Buletinul Oficial, 1957 (Anul 6, nr. 1-37)

1957-01-09 / nr. 1

BULETINUL OFICIAL 4L MARII ADUNARI NAȚIONALE A REPUBLICII POPULARE ROMÎNE SUMAR: Pagina Decret nr. 697/1956, privind protecția plantelor cultivate și a pădurilor în Republica Populară Romînă :...... 1—7 Decret nr. 721/1956* pentru modificarea art. 401 din Codul de procedură penală:..................................................................... 7 Decret nr. 725/1956, pentru modificarea Decretului nr. 37/1949, privind organizarea Ministerului Cultelor al Republicii Populare Romîne............................................................................ 7.8 Pagina Decret nr. 726/1956, privind deschiderea Colegiului Electoral pentru alegerea Arhiepiscopului Iașilor și Mitropolit al Moldovei și Sucevei......................................................................... 8 Decret nr. 727/1956, pentru anularea unor restanțe din impozite, taxe, prime de asigurare, majorări și amenzi, precum și amnistierea unor infracțiuni.............................. 9 Nr. 1 9 ianuarie 1957 ANUL VI DECRET privind protecția plantelor cultivate și a pădurilor în Republica Populară Romînă Prezidiul Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Romîne, decretează : CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Protecția plantelor cultivate și a pădurilor împotriva dăunătorilor și a bolilor este o problemă de stat. Măsurile tehnico-organizatorice de protecția plantelor se realizează prin : a) împiedicarea răspîndirii dăunătorilor, bolilor, fanerogamelor parazite și buruienilor de carantină existente in țară și preintîmpinarea introducerii altora din afară. b) Executarea combaterii dăunătorilor, bolilor, fanerogamelor parazite și buruienilor de carantină pe o scară cit mai largă prin aplicarea metodelor agrotehnice, fizico-mecanice, biologice și prin folosirea mijloacelor chimice.1 c) Mecanizarea protecției plantelor. d) Dezvoltarea producției de insecticide, fungicide, raticide, erbicidei și altor produse chimice folosite in protecția plantelor. Art. 2. — Ministerul Agriculturii, Ministerul Silviculturii și Ministerul Gospodăriilor Agricole de Stat stabilesc prin ordin comun lista dăunătorilor, bolilor, fanerogamelor parazite și a buruienilor periculoase pentru plantele cultivate și păduri, a căror combatere este obligatorie, precum și a celor pentru care se instituie carantina fitosanitară. CAPITOLUL II Organizare, conducere și atribuții Art. 3. — Ministerul Agriculturii, Ministerul Silviculturii și Ministerul Gospodăriilor Agricole de Stat organizează, conduc, îndrumează și controlează acțiunile de prevenirea și combaterea dăunătorilor, bolilor, fanerogamelor parazite și buruienilor de carantină, prin rețeaua de protecția plantelor și pădurilor din aparatul central și unitățile exterioare ale acestor ministere și ale sfaturilor populare. Stabilirea și controlul măsurilor de carantină fitosanitară, internă și externă, pe întreg teritoriul țării și in toate sectoarele agricole și silvice este de competința Ministerului Agriculturii. Art. 4. — Ministerul Agriculturii, Ministerul Gospodăriilor Agricole de Stat și Ministerul Silviculturii, ca organe de conducere în problemele de protecția plantelor .? ÎMI2022