea focului și restabilirea păcii in Indochina. Rezultatele acestei Conferințe constituie un eveniment internațional de o însemnătate deosebită, interesînd profund toate popoarele care doresc pacea și stabilirea unor relații normale de colaborare și bună înțelegere între state. Prin acordurile semnate s-a pus capăt unui război care însîngera de opt ani popoarele din Indochina și poporul francez și constituia un motiv de încordare internațională; s-a recunoscut lupta eroică a popoarelor din Indochina pentru libertatea și independența lor națională; s-au creat condiții pentru unificarea națională a Vietnamului în conformitate cu aspirațiile poporului vietnamez, au fost împiedicate planurile cercurilor agresive din Statele Unite ale Americii care urmăreau ca focul războiului să cuprindă și alte popoare și țări din Asia. Guvernul și poporul romîn salută cu adîncă bucurie restabilirea păcii în Indochina, marele succes al popoarelor Indochinei în lupta lor pentru pace, libertate și independență națională și urează eroicului popor vietnamez deplin succes în munca pentru reconstrucția grabnică a patriei sale și pentru o fericită dezvoltare în condiții de palet a economiei și culturii sale naționale. Guvernul și poporul romîn văd în rezultatele Conferinței de la Geneva o confirmare puternică a justeței principiilor promovate in relațiile internaționale de Uniunea Sovietică, privind reglementarea tuturor litigiilor dintre state pe calea tratativelor și coexistent pașnică a țărilor cu regimuri sociale diferite, principii vitale pentru întreaga omenire și după care se călăuzește în politica sa externă și Republica Populară Romînă. Eforturile delegației Uniunii Sovietice, a Republicii Populare Chineze au dus la Conferința de la Geneva la hotărîri de mare importanță bazate pe aceste principii, care înseamnă o mare victorie a forțelor păcii și o înfrîngere serioasă a forțelor războiului. Guvernul francez a contribuit la încheierea cu succes a lucrărilor Conferinței prin poziția sa orientată după interesele naționale ale Franței și de luare în considerație a intereselor popoarelor din Indochina. Conferința de la Geneva a arătat că a crescut izolarea internațională a cercurilor agresive din Statele Unite ale Americii care au acționat nu pentru succesul lucrărilor comune ale U.R.S.S., R. P. Chineze, Franței, Angliei, Republicii Democrate Vietnam îndreptate în scopul încetării vărsării de singe in Indochina, ci au uneltit împotriva restabilirii păcii. Acordurile încheiate arată că țări cu regimuri sociale diferite pot să ducă la bun sfirșit și să rezolve în mod pozitiv problemele litigioase dintre ele, dacă se manifestă spirit de înțelegere și o reală recunoaștere a intereselor reciproce. Conferința de la Geneva a arătat cît de necesară și folositoare este recunoașterea dreptului Republicii Populare Chineze ca membru al Organizației Națiunilor Unite și a rolului de seamă al marelui popor chinez în reglementarea problemelor internaționale și în consolidarea păcii în lume Acest rol este recunoscut astăzi de covîrșitoarea majoritate a omenirii. Cu atît mai clar apare faptul că politica Statelor Unite ale Americii față de marea Republică Populară Chineză este o politică de subminare a păcii, contrară intereselor fundamentale ale omenirii. In lumina rezultatelor Conferinței de la Geneva apare evident că este timpul să se pună capăt politicii de discriminare pe care Statele Unite ale Americii o duc în politica internațională și prin care împiedică intrarea în Organizația Națiunilor Unite a unui număr de țări, printre care și Republica Populară Romînă. Guvernul Republicii Populare Romîne consideră că rezultatele Conferinței de la Geneva, contribuind la micșorarea încordării internaționale, au creat noi posibilități favorabile reglementării pozitive, satisfăcătoare, a problemelor nerezolvate ca încetarea cursei înarmărilor, interzicerea armelor atomice și cu hidrogen de distrugere în masă, rezolvarea problemelor coreeană și germană. Guvernul Republicii Populare Romîne consideră că este necesară și posibilă reglementarea grabnică a chestiunii unificării pașnice a Coreei, pentru care s-au străduit delegațiile U.R.S.S., R. P. Chineze și Republicii Populare Democrate Coreene și