Automatica și Electronica, 1958 (Anul 2, nr. 1-6)

1958-01-01 / nr. 1

AUTOMATICA ȘI ELECTRONICA între defectoscoapele ultrasonice și cele cu raze X și a arătat că e necesar ca în cursul anului 1958 să se producă în serie mare defectoscoape ultrasonice cu 4 frecvențe de lucru și să se studieze posibilitățile de a realiza defectoscoape cu frecvențe destul de reduse pentru a fi folosite la betoane (atît pentru găsirea fisurilor, cît și pentru măsurarea constantelor elastice) ; de asemenea se vor studia posibilitățile de a se aplica incidența oblică a fascicolului ultrasonic. Transfermetrul cu tub catodic (A. Mokaev și M. Popov) a fost apreciat în cursul discuțiilor ca o realizare deosebit de valoroasă. Din lămuririle date de ing. E. TAKing asupra precauțiunilor luate pentru a asigura stabilitatea în timp a etalonării osciloscoapelor pentru studiul impulsurilor, a rezultat că această stabilitate este bună. Răspunsurile ing. M. Steele asupra umidometrelor pentru cereale au arătat că sursa principală de erori la umidometrele electrice, este modul de traducere a valorii umidității in mărime electrică (deoarece, la aceeași valoare a umidității, chiar cereale cu același nume au caracteristici electrice diferite), dar că aceste amidometre nu sînt inferioare celor cu raze infraroșii. Interesul pe care stroboturometrul realizat de ing. D. MEHEDINȚI l-a stîrnit datorită avantajelor pe care le prezintă față de cele de import sa vădit în numeroasele întrebări puse autorului. Răspunsurile date au dovedit că aparatul îndeplinește cerințele. Din discuții a reieșit că aparatele electrice și electronice de măsurare a temperaturilor, a deformațiilor (și totodată a tensiunilor interne), a căldurii interne de hidratare și a umidității în diferite puncte din interiorul unui masiv de beton sînt bune și deci că autorii lor au dat un ajutor însemnat pentru marile lucrări în beton, cum sînt cele de la Bicaz, unde se folosesc aceste realizări. Lucrarea ing. N. Ștefănescu asupra perspectivelor reglării automate a parametrilor mașinilor electrice în sisteme discontinue prin impuls în R.P.R. a fost apreciată ca foarte interesantă și de mare utilitate tehnică. Rezultatele remarcabile, care au trecut de granițele țării noastre, obținute în algebra schemelor cu contacte și relee Ing. ADMASSY GyöRGY (R.P.U.) Prezidiul Secției a III-a Prof. dr. ing. TODOR TÜNASESCU 45