Apărarea Patriei, ianuarie-iunie 1973 (Anul 29, nr. 1-26)

1973-01-31 / nr. 5

#aBtrtw^jîJE5,CV * PENTRU PATRIA NOASTRĂ, REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMÂNIA! iNU! *XIX MI V JJ |3 f l NR. 5 (6155) wpararea patriei ~^=lmm __ _ ^ TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUSESCU SĂRBĂTORIT f 1 DE ÎNTREGUL POPOR CU ÎNSUFLEȚITĂ DRAGOSTE ȘI PREȚUIRE 1 1 1 Scumpe tovarășe La a 55-a aniversare a zilei de naștere și la împlinirea a 40 de ani de la intrarea sa in mișcarea muncitorească și in rîndurile partidului, Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat și Consiliul de Miniștri îți adresează din toată inima un fierbinte salut comunist și cele mai calde felicitări. Cu prilejul acestei duble sărbătoriri, partidul și guvernul, clasa muncitoare, țărănimea, intelectualitatea, toți cetățenii patriei noastre socialiste aduc un vibrant omagiu activității tale îndelungate de eminent militant revoluționar, contribuției deosebite pe care ai dat-o la lupta pentru eliberarea națională și socială a poporului român, pentru promovarea intereselor fundamentele de progres prosperitate ale națiunii noastre, pentru triumful și măreței cauze a socialismului și comunismului pe pămîntul României. Patriot și revoluționar înflăcărat, profund devotat clasei muncitoare, poporului din rîndurile căruia te-ai ridicat, ai luat parte din cea mai frageda tinerețe la lupta comuniștilor, a celor mai înaintate forțe ale națiunii, pentru libertate și dreptate socială. infruntînd cu neînfricare represiunile polițienești și teroarea burghezo-moșierească, ai participat activ la luptele conduse de partid pentru răsturnarea regimului de exploatare și asuprire, pentru eliberarea țării și instaurarea puterii populare — dînd în fiecare împrejurare un minunat exemplu de curaj revoluționar și fermitate în aplicarea liniei politice a partidului, de dăruire totală pentru cauza libertății și fericirii poporului. Este cunoscută contribuția sa de mare însemnătate la lupta partidului și a poporului nostru împotriva fascismului, și prin aceasta, la marea bătălie desfășurată de forțele democratice și progresiste din întreaga lume pentru izbăvirea omenirii de pericolul fascist. In anii de după 23 August 1944, împreună cu ceilalți conducători ai partidului, ari desfășurat cu energie și elan revoluționar o intensă activitate pentru organizarea și mobilizarea maselor populare în marile bătălii pentru cucerirea și consolidarea puterii politice, pentru reconstrucția țării și dezvoltarea ei pe calea socialistă. Prețuim in mod deosebit contribuția de seamă ce ai adus în această perioadă de luptă și muncă eroică la elaborarea și aplicarea politicii de industrializare, de cooperativizare a agriculturii, la formarea și educarea armatei de tip nou a republicii noastre — ca scut de nădejde al cuceririlor revoluționare ale poporului — la întreaga operă de dezvoltare economico-socială a patriei, Congresele al IX-lea și al X-lea, precum și cele două Conferințe Naționale — care au avut loc în perioada de cînd muncești ca secretar general al partidului și la reușita cărora ai avut un rol esențial — au promovat un profund spirit înnoitor în întreaga viață social-politică a țării și au dinamizat puternic energiile și forțele creatoare ale poporului, inaugurând perioada cea mai fertilă și mai bogată în realizări din întreaga dezvoltare postbelică a României. Poporul întreg îți cunoaște și apreciază munca neobosită în fruntea partidului și statului, contribuția sa de prim-ordin la elaborarea mărețului program de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate, la stabilirea direcțiilor de dezvoltare în perspectivă a societății românești. Sînt binecunoscute și prețuite de fiecare comunist, de fiecare cetățean al patriei eforturile tale pentru întărirea continuă a alianței muncitorilor, țăranilor, Intelectualilor, a unității și frăției tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate - temelia de granit a orînduirii noastre noi. Este, de asemenea, unanim apreciată consecvența cu care acționezi pentru perfecționarea continuă a organizării și conducerii societății, a întregii vieți sociale, pentru adîncirea democrației socialiste și atragerea largă a maselor la conducerea treburilor obștești. Cunoaștem cu toții și admirăm