care a fost împiedicată de delegațiile altor guverne și în special a guvernului S.U.A. Au crescut și mai mult posibilitățile realizării unui sistem de securitate colectiva în Europa și de reglementare pe o bază pașnică, democrată, a problemei germane. Un pas de cea mai mare însemnătate în această direcție îl reprezintă Nota Guvernului U.R.S.S. din 24 iulie adresată guvernelor Franței, Angliei și S. U. A., prin care se propune convocarea unei conferințe a tuturor statelor europene care vor să participe la ea în scopul unui schimb de vederi cu privire la crearea sistemului de securitate colectivă în Europa. Guvernul Republicii Populare Romîne își declară acordul său deplin față de această propunere, cu convingerea că realizarea ei poate duce la noi pași spre întărirea păcii în lume. Mergînd mai departe cu hotărîre pe drumul colaborării internaționale, Guvernul Republicii Populare Romîne declară că și de acum înainte nu va precupeți nici un efort pentru a-și aduce contribuția sa la cauza destinderii încordării internaționale, a asigurării securității colective și a consolidării păcii, Salutul adresat Comitetului Central al P.M.R. de Conferința pe țară a U.T.M. Conferința pe țară a Uniunii Tineretului Muncitor, în numele U.T.M.-iștilor și al întregului tineret muncitor al patriei noastre, trimite partidului nostru drag și Comitetului său Central , un fierbinte salut. Fără margini este devotamentul, și dragostea tinerei generații a țării noastre față de Partidul Muncitoresc Romîn, forța conducătoare a poporului muncitor, creatorul, conducătorul și educatorul organizației revoluționare de tineret din țara noastră. _ Astăzi, la 10 ani după 23 August 1944, tineretul trăiește în țara noastră o viață nouă, liberă, cu perspective din cele mai luminoase. Alături de întregul popor muncitor, tineretul participă la opera de construcție socialistă, se bucură de cele mai largi drepturi și libertăți, de neconceput într-o țară capitalistă. Pentru tineretul muncitor al Republicii Populare Romîne nu există nimic mai presus decât cauza partidului nostru care luptă pentru bunăstarea poporului muncitor, pentru viața fericită a tineretului. Izvorul tuturor succeselor Uniunii Tineretului Muncitor, chezășia izbîndei în îndeplinirea sarcinilor de seamă ce-i revin, constau în conducerea sa de către partid. U.Ï.M.iștii sînt credincioși pînă la capăt principiului suprem al Uniunii Tineretului Muncitor — principiul conducerii de către partid— și-l vor păstra și apăra ca bunul cel mai de preț. Delegații la Conferință, toți utemiștii și utemistele din patria noastră văd în Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P.M.R. cu privire la activitatea Uniunii Tineretului Muncitor și în salutul C.C. al P.M.R. o nouă mărturie a grijii părintești a partidului pentru îmbunătățirea activității organizației comuniste de tineret, un măreț program de luptă. In activitatea Uniunii Tineretului Muncitor, așa cum a arătat Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P.M.R. au existat o serie de lipsuri. Preocuparea de a organiza în rîndurile U.T.M.-ului mase de tineri de la sate a fost insuficientă. Au existat încălcări ale democrației interne de organizație, slăbiciuni în munca educativă. Călăuziți de indicațiile partidului vom munci fără preget pentru a înlătura lipsurile și slăbiciunile existente ! Conferința asigură Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Romîn că sutele de mii de utemiști și utemiste vor lupta cu hotărîre pentru îmbunătățirea muncii politico-organizatorice a U.T.M., a educației comuniste a tineretului, pentru întărirea legăturii U.T.M. cu masele largi ale tineretului, pentru aplicarea în viață a sarcinilor trasate prin Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P.M.R. Uniunea Tineretului Muncitor are mărețul țel de a fi ajutorul principal al partidului în opera de educație comunistă a tineretului. Ne angajăm să educăm tineretul în spiritul devotamentului față de scumpa noastră patrie, nemărginit Republica Populară Romînă, față de poporul muncitor și față de partid. Minunatele tradiții de luptă pentru libertate ale poporului nostru, eroicele lupte ale clasei muncitoare și țărănimii muncitoare, conduse de partid, sînt un izvor din care