Ceahlăul, aprilie-iunie 1971 (Anul 4, nr. 964-1040)

1971-05-05 / nr. 993

) \ J i ÍN PRAGUL GLORIOSULUI SEMICENTENAR vibrantă manifestare dragostei și atașamentului față de Partidul Comunist Român Aduarea festivă de la Piatra Neamț Ne mai despart cîteva zile de marea sărbătoare a întregului nostru popor, aniversarea a cinci decenii de la crearea Partidului Comunist Român, — forța politică conducătoare a poporului pe drumul, socialismului și comunismului. Mărețul jubileu este întîmpinat în întregul județ Neamț, ca și în întreaga țară, cu deosebit entuziasm și intensă activitate creatoare pentru înfăptuirea mărețului program de înflorire a patriei elaborat de Congresul al X-lea al partidului. Cel mai de preț omagiu pe care îl aduc partidului oamenii muncii de pe aceste meleaguri, cu prilejul zilei de 8 Mai, sunt succesele de prestigiu obținute în îndeplinirea sarcinilor cincinalului precedent, ale anului 1970 — pentru care județul Neamț a fost de două ori distins cu Ordinul Muncii clasa I, sunt realizările deosebite dobîndite în primele 4 luni din acest an al noului cincinal. La acestea se adaugă, la loc de cinste, bogatele acțiuni politice, cultural-artistice reunite sub genericul „Jubiliar 50“, care au avut loc și continuă să se desfășoare în cinstea semicentenarului partidului în întregul județ, lor Ca o încununare a bogatemanifestări prin care comuniștii, toți oamenii muncii din județul nostru își exprimă vibrant sentimentele de fierbinte dragoste și profund atașament față de Partidul Comunist Român, ieri după-amiază a avut loc la Casa de cultură din Piatra Neamț adunarea festivă organizată de Comitetul județean de partid dedicată sărbătoririi a 50 de ani de la crearea partidului, în sala împodobită sărbătorește au fost prezenți membrii Comitetelor județean, municipale și orășenești de (Continuare în pag. a lll-a) ANUL IV, NR. 993 MIERCURI, 5 MAI 1971 4 PAGINI 30 BANI Comitetului Central al Partidului Comunist Român tovarășului secretar general NICOLAE CEAUȘESCU Participanții la adunarea festivă de la Piatra Neamț consacrată semicentenarului partidului — activul de partid, de stat, al organizațiilor de masă și obștești, reprezentanții celor aproape 47.000 de comuniști, ai tuturor oamenilor muncii din județ, au adus și cu acest prilej, un fierbinte omagiu gloriosului Partid Comunist Român la împlinirea a 50 de ani de la crearea sa, care au constituit tot atâția ani de lupte și victorii nemaicunoscute în istoria poporului român, la capătul cărora România, țară socialistă, liberă, independentă, ai un înalt prestigiu pe plan scris definitiv pe drumul internațional, sa însocialismului și comunismului. Este un fericit prilej să exprimăm și de această dată conducerii partidului, dumneavoastră, iubite tovarășe Secretar General, înalta noastră prețuire față de politica marxistleninistă a partidului nostru, politică pentru a cărei înfăptuire exemplară ne angajăm solemn să muncim neobosit, neprecupețind nici un efort, încredințați fiind că țelul suprem al partidului nostru este continua prosperitate, fericirea întregului popor, progresul multilateral al României, cauza socialismului și comunismului. ___ Trăim astăzi în mod solemn, mai puternic decit pricind mîndria și totodată inalta cinste și răspundere de a fi membri ai Partidului Comunist Român, ai unui asemenea partid, care s-a născut și a crescut odată cu proletariatul din țara noastră, cu o istorie atît de glorioasă, care a luptat cu abnegație și, conducînd cu siguranță, cu demnitate poporul român, a înfăptuit atîtea, cite nimeni n-a izbutit până la el, pentru fericirea țării, pentru măreția națiunii noastre. La marea sărbătoare a partidului, a întregului popor român, raportăm ai deosebită satisfacție conducerii partidului, că oamenii muncii din județul Neamț, județ distins de două ori cu Ordinul Muncii clasa I pentru rezultatele obținute în anul 1970, au întîmpinat cea de-a 50-a aniversare a Partidului Comunist Român cu prestigioase succese în muncă, la dimensiunile evenimentului pe care îl glorificăm și căruia îi închinăm aceste realizări. Astfel, în primele 4 luni ale primului an al cincinalului, la baza căruia stau succesele precedente și obiectivele elaborate de istoricul Congres al X-lea al partidului, colectivele de oameni ai muncii din industria județului, avînd în frunte