fermitatea cu care militezi pentru promovarea principiilor eticii și echității socialiste in toate domeniile vieții sociale, pentru formarea și dezvoltarea multilaterală a omului nou, înaintat, al societății noastre. Prețuim în mod deosebit, iubite tovarășe Ceaușescu, aportul tău la conservarea și dezvoltarea valorilor naționale, la înflorirea învățămîntului, științei, artelor, a întregii vieți spirituale a poporului, la îmbogățirea minunatului tezaur de cultură și civilizație al României socialiste. Noi toți dăm o înaltă apreciere rolului deosebit pe care îl ai, ca marxist-leninist remarcabil, în dezvoltarea pe un plan superior a celor mai bune tradiții ale gindirii social politice românești, la sintetizarea teoretică a experienței partidului nostru in construcția socialistă, precum și a tendințelor dezvoltării sociale din lumea de azi. Pe această bază, aplicînd creator principiile generale ale socialismului la condițiile istorice concrete ale țării noastre, ai adus contribuții fundamentale la elaborarea de către conducerea partidului a celor mai valoroase soluții pentru dezvoltarea multilaterală a României socialiste, la interpretarea dialectică a fenomenelor social-politice caracteristice societății contemporane. Prin profunzimea analizei și prin forța sa de sintetizare și generalizare, gîndirea social-politică și întreaga sa operă teoretică și practică constituie un aport prețios la îmbogățirea teoriei marxist-leniniste, a practicii construcției socialismului. Cunoaștem cu toții cu altă pasiune și consecvență acționezi pentru întărirea continuă a forței politice și organizatorice a partidului nostru comunist, a capacității sale de a uni și mobiliza energiile creatoare ale întregului popor in marea operă de edificare socialistă a patriei, prețuim preocuparea sa neslăbită de a perfecționa continuu munca organelor și organizațiilor de partid, de a ridica rolul partidului în societate, de a asigura toate condițiile ca Partidul Comunist Român să-și poată îndeplini cu cinste înalta misiune istorică în conducerea destinelor poporului român. Sînt, de asemenea, prețuite in mod deosebit perseverența cu care, acționezi pentru a înfăptui cu mai deplin legătura strînsa a partidului cu masele largi de oameni ai muncii, dialogul viu pe care-l porți cu țara și poporul, consultarea sistematică, deschisă, cu creatorii de bunuri materiale și spirituale din patria noastră, cu toți cei ce transpun în viață politica de construcție socialistă a partidului și statului. Politica externă a Partidului Comunist Român și a Republicii Socialiste România a găsit în sine un slujitor activ, deosebit de dinamic, de lucid și pasionat. Această politică, valoroasa sa contribuție personală la elaborarea și promovarea ei au dus la creșterea prestigiului intern a CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA țional al țării noastre, ne-au adus stima popoarelor din toate părțile lumii. Prețuim cu toții fermitatea și consecvența cu care militezi pentru întărirea prieteniei și colaborării cu toate țările socialiste, pentru dezvoltarea multilaterală a legăturilor cu statele care au pășit pe calea dezvoltării independente, cu toate țările lumii, pe temelia deplinului respect reciproc, a principiilor egalității în drepturi, independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne, ale nerecurgerii la forță și la amenințarea cu forța în raporturile dintre state și popoare. Prin întreaga activitate pe plan internațional te-ai dovedit un înflăcărat promotor și apărător al dreptului fiecărei națiuni de a-și hotărî de sine stătător destinele, un luptător combativ împotriva politicii imperialiste de dominație și dictat, un militant energic pentru soluționarea pe cale politică, pașnică, a tuturor problemelor litigioase, pentru instaurarea unui climat de pace și securitate în lume. Partidul nostru dă o înaltă apreciere eforturilor sale pentru dezvoltarea solidarității și colaborării cu celelalte partide frățești, preocupării neslăbite pentru întărirea unității și coeziunii mișcării comuniste și muncitorești internaționale, a forțelor revoluționare, progresiste, democratice de pretutindeni, a întregului front antiimperialist. Prin dinamismul și energia cu care ai acționat și acționezi, atit pe plan intern cit și internațional, pentru