tineretul nostru învață să lupte pentru continua întărire a Republicii Populare Romîne, să apere cu hotărîre cuceririle revoluționare ale poporului, libertatea și independența patriei. Noi nu vom precupeți nici un efort pentru a ne însuși genialele învățături ale lui Marx, Engels, Lenin, Stalin, care ne dau claritatea țelului și ne insuflă tărie și încredere în viitor. Uniunea Tineretului Muncitor educă tineretul în spiritul dragostei și recunoștinței fierbinți față de marea Uniune Sovietică, eliberatoarea și sprijinitoarea poporului nostru, in spiritul prieteniei față de Republica Populară Chineză și față de toate țările lagărului socialist. Uniunea Tineretului Muncitor cultivă la tineri înaltele însușiri morale ale comuniștilor, vigilența, combativitatea și ura față de dușmanul de clasă, încrederea în cauza socialismului, curajul, hotărîrea de a infringe orice greutăți. Ea sădește în conștiința tinerilor asemenea calități ca cinstea și sinceritatea, modestia și spiritul tovărășesc, dragostea și respectul pentru familie. Uniunea Tineretului Aruncitor va demasca și combate cu hotărîre uneltirile dușmanului de clasă, orice manifestări ale ideologiei străine: naționalismul burghez, cosmopolitismul, misticismul. Ea va contribui activ la întărirea necontenită a frăției și colaborării prietenești dintre tinerii romîni și tinerii din rîndurile minorităților naționale în lupta comună pentru construirea socialismului și întărirea statului democrat popular. Conferința pe țară a U.T.M. se angajează în numele tineretului muncitor din patria noastră că va folosi toată priceperea, energia și elanul tineresc pentru a îndeplini sarcinile puse de Hotărîrea plenarei lărgite din august 1953 a C.C. al P.M.R. cu privire la dezvoltarea economiei naționale și ridicarea continuă a nivelului de trai material și cultural al oamenilor muncii. Uniunea Tineretului Muncitor va mobiliza pe tinerii muncitori din fabrici și uzine să participe tot mai activ la întrecerea socialistă, să întărească și să înmulțească brigăzile și posturile utemiste de control, să sporească producția bunurilor de consum popular, să lupte pentru ridicarea productivității muncii, reducerea prețului de cost, realizarea de economii, îmbunătățirea calității produselor. Uniunea Tineretului Muncitor considera drept sarcină centrală îmbunătățirea muncii organizațiilor sale sătești. Organizațiile U.T.M. vor da cea mai mare atenție muncii politice pentru atragerea maselor de tineri țărani muncitori la lupta pentru sporirea producției agricole vegetale și animale, pentru consolidarea și lărgirea sectorului socialist al agriculturii, pentru întărirea alianței dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare, sub conducerea clasei muncitoare. Utemiștii din S.M.T. și G.A.S. vor în primele rînduri în lupta pentru ridicarea la nivelului calificării lor profesionale, pentru îngrijirea și folosirea maximă a capacității mașinilor agricole, pentru efectuarea lucrărilor agricole la timp și în bune condiții. Etemiștii și tinerii din gospodării colective, întovărășiri agricole, gospodării individuale, vor lupta neobosit pentru a-și însuși și răspîndi cunoștințele agro-zootehnice, pentru a deveni fruntași ai întrecerii socialiste și patriotice, maiștri ai recoltelor bogate, pentru a întări și lărgi numărul brigăzilor de tineret în sectorul socialist din agricultură. Utemiștii de la sate vor desfășura o temeinică muncă politică în rîndurile tinerilor țărani muncitori, popularizînd politica partidului de cointeresare a țărănimii muncitoare la sporirea producției agricole, ducind muncă de lămurire , în masa tinerilor țărani muncitori asupra superiorității agriculturii socialiste, convingîndu-și părinții să intre în gospodării colective și întovărășiri agricole. Pentru a contribui la traducerea în viață a măsurilor plenarei lărgite din august 1953 a C.C. al P.M.R., Uniunea Tineretului Muncitor va îndruma tineretul să învețe meseriile de agronom, zootehnician, mecanizator, socotitor și altele, să se îndrepte înspre agricultură, spre industria alimentară, ușoară, construcții, participînd astfel din plin la ridicarea nivelului de trai material și cultural al poporului muncitor. Uniunea Tineretului Muncitor va îndruma