comuniștii, au realizat peste plan importante de ADUNAREA FESTIVĂ DE LA PIATRA NEAMȚ _* (Continuare in pag. a lll-a) I Prezidiul ladunării' festive 'de la Piatră Neamț: ^ Cuvîntarea tovarășului Ștefan Există în istoria României perioade care s-au impus cu deosebire multitudinea față de altele, prin și profunzimea prefacerilor social-economice și politice, prin rolul pe care l-au jucat în dezvoltarea ulterioară a societății. Istoria a evidențiat adevărul că o astfel de perioadă deosebit de valoroasă din punctul de vedere al progresului general al țării, mai mult decât sute de ani de evoluție, o reprezintă cei 50 de ani de existență ai Partidului Comunist Român. Partidul Comunist Român a luat ființă direct și nemijlocit din mișcarea muncitorească a României, fiind rezultatul maturizării, timp de o jumătate de veac, a maselor proletare, a organizațiilor acestora, rezultatul clarificărilor politice în interesul fortelor de clasă și al confruntărilor sociale si politice cu alte clase si în primul rînd cu burghezia. De la întîii săi pași, an de an, zi de zi, Partidul Comunist Român a stat necontenit in fruntea maselor și le-a condus spre realizarea celor mai înalte țeluri, mai progresiste, mai umane și revoluționare în același timp. In continuarea cuvîntării sale, vorbitorul a trecut în revistă drumul glorios de luptă străbătut de partid în condițiile deosebit de grele ale ilegalității, ale dictaturii militarefasciste, formele și mijloacele de luptă adecvate pe care le-a adoptat partidul, fapt care l-a situat permanent în avangarda luptelor sociale. Organizarea și înfăptuirea cu succes, în colaborare cu alte forțe politice, patriotice, a insurecției din August 1944, reprezintă unul din mărețele acte istorice care vor rămîne nepieritoare în conștiința poporului nostru, ca o expresie a activității și luptei Partidului Comunist Român. Evocînd în continuare imensa activitate desfășurată de Partidul Comunist Român în noua etapă istorică prin care trecea țara vorbitorul a subliniat preocupările si acțiunile partidului îndreptate spre lărgirea rîndurilor si întărirea sa organizatorică, spre organizarea clasei muncitoare, întărirea alianței muncitorești-țărănești, unirea tuturor forțelor progresiste și patriotice pentru înfrîngerea claselor exploatatoare, pentru înaintarea victorioasă pe drumul democratizării țării, al făuririi României noi. Cucerirea întregii puteri politice de către clasa muncitoare, în alianță cu și celelalte pături de țărănimea oameni ai muncii, a permis trecerea la înfăptuirea obiectivelor construcției socialiste. Aplicînd linia generală marxist-leniniistă a făuririi noii orînduiri la condițiile concrete ale României, partidul nostru a desfășurat o intensă activitate politică și organizatorică pentru generalizarea si consolidarea relațiilor socialiste de producție, pentru făurirea economiei socialiste unitare, pentru crearea și dezvoltarea unei puternice baze tehnice materiale a socialismului. Partidului Comunist Român îi revine meritul de a fi militar cu perseverență pentru aplicarea și dezvoltarea programului de industrializare socialistă . Confruntările continue cu viața în procesul construcției socialiste au determinat căutări și soluții proprii, au permis îmbunătățirea activității de conducere de către partid a vieții economice și social-politice. Marile înfăptuiri pe drumul construcției socialiste sunt: mărturia activității creatoare desfășurate de partid. România, la sfîrșitul anului 1970, se înfățișează, ca ,o țară cu o economie dinamică și sănătoasă, în plin proces de modernizare, capabilă să înainteze ,hotărît mai departe pe drumul progresului și civilizației. Sub conducerea organelor și organizatiilor de partid, oamenii muncii de pe aceste meleaguri au îmbogățit, în trecutul cincinal, harta județului Neamț cu noi obiective economice și social-culturale care vorbesc în mod grăitor, alături de cele peste 1.500 ■ obiective economice date în funcțiune în întreaga țară,despre grija partidului nostru pentru dezvoltarea armonioasă a tuturor regiunilor patriei. Pentru construirea de noi obiective și dezvoltarea celor existente, județul nostru a dispus în perioada 1966—1970 de un volum de investiții însumînd 4,7 miliarde lei, în acești ani ramurile purtătoare de progres tehnic : energie electrică, metalurgia nefe noboș