înfăptuirea politicii partidului și statului, prin clarviziunea și principialitatea gindirii și acțiunilor tale, prin patriotismul înflăcărat și înaltul spirit internaționalist de care ești animat, prin umanismul comunist de care dai dovadă în fiecare împrejurare, prin calitățile remarcabile de militant revoluționar ai cucerit trainic stima și prețuirea întregului nostru partid și popor. Alegerea ta în cele mai înalte funcții de partid și de stat a constituit o vie expresie a profundei încrederi de care te-ai bucurat și te bucuri în rîndurile tuturor comuniștilor români ale întregii noastre națiuni. Sîntem cu toții mîndri de prestigiul și considerația de care te bucuri astăzi, nu numai in rindurile poporului nostru, dar și in fața opiniei publice mondiale. Munca și lupta ta de patru decenii în mișcarea revoluționară, activitatea desfășurată în fruntea partidului și statului sînt o demonstrație strălucită a faptului că ți-ai consacrat întreaga viață slujirii intereselor și aspirațiilor fundamentale de progres și bunăstare ele poporului, cauzei nobile a socialismului, păcii și colaborării între națiuni. Acesta este temeiul încrederii depline și al atașamentului profund cu care te înconjoară poporul român, noi toți, al dorinței și hotâririi noastre de a fi alături de tine, pentru ca împreună cu întregul popor să asigurăm înfăptuirea generoaselor idealuri ale socialismului și comunismului în patria noastră.TM în această zi de sărbătoare, îți urăm cu toții, iubite tovarășe Ceaușescu, viața îndelungată, multă sănătate și putere de muncă spre a încununa cu noi și strălucite realizări activitatea prodigioasă, neobosită pe care o desfășori. Te imbrățișăm cu nețărmurită și tovărășească dragoste și îți adresăm din inimă tradiționala urare românească „la mulți ani !" CONSILIUL DE MINIȘTRI AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA COMITETUL CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN SUB SEMNUL UNITĂȚII ȘI COEZIUNII IN jurul PARTIDULUI încă mult timp va stărui impresia copleșitoare a momentelor sărbătorești pe care întreaga suflare a țării le-a trăit la împlinirea de către tovarășul Nicolae Ceaușescu a 55 de ani de viață și 40 de ani de activitate în rîndurile mișcării comuniste. Pentru că aceste zile au dat un nou relief impresionant sentimentelor celor mai adinei pe care douăzeci de milioane de oameni le poartă conducătorului lor drag, în care se recunosc cu tot ce au mai bun în ființa lor. Cum spune poetul , „îl citt pentru că este l cînt pentru că arde întruchipind partidul, de dragul țării lui. Că respectînă a lumii pădure de stindarde Nici unul, pentru dinsul, ca tricolorul nu-i El este ritmul nostru, voința și minduna. De-un sînge sau de altul fiind, ca la un semn, Cînd spunem Ceaușescu, noi spunem România, Și comunism, și oameni, și spunem un drum demn“. De la scrisorile personale ale muncitorilor, țăranilor, intelectualilor, ostașilor, elevilor și studenților și pînă la mesajul Comitetului Central al P.C.R., Consiliului de Stat și Consiliului de Miniștri, de la telegramele colectivelor de muncă și pînă la odele poeților, și pînă la textul diplomei de doctor Honoris Causa al Universității București care i-a fost decernat,, de la urările pionierilor și tinerilor comuniști și pînă la acelea ale veteranilor luptelor proletare, și primilor secretari ai comitetelor județene de partid, de la urările, rostite de personalități de frunte ale intelectualității noastre pînă la sentimentele vibrante exprimate de cadrele de bază ale armatei, fiecare cuvînt rostit sau așternut pe hîrtie din îndemnul fierbinte al inimii este străbătut de dragoste, prețuire, admirație și devotament. Și toate laolaltă alcătuiesc portretul pilduitor, așa, cumi ,s-a definit în patru decenii de nestinsă ardere patriotică și revoluționară și cum îl poartă națiunea socialistă în conștiința sa, pe secretarul general al partidului. Din Piața Palatului la Dunăre și pînă la, obcinele moldovene, de la țărmul mării, și pînă în șesul Banatului și Cîmpia Crișanei, un cor uriaș a scandat în aceste zile : „Ceaușescu — „ C.R.“, „Ceaușescu și poporul“, „Ceaușescu — noism, România — comunism“, „Ceaușescu — fiu iubit, de popor și de partid“ și a cîntat „Mulți ani trăiască, mulți ani trăiască, la mulți ani !“ (Continuare în pag. a III-a FELICITĂRILE APĂRĂTORILOR ȚĂRII Mesageri al milioanelor de cetățeni ai patriei, de toate vîrstele categoriile, de toate și profesiile, s-au făcut ecoul și au dat expresie emoționantelor sentimente ale întregii națiuni socialiste pentru conducătorul partidului și statului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Joi, 25 ianuarie, seara, la sediul Comitetului Central al Partidului Comunist Român, au venit să prezinte felicitări tovarășului Nicolae Ceaușescu vechi militanți din ilegalitate ai partidului, reprezentanți ai unor mari întreprinderi bucureștene, conducătorii organizațiilor de masă și obștești, ai forurilor științifice și ai uniunilor de creație. Cu același prilej, tovarășul Nicolae Ceaușescu, comandantul suprem al forțelor armate ale Republicii Socialiste România, a primit delegațiile Ministerului Apărării Naționale, Ministerului de Interne, Statului major al gărzilor patriotice, Comandamentului central de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei de la C.C. al U.T.C. La această solemnitate au luat parte tovarășii Elena Ceaușescu, tovarășii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Paul Niculescu- Mizil, Gheorghe Pană, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, membri (Continuare în pag.a II-al Cuvintul tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Stimați tovarăși. Doresc să mulțumesc ofițerilor, generalilor, soldaților, tuturor ostașilor armatei noastre pentru felicitările și urările pe care mi le-ați adresat. Văd în aceasta — așa cum a spus aici ministrul apărării naționale — o expresie a hotărîrii forțelor noastre armate de a-și ridica continuu pregătirea de luptă și politică, de a fi gata în orice moment să-și facă datoria față de patrie, față de cauza socialismului în patria noastră. Partidul dă o apreciere deosebită activității forțelor noastre armate, se înconjoară cu toată dragostea și grija. O dată cu mulțumirile mele pentru urările ce mi le-ați adresat, vă rog să transmiteți întregii armate că și în viitor partidul și guvernul nostru vor face totul pentru ca armata să fie bine dotată, bine pregătită pentru a-și putea face datoria în orice moment. In calitatea mea de comandant suprem vă rog să asigurați pe toți ostașii patriei noastre că întotdeauna îmi voi face datoria. Voi face totul pentru ca, împreună cu poporul, armata noastră să constituie întotdeauna un scut de nădejde al cuceririlor revoluționare ale poporului nostru. (Aplauze puternice). Vreau, de asemenea, să mulțumesc tuturor lucrătorilor din Ministerul de Interne, inclusiv trupelor de securitate, pentru urările și felicitările ce mi-au fost adresate cu acest prilej. Partidul și guvernul dau, de asemenea, o apreciere înaltă activității acestor organisme, faptului că ele își îndeplinesc permanent îndatorirea lor de a apăra legalitatea socialistă, bunurile întregului nostru popor, securitatea statului și a poporului nostru. Vă rog să transmiteți mulțumirile partidului, ale mele, tuturor lucrătorilor din Ministerul de Interne și urarea de a obține noi succese in munca lor, de a lucra in continuare tot mai bine pentru a-și îndeplini cu cinste îndatoririle față de popor, față de cauza socialismului în România. (Aplauze îndelungate). Vă rog să mi dați voie să mulțumesc gărzilor patriotice și detașamentelor de pregătire militară a tineretului, tuturor membrilor acestor formațiuni de luptă pentru urările ce mi-au fost adresate cu prilejul zilei mele de naștere și al împlinirii a 40 de ani de activitate în mișcarea revoluționară. Partidul nostru dă o înaltă apreciere formațiunilor patriotice și detașamentelor de pregătire militară a tineretului, care sînt chemate ca, împreună cu armata noastră, cu unitățile Ministerului de Interne, să apere permanent cuceririle revoluționare ale poporului nostru, construcția pașnică a socialismului, independența și suveranitatea țării. Știm că, așa cum in producție sau pe băncile școlii, muncitorii, studenții, intelectualii, țăranii, întregul tineret, toți oamenii muncii își fac datoria pentru înfăptuirea politicii partidului, tot așa, pregătindu-se pentru apărarea patriei, ei vor fi apărători de nădejde ai tuturor cuceririlor poporului nostru. Vă urez tuturor noi succese în activitatea voastră ! (Aplauze puternice, îndelungate). 8 PA