organizațiile U.T.M. din școli și universități să lupte cu hotărîre pentru ca elevii și studenții să obțină rezultate bune la învățătură, să-și însușească o înaltă calificare, să devină stăpîni ai tehnicii, înaintate industriale și agricole și să-și pună în practică cunoștințele pentru a sluji cu abnegație poporul. Uniunea Tineretului Muncitor va lupta pentru îmbunătățirea muncii educative, pentru întărirea disciplinei în studiu și în viața de toate zilele, pentru lichidarea oricăror rămășițe ale ideologiei și moralei burgheze în rîndul studenților și elevilor. Uniunea Tineretului Muncitor își va pune toată dragostea și priceperea pentru întărirea și creșterea mișcării de pionieri, pentru a face din fiecare pionier un fruntaș în învățătură, înzestrat cu deprinderi practice, model de comportare în școală, familie și in viața de toate zilele. Uniunea Tineretului Muncitor va cultiva în rîndurile maselor largi de tineri dragostea față de scumpa noastră armată populară, va contribui și mai mult la educarea tinerilor din Armata Republicii Populare Romîne, pentru a fi oricînd gata să apere libertatea patriei noastre scumpe care construiește socialismul. Uniunea Tineretului Muncitor se va preocupa neîncetat de călirea fizică a tineretului și de pregătirea lui pentru muncă și apărarea patriei. Uniunea Tineretului Muncitor va da cea mai mare atenție muncii în rîndurile tinerelor fete, le va îndruma în activitatea obștească, va promova în munci de răspundere tinerele cele mai capabile, combatînd cu fermitate orice fel de manifestare a concepțiilor înapoiate, burgheze, față de femeie. Uniunea Tineretului Muncitor va lupta cu hotărîre pentru îmbunătățirea metodelor și formelor sale de activitate, pentru înlăturarea sectarismului, a metodelor cancelaristbirocratice, pentru lărgirea continuă a legăturilor U.T.M. cu masele largi ale tineretului muncitor, pentru primirea în rîndurile U.T.M. a tinerilor fruntași în producție și învățătură. Folosind metode atractive de organizare și educare a tinerilor, potrivite specificului vîrstei și ocupației lor, organizațiile U. T. M. vor organiza competiții sportive, manifestări artistice, jocuri de tabără, jocuri, hore, vor folosi la maximum cluburile, colțurile roșii, căminele culturale, sălile de spectacol, în așa fel, încît tineretul să devină factor activ al muncii culturale de masă. Uniunea Tineretului Muncitor va folosi din plin glorioasa experiență a Comsomolului va educa și pe viitor tineretul țării noastre în spiritul frăției cu tineretul sovietic, care se bucură de dragostea și stima tineretului democrat din lumea întreagă. Tineretul patriei noastre este educat de partid în spiritul frăției între popoare, al solidarității internaționale cu lupta tineretului democrat al lumii. Luptînd cu abnegație, pentru construirea socialismului în Republica Populară Romînă, strîngînd legăturile de prietenie cu tineretul din toate țările, tineretul din R.P.R. va aduce o contribuție tot mai mare la mișcarea internațională a tineretului, în cadrul luptei popoarelor pentru demascarea și zădărnicirea uneltirilor agresive ale imperialismului, pentru apărarea păcii. Uniunea Tineretului Muncitor va crește din rîndurile sale pe cei mai buni și mai devotați utemiști pentru a deveni membri de partid, căliți din punct de vedere politic și ideologic, cu un nivel de cunoștințe ridicat, cu un orizont cultural larg, cadre bine pregătite pentru partid și pentru toate sectoarele activității politice, economice, culturale a statului nostru. In cinstea marii sărbători naționale, a 10-a aniversare a eliberării patriei de către glorioasa Armată Sovietică, și a Congresului Partidului Muncitoresc Romîn, Uniunea Tineretului Muncitor va mobiliza tineretul să participe cu avînt sporit în întrecerea socialistă și patriotică, pentru creșterea producției bunurilor de consum popular, pentru strîngerea la timp și fără pierderi a recoltei, pentru creșterea bunei stări a poporului muncitor, pentru ridicarea nivelului de trai material și cultural al tineretului muncitor. In întîmpinarea Congresului Partidului Muncitoresc Romîn, Uniunea Tineretului Muncitor va intensifica munca de educație comunistă a tineretului, în spiritul glorioaselor tradiții revoluționare de luptă ale partidului pentru libertatea poporului și dezrobirea patriei de sub jugul claselor exploatatoare și ai imperialiștilor străini, in spiritul eroismului de care au dat dovadă membrii Uniunii Tineretului Comunist în lupta pentru victoria cauzei partidului. Noi vom educa sutele de mii de etemiști, întregul tineret al patriei, în spiritul devotamentului nețărmurit față de partid, al traducerii neștirbite în viață a tuturor hotărîrilor partidului. Trăiască Partidul Muncitoresc Romîn, marea forță conducătoare a poporului muncitor în lupta pentru construirea socialismului în țara noastră, conducătorul și educatorul tineretului ! Trăiască scumpa noastră patrie, Republica Populară Romînă ! Salut fierbinte eroicei Armate Populare Chineze Astăzi, orașele și satele Chinei îmbracă haină de sărbătoare. Poporul chinez sărbătorește cea de a 27-a aniversare, a eroicei sale Armate Populare de Eliberare. Creată și făurită de Partidul Comunist Chinez, Armata Populară de Eliberare a străbătut o glorioasă cale de luptă. Strîns legată de masele populare, Armata Populară de Eliberare a eliberat China de sub jugul clicii reacționare comindaniste și al stăpînilor ei, imperialiștii americani. Armata Populară de Eliberare Chineză s-a născut în locul răscoalei de la Nancian, la 1 august 1927, atunci cînd trupele armatei naționale staționate acolo au întors armele împotriva trădătorilor gomindanului reacționar, ridicîrd steagul revoluției antiimperialiste și ductnd mai departe, sub conducerea Partidului Comunist Chinez, lupta armată pentru o Chină liberă și independentă. Prin fuzionarea acestor unități cu detașamentele țăranilor răsculați din provincia Hunan au luat naștere primele unități ale Armatei Populare Chineze. Crearea armatei populare a constituit o mare victorie a Partidului Comunist, sorța conducătoare a luptei de eliberare a poporului chinez. Aceasta a fost prima armată din istoria Chinei, care apăra interesele poporului. „Toți cei care intră în această armată — a spus tovarășul Mao Tze-dun — se unesc și duc un război drept, popular, pentru interesele maselor largi, pentru interesele întregii națiuni. Unicul scop al acestei armate este de a sta ferm de partea poporului și de a-i servi din toată inima“. Ani de zile,clica trădătoare gomindanistă a întreprins cu ajutorul imperialiștilor străini o serie de atacuri împotriva regiunilor eliberate de armata populară, însă toate aceste atacuri s-au sfîrșit printr-un eșec. In toamna anului 1934, Partidul Comunist Chinez a luat hotărîrea de a transfera armata populară din provincia Tziansi în regiunea de nord-vest a țării amenințată de agresiune, cu scopul de a organiza acolo rezistența întregului popor împotriva cotropitorilor japonezi. Trupele populare, zdrobind încercuirea gomindanistă, au străbătut prin lupte 13 mii de km. In timpul acestui vestit marș spre nord, trupele populare au trecut prin stepe pustii, peste munți acoperiți de zăpadă veșnică, forțînd de nenumărate ori încercuirea și respingînd atacurile continue ale inamicului. Această măreață campanie a intrat în istoria Armatei Populare de Eliberare a Chinei ca o pagină de glorie. Intre anii 1937 și 1945, însuflețită de un înalt spirit patriotic, armata populară, cu toată trădarea comindaniștilor, a apărat China împotriva militariștilor japonezi. Partidul Comunist Chinez a acționat ca un adevărat organizator și conducător al maselor largi ale poporului chinez în războiul anti-japonez. Armata a 8-a și armata a 4-a, nou formate, conduse de partid, au suportat tot greul luptei împotriva cotropitorilor japonezi. In cursul războiului dus împotriva cotropitorilor japonezi, Armata Populară de Eliberare a Chinei a dobîndit o mare experiență de luptă și și-a înmulțit forțele, încrederea și sprijinul maselor populare acordate Armatei Populare au sporit din zi în zi. Infrîngerea Japoniei imperialiste, în care Uniunea Sovietică a avut rolul hotăritor, a creat premizele pentru victoria revoluției populare din China. După încheierea războiului împotriva Japoniei, clica comindanistă, împinsă de imperialiștii din S.U.A., a respins propunerile Partidului Comunist pentru unificarea pașnică a Chinei și a început operațiuni militare împotriva Armatei Populare. Călită în focul luptelor împotriva cotropitorilor japonezi, Armata Populară de Eliberare, sub conducerea înțeleaptă a Partidului Comunist Chinez, a ieșit cu cinste și din grelele încercări ale războiului civil din anii 1946—1949. Cu tot ajutorul american, clica clancaisistă, străină de năzuințele poporului, a fost înfrîntă. Armata Populară de Eliberare a repurtat victoria fiindcă ea a luptat pentru o cauză dreaptă, pentru interesele maselor largi ale poporului și a avut sprijinul acestora, fiindcă din prima zi a nașterii sale ea a fost condusă de Partidul Comunist, înarmat cu teoria marxistleninistă, cu cunoașterea legilor obiective ale dezvoltării societății. Marele popor chinez a dobîndit o uriașă victorie asupra forțelor unite ale reacțiunii interne și ale imperialiștilor străini : la 1 octombrie 1949 a fost proclamată Republica Populară Chineză. Din această zi, Armata Populară de Eliberare și-a asumat o nouă și istorică sarcină — aceea de a apăra regimul democratic al poporului, teritoriul Chinei, granițele ei maritime și spațiul ei aerian împotriva agresiunii imperialiste. Războiul din Coreea, la care au participat și voluntari chinezi, care pe teritoriul țării prietene și-au apărat și propria patrie ale cărei granițe de nord-est erau amenințate de cotropitorii americani, război în care agresorii au suferit un rușinos eșec, a demonstrat că poporul chinez este hotărît să dea acelor care ar atenta la pacea și securitatea sa, o lovitură zdrobitoare. Forțele Armate ale Republicii Populare Chineze stau astăzi de strajă, cu calm și vigilență, cuceririlor revoluției populare, securității patriei. Provocările nerușinate la care se dedau în ultimul timp dușmanii poporului chinez nu pot intimida acest mare popor, conștient de forța sa, de capacitatea de luptă a Armatei sale, conștient de prietenia tuturor popoarelor libere, de simpatia celor mai largi cercuri din lume față de cauza sa justă. Astăzi, cînd poporul chinez este ocupat cu munca constructivă, în fața Armatei Populare de Eliberare, în afară de sarcina însușirii tehnicii de luptă moderne, sarcină pe care îndeplinește cu succes, s-a pus încă o sarcină importantă. Militarii ajută pe oamenii muncii să înlăture greutățile ivite în urma războiului îndelungat și să accelereze dezvoltarea economică a țării. Oamenii muncii din China întîmpină cu noi succese în munca pașnică, constructivă, cea de a 27-a aniversare a Armatei sale Populare de Eliberare. Cu ajutorul frățesc al marii lui aliate și prietene — Uniunea Sovietică — poporul chinez îndeplinește cu succes primul plan cincinal al construcției economice. Mereu noi întreprinderi industriale, înzestrate cu cea mai modernă tehnică, sînt date în exploatare. Agricultura Chinei, eliberată de cătușele feudalismului, se dezvoltă cu repeziciune. Nivelul material și cultural al maselor largi populare se ridică necontenit. Zi de zi crește și se întărește marea prietenie între U.R.S.S. și China, în lupta comună pentru pace, pentru viitorul luminos al popoarelor. Fără precedent a crescut autoritatea internațională a R.P. Chineze, atît în Asia de sud și sud-est, cît și în întreaga lume. Pe zi ce trece crește numărul țărilor care se pronunță pentru admiterea R. P. Chineze în Organizația Națiunilor Unite, în ciuda împotrivirii diplomației americane. Conferința de la Geneva, care s-a încheiat recent, și rezultatul lucrărilor ei au arătat rolul important care revine marelui popor chinez și statului sau în soluționarea problemelor internaționale litigioase. Totodată, conferința de la Geneva a arătat că încercările cercurilor, agresive ale unor state, și în primul rînd ale S.U.A., de a împiedica R. P. Chineză să participe la reglementarea principalelor probleme internaționale se află în totală contradicție cu interesele păcii. Cu ocazia celei de a 27-a aniversări a Armatei Populare de Eliberare, militarii Forțelor Armate ale Republicii Populare Romîne, împreună cu toți oamenii muncii din patria noastră, urează din adîncul inimii comandanților și ostașilor Armatei Populare Chineze succese tot mai mari în ridicarea capacității de luptă a unităților lor, urează gloriosului popor chinez obținerea unor noi succese în construirea Chinei democratice populare, puternice, libere și independente.