roasă, construcția de mașini și prelucrarea metalelor, industria chimică — au înregistrat ritmuri* superioare de creștere, determinînd însemnate* * mutații calitative în structura producției industriale a județului. Ponderea acestor ramuri în totalul producției industriale din județ a ajuns în 1970 la 59 ,1a.. sută. . Industria nemțeană era capabilă ca într-o singură lună . a anului realizeze o producție trecut să echivalență .valoric cu întreaga producție industrială a județului în 1950.. Acordînd o atenție deosebită dezvoltării industriei, Partidul Comunist Român s-a preocupat îndeaproape de dezvoltarea pe baze socialiste a agriculturii. Partidul Comunist Român a elaborat linia politică de transformare, socialistă, a agriculturii, tinînd seama de specificul satului românesc, de natura social-economică a țărănimii, de faptul că agricultura era mult rămasă în urmă, cu o slabă înzestrare tehnică. Procesul cooperativizării a avut loc treptat, continuu, paralel cu dezvoltarea bazei tehnice vii și de materiale a agricultiimăsura convingerii țărănimii asupra superiorității (Continuare în pag. a llI-a) — Text prescurtat — , Aspect din sală, în timpul desfășurării adunării festive. i SPECTACOL OMAGIAL Aseară, după adunarea festivă, în sala Casei de cultură a sindicatelor din Piatra Neamț a avut loc un spectacol omagial prezentat de artiști profesioniști și amatori din județul Neamț în cinstea semicentenarului Partidului Comunist Român. La spectacol au luat parte tovarășii: Ștefan Boboș, primsecretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului popular județean, Constantin Potîngă, Vasile Dascălu și Ioan Angelescu, secretari ai Comitetului județean de partid, membrii biroului Comitetului județean de partid, ai Comitetului executiv al Consiliului popular județean, participanții la adunarea festivă închinată semicentenarului partidului. La realizarea spectacolului — amplă manifestare artistică omagială închinată zilei de 8 Mai — și-au dat concursul un colectiv de actori de la Teatrul Tineretului, corurile reunite ale sindicatului învățămînt[ Piatra Neamț și Căminului cultural din comuna Podoleni, grupul vocal al Căminului cultural din Oanțu — comuna Pîngărați, formațiile de dansuri ale Casei de cultură a sindicatelor din Piatra Neamț, cooperativei meșteșugărești „Deservirea" Piatra Neamț, unității de pionieri a Școlii generale din Costișa, orchestra de muzică populară „Cernegura" a Casei de cultură a sindicatelor din Piatra Neamț, formațiile de gimnastică artistică ale școlilor bărbătesc, generaje nr. 2 și 3 din Piatra Neamț, un grup vocal fanfara municipiului Piatra Neamț, un grup de pionieri și școlari de la școlile generale nr. 2, 3, 4, și 6 din Piatra- Neamț, un grup de uteciști de la liceul „Petru Rareș" din Piatra Neamț, un grup de membri ai gărzilor patriotice. Spectacolul omagial s-a bucurat de un deosebit succes. Realizatorilor spectacolului le-au fost oferite flori din partea Comitetului județean de partid. 1 VIZITA LA COMITETUL JUDEȚEAN DE PARTID A UNEI DELEGAȚII DE PIONIERI O delegație a organizației județene a pionierilor a făcut ieri la prînz o vizită la Comitetul județean Neamț al PCR. Delegația a fost primită de tovarășul Ștefan Boboș, primsecretar al Comitetului județean de partid. Au fost de față tovarășii Constantin Potîngă, Vasile Dascălu, secretari ai Comitetului județean de partid, Gheorghe Ibănescu, prim-vicepreședinte al Consiliului popular Nicolae Acrîșmăriței și județean, Mihai Ciocoiu, șefi de secție la Comitetul județean de partid, Nicolae Vasiliu, președintele Consiliului județean al Organizației pionierilor. Cu acest prilej, pionierii au transmis Comitetului județean de partid și Consiliului popular județean un fierbinte salut cu prilejul apropiatului semicentenar al partidului și s-au angajat să cinstească mărețul eveniment cu rezultate cât mai bune la învățătură și în întreaga lor activitate pionierească. In numele Comitetului județean de partid, tovarășul Ștefan Boboș a mulțumit pionierilor pentru caldele și emoționantele cuvinte și urări adresate partidului cu prilejul gloriosului jubileu de la 8 Mai, urîndu-le noi și noi succese la învățătură și în activitatea de organizație. r“—"" ————————«»«5 In pagina a II-a I Fapte demne ii de marelui jubileu | __